ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
Νο 30
Συνεδρίασε την
Δευτέρα 30-06-2014 το ΠΥΣΔΕ Έβρου με παρόντα τα τέσσερα τακτικά του μέλη Στη
θέση του Δ/ντού Εκπ/σης και Προέδρου του ΠΥΣΔΕ κ. Ζιαγάκη Παναγιώτη συμμετείχε
ο αναπληρωτής του κ. Αποσταλακούδης Στέργιος. Μοναδικό θέμα ημερησίας διατάξεως ήταν το παρακάτω:
1.
Υπολογισμός κενών και πλεονασμάτων
για τις μεταθέσεις του σχολ. έτους 2014-15
Το Συμβούλιο κατά τη συνεδρίασή του συζήτησε και αποφάσισε ως εξής:
Κατατέθηκαν
από τον Πρόεδρο οι τελικοί διορθωμένοι
πίνακες Α,Β και Γ που απεικονίζουν την κατάσταση των σχολικών μονάδων
του νομού και καταγράφουν αριθμητικά αποτελέσματα κενών - πλεονασμάτων, κατά
Σχολείο, Ομάδες Σχολείων και συνολικά ως Δ/νση Έβρου, αντιστοίχως. Οι πίνακες Α
συμπληρώθηκαν από τα σχολεία και βάσει αυτών καταρτίστηκαν από τη Δ/νση οι
πίνακες Β και Γ. Οι αρχικοί πίνακες είχαν αποσταλεί για παρατηρήσεις στα μέλη
του ΠΥΣΔΕ από το μεσημέρι της Κυριακής. Με βάση τα παραπάνω στοιχεία ο Πρόεδρος
πρότεινε αριθμητικά δεδομένα κενών – πλεονασμάτων στον πίνακα Γ << ως
εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ >> και
κάλεσε τα μέλη του Συμβουλίου να αποφασίσουν σχετικώς.
Στην τοποθέτησή μας αναδείξαμε τα εξής:
1)
Η διαδικασία με την οποία καλούνται
τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να υπολογίσουν κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού
προσωπικού, όπως ζητά η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου, στηρίζεται στο ΠΔ
50/96 το οποίο ορίζει σαφώς άρθρο 4 παρ. 3 ότι οι εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ προς την
Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου αποστέλλονται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου
και άρθρο 4 παρ. 1 ότι για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων καταρτίζονται
μέχρι τις 10 Μαρτίου κάθε σχολικού έτους πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά
περιοχή μετάθεσης. Η εγκύκλιος του Υπουργείου έρχεται προκλητικά καθυστερημένη ( 25/06
) και όπως συνήθως, ζητά απάντηση σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.
2)
Η
αύξηση του διδακτικού ωραρίου [ που εφαρμόστηκε στον
υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων από πέρυσι πριν ψηφιστεί ο σχετικός νόμος(!) ]
πέρα από τις αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του παρεχομένου εκπαιδευτικού
έργου, έχει σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση
μεγάλου αριθμού πλεονασμάτων. Π.χ. έχουμε 197 ΠΕ02 στο νομό μας, 197 Χ 2
ώρες= 394 επιπλέον ώρες, 394/20
προκύπτουν περίπου 20 θέσεις καθηγητών ως αποτέλεσμα, που υπερκαλύπτουν κατά
πολύ τα 7 εμφανιζόμενα << πλεονάσματα>>. Το ίδιο συμβαίνει σε πολλές
ειδικότητες.
3)
Σε ορισμένες ειδικότητες ( ΠΕ05, 06,
07, 08, 11, 16 και 19-20 ) θα έπρεπε να λαμβάνονται υπ’ όψιν και οι ανάγκες της
Α/θμιας Εκπ/σης κατά το προσεχές σχολικό έτος. Έτσι θα εμφανιζόταν λιγότερα
πλεονάσματα ή αλλού κενά.
4)
Από την
<< έναρξη της κρίσης >>, με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του
Υπουργείου και συνολικά της συγκυβέρνησης, μια σημαντική και απαραίτητη
διοικητική διαδικασία όπως αυτή του υπολογισμού κενών - πλεονασμάτων για τις
μεταθέσεις, που γινόταν επί σειρά ετών, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, έχει
φορτιστεί αρνητικά στη συνείδηση των συν. εκπ/κών, γιατί δεν υπηρετεί την
ανάγκη της πραγματικής αποτύπωσης της υπηρεσιακής κατάστασης των εκπ/κών, αλλά
επιχειρείται μέσω αυτής να κατασκευαστεί μια εικονική και επικοινωνιακή
πραγματικότητα στην Παιδεία μας ριζικά διαφορετικής από την υφιστάμενη.
Κατόπιν σύμφωνα με τα παραπάνω διεκδικήσαμε έκδοση <<απόφασης
– εκτίμησης ΠΥΣΔΕ>> που να περιλαμβάνει μηδενικά ( ή ακόμα και αρνητικά
όπου είναι εφικτό ) αριθμητικά δεδομένα πλεονασμάτων, σύμφωνα με την
αναμενόμενη πραγματική εικόνα των σχολείων το Σεπτέμβριο ( πλήθος λειτουργικών κενών
), έτσι ώστε να μπορέσουν να γίνουν μεταθέσεις, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΚΕΝΕΣ
ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Η πρότασή μας αυτή που ήταν μια γραμμή
άμυνας απέναντι στις επικίνδυνες τακτικές του Υπουργείου μειοψήφησε (1 ψήφος), κι έτσι εκδόθηκε <<
απόφαση εκτίμησης ΠΥΣΔΕ >> σύμφωνα με την πρόταση του Προέδρου.
Δηλώσαμε πάντως ότι η διαδικασία επεξεργασίας των
κενών - πλεονασμάτων είναι αντικειμενική σύμφωνα με τα στοιχεία των σχολείων.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
α) Δημοσιοποιούμε τους πίνακες Α,Β
και Γ. Στην τελευταία στήλη του πίνακα Γ καταγράφονται τα κενά-πλεονάσματα
σύμφωνα με την απόφαση του ΠΥΣΔΕ.
β) Στα στοιχεία
των σχολείων των πινάκων Α, στους οργανικά ανήκοντες εκπ/κούς συμπεριλαμβάνονται
και οι προσωρινά τοποθετημένοι με οποιονδήποτε τρόπο.
γ) Εάν κάποιος
συνάδελφος διαπιστώσει λάθη ή ανακρίβειες παρακαλούμε να επικοινωνήσει για
διόρθωση.
δ) Αφού
επεξεργαστούμε τα υπάρχοντα στοιχεία, σύντομα θα δημοσιεύσουμε πίνακες
χρήσιμους για τις επόμενες διαδικασίες υπηρεσιακών μεταβολών.
Με
συναδελφικούς - αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Κουσινίδης Χάρης – Φακούδης
Βαγγέλης
2 σχόλια:
Που είναι οι πίνακες?
Οι πίνακες είναι στην ανάρτηση με τίτλο "ΠΥΣΔΕ ΕΒΡΟΥ: ΚΕΝΑ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ 2014-2015" στις 30/6/14
Δημοσίευση σχολίου