Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ: ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ



Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι:

     Σε άρθρο του στην «Καθημερινή της Κυριακής» (16/11/2014), με τίτλο «Η επόμενη μέρα: Μεταρρυθμιστικό άλμα στο αύριο» ο πρωθυπουργός ανακοινώνει, ανάμεσα σε άλλα, το επόμενο κύμα μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία με τα παρακάτω λόγια:



"Αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας, ώστε να κρίνεται το έργο των εκπαιδευτικών από τα αποτελέσματά τους, δηλαδή από τις επιδόσεις των μαθητών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο».
     Μετά και από αυτό το αποκαλυπτικό άρθρο υπενθυμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ,  έχουν προχωρήσει στην προκήρυξη Απεργίας – Αποχής από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας  και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που προβλέπονται από τον ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10.  Ως εκ τούτου καλούμε όλους τους συναδέλφους, να μη συμμετάσχουν σε καμιά διαδικασία με την οποία υλοποιείται το παραπάνω νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση. Καλούμε τους συναδέλφους, χωρίς φόβο, να οργανώσουν την αντίστασή τους σε κάθε σχολείο με βάση τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ:
     Σημαίνει ότι απέχουμε από συγκεκριμένο έργο και όχι από κάθε έργο. Δεν είναι στάση εργασίας. Εκτελούμε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά μας (διδακτικά, διοικητικά και εκπαιδευτικά) εκτός από αυτά που απορρέουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης.
Όσοι συνάδελφοι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ, δε διατρέχουμε κανέναν πειθαρχικό κίνδυνο, αφού είναι μια καθ’ όλα νόμιμα προκηρυγμένη κινητοποίηση με την απόλυτη και πλήρη κάλυψη της ΟΛΜΕ. Επίσης δεν τίθεται θέμα παρακράτησης χρημάτων, αφού εκτελούμε πλήρως το εκπαιδευτικό μας έργο και όλα τα καθήκοντα μας ως εκπαιδευτικοί.

1)    Για τις συνεδριάσεις των ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ προτείνουμε:

Α) Όταν καλούμαστε σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων, όπου έχει θέμα σχετικό με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση (π.χ. σχέδια δράσης, προγραμματισμός ΑΕΕ κλπ.), δηλώνουμε συμμετοχή στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η OΛΜΕ.
Β) Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή αφορά στο συγκεκριμένο και μόνο θέμα, της ημερήσιας διάταξης.  Αν υπάρχουν και άλλα θέματα  συμμετέχουμε κανονικά.
Γ) Επιδιώκουμε σε κάθε σύλλογο διδασκόντων η συμμετοχή στην απεργία-αποχή να είναι πλειοψηφική, παρ’ όλα αυτά κάθε συνάδελφος έχει και προσωπικά το δικαίωμα της αποχής.  Όπου χρειασθεί μπορεί να κληθεί και το σωματείο για ενημέρωση πριν τις συνεδριάσεις.
Δ) Όταν στην πλειοψηφία τους οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας συμμετέχουν στην απεργία-αποχή, τότε στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν έχει απαρτία ο σύλλογος διδασκόντων και άρα δεν μπορεί να προχωρήσει καμία διαδικασία σχετικά με την αυτοαξιολόγηση.
Ε) Σε κάθε περίπτωση, σε κανένα πρακτικό δεν μπορεί να γραφτούν τα ονόματα των συναδέλφων που έκαναν χρήση της απεργίας – αποχής. Στο πρακτικό γράφονται μόνο τα ονόματα των παρόντων.
     Στην περίπτωση αυτή, ο διευθυντής/ντρια του σχολείου γράφει στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή, ότι λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ με  απόφασή της και με το εξώδικο που απέστειλε προς το Υπουργείο Παιδείας και Οικονομικών, ο σύλλογος διδασκόντων που κλήθηκε με θέμα την εγκύκλιο «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας - Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015» – ή με οποιοδήποτε αντίστοιχο θέμα, δεν είχε απαρτία και επομένως δεν προχωρά καμιά διαδικασία.

2)       Για τους ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ: Καλούμε τους διευθυντές να μη δεχτούν ούτε να
αξιολογηθούν, ούτε να μετατραπούν σε αξιολογητές των συναδέλφων ή των σχολείων τους μέσω της αυτοαξιολόγησης. Αυτό σημαίνει ότι επικαλούνται την απεργία-αποχή που κήρυξε η ομοσπονδία μας, ώστε να μην παραδώσουν προγραμματισμό δράσης ή σχέδια δράσης των σχολικών μονάδων τους, να μη συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως ή σε δια ζώσης επιμόρφωση για την αξιολόγηση, να μη συμμετέχουν στις διαδικασίες της προσωπικής αξιολόγησής τους και να μην καταθέσουν στη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα τον φάκελο τους (portfolio), να μην αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς, να μην πιέζουν τους συναδέλφους προς αυτήν την κατεύθυνση.

3)       Για όλους τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ: Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να
μη δεχτούν ούτε να αξιολογηθούν, ούτε να αξιολογήσουν το σχολείο τους μέσω της αυτοαξιολόγησης. Αυτό σημαίνει ότι επικαλούνται την απεργία-αποχή που κήρυξε η ΟΛΜΕ, ώστε: Να μην παραδώσουν προγραμματισμό ή σχέδιο εργασίας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας, να μην κάνουν αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση, να μην παραδώσουν έκθεση ατομικής αξιολόγησης, να μη δεχτούν καμιά διαδικασία αξιολόγησής τους από τον σχολικό σύμβουλο και τον διευθυντή του σχολείου.

Για το Δ.Σ.

           Η Πρόεδρος                                                              Ο Γ. Γραμματέας


       Γιαννάτου Κική                                                             Κωτούλας Τάσος

Δεν υπάρχουν σχόλια: