Κυριακή 22 Απριλίου 2018

Κάποια "ωραία" σημεία της πλήρους Έκθεσης του ΟΟΣΑ που δεν αναφέρονται στην περίληψη που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας, του Πάνου Ντούλα




Η πλήρης Έκθεση του ΟΟΣΑ (στα Αγγλικά) ΕΔΩ:
Η πλήρης έκθεση (κι όχι η ολιγοσέλιδη περίληψη που παρουσίασε ο Γαβρόγλου και έχει η σελίδα του Υπουργείου) λέει για τους διορισμούς: 5ετείς συμβάσεις (και μάλιστα πολλαπλές).
Κάποια "ωραία" σημεία (έχει άπειρα...):
"...Στην Ελλάδα, υπάρχει θεσμική συμμετοχή των εκπαιδευτικών σωματείων στα κεντρικά και τοπικά διοικητικά συμβούλια (ΚΥΣΔΕ, ΠΥΣΔΕ) και επίσης στα Συμβούλια Επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης, που τους δίνει έναν σημαντικό ρόλο στη διοίκηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ωστόσο, η ένταση στις σχέσεις μεταξύ του Υπουργείου και των εκπαιδευτικών σωματείων σε θέματα που δεν υπάρχει συμφωνία, έχει καθυστερήσει τον παραγωγικό κοινωνικό διάλογο για την πρόοδο. Παρότι είναι φυσικό η ανώτατη διοίκηση και τα σωματεία να έχουν διαφορετικές απόψεις και μόνο σπάνια να φτάνουν σε συναίνεση, η ανταλλαγή αντιτιθέμενων απόψεων είναι κρίσιμη για τη στρατηγική διαχείριση του συστήματος. Στην Ελλάδα, η απουσία εμπλοκής των εκπαιδευτικών σωματείων στον διάλογο για τις εκπαιδευτικές πολιτικές τονίστηκε από την άρνησή τους να συναντηθούν με την ομάδα αξιολόγησης του ΟΟΣΑ ώστε να παρουσιάσουν τη δική τους άποψη...."  
"ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ...
........Το να επιτραπεί στους Διευθυντές των σχολείων να έχουν μεγαλύτερο λόγο σε θέματα προσωπικού, και στην πραγματικότητα να έχουν το δικαίωμα να επιλέγουνε και να προσλαμβάνουνε τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους, θα σήμαινε ότι θα μπορούσαν καλύτερα να διασφαλίζουν ένα καλύτερο "ταίριασμα" μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών...αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό..."

"...Το πρώτο βήμα είναι να επανασχεδιαστεί η θέση του Διευθυντή του Σχολείου ώστε αυτή η θέση να περιλαμβάνει επιλογή [από τον Διευθυντή] όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού, τον διορισμό και την παύση των Υποδιευθυντών, την αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών, την κατανομή όλων των εξωδιδακτικών εργασιών στους εκπαιδευτικούς...."
"...Το δεύτερο βήμα είναι ο σαφής ορισμός του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου...συγκεκριμένα, σε κάποια μαθήματα με λίγα μαθήματα την εβδομάδα, θα πρέπει να είναι δυνατόν να προσληφούν εκπαιδευτικοί μερικής απασχόλησης με συμβάσεις για αρκετά χρόνια..."
"...Η πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών όχι μόνο θα είναι ακριβή οικονομικά αλλά θα επανεισάγει ακαμψίες στο εκπαιδευτικό σύστημα που οι αναπληρωτές έχουν αμβλύνει...οι Αρχές πρέπει να χρησιμοποιήσουν την Κρίση για να εφαρμόσουν μακροπρόθεσμες λύσεις....όπως εισαγωγή διάφορων κατηγοριών υπαλλήλων πχ μια κατηγορία θα μπορούσε να έχει 5ετείς συμβάσεις πριν τη μονιμότητα..."
"...τα σχολικά βιβλία είναι δαπανηρά ...επαναχρησιμοποίηση κάθε χρόνο ώστε να διασφαλιστεί η δωρεάν παροχή τους..."
"...ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ...
...Οι νεοεισαγόμενες ρυθμίσεις για Αξιολόγηση των στελεχών και Αυτοαξιολόγηση των σχολείων είναι σημαντικά πρώτα βήματα προς την ανάπτυξη ενός συνολικού πλαισίου Αξιολόγησης..."

κτλ κτλ κτλ

alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: