Τρίτη, 15 Μαΐου 2018

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ







ΤΡΑΓΙΚΗ  ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ  ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ   (ΠΕ09)
                    ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  
                                                                                              14/05/2018

                                                   Βαθμός προτεραιότητας ΕΠΕΙΓΟΝ
Κοινό Υπόμνημα
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ  ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ09
Προς: Υπουργό Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
Κοινοποίηση:      
Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της  Βουλής
Βουλευτές Ελληνικού Κοινοβουλίου
Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.)
Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.)
Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης  (Ο.Λ.Μ.Ε.)
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  (Ι.Ε.Π.)
Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ε.Ο.Ε.Δ.Ε.)
Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος  (Ο.Ε.Ε.)
Τμήματα Οικονομικών Σχολών Α.Ε.Ι
Σύλλογοι αποφοίτων  Οικονομικών σχολών
Συνάδελφοι Αναπληρωτές Οικονομολόγοι πινάκων κατάταξης
Αδιόριστοι Αναπληρωτές Οικονομολόγοι
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Εκπαιδευτικά  Ενημερωτικά  Δελτία:  alpha Vita,  e sos.gr, Xenesglosses.eu
Δικηγορικά γραφεία
...E mail επικοινωνίας oikonomologoianaplirotes@yahoo.com 
                     
Θέμα: «ΑΙΤΗΜΑ ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΠΕ80 ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4521/2018 - ΑΡΘΡΟ 29    -   ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ»
-         ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ  ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΕ  ΕΝΑΝ  ΕΝΙΑΙΟ  ΚΛΑΔΟ  ΠΕ 80»
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
         Στα  πλήγματα  που έχει υποστεί η εκπαίδευση, λόγω της μακροχρόνιας οικονομικής κρίσης, έρχεται να προστεθεί ένα πολύ μεγαλύτερο, που αφορά στους αναπληρωτές Οικονομολόγους του κλάδου μας  ΠΕ 09.
         Πιο συγκεκριμένα, με κατάπληξη, αγανάκτηση και θλίψη, παρακολουθούμε την απαρχή  εφαρμογής του νέου Νόμου 4521/2018  - άρθρο 29 του Υπουργείου Παιδείας, ο οποίος, πέρα από το γεγονός ότι θα λειτουργήσει καταστροφικά εν γένει για την Παιδεία, απειλεί την  εκπαιδευτική  αλλά  και  επαγγελματική  υπόσταση  -  ύπαρξη των συναδέλφων μας, καταβαραθρώνει τα επαγγελματικά και συνταγματικά μας δικαιώματα, οξύνει τις ανισότητες και τις αδικίες μεταξύ των εκπαιδευτικών, εις βάρος του κλάδου μας, και οδηγεί στην  πλήρη υποβάθμιση, απαξίωση της επιστήμης και των πτυχίων μας, καθώς θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα σε όσους εντάσσονται στους πλέον ενωμένους κλάδους και ειδικότητες (και για κάποιους από εμάς θα απομακρύνει  το όνειρο διορισμού στην εκπαίδευση τα επόμενα έτη).    
           Με βάση το άρθρο 29 του ν.4521 ενοποιείται   ενώνεται πλήρως  ο κλάδος μας ΠΕ 09-ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ  -  δηλαδή  υποβαθμίζεται  και  εξισώνεται  - με τον κλάδο ΠΕ 18.02 (με όλες τις ήδη ενοποιημένες υποκατηγορίες του)  καθώς και με τον κλάδο ΠΕ 15.  Με άλλα λόγια, ενώνονται    εξισώνονται πλήρως,  σε έναν πίνακα  (ΠΕ 80),  έξι διαφορετικές ειδικότητες και μάλιστα προερχόμενες από τρείς διαφορετικούς  κλάδους. 
           Πιο συγκεκριμένα ο κλάδος ΠΕ18.02 εμπεριέχει ενοποιημένες τις  ειδικότητες: (18.02 Διοίκησης Επιχειρήσεων - 18.03 Λογιστικής  - 18.35 Τουριστικών επιχειρήσεων  - 18.40 Εμπορίας και Διαφήμισης).  Οι επαγγελματίες του κλάδου αυτού, ΠΕ18, προέρχονται από  Τεχνολογικά Ιδρύματα  που απλώς έχουν μία σχετική συνάφεια με την Οικονομική Επιστήμη.
           Tο πρόγραμμα σπουδών των ειδικοτήτων αυτών, σε σχέση με το αντίστοιχο δικό μας, είναι πολύ διαφορετικό. Οι διάφορες ειδικότητες  ΠΕ 18.02  έχουν μία  συγκεκριμένη ειδίκευση η κάθε μια, με πρακτική και εργαστηριακή εφαρμογή  και για αυτόν ακριβώς τον λόγο, τους  απορροφούν  αποκλειστικά  τα  ΕΠΑ. Λ.   (καθώς και τα - ΕΠΑ.Σ - Ι.Ε.Κ. - Κ.Ε.Κ.). Παρά ταύτα, δεν αντιδρούν στην ενοποίηση αφού ανοίγουν διάπλατα για αυτούς και τα Γενικά Λύκεια. Άραγε συνειδητοποιούν πως δε θα μπορούν να ανταποκριθούν;…  Δεν αγωνιούν;...
           Η γνώση  μικροοικονομικής και μακροοικονομικής θεωρίας και των εφαρμογών της,  δεν τεκμηριώνεται από τα προγράμματα σπουδών των τεχνολογικών ιδρυμάτων από τα οποία αποφοιτούν οι ΠΕ18.02.         
           Στα οποία τεχνολογικά ιδρύματα - οφείλουμε να το πούμε και αυτό - τα μόρια εισαγωγής ήταν μακράν λιγότερα, έως  και ελάχιστα, σε σχέση με τα μόρια που απαιτούντο για την εισαγωγή των συναδέλφων ΠΕ 09 στα Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα Α.Ε.Ι., δηλαδή διέφεραν και διαφέρουν ριζικά οι προϋποθέσεις εισαγωγής.
           Η ισοπέδωση αυτή του κλάδου μας  ΠΕ09, με αλλαγές που δε στηρίζονται σε κανενός είδους τεκμηρίωση, αποτελεί  διακριτική μεταχείριση εις βάρος του κλάδου μας...
           Προκύπτουν λοιπόν σοβαρά ζητήματα, όπως αυτό των αναθέσεων των  μαθημάτων, με στρεβλώσεις που θα προκύψουν εις βάρος όχι μόνον των εκπαιδευτικών  αλλά και των μαθητών μας.
          Πιο συγκεκριμένα, εάν εξετάσουμε το αναλυτικό πρόγραμμα των Γενικών Λυκείων, τα μαθήματα τα οποία έχει ως πρώτη ανάθεση ο  ήδη ομαδοποιημένος κλάδος μας  ΠΕ 09 Οικονομολόγοι -  ο οποίος, ήδη εδώ και χρόνια, θεωρείται και είναι «πολυμηχάνημα» - «πολυεργαλείο» - κινούνται στο ευρύτερο πεδίο όλων των κοινωνικών επιστημών,  ταυτοχρόνως  με όλα τα εξειδικευμένα και επιμέρους πεδία της οικονομικής επιστήμης.
           Οι πτυχιούχοι των σχολών των ΠΕ18 δεν έχουν ούτε το επιστημονικό υπόβαθρο ούτε την κατάλληλη κατάρτιση για να διδάξουν μαθήματα της οικονομικής επιστήμης.
            Ένα παράδειγμα: με τι υπόβαθρο γνωστικό θα διδάξει ο απόφοιτος των Τ.Ε.Ι  λογιστικής,  τουριστικών επιχ/σεων  ή εμπορίας και διαφήμισης... το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» ή τα μαθήματα  «Πολιτική Παιδεία», «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών», «Κοινωνιολογία», «Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών»...   -  και μάλιστα ως  μαθήματα  πρώτης  ανάθεσης  -  τα οποία απαιτούν μικρο  και  μακροοικονομικές  αναλύσεις  -  ανάλυση  οικονομικο - πολιτικών ιδεολογιών  αλλά  και γνώσεις δικαίου,  πολιτικών επιστημών  αλλά  και  κοινωνιολογίας;   
           Άλλωστε,  εάν δεί κανείς  τις  αναθέσεις μαθημάτων που ίσχυαν ανέκαθεν και ισχύουν και την τρέχουσα σχολική χρονιά, τα προαναφερθέντα μαθήματα «Πολιτική Παιδεία» και «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών», οι ΠΕ18 δεν τα είχαν  ούτε  καν  ως  δεύτερη ανάθεση,  ούτε στα ΓΕ.Λ. ούτε στα ΕΠΑ.Λ. ...  
            Και όσον αφορά στο μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» - «Α.Ο.Θ.», οι ΠΕ18 το είχαν εδώ και τόσα χρόνια (αν και καταχρηστικά  και  εις  βάρος των μαθητών, όπως αποδεικνυόταν στην πράξη...)  ως δεύτερη ανάθεση  -  και  μάλιστα  στα  ΓΕ.Λ    μόνον  οι  ΠΕ 18.02  και  ΠΕ18.03  και  όχι  οι  ΠΕ18.35  και οι  ΠΕ18.40.   (Διαχωρισμός μεταξύ των  διαφόρων - διαφορετικών ειδικοτήτων  των   ΠΕ18,  γινόταν  και   σε  πολλά  άλλα μαθήματα  στα  ΕΠΑ.Λ,  όπως ήταν άλλωστε και λογικό).  Πώς δικαιολογείται τώρα - με την ενοποίηση/ένωση - πώς θα λειτουργήσει και πώς θα  αποδώσει στην πράξη,  να έχουν το προαναφερθέν μάθημα («Α.Ο.Θ»)  ως  πρώτη  ανάθεση (λόγω της πλήρους ένωσης) οι ΠΕ18 και μάλιστα όλες οι  διαφορετικές  ειδικότητές  τους;
            Προβάλλεται λοιπόν, ως επιτακτική, η ανάγκη του  δια-χωρισμού του κλάδου μας ΠΕ09 από τον αντίστοιχο του ΠΕ18.

            Επιπρόσθετα-εάν εφαρμοσθεί-ο νέος Νόμος ενοποιεί - ενώνει πλήρως τον κλάδο μας, με τον κλάδο «Οικιακής» Οικονομίας  ΠΕ15, απόφαση η οποία επίσης μας προκαλεί κατάπληξη.
            Η κατεύθυνση και τα προγράμματα σπουδών και η όλη φιλοσοφία του Χαροκόπειου, από το οποίο αποφοιτούν, διαφέρουν ριζικά...  δεν άπτονται καν των οικονομικών επιστημών. Είναι    γνωστό ότι τα τελευταία 5 χρόνια στο τμήμα της οικιακής οικονομίας του Χαροκόπειου,  έχει αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών, με την προσθήκη κάποιων οικονομικών μαθημάτων. Αυτό το ελάχιστο δεν τους καθιστά όμως οικονομολόγους, γεγονός άνευ σημασίας άλλωστε, αφού δεν έχουν καν αποφοιτήσει και βεβαίως δε βρίσκονται καν στον πίνακα με προϋπηρεσία και άρα δεν είναι αυτοί που θα κληθούν να διδάξουν.  Και συνεπώς το μείζονος σημασίας ερώτημα είναι: Τι θα γίνει με τους αποφοίτους που βρίσκονται στους πίνακες αναπληρωτών;  Πώς θα κληθούν να διδάξουν οικονομικά μαθήματα, όταν δεν έχουν το επιστημονικό υπόβαθρο, αφού δεν τα έχουν ποτέ διδαχθεί στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών τους;  Και μάλιστα όχι στα Γυμνάσια, όπου μόνον σε αυτά δίδασκαν έως τώρα, αλλά και στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια;  και μάλιστα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα που απαιτούν γνώση  εις βάθος  μικρο-οικονομίας και μακρο-οικονομίας;  Αλλά και μαθήματα που απαιτούν γνώσεις  νομικής – πολιτικών επιστημών – κοινωνιολογίας – αλλά και διοίκησης επιχειρήσεων – λογιστικής  - τουριστικών επιχειρήσεων  -  εμπορίας και διαφήμισης; ...  και μάλιστα ως μαθήματα πρώτης ανάθεσης;...  
            Ακόμα και οι ίδιοι οι  εκπαιδευτικοί του κλάδου τους ΠΕ15 αντέδρασαν ήδη.
            Παραθέτουμε αυτούσια τη διαμαρτυρία των εκπροσώπων του κλάδου τους  ΠΕ15:
            « Ειδικότερα, είναι η επιστήμη (η οικιακή οικονομία) που ερευνά, μεταξύ άλλων, τις σχέσεις της διατροφής του ανθρώπου με το περιβάλλον, του περιβάλλοντος με την οικονομία, της οικονομίας με τη διατροφή, της διατροφής με την υγεία, του περιβάλλοντος με τον πολιτισμό, του πολιτισμού με την οικονομία. Όλα αυτά προσεγγίζονται κάτω από την ομπρέλα της μικρότερης οικονομικής-κοινωνικής ομάδας που είναι η οικογένεια.
 Επιπλέον, ασχολείται με θέματα τα οποία η σύγχρονη οικογένεια δείχνει αμήχανη να αντιμετωπίσει και τα οποία δεν αποτελούν μέρος της γενικότερης εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως είναι η σεξουαλική αγωγή, το φαινόμενο του εθισμού σε όλο το εύρος του (από τον εθισμό σε ουσίες μέχρι τον εθισμό στο διαδίκτυο), η παχυσαρκία, η υγιεινή διατροφή κ.λ.π.… Με βάση τα παραπάνω, η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας εμπεριέχει την Οικονομική Επιστήμη στο πλαίσιο της καθημερινότητας της οικογένειας (Οικονομικά της οικογένειας, Συμπεριφορά του Καταναλωτή, Οργάνωση της οικογενειακής ζωής...
Τέτοιες ενότητες είναι η αγωγή υγείας, η διατροφή, η κατοικία, η οικολογία, η οικιακή τεχνολογία, το φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον κ.ά. που έχουν ως στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων στους μαθητές σε θέματα που αφορούν την προσωπική, οικογενειακή και κοινωνική τους ζωή, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της καθημερινής ζωής του εφήβου και της οικογένειάς του...
 Για τους παραπάνω λόγους, η ειδικότητα της Οικιακής Οικονομίας με τις ειδικότητες των Οικονομολόγων, Λογιστών, Τουριστικών Επιχειρήσεων, Εμπορίας και Διαφήμισης και Διοίκησης Επιχειρήσεων είναι γνωστικά και επιστημολογικά διακριτές.   ...αφενός τη διαφύλαξη, προώθηση και εφαρμογή της εν λόγω «επιστήμης της οικογένειας ...».
           Τα σχόλια περιττεύουν από την πλευρά μας, καθώς  και  οι ίδιοι  δηλώνουν  αδυναμία  να  ανταποκριθούν...
            Και οφείλουμε και σε αυτή την περίπτωση να τονίσουμε, πως τα μόρια εισαγωγής μας στις οικονομικές σχολές μας,  απήχαν παρασάγγας  από τα αντίστοιχα του Χαροκόπειου...

            Ταυτόχρονα, προκύπτει και ένα άλλο σοβαρότατο –επίφοβο και επικίνδυνο θέμα:  Άραγε θα καλούνται ως εξεταστές και βαθμολογητές στις Πανελλαδικές εξετάσεις για να διορθώσουν το μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» - «Α.Ο.Θ.»  οι  ΠΕ18  και  οι  ΠΕ15;  Είμαστε βέβαιοι ότι οι εκπαιδευτικοί και των δύο κλάδων, αντιλαμβανόμενοι την ευθύνη αλλά και την έλλειψη γνώσης, θα αρνούνται την ανάληψη αυτού του έργου...
            Και βέβαια, μαθητής που εξετάζεται σε πανελλήνιο επίπεδο και διδάσκεται το μάθημα από εκπαιδευτικό του κλάδου μας ΠΕ09, έχει κατά τεκμήριο, περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας από το μαθητή που το έχει διδαχθεί από εκπαιδευτικό ΠΕ18....
            Η ανάθεση διδασκαλίας των Πανελληνίως εξεταζομένων μαθημάτων σε μη σχετικές ειδικότητες, είναι προδήλως παράνομη και αντισυνταγματική.  Όταν η Πολιτεία αναθέτει τη διδασκαλία ενός μαθήματος σε μια άσχετη επαγγελματικά ειδικότητα, αυτομάτως δε δίνει ούτε τις ίδιες ούτε και ίσες ευκαιρίες στους μαθητές.    
            Προσανατολισμός πρέπει να είναι η διατήρηση, αναβάθμιση και ενίσχυση του πανελλαδικώς εξεταζομένου μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», την ανάθεση του οποίου πρέπει να έχουν αποκλειστικά Οικονομολόγοι.
            Επιπροσθέτως,  κρίνουμε  εξίσου αδύνατο  -  μας βρίσκει παντελώς  αντίθετους  -  ένα  σενάριο  πλήρους  ένωσης  του κλάδου μας με τους  κλάδους  ΠΕ10 Κοινωνιολόγοι ή και ΠΕ13Νομικής-Πολιτικών επιστημών, καθώς μια γρήγορη έρευνα στα προγράμματα σπουδών των Σχολών τους, μπορεί να πείσει τον καθένα, είτε επιστήμονα, είτε αντικειμενικό απλό παρατηρητή, ότι δεν έχουν επαρκή κατάρτιση ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στη διδασκαλία  μαθημάτων είτε γενικής (μικρο και μακρο – οικονομία καθώς και διοίκηση επιχ/σεων),  είτε  επαγγελματικής εκπαίδευσης – μαθημάτων όπως : Λογιστικές Εφαρμογές, Φορολογική Πρακτική, Οικονομικά μαθηματικά, Στατιστική, Εφοδιαστική Αλυσίδα (Logistics) και Έλεγχος Ποιότητας..., Οργάνωση και διαχείριση Μεταφορών – Αποθηκών – Ξενοδοχειακών επιχ/σεων, Τουριστικό Marketing...   και τόσα άλλα...   
            Παντελώς αντίθετους μας βρίσκουν, επίσης, τα σενάρια περί κατάργησης του πανελλαδικώς εξεταζομένου μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» της Γ΄Λυκείου και αντικατάστασής του από το μάθημα «Κονωνία και Οικονομία», καταστρατηγώντας  κάθε έννοια διάκρισης επιστημών. Όπως επίσης, δεν μπορούμε να αντιληφθούμε και τα σενάρια περί κατάργησης του μαθήματος «Γενικής» Παιδείας: «Πολιτική Παιδεία» της Β΄Λυκείου, που εμπεριέχει, ανάμεσα σε άλλα,  στοιχεία της οικονομικής επιστήμης τουλάχιστον σε διακριτές ενότητες και αντ’ αυτού εισαγωγή μαθήματος «Επιλογής», με  τίτλο «Έννοιες, Μέθοδοι και Ιστορία των Κοινωνικών Επιστημών».
             Οι αντιρρήσεις μας βασίζονται στον καταφανή λόγο, ότι η μάθηση και κατανόηση της Οικονομικής Επιστήμης, στο Λύκειο, ως διακριτό αντικείμενο, κρίνεται τελείως απαραίτητη. Κάθε επιστήμη χρησιμοποιεί διακριτές αρχές, νόμους, κανόνες και μεθόδους για να προσεγγίσει και να εξετάσει το γνωστικό της αντικείμενο. Ο σαφής διαχωρισμός των αντικειμένων μεταξύ των «Οικονομικών» και «Κοινωνικών» επιστημών, παρά το γεγονός ότι και οι δύο ανήκουν στις Κοινωνικές Επιστήμες, είναι αναγκαίος και για τον επιπρόσθετο, σοβαρότατο λόγο, ότι οι μαθητές απαιτείται να αντιλαμβάνονται τα οικονομικά δεδομένα–προβλήματα, τα τόσο φλέγοντα στα πλαίσια της τρέχουσας δυσχερούς οικονομικής κατάστασης, σε εθνικό επίπεδο αλλά και στα πλαίσια του παγκοσμιοποιημένου περιβάλλοντος, ώστε να είναι ικανοί να επιβιώνουν, αλλά και να ευημερούν ως οικονομικές μονάδες. 
             Εν κατακλείδι, θεωρούμε, ότι η πλήρης ένωση με τους ΠΕ 15  καθώς και με τους  ΠΕ 18.02,  αλλά και οι σκέψεις κάποιων για πλήρη ένωση με τους  ΠΕ 10 και ΠΕ 13,  είναι εκτός από αντισυνταγματική και πέραν κάθε λογικής...
            Ο κλάδος μας των Οικονομολόγων ΠΕ09 πρέπει να παραμείνει αυτόνομος και να ενισχυθεί ο ρόλος του στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
             Κύριε Υπουργέ,  σε απάντησή σας σε σχετικό έγγραφο και σε ηλεκτρονική επιστολή αναπληρωτών Καθηγητών Γενικής Αγωγής ενοποιημένου κλάδου ΠΕ18.02, την οποία κατέθεσε ως Αναφορά  ο Βουλευτής κ. Νικόλαος Ι. Νικολόπουλος,  σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ18.02 και ΠΕ09  -  σε ανύποπτο χρόνο - 24 Ιουλίου 2016  -  αναφέρατε τα εξής:
             « ...Αναφορικά με τα θέματα διορισμού και προσλήψεων εκπαιδευτικών για τα οποία είναι αρμόδια η ως άνω Υπηρεσία, προβλέπεται ότι «οσάκις είναι δυνατή η κάλυψη κενής οργανικής θέσης από διάφορες ειδικότητες του ιδίου κλάδου ή από την ίδια ειδικότητα διαφορετικών κλάδων, γίνεται ενοποίηση των οικείων επετηρίδων» (Π.Δ. 144/97 – ΦΕΚ 127 Α).
Περαιτέρω, οι κλάδοι ΠΕ09-Οικονομολόγων και ΠΕ18.02-Διοίκησης Επιχειρήσεων (στον οποίο ενοποιούνται οι κλάδοι-ειδικότητες ΠΕ18.02-Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΠΕ18.03-Λογιστικής, ΠΕ18.35-Τουριστικών Επιχειρήσεων και ΠΕ18.40-Εμπορίας και Διαφήμισης) είναι διακριτοί κατά τις οικείες διατάξεις (ν. 1566/85).
 Σχετικά παραπέμπουμε και στην τελευταία προκήρυξη του διαγωνισμού ΑΣΕΠ (5Π/2008-ΦΕΚ 530 τ. ΑΣΕΠ) για την κατάρτιση πινάκων επιτυχίας εκπ/κών και την αριθμ. 79216/Δ2/2008 (ΦΕΚ 1180 Β’) ΥΑ με την οποία   καθορίστηκε το γνωστικό αντικείμενο και η εξεταστέα ύλη για τις εξετάσεις κατάρτισης πινάκων επιτυχίας εκπαιδευτικών της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά κλάδο και ειδικότητα.
Βάσει των παραπάνω, οι κλάδοι ΠΕ18.02 και ΠΕ09 δεν ενοποιούνται σε ομάδα, και ουδέποτε ενοποιήθηκαν, ως εκ τούτου, οι προσλήψεις γίνονται επί ξεχωριστά δηλωθέντων κενών κατά την προαναφερθείσα διαδικασία...
...Συγκεκριμένα, στο Μέρος Γ, Κεφάλαιο Α της ως άνω αρ.132811/Ε1/15 Πράξης, αναφέρεται ότι οι προσλήψεις του κλάδου ΠΕ18.35.50- Τουριστικών Επιχειρήσεων θα πραγματοποιηθούν ανεξάρτητα από τον ομαδοποιημένο κλάδο ΠΕ18.02.50 (Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λογιστικής, Τουριστικών επιχειρήσεων και Εμπορίας & Διαφήμισης) και αναρτώνται, για το λόγο αυτό, χωριστοί πίνακες του κλάδου ΠΕ18.35.50....»
            Ας μας επιτραπούν δύο σχόλια επί του παραπάνω κειμένου,  αν και πιστεύουμε ότι είναι περιττά...
            Κατά πρώτον στις εξετάσεις του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π. των εκπαιδευτικών, τα θέματα για τους κλάδους ΠΕ09 και ΠΕ18.02  ήταν - όπως σημειώνετε κι εσείς - ανέκαθεν, και  επί σειρά  πολλών  ετών,  παντελώς  διακριτά  -  διαφορετικά  μεταξύ τους.
            Και να τονίσουμε  εμείς, ότι η εξεταστέα ύλη, για τον κλάδο μας ΠΕ 09, απαιτούσε γνώσεις που κάλυπταν και όλο το φάσμα - πεδία της οικονομικής επιστήμης και εμβάθυνση...  σε αντίθεση  με την αντίστοιχη ύλη του κλάδου ΠΕ18.02 .
            Και μία δεύτερη διαπίστωση: στην ειδική αγωγή οι προσλήψεις  γίνονται  όχι  απλώς  διακριτά,    αλλά και  από χωριστούς  πίνακες,    ακόμα  και  για τις  ενοποιημένες ειδικότητες του κλάδου  ΠΕ18.02.  
           Ύστερα από όλες τις επισημάνσεις μας, είμαστε βέβαιοι πως δεν υπάρχει κανείς που να μην αναρωτιέται,  πως  είναι δυνατόν  στη Γενική αγωγή, εξαίφνης να ισοπεδώνονται  σαρωτικά  κλάδοι  και ειδικότητες.
           Πιστεύουμε ότι αυτό το έχουν αντιληφθεί ήδη κάποιοι αρμόδιοι φορείς... οι οποίοι δείχνουν να βρίσκονται σε μεγάλη σύγχυση, γεγονός που είναι ολοφάνερο, αν δεί κανείς τις νέες αναθέσεις μαθημάτων στα Γενικά Λύκεια – 4 Μαΐου 2018/1544  καθώς και στα Επαγγελματικά Λύκεια – 2 Μαΐου 2018/1509... 
Με μία απλή ανάγνωσή τους, δημιουργούνται εύλογα τα ακόλουθα ερωτήματα:
          «φαίνεται π.χ. για το μάθημα  «Πολιτική Παιδεία», ότι θα το  διδάσκουν  και  οι  ΠΕ80  (δηλαδή  οι  ΠΕ09,     όλοι... οι ΠΕ18  και  οι  ΠΕ15)   και  οι  ΠΕ78  (δηλαδή  οι  ΠΕ10  και  οι ΠΕ13)  και μάλιστα  θα  το έχουν    ως πρώτη  ανάθεση    όλοι  αυτοί! ...  - εάν προσληφθούν δύο αναπληρωτές: ένας ΠΕ18 (είτε  ΠΕ18.02, είτε ΠΕ18.03, είτε ΠΕ18.35...)  και ένας ΠΕ10  - και  δεν  επιθυμεί  να  αναλάβει τη διδασκαλία του προαναφερθέντος μαθήματος της  «Πολιτικής Παιδείας» κανείς από τους δύο;  (και οι δύο έχουν ακαταλληλότητα  και  το ξέρουν) – ή   το χρειάζονται  και  οι  δύο  για  να  καλύψουν  ωράριο; ...  
             Ή... εάν προσληφθούν  ένας  ΠΕ09  και  ένας  ΠΕ18 που έχουν και  οι  δύο  ως  πρώτη  ανάθεση  το  πανελλαδικώς  εξεταζόμενο μάθημα  «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» - «Α.Ο.Θ»  και  τυχόν  το θέλει  ο  ΠΕ18  για το λόγο  -  εννοείται  ότι  μόνο  για  αυτόν  το λόγο θα το θέλει  -  της  συμπλήρωσης ωραρίου;...   βλέπουμε  σε παρένθεση  ότι  θα το αναλαμβάνει  ο ΠΕ09  κατά  προτεραιότητα ...  οπότε,  εάν  ο  ΠΕ09 συμπληρώνει ωράριο με άλλα μαθήματα ,  θα αναλαμβάνει,  όπως ανέκαθεν  το  κατ’ εξοχήν  δικό  του  μάθημα   ή  θα πρέπει να  το παραχωρεί ; ...»
             Η φράση «κατά προτεραιότητα»  θεωρείτε μάλλον ότι θα σας βγάλει από τη δύσκολη θέση, αλλά σας εφιστούμε την προσοχή  ότι θα  σας  βάλει  σε  δυσκολότερη  θέση...   επειδή  στην  ουσία αναγνωρίζετε  ότι  ο  ΠΕ18   έπρεπε  να  το  έχει  - το μάθημα  Α.Ο.Θ.  -  ως   δεύτερη  ανάθεση  όπως  συνέβαινε  εδώ  και  τόσα  χρόνια.   Δηλαδή αναγνωρίζετε  εμμέσως  πλην  σαφώς,  ότι θα έπρεπε  ο  ΠΕ18  να απορροφάται  από  χωριστό πίνακα  – δηλαδή χωριστό  κλάδο  ή  τουλάχιστον  χωριστή  ειδικότητα.
             Ή...  ένας  ΠΕ09  και ένας  ΠΕ15  που  έχουν  και  οι  δύο  ως πρώτη  ανάθεση το μάθημα  «Αρχές Οικονομίας» -(Α’  ΕΠΑ.Λ)... - αν  το  διεκδικούν  και  οι  δύο; ...» 
            Θα μας βάλετε σε μία θέση όπου θα πρέπει  να «μαλώνουμε» - να  έχουμε  αντιδικίες  μεταξύ  μας;    Επ’ ουδενί  δε  θα  επιθυμούσαμε  κάτι τέτοιο – αρκετά προβλήματα  έχουμε  ήδη...
             Με λύπη μας, θα θέλαμε να διατρανώσουμε την απορία μας:  κάτω υπό ποιές συνθήκες καταλήξαμε στην  ψήφιση του νόμου;  Προ της ψηφίσεως,  οι  κύριοι Σύμβουλοι του κλάδου μας των οικονομολόγων, καθώς και η Ένωση Οικονομολόγων,  μας καθησύχαζαν ρητά  και διαβεβαίωναν ότι δεν υπάρχουν σκέψεις για ενοποίηση,  αφού  όπως τόνιζαν   «...κάτι τέτοιο δεν εξυπηρετεί κανέναν – το αντίθετο μάλιστα θα αποβεί εις βάρος όλων των εμπλεκομένων...».  Μας ενημέρωσαν ότι  «...το χειρότερο αλλά και το μόνο  σενάριο  που συζητείται,  είναι η δημιουργία υποκατηγοριών , δηλαδή μία σύνθεση  με  διακριτές  ειδικότητες,  δηλαδή   διακριτούς  -  χωριστούς  πίνακες... »,  ώστε να αναγνωρισθεί  με αντικειμενικότητα  η  διαφορετικότητα/αυτονομία  των επιστημών  – σπουδών μας  αλλά  και  σαφέστατατα  να διασφαλιστούν  και  τα  μόρια  που  καθένας  από  εμάς  έχει συγκεντρώσει.   
             Απαιτείται  λοιπόν, έστω  και  τώρα, να  γίνει  άμεσα τροποποίηση  του  επίμαχου  άρθρου.
             Η τροποποίηση που προτείνουμε βασίζεται στις εξής διαπιστώσεις:
            Στο αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου υπάρχουν τα μαθήματα «Πολιτική Παιδεία» και «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών», τα οποία έχουμε κοινή ανάθεση ο κλάδος μας  ΠΕ 09 Οικονομολόγοι  με τους κλάδους  ΠΕ10 Κοινωνιολόγοι και ΠΕ13 Νομικής-Πολιτικών επιστημών. Τα μαθήματα αυτά - και μόνον αυτά - προσεγγίζουν τις κοινωνικές επιστήμες  συνολικά ως σύστημα κοινωνικο-οικονομικο-πολιτικό αλλά και διακριτά. Επιπρόσθετα υπάρχουν και τα μαθήματα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» και «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων», τα οποία έχουμε πρώτη ανάθεση οι ΠΕ09  και δεύτερη  ανάθεση οι  ΠΕ10 και 13 (αν και αδυνατούν, όπως ήδη καταδείξαμε, να τα διδάξουν). Το ίδιο συμβαίνει και με τα μαθήματα «Κοινωνιολογία» καθώς και «Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών» που ανατίθενται αρχικά στους  ΠΕ10 και κατά δεύτερον σ’ εμάς τους ΠΕ09.
             Άλλωστε  βλέπουμε,  πως  μετά την ψήφιση του ν.4521 στις  νέες αναθέσεις μαθημάτων  που  δημοσιεύτηκαν για τα  ΓΕΛ -  4 Μαϊου 2018/1544,  ότι μας δίνετε  πολλά μαθήματα  ως  κοινή - πρώτη  ανάθεση  σε ΠΕ 80  (δηλ.ΠΕ09, ...)  και σε ΠΕ 78(δηλ. ΠΕ10 και ΠΕ13).  Παρότι  βάσει του ν. Νόμου  μας  έχετε  σε  παντελώς  χωριστούς  ΚΛΑΔΟΥΣ   ΠΕ80   ΠΕ78.   Γεγονός, αντίφασης  μεν,  αλλά  που  καταδεικνύει,  
ότι  κι εσείς αναγνωρίζετε ότι υπάρχουν κοινές συνισταμένες  του   κλάδου μας ΠΕ09  με τους  ΠΕ10 και ΠΕ13  -  αν  και  αναγνωρίζετε  πολύ  περισσότερες  από  τις  αντικειμενικά / πραγματικά  υφιστάμενες .
            Κατά συνέπεια,  έχοντας συζητήσει  με συμβούλους μας... και στα πλαίσια κατανόησης των «καιρών»...  καθώς και στα πλαίσια καλής  θέλησης,  καθώς θέλουμε να συμβάλλουμε στην εύρεση ενός  εφικτού  και  πρακτικά  εφαρμόσιμου  σχεδίου  σύντμησης ειδικοτήτων,  μετά από ώριμη σκέψη  και  ακολουθώντας  ακριβώς  τη λογική  του  Υπουργείου, που ενοποίησε σε έναν κλάδο  ΠΕ04  Φυσικών Επιστημών αλλά με διακριτές,  σε υποκατηγορίες,  τις ειδικότητες  ΠΕ04.01 Φυσικοί,  ΠΕ04.02  Χημικοί,  ΠΕ04.03  Φυσιογνώστες,  ΠΕ04.04  Βιολόγοι,  ΠΕ04.05  Γεωλόγοι -
- (στη  δική  τους  περίπτωση  πώς  διατηρήθηκαν  διακριτές  οι ειδικότητες;  γιατί  «δύο  μέτρα  και  δύο  σταθμά»;) 
ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ:
             Εάν δεν είναι εφικτή  -  για λόγους ακατανόμαστους μεν, αλλά που μπορούμε να αντιληφθούμε  -  η διατήρηση  διακριτών (όπως  άλλωστε  είναι),  διαφορετικών κλάδων ... 
το  ελάχιστο  στο  οποίο  θα  συμφωνούσαμε  -  είναι η δημιουργία υποκατηγοριών   -  διακριτών  ειδικοτήτων   -   δηλαδή  ΔΙΑΚΡΙΤΩΝ    ΧΩΡΙΣΤΩΝ  ΠΙΝΑΚΩΝ.
             ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ,  λοιπόν,  ο κλάδος  ΠΕ80  Οικονομίας  να  τροποποιηθεί  ως  εξής :  να  συντίθεται  από  τις   διακριτές   ειδικότητες   στη   δεξιά   στήλη,  σύμφωνα  με  τον  παρακάτω  ΠΙΝΑΚΑ: 
ΠΕ 80
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ –            ΠΕ  80.01            Οικονομολόγοι
ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ                     ΠΕ  80.02            Κοινωνιολόγοι

                                               ΠΕ  80.03            Νομικής - Πολιτικών 
                                                                                              Επιστημών       
  
      
ΠΕ 81  
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ 
                                     ΠΕ    81.01     (ή     ΠΕ 80.04)   Διοίκησης 
                                                                                         Επιχειρήσεων
                                       ΠΕ     81.02          ΠΕ 80.05)   Λογιστικής

                                       ΠΕ     81.03           ΠΕ80.06) Τουριστικών
                                                                                         Επιχειρήσεων

                                       ΠΕ     81.04          ΠΕ80.07) Εμπορίας και
                                                                                       Διαφήμισης
 ΠΕ 82
 ΟΙΚΙΑΚΗΣ
 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
                                       ΠΕ     82                ΠΕ80.08)       Οικιακής     
                                                                                              οικονομίας

           Πιστεύουμε ακράδαντα  -  και παραπλανηθήκαμε  ότι και όλοι συνηγορούσαν υπέρ αυτής της άποψης  -  ότι η λογική τέτοιου τύπου σύνθεσης, αποβαίνει  προς όφελος όλων  -  και του Υπουργείου και των Διευθύνσεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και των μαθητών  -  ειδικά όσον αφορά στο πολύπλοκο πρόβλημα των αναθέσεων μαθημάτων...
           Και με τις προαναφερθείσες προτάσεις - σκέψεις μας,  επιθυμούμε  να βοηθήσουμε  τους φορείς του Υπουργείου, επιδεικνύοντας,  για άλλη μία φορά,  διάθεση συμβιβασμού,  αρκεί  να  λειτουργήσει  υπέρ των μαθητών μας.
            Να σημειώσουμε τέλος, πως  εδώ και δεκαετίες, οι συνάδελφοι του κλάδου μας ΠΕ09 «διακονούν» το λειτούργημα του εκπαιδευτικού, σε όλα τα επίπεδα, με μεγάλη ανεκτικότητα και αδιαμαρτύρητα.   
            Παρότι  είναι πάγια θέση του Υπουργείου μας, ότι το ασφαλές, για την εκπαίδευση, κριτήριο ανάθεσης είναι η γνώση του αντικειμένου διδασκαλίας, στον ανέναθεν υποβαθμισμένο κλάδο μας τα μαθήματά μας, όπως καταδείξαμε, δίνονται ως και τη σήμερον,  ως δεύτερη ανάθεση  στους ΠΕ10 και ΠΕ13 (ακόμα και το πανελλαδικώς εξεταζόμενο..., κατάσταση απαράδεκτη που θα έπρεπε να έχει εκλείψει...).
            Αλλά συμβαίνουν και άλλα τραγελαφικά. Παρ’ όλη την εξέλιξη και εξειδίκευση των επιστημών, το μάθημα της «Πολιτικής Παιδείας» δίνεται  -  και αυτό διαιωνίζεται όπως είδαμε και στις νέες αναθέσεις μαθημάτων στα Γενικά Λύκεια – 4 Μαΐου 2018/1544  καθώς και στα Επαγγελματικά Λύκεια – 2 Μαΐου 2018/1509... – (παράδοξες οι μέχρις ώρας αναθέσεις αλλά και πολύ παραδοξότερες οι νέες)  - ως δεύτερη ανάθεση σε φιλολόγους - χάριν συντεχνιακών συμφερόντων - οι οποίοι προφανέστατα δεν έχουν καμμία γνώση οικονομικών. Με συνέπεια η διδασκαλία του μαθήματος να καθίσταται όχι απλώς ελλιπέστατη,  αλλά στην ουσία ανύπαρκτη. Όλοι οι εν ενεργεία συνάδελφοι το βιώνουν αυτό και «καλούνται» συχνά να καλύψουν τα γνωστικά κενά που δημιουργούνται.  Πώς είναι δυνατόν να «μετενσαρκώνονται» και αυτοί ξαφνικά σε οικονομολόγους, νομικούς και πολιτικούς επιστήμονες;  Δεν αντιλαμβανόμαστε να εξυπηρετείται κανένας παιδαγωγικός, εκπαιδευτικός ή διοικητικός σκοπός  ή και στόχος...
           Συμπερασματικά, η απαξίωση που υφιστάμεθα από το νέο νόμο 4521/2018 - άρθρο 21,  έρχεται να προστεθεί σε ένα ήδη βεβαρυμένο παρελθόν  και  να  μας  εξοντώσει,  δίνοντάς μας τη χαριστική βολή.  Και αποτελεί μεγίστη προσβολή, σε ένα κλάδο που τόσα χρόνια είναι στην πρωτοπορία της γνώσης και της καινοτομίας, τόσο στην εκπαίδευση όσο και στον επαγγελματικό του χώρο. Και είναι για εμάς ακατανόητη και αδικαιολόγητη.           
            Κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου!  Εάν  εφαρμοσθεί  ο πλήρως  ενοποιημένος  πίνακας   ΠΕ80  του νέου Νόμου,  πολύ γρήγορα θα  αποδειχθεί  στη  πράξη  ανεφάρμοστος.
           Tην ώρα που οι αντοχές πολλών συναδέλφων δοκιμάζονται εδώ και χρόνια, αφού με ιδρώτα και αίμα - με το δικό του προσωπικό κόστος ο καθένας - εργάζονται κάθε χρόνο σε άλλη γωνιά της πατρίδας μας... μακριά από τις οικογένειές τους... κάτω από ανεκδιήγητες συνθήκες... οφείλουμε στον εαυτό μας αλλά και στους μαθητές / παιδιά μας, τα δίκαια και αξιοκρατικά αιτήματά μας - χωρίς ίχνος συντεχνιακής λογικής - να τα μεταφέρουμε παντού, σε κάθε όργανο της πολιτειακής, πολιτικής και πνευματικής ηγεσίας του τόπου μας. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα αλλά και υποχρέωσή μας.
             Σας παρακαλούμε θερμά, να λάβετε υπόψην σας τον έντονο προβληματισμό, καθώς και την αντίδρασή μας. Οι συντηρητικές πολιτικές και στην εκπαίδευση είναι αναπόφευκτες, το γνωρίζουμε αυτό. Εάν όμως έχουμε καλή προαίρεση και γνήσιο ενδιαφέρον για την εκπαίδευση των μαθητών - αυριανών πολιτών, σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο,  αλλά και στην Ελλάδα της κρίσης που απαιτεί επιτακτικά τη γνώση - μπορούν να υιοθετηθούν λογικότερες και ασφαλέστερες για όλους λύσεις... λύσεις που θα διευκολύνουν όλους στο παιδαγωγικό έργο.
            Είμαστε βέβαιοι ότι θα επικρατήσει  η κοινή λογική, η οποία σε τελική ανάλυση μπορεί να είναι  και νόμιμη και ηθική... και ωφελιμότερη  κυρίως για τους μαθητές μας.
             Κατόπιν όλων των παραπάνω,
ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ
1.      Τη νομοτεχνική τροποποίηση - βελτίωση του άρθρου 29 του προαναφερόμενου Νόμου 4521/2018,  σχετικά με τα αντισυνταγματικά σημεία που αφορούν σε όλες τις προαναφερθείσες διαφορετικές  μεταξύ  τους  ειδικότητες   κλάδους,  καθώς και την άμεση τροποποίηση των αναθέσεων των μαθημάτων που απορρέει από τη διακριτότητα των ειδικοτήτων.
2.     Καλούμε το Υπουργείο να άρει τις αδικίες που δημιουργεί ο νέος νόμος και η εφαρμογή του.
 Ζητούμε δίκαιη μεταχείριση για όλους τους συναδέλφους και κατοχύρωση των δικαιωμάτων μας  σχετικά  με τις προσλήψεις και με τις αναθέσεις, όπως αυτά απορρέουν από την ένταξή μας στους  προ της ενοποίησης κλάδους  και τους αντίστοιχους πίνακες. 
3.       Μία δια ζώσης συνάντηση,  για  την  «ικανή  και  αρκετή» ενημέρωσή σας.
4.       Να μας απαντήσετε εγγράφως  στα κάτωθι:
          α)  Με ποιά κριτήρια δύνανται  να  ενοποιηθούν  όλοι  αυτοί οι διαφορετικοί  κλάδοι  και   ειδικότητες, εφόσον έχουν ριζικά διαφορετική φιλοσοφία και αντικείμενα σπουδών;
          β)  Πώς είναι δυνατόν οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Ι.  ΠΕ18  να διδάξουν την ύλη της Δευτεροβάθμιας  Γενικής  Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το αντίστοιχο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας;
          γ)  Πώς είναι δυνατόν οι απόφοιτοι της Οικιακής  ΠΕ15  να διδάξουν την ύλη της Δευτεροβάθμιας Γενικής  και  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το αντίστοιχο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας;
          δ)  Τί σημαίνει στην πράξη η ενοποίηση - πλήρης ένωση των παραπάνω  διαφορετικών  κλάδων  και  ειδικοτήτων  σε  έναν  ενιαίο - ισοπεδωμένο  κλάδο (επαγγελματικά, οικονομικά  κ.λ.π.);
5.      Τη γενικότερη αναθεώρηση όλων των αναθέσεων μαθημάτων στα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ, ώστε να ανατεθούν στους εκπαιδευτικούς του κλάδου μας ΠΕ 09 μαθήματα, όπως αυτά εύλογα προκύπτουν από τις σπουδές μας.
             Με λύπη μας δηλώνουμε, ότι προτιθέμεθα να κινηθούμε με ένδικα μέσα - εάν δεν εισακουσθούμε - για να υπάρχει αποτέλεσμα στο άμεσα προσεχές διάστημα και πριν την  κατάρτιση  νέων  πινάκων  πρόσληψης.  (Aν  και  πιστεύουμε  ότι  δε  θα  απαιτηθεί  να  καταστεί  τελικά  αυτό απαραίτητο).
             Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, αναμένουμε και είμαστε βέβαιοι ότι θα έχουμε σύντομα, τροποποιητική σας απόφαση.
              Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας
και ευελπιστούμε για τις άμεσες σχετικές ενέργειές σας.

Με τιμή,
Αναπληρωτές Οικονομολόγοι Κλάδου ΠΕ 09 - Εκπαιδευτικοί
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Υπογραφές
E-mail επικοινωνίας oikonomologoianaplirotes@yahoo.com 

Υστερόγραφο:
         Παραθέτουμε   και  επιστολή - η οποία μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους - του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος,  που απέστειλε ο Πρόεδρος  κ. Κόλλιας, στον Πρόεδρο του Ι.Ε.Π. ... και στην οποία διαμαρτύρεται για τη σταθερή υποβάθμιση της Οικονομικής Παιδείας στη χώρα μας και τη διαρκή συρρίκνωση της διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων  στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στην επιστολή, ο κ. Κόλλιας παραθέτει...   ...οκτώ συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες είναι:
« α. Να επανέλθει η διδασκαλία του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στην Α’ τάξη του Γενικού Λυκείου και του ΕΠΑΛ, ως μάθημα γενικής παιδείας, και να υπάρχει κοινό πρόγραμμα σπουδών στην Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου και στην Α΄ τάξη Επαγγελματικού Λυκείου, με στόχο την εγκαθίδρυση της πολυκλαδικότητας.
β. Στη Β΄ τάξη επειδή τα περισσότερα μαθήματα θα είναι 4ωρα, οι μαθητές/τριες να δοκιμάζουν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους στο ΓΕΛ με τη μορφή επιλογών εμβάθυνσης ενώ στα ΕΠΑΛ, με τη μορφή μαθημάτων τομέα.
γ. Ο μαθητής, που επιθυμεί την εισαγωγή του στα Τμήματα Οικονομίας, να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει, το μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» στη Β΄ τάξη με τη μορφή επιλογών εμβάθυνσης.
δ. Να επεκταθεί η Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής στη Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου και να εισαχθεί το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων».
ε. Ο υποψήφιος, που επιθυμεί την εισαγωγή του στα Τμήματα Οικονομίας, να εξετάζεται σε πανελλήνιο επίπεδο στο διακριτό μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», που θα περιλαμβάνει στοιχεία μικροοικονομικής και μακροοικονομικής ανάλυσης, και όχι στο μάθημα «Κοινωνία - Οικονομία».
στ. Ως τρίτο μάθημα επιλογής, πέραν των άλλων, ο μαθητής να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει και τα μαθήματα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών» και «Λογιστική».
ζ. Να επανέλθει ο συντελεστής βαρύτητας του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» στο 1,3 για τους υποψηφίους των Οικονομικών Σχολών.
η. Να εκσυγχρονιστούν τα Προγράμματα Σπουδών (Ωρολόγια και Αναλυτικά) των Οικονομικών μαθημάτων που διδάσκονται στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια».

Δεν υπάρχουν σχόλια: