ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Β/ΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΕΒΡΟΥ
(
ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ)
ΠΛΗΡ. ΠΑΠΑΠΑΝΤΕΛΗΣ ΝΙΚΗΤΑΣ ΠΡΟΣ: A’ & B’ EΛΜΕ
ΕΒΡΟΥ
ΤΗΛ: 6934640635
ΚΟΙΝ: 1. ΟΛΜΕ
2.
ΜΜΕ
ΘΕΜΑ : «ΘΕΣΠΙΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΗΣ ΤΟΥ
ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΈΙΟ»
Με την συγκεκριμένη επιστολή δίνεται η δυνατότητα αναφοράς σ’ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο εκπαιδευτικά
και κοινωνικά θέμα. Επί σειρά ετών στο Νομό
Έβρου παραμένει στην
διάθεση του οικείου ΠΥΣΔΕ και
χωρίς οργανική θέση μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών του κλάδου μας –
δέκα πέντε (15) και πλέον τον αριθμό για το επόμενο εκπαιδευτικό
έτος 2018-2019 - , με ιδιαίτερα δυσμενείς επιπτώσεις, τόσο για όλους εμάς, αλλά και για το ίδιο το εκπαιδευτικό έργο που καλούμαστε να επιτελέσουμε.
Η συνεχής
αβεβαιότητα με την έλλειψη ενός σταθερού περιβάλλοντος μάθησης, για εκπαιδευτικούς με 22 έως και 30 έτη (!!!) προϋπηρεσίας, η εναλλαγή σχολικών μονάδων για κάθε
σχολική χρονιά σχεδόν, η μετακίνηση σε δύο
(2) ή και τρία (3) σχολεία κάποιες φορές, η διάνυση μεγάλων χιλιομετρικών
αποστάσεων για την κάλυψη ή συμπλήρωση ωραρίου , είναι λογικό
ότι δημιουργεί μια κατάσταση
μεγάλης ψυχολογικής, οικογενειακής και
κοινωνικό-οικονομικής πίεσης, με ιδιαίτερα δυσμενείς επιπτώσεις στο
εκπαιδευτικό έργο, δεδομένο ότι
οι εν λόγω εκπαιδευτικοί αδυνατ να
συμμετάσχουν ολόπλευρα στη σχολική ζωή,
να γνωρίσουν στο βαθμό που επιβάλλεται
τους μαθητές και να προσφέρουμε εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά το καλύτερο.
Παράλληλα η έλλειψη συνέχειας στο εκπαιδευτικό έργο κατατάσσει δυστυχώς εκπαιδευτικούς αυτούς δεύτερης κατηγορίας, λαμβάνοντας υπόψη επιπλέον ότι αδυνατούν να διεκδικήσουν θέση υποδιευθυντή σχολικής μονάδας, γεγονός που συνιστά παραβίαση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Παράλληλα η έλλειψη συνέχειας στο εκπαιδευτικό έργο κατατάσσει δυστυχώς εκπαιδευτικούς αυτούς δεύτερης κατηγορίας, λαμβάνοντας υπόψη επιπλέον ότι αδυνατούν να διεκδικήσουν θέση υποδιευθυντή σχολικής μονάδας, γεγονός που συνιστά παραβίαση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Βάσει
των παραπάνω η πρότασή είναι συγκεκριμένη : να αποδίδεται οργανική θέση για όλους τους εκπαιδευτικούς, μετά την παρέλευση ενός εύλογου χρονικού
διαστήματος (π.χ. τριών ή πέντε χρόνων) και για όσους βρίσκονται επί σειρά ετών
στη διάθεση του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. είτε χαρακτηρίζονται οργανικά υπεράριθμοι
Δεδομένο
ότι το συγκεκριμένα πρόβλημα δεν αφορά μόνο την περιοχή μας αλλά και άλλες
περιοχές της πατρίδας μας, όπως και άλλους κλάδους και ειδικότητες, κρίνεται επιβεβλημένο το αρμόδιο
υπουργείο να
ανταποκριθεί με ιδιαίτερη ευαισθησία σ’ένα αίτημά που δεν πηγάζει
από συντεχνιακά και προσωπικά
κίνητρα , αλλά πρωτίστως από την ανάγκη θέσπισης ενός σταθερού εργασιακού περιβάλλοντος που θα προαγάγει ικανοποιητικά την ποιότητα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Με
την ευκαιρία σας επαναφέρω θέσεις και προτάσεις
που διαχρονικά έχουν καταγραφεί
από εκπαιδευτικούς – συνδικαλιστικούς φορείς του κλάδου , με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση της
Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού μας Αθλητισμού . Η υιοθέτηση των παρακάτω προτάσεων μπορεί όχι
μόνο να συμβάλλει στην διασφάλιση της οργανικότητας όλων των
εκπαιδευτικών του κλάδου , αλλά πρωτίστως
πέρα και πάνω απ’όλα στην μεγιστοποίηση των στόχων και επιδιώξεων της
Φυσικής Αγωγής και του σχολικού
αθλητισμού .
1.Τρίωρη -τουλάχιστον - διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α. ανά
εβδομάδα σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου - Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και Εσπερινό) (εναρμόνιση με την σχετική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για
την υποχρεωτική ένταξη του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, σε όλες τις τάξεις της
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τρεις (3) ώρες την εβδομάδα)
2. Τετράωρη διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α. στην Α/θμια σε όλες τις τάξεις των ΕΑΕΠ με αναβάθμιση όλων των δημοτικών σχολείων σε ΕΑΕΠ και παράλληλη δημιουργία δεύτερης οργανικής θέσης όπου χρειάζεται.
2. Τετράωρη διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α. στην Α/θμια σε όλες τις τάξεις των ΕΑΕΠ με αναβάθμιση όλων των δημοτικών σχολείων σε ΕΑΕΠ και παράλληλη δημιουργία δεύτερης οργανικής θέσης όπου χρειάζεται.
στα πλαίσια των Προγραμμάτων σπουδών στα
Τ.Ε.Φ.Α.Α.
3. (3.1 ) Εισαγωγή της Φ.Α. και στη Προσχολική
Αγωγή σύμφωνα με τις εξαγγελίες της Πολιτείας και τις προτάσεις της
επιστημονικής κοινότητας.
(3.2) Εισαγωγή του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα
ΣΔΕ
4. Προετοιμασία υποψηφίων (ΤΕΦΑΑ ,στρατιωτικές σχολές –Σώματα ασφαλείας) της Γ’ Λυκείου ενταγμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα ή με την θέσπιση ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
5. Επανασύσταση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής τα οποία καταργήθηκαν (Ν.4027/2011, ΦΕΚ 233/Α) επιφέροντας αποδιοργάνωση και δυσχέραιναν τον σχολικό και σωματειακό αθλητισμό (χαρακτηριστικό παράδειγμα η καθυστέρηση τα τελευταία χρόνια στελέχωση των Ο.Φ.Α. (Ομάδες Φυσικής Αγωγής -άτυπων όπως χαρακτηρίστηκαν) στις Διευθύνσεις της χώρας , με αποτέλεσμα την έλλειψη έγκαιρου και αποτελεσματικότερου προγραμματισμού των σχολικών αθλητικών δράσεων και αγώνων
6. Αναβάθμιση των σχολικών πρωταθλημάτων ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ. Σήμερα σε πολλές περιπτώσεις παρατηρείται ένα πιεστικό και αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο , κάτω από το οποίο διεξάγονται τα σχολικά πρωταθλήματα (πχ αποφάσεις διεξαγωγής την τελευταία στιγμή, πιεστικές συνθήκες συμμετοχής μαθητών/τριών, οικονομική επιβάρυνση μελών σχολικών ομάδων, κλπ).
7. Καλύτερη οργάνωση , στελέχωση και έγκαιρη εφαρμογή ( με την έναρξη της σχολικής περιόδου) του προγράμματος εκμάθησης Κολύμβησης
8. Εισαγωγή μαθήματος Αθλητικής Παιδείας στα σχολεία της χώρας μας
4. Προετοιμασία υποψηφίων (ΤΕΦΑΑ ,στρατιωτικές σχολές –Σώματα ασφαλείας) της Γ’ Λυκείου ενταγμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα ή με την θέσπιση ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
5. Επανασύσταση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής τα οποία καταργήθηκαν (Ν.4027/2011, ΦΕΚ 233/Α) επιφέροντας αποδιοργάνωση και δυσχέραιναν τον σχολικό και σωματειακό αθλητισμό (χαρακτηριστικό παράδειγμα η καθυστέρηση τα τελευταία χρόνια στελέχωση των Ο.Φ.Α. (Ομάδες Φυσικής Αγωγής -άτυπων όπως χαρακτηρίστηκαν) στις Διευθύνσεις της χώρας , με αποτέλεσμα την έλλειψη έγκαιρου και αποτελεσματικότερου προγραμματισμού των σχολικών αθλητικών δράσεων και αγώνων
6. Αναβάθμιση των σχολικών πρωταθλημάτων ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ. Σήμερα σε πολλές περιπτώσεις παρατηρείται ένα πιεστικό και αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο , κάτω από το οποίο διεξάγονται τα σχολικά πρωταθλήματα (πχ αποφάσεις διεξαγωγής την τελευταία στιγμή, πιεστικές συνθήκες συμμετοχής μαθητών/τριών, οικονομική επιβάρυνση μελών σχολικών ομάδων, κλπ).
7. Καλύτερη οργάνωση , στελέχωση και έγκαιρη εφαρμογή ( με την έναρξη της σχολικής περιόδου) του προγράμματος εκμάθησης Κολύμβησης
8. Εισαγωγή μαθήματος Αθλητικής Παιδείας στα σχολεία της χώρας μας
9. Σύνδεση του προγράμματος ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ με τη
Φυσική Αγωγή
10. Κατοχύρωση
συγκεκριμένου αριθμού ωρών σε εβδομαδιαία βάση ( 2 ώρες) στο υποχρεωτικό ωράριο
των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής , με στόχο την καλύτερη δυνατή προετοιμασία και την οργάνωση
των σχολικών αγώνων/ σχολικών ομάδων
11. Επαναφορά του
προγράμματος ΕΥΖΗΝ στην Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση
12. Σύνδεση του Σχολικού Αθλητισμού με
την τοπική κοινωνία, τον τοπικό αθλητισμό και την τοπική αθλητική παράδοση. Συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση ώστε να
παραμένουν ανοιχτοί οι χώροι άθλησης των σχολείων ως "αθλητικές
κυψέλες" κατά τις απογευματινές ώρες.
Υ.Γ. Η ιδιαιτερότητα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής (διαφορετικό
φύλο, διαφορετικές κινητικές και φυσικές δυνατότητες μαθητών/τριών, παρουσία
μαθητών/τριών με ευαίσθητες σωματικές/μορφολογικές ιδιαιτερότητες -π.χ παχύσαρκοι ή υπέρβαροι, καθώς
και η αυξημένη επικινδυνότητα
τραυματισμών και παροχής Α’ Βοηθειών, χρήζει επιβεβλημένη την
παρουσία ενός εκπαιδευτικού Φυσικής
Αγωγής ανά ένα συγκεκριμένο αριθμό μαθητών/τριών – π.χ. ένα (1) εκπαιδευτικό ανά 15 μαθητές/τριες.
Σας ευχαριστώ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου