Τρίτη 23 Μαΐου 2017

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΡΟΔΟΠΗΣ: ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ-ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΓΙΑ ΤΟ 18ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Οι παρατηρητικοί συνάδελφοι θα έχουν προσέξει τις τελευταίες μέρες
ότι κοσμούν τα γραφεία τους πολύχρωμες αφίσες και φυλλάδια των γνωστών κομματικών παρατάξεων για τις εκλογές των αντιπροσώπων του 18ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ. Μέσα στο κλίμα πλήρους αποικιοποίησης της χώρας τα τελευταία 8 χρόνια, οι αφίσες αυτές είναι καταθλιπτικά κοινότοπες, ίδιες με αφίσες προηγούμενων ετών για την «εκπαίδευση του 21ου αιώνα», για «διεκδικήσεις» κι άλλες λέξεις φθαρμένες και κενές περιεχομένου. Σαν να μην πέρασε μια μέρα, μας  καλούν για «αγώνες» και «μάχες».
Αν προσπεράσουμε τα πολυκαιρισμένα συνθήματα, θα διαπιστώσουμε ότι όλες οι παρατάξεις έχουν -ως επί το πλείστον- κοινά αιτήματα για μαζικούς διορισμούς, μισθολογική, εργασιακή και επιστημονική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, συνταξιοδοτικά αιτήματα (ακόμα και μερικά μαξιμαλιστικά, π.χ. «30 χρόνια εργασίας χωρίς όριο ηλικίας»). Και εδώ ακριβώς είναι να απορεί κάθε εχέφρων: αφού συμφωνούμε στα περισσότερα, προς τι οι συγκρούσεις, οι εκλογές και το Συνέδριο;



Η εικόνα της εκπαίδευσης μετά τις τελευταίες «μεταρρυθμίσεις»






Η απάντηση είναι απλούστατη και βγαλμένη από τη γνωστή, μίζερη, ελληνική πολιτική πραγματικότητα. Οι παρατάξεις της ΟΛΜΕ είναι οι δυνάμεις κρούσης και προφυλακής των αντίστοιχων κομμάτων. Μόλις ελέγξουν την ΟΛΜΕ, κάνουν τη «βρόμικη δουλειά» να αποτελούν τη βαλβίδα εκτόνωσης, ώστε οι αντιδράσεις προς την κυβέρνηση να είναι ξεθυμασμένες (βλ. ΣΥΝΕΚ στο προηγούμενο Συνέδριο). Αν αποτελέσουν μειοψηφία στην ΟΛΜΕ (βλ. ΔΑΚΕ, ΠΑΜΕ, ΠΕΚ στο προηγούμενο Συνέδριο) αντιπολιτεύονται «από τα κάτω» την κυβέρνηση. Οι ρόλοι, βέβαια, εναλλάσσονται ανάλογα με τη θέση του κόμματός τους στο πολιτικό σύστημα. Υπάρχουν, βέβαια, και οι μονίμως αντιπολιτευόμενοι και οραματιζόμενοι «τον σοσιαλιστικό παράδεισο», οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ με αναφορές σε ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ΚΚΕ μ-λ, των οποίων οι ιδεολογικές αγκυλώσεις ακυρώνουν πολλές φορές τη δεδομένη αγωνιστικότητά τους.
Συνεπώς, παρά τα κοινά αιτήματά τους (όπως είναι λογικό για εργαζόμενους με τις ίδιες πάνω-κάτω απολαβές, ίδιο εργασιακό καθεστώς και περιβάλλον), οι κομματικές παρατάξεις επιδιώκουν να μετρήσουν «κουκιά» και να τα εγγράψουν στη δυναμική των κομμάτων τους. Έτσι, μπροστά σε αυτόν τον κομματικό πατριωτισμό πάνε περίπατο «αγώνες, μάχες και διεκδικήσεις». Είναι, απλώς, η -όσο το δυνατόν- πιο πετυχημένη παρουσία κάθε κομματικής παράταξης στην ΟΛΜΕ, το πιο μεγάλο συνδικάτο του δημοσίου τομέα, μια κίνηση στρατηγικής στο παιχνίδι εξουσίας της κεντρικής πολιτικής σκηνής.
Με την εκπαίδευση και τον κλάδο, λοιπόν, να είναι οι παράπλευρες απώλειες της κομματοκρατίας (είναι ενδεικτικό ότι όλο το προηγούμενο Συνέδριο αναλώθηκε στο αν η ΟΛΜΕ θα πει ΝΑΙ ή ΟΧΙ στο προσεχές τότε δημοψήφισμα, της 5ης Ιουλίου 2015) ο δικός μας ο ρόλος γίνεται κρίσιμος. Με μια συνολική και συνεκτική πρόταση θα προσπαθήσουμε να προωθήσουμε μικρά και εφικτά αιτήματα (π.χ. γραμματειακή υποστήριξη στα σχολεία, μειωμένο ωράριο για συναδέλφους των δύο και περισσότερων σχολείων, απάλειψη ορισμένων ατελέσφορων φόρων στο μισθολόγιο, διευκολύνσεις στη συνταξιοδότηση με δύο περιόδους αιτήσεων) μαζί με τα πιο βασικά (π.χ. μαζικοί διορισμοί, επάνοδος στο παλιό ωράριο, διαμορφωτική και επιμορφωτική αξιολόγηση με αποσύνδεση από τον μισθό, αναβάθμιση ΤΕΕ και Ειδικής Αγωγής) και σίγουρα  αυτά σε συνδυασμό με τον μορφωτικό ρόλο του σχολείου που εμπεδώνει συλλογικές αξίες στους μαθητές και τους κάνει κοινωνούς των πνευματικών παραδόσεων του τόπου μας. Πρέπει οπωσδήποτε να αναδείξουμε ότι εργαζόμαστε σε ένα δημόσιο σχολείο απαξιωμένο, όπου η γνώση και η διαμόρφωση του ήθους είναι επίσης απαξιωμένες. Δεν μπορεί κάτι τέτοιο να διαφεύγει (όπως διαφεύγει από όλες τις κομματικές παρατάξεις) από τον συνδικαλιστικό λόγο και τα αιτήματά μας.
Ζητάμε ένα σχολείο – μοχλό πνευματικής και κοινωνικής ανάπτυξης και τον κλάδο μας σε ρόλο πρωταγωνιστικό.

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΤΗΣ Α.Ε.Σ. ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ
ΣΤΟ 18ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

1.  Γεωργαντά Αναστασία      ΠΕ06    (2ο ΕΠΑΛ)
2.  Δαπέργολας Νεκτάριος      ΠΕ02     (2ο ΕΠΑΛ)
3.  Καραΐσκος Κώστας      ΠΕ03     (2ο ΓΕΛ)
4.  Καρακολίδης Παναγιώτης    ΠΕ02     (2ο ΓΕΛ)
5.  Καρακύριος Δημήτρης      ΠΕ11     (1ο ΕΠΑΛ)
6.  Κατσανέβα Ελένη     ΠΕ01    (2ο Γυμνάσιο)
7.  Στρούμπας Γιάννης      ΠΕ02      (3ο ΓΕΛ)
8.  Τσιλιγκίρη Μαριάννα     ΠΕ18.33    (2ο ΕΠΑΛ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: