ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
Κι όχι αυταπάτες προπαντός.
Το πολύ-πολύ να τους εκλάβεις σα δυο θαμπούς
προβολείς μέσα στην ομίχλη
Σαν ένα δελτάριο σε φίλους που λείπουν με τη
μοναδική λέξη : ζω.
μοναδική λέξη : ζω.
«γιατί», όπως πολύ σωστά είπε κάποτε κι ο φίλος μου
ο Τίτος,
ο Τίτος,
«Κανένας στίχος σήμερα δεν κινητοποιεί τις μάζες
Κανένας στίχος σήμερα δεν ανατρέπει καθεστώτα»
Έστω.
Ανάπηρος, δείξε τα χέρια σου. Κρίνε για να κριθείς.
Μ. Αναγνωστάκης, Επίλογος 1970
Το
τοπίο σήμερα
Η φοιτητική
εξέγερση της Άνοιξης, με τους χιλιάδες φοιτητές και νέους να κατακλύζουν τους
δρόμους, ο απεργιακός αγώνας των εκπαιδευτικών της Α/βάθμιας Εκπ/σης, τα μεγάλα
συγκλονιστικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια, με την παράλληλη πλαισίωση και
συμμετοχή χιλιάδων εργαζομένων, έφεραν
την υπεράσπιση της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης, δηλαδή της μόρφωσης ως
καθολικού κοινωνικού αγαθού, δυναμικά στο προσκήνιο.
Το οικονομικό αίτημα για 1.400 ευρώ
καθαρά στο νεοδιόριστο, μετακινεί τον άξονα διεκδικήσεων από το «εφικτό» της
πολιτικής της αέναης λιτότητας, στο κοινωνικά
αναγκαίο.
Ο
Προϋπολογισμός για το 2007, που πρόσφατα κατατέθηκε στη βουλή, εντείνει τη
λιτότητα, με αυξήσεις από 3 έως 3,5%,
στο ύψος περίπου του επίσημου πληθωρισμού, αλλά και επιβαρύνσεις με νέους
φόρους. Το ποσοστό των δημόσιων δαπανών
για την Παιδεία μειώνεται στο 3,3% του ΑΕΠ, παρά τις γνωστές προεκλογικές
δεσμεύσεις της Κυβέρνησης για σταδιακή αύξησή στο 5% του ΑΕΠ
Η Κυβέρνηση
της Νέας Δημοκρατίας έδωσε ρεσιτάλ αυταρχισμού. Με ΜΑΤ, χημικά, σιδερογροθιές και λάσπη προσπάθησε να κάμψει το φρόνημα
των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών. Από το στόμα της Υπουργού Παιδείας βγήκαν
τα γνωστά «μαργαριτάρια» αλαζονείας, επίδειξης ισχύος και αδιαλλαξίας.
Το ΠΑΣΟΚ, που
στα δικά του νομοθετήματα στηρίζεται η σημερινή Κυβέρνηση, στήριξε αμήχανα την απεργία των
εκπαιδευτικών, αμφιταλαντεύεται ακόμη και ως αντιπολίτευση ανάμεσα στα ιδιωτικά
Πανεπιστημία, την περιβόητη αξιολόγηση και την αέναη λιτότητα.
Σε καμιά
περίπτωση όμως, δεν πρέπει να περιορίσουμε το οπτικό μας πεδίο εστιάζοντας
αποκλειστικά και μόνο στις διαδικασίες κορυφής του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και στις
ευθύνες των άλλων δυνάμεων. Χρειάζεται
να δούμε κριτικά και αυτοκριτικά τις βαθύτερες αιτίες, γιατί ως κλάδος δεν
μπορέσαμε να υπερβούμε στην πράξη τα χαρακτηριστικά της απεργίας αλληλεγγύης
και μαζί με τους δασκάλους να δώσουμε άλλη δυναμική και προοπτική στις
εξελίξεις και
στο μέτωπο των αγώνων. Είναι μια συζήτηση που παραμένει ανοιχτή...
Δεν είπαμε
ακόμη την τελευταία μας λέξη!
Απέναντι σε
όλες αυτές τις μεγάλες δυσκολίες αλλά και προκλήσεις οι αγωνιζόμενοι
εκπαιδευτικοί δεν είπαμε ακόμη την τελευταία μας λέξη. Ο κοινός
πανεκπαιδευτικός αγώνας, έχει ήδη χτίσει σοβαρά αναχώματα ενάντια στην
πλημμυρίδα των αντιεκπαιδευτικών και αντεργατικών αναδιαρθρώσεων. Οι
αγωνιζόμενοι εκπαιδευτικοί ως συμμέτοχοι ενός τέτοιου αγώνα δεν μπορεί παρά να
πορευόμαστε με την «απαισιοδοξία της
γνώσης και την αισιοδοξία της βούλησης», σχεδιάζοντας με πιο ώριμο τρόπο
την προοπτική των αγώνων μας!
Μετά την
περυσινή περιπέτεια για το σωματείο, όπου
με ευθύνη συγκεκριμένων δυνάμεων, η πολιτική ευθύνη του Δ.Σ. παραδόθηκε στη
ΔΑΚΕ, με αποτέλεσμα το σωματείο να περιπέσει σε πλήρη αδράνεια, η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ απέδειξε έμπρακτα
ότι διαπνέεται από τις εξής πέντε βασικές αρχές: ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΑΓΩΝΕΣ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,
ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ.
Συνεχίζουμε να διεκδικούμε:
- Καθολική δημόσια δωρεάν
εκπαίδευση που θα παρέχει μόρφωση, καλλιέργεια και εφόδια σε όλα τα παιδιά
χωρίς αποκλεισμούς, με παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία. Όχι στην
εκπαίδευση της αγοράς και των επιχειρήσεων, που προκρίνει στη θέση της μόρφωσης
και της ολοκληρωμένης γνώσης εκμάθηση δεξιοτήτων, συσσώρευση πληροφοριών και
ασπόνδυλες γνώσεις.
- Ενιαίο 12χρονο βασικό σχολείο
για όλους, χωρίς κάθετους και οριζόντιους διαχωρισμούς, εξεταστικά φίλτρα
απόρριψης και ταξικούς φραγμούς.
-Επαγγελματική-τεχνική εκπαίδευση
μετά το 12χρονο βασικό σχολείο, ενταγμένη στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Κατάργηση του Ν. 3475/2006 για την ΤΕΕ. Εργασιακή διασφάλιση τώρα, όλων των
εκπαιδευτικών της ΤΕΕ.
- Αύξηση των δημόσιων δαπανών για
την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ ή στο 15% του Γενικού κρατικού προϋπολογισμού.
- Ουσιαστικές αυξήσεις στους
βασικούς μας μισθούς, ώστε οι καθαρές αποδοχές του νεοδιόριστου να φτάσουν τα
1.400 ευρώ. Ενσωμάτωση των επιδομάτων
στο βασικό μισθό. Γνήσιες Σ.Σ.Ε. στο δημόσιο. Κλαδικές Σ.Σ.Ε. εφ’ όλης της
ύλης. Αφορολόγητο όριο ο μισθός του νεοδιόριστου. Όχι στη σύνδεση μισθού
απόδοσης-αξιολόγησης. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη.
- Απόρριψη της
αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης σχολών και σχολείων. Κανείς αξιολογητής στην τάξη
- Κατάργηση του θεσμού του
ωρομίσθιου και κάθε μορφής επισφαλούς εργασίας. Πλήρη μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
- Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια
εργασίας χωρίς όριο ηλικίας (κύρια σύνταξη στο 80% του τελευταίου μισθού). Θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος σε
κάθε άλλη περίπτωση, στην ηλικία των 60 χρόνων για τους άνδρες και στα 55 για
τις γυναίκες, με ελάχιστο ύψος το μισθό του νεοδιόριστου.
- Κατάργηση της βάσης του 10 ως
προϋπόθεση της εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.
- Όχι στην προωθούμενη Αναθεώρηση του Συντάγματος.
- Όχι στην προωθούμενη Αναθεώρηση του Συντάγματος.
Αγωνιζόμαστε για ένα σωματείο που θα
συσπειρώνει, θα σκέφτεται και θα αγωνίζεται
Ψήφισε - στήριξε Αγωνιστική Συσπείρωση
Υποψήφιοι για
το Δ.Σ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΟΥ ΣΥΡΜΩ
|
ΓΕΛ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ
|
ΒΕΛΙΣΣΑΡΗ ΘΕΟΔΩΡΑ
|
ΓΕΛ ΒΥΣΣΑΣ
|
ΔΑΣΚΑΛΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
|
1ο Γ/ΣΙΟ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
|
ΔΕΜΕΡΔΕΣΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
|
ΕΠΑΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
|
ΚΑΣΑΠΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
|
3ο Γ/ΣΙΟ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
|
ΜΑΚΡΥΔΗΜΑ ΒΙΡΓΙΝΙΑ
|
ΕΠΑΛ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ
|
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
|
ΕΠΑΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
|
ΠΙΣΠΙΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|
1ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
|
ΤΖΕΝΟΥ ΕΥΑ
|
ΕΣΠΕΡΙΝΟ Γ/ΣΙΟ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου