ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΒΡΟΥ
http://agonsisevr.blogspot.com
15ο συνέδριο της ΟΛΜΕ
με αίσθημα ευθύνης στον εκπαιδευτικό,
στο μαθητή, στην κοινωνία.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Συναδέλφισσες και
συνάδελφοι,
Ø Σε
λίγες ημέρες ξεκινάει το 15ο συνέδριο της ΟΛΜΕ (25-28 του μήνα).
Η φετεινή διαδικασία βέβαια σε τίποτα δεν θυμίζει ανάλογες στο παρελθόν. Τρία δεδομένα διαφοροποιούν ριζικά την
κατάσταση:
Ø
α) Η
κατοχική κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τη βάρβαρη πολιτική της, σε πλήρη σύμπνοια με
τα <<γεράκια>> του κεφαλαίου της ΕΕ και του ΔΝΤ, έχουν εξαπολύσει
άγρια επίθεση απέναντι στον εργαζόμενο λαό και τα δικαιώματά του. Με το
Μνημόνιο 1 και το Μνημόνιο 2(αν τελικά ψηφιστεί στη <<Βουλή >>)
επιχειρείται η πιο άγρια λεηλασία του εθνικού πλούτου και των εργαζομένων.
Ø
β) Το Υπουργείο Παιδείας υπό την ηγεσία της
υπουργού κ. Διαμαντοπούλου, αδίστακτης υπηρέτριας της ξενοκρατίας – μέλους της
Λέσχης Μπίλντεμπεργκ, επιχειρεί με πρωτοφανή κυνισμό και ωμότητα να
εκθεμελιώσει τη δημόσια-δωρεάν Παιδεία, να πλήξει την αξιοπιστία και αξιοπρέπεια
των εκπαιδευτικών και να τους καταστήσει διεκπεραιωτές μετάδοσης εκείνης της
γνώσης που υποδεικνύει η αγορά και το κεφάλαιο.
Ø
γ) H παρουσία εκατοντάδων
χιλιάδων εξεγερμένων-αγανακτισμένων πολιτών στις πλατείες όλης της χώρας, οι
οποίοι απαιτούν να μπει τέρμα στον καταστροφικό δρόμο κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ,
να ανατραπούν εδώ και τώρα το μνημόνιο, το σύμφωνο
για το ευρώ, το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα καθώς και όλα τα αντιλαϊκά μέτρα που
έχουν ληφθεί. Ζούμε κορυφαίες στιγμές της λαϊκής αντίστασης και πάλης μετά τη
Μεταπολίτευση. Η απαίτηση για εθνική ανεξαρτησία-άμεση δημοκρατία και κοινωνική
δικαιοσύνη κηρύσσει το τέλος του μεταπολιτευτικού εκφυλισμένου πολιτικού
συστήματος και επιχειρεί να οικοδομήσει συλλογικές προσπάθειες αποκατάστασης
της δημοκρατικής και αντιστασιακής μας παράδοσης.
Αυτές τις κρίσιμες
και ιστορικές ημέρες, όλοι οι
εκπαιδευτικοί που θα εκπροσωπήσουμε ως εκλεγμένοι αντιπρόσωποι τους συναδέλφους
μας στις διαδικασίες του 15ου συνεδρίου της ΟΛΜΕ, έχουμε καθήκον και αποστολή να ζωντανέψουμε
την πανελλήνια εκπαιδευτική μας σύναξη κι από ανούσια γραφειοκρατική διαδικασία
να την ενυδατώσουμε πολιτικά και συνδικαλιστικά. Πρέπει
να συμπαραταχτούμε όλοι μαζί για να μην περάσει κανένα μέτρο και να μην
ψηφιστεί το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα. Η αφύπνιση του λαϊκού παράγοντα απέδειξε
αυτές τις μέρες ότι αυτή η πολιτική δεν είναι ανίκητη.
Δυστυχώς η ηγεσία της ΟΛΜΕ αρκέστηκε μέχρι τώρα στις ανά
δίμηνο 24ωρες απεργίες ΑΔΕΔΥ - ΓΣΕΕ που λειτουργούσαν περισσότερο σαν εκτόνωση
παρά ως μαχητικές διεκδικητικές κινητοποιήσεις με σχέδιο και προοπτική. Μπορούμε και πρέπει να κάνουμε την ΟΛΜΕ ένα
μαχητικό πόλο οργάνωσης και συλλογικής δράσης.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
– ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ 15Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Η μνημονιακή πολιτική επιβάλλει
τις καταστροφικές της συνέπειες σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το
σχολείο και η εκπαίδευση, όπως τα ξέραμε, εξαφανίζονται. Με όλα τα μέτρα και
τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης διαμορφώνεται ένα σχολείο αυταρχικό, φτηνό, με
κατακερματισμένο περιεχόμενο, με τις δεξιότητες να υποκαθιστούν τη γνώση, με
τους διευθυντές αξιολογητές και τοποτηρητές της κυβερνητικής πολιτικής και τους
συλλόγους διδασκόντων στο περιθώριο. Ο χώρος της εκπαίδευσης ανοίγει όλο και
περισσότερο για τις επιχειρήσεις Τώρα πρέπει να επαναφέρουμε στο προσκήνιο:
Το ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο, ανοιχτό σ’
όλα τα παιδιά και σ’ όλη τη γνώση. Που θα αποτελεί αυτοτελή βαθμίδα, θα αναιρεί
το πολλαπλό δίκτυο σχολείων, τον κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων. Που
θα διαμορφώνει προσωπικότητες ικανές να κατανοούν τον κόσμο και την κοινωνία,
να αντιλαμβάνονται τις αντιφάσεις που τα διατρέχουν, τις κοινωνικές σχέσεις που
λειτουργούν και την αναγκαιότητα της συλλογικής δράσης για να τα αλλάξουν.
Εμπέδωση και
ανάπτυξη της παιδαγωγικής και εργασιακής δημοκρατίας. Απόκρουση της αυταρχικοποίησης όλου του
πλέγματος σχέσεων που επιχειρείται με την αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση,
"κοινωνική λογοδοσία", παρέμβαση των επιχειρήσεων και της
"τοπικής κοινωνίας" στις λειτουργίες των σχολείων, άρα την
αμφισβήτηση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου. Την υποβάθμιση, μέχρι
εξαφάνισης, του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων και την ανάδειξη του διευθυντή -
μάνατζερ σε αποκλειστικό φορέα εξουσίας και πειθάρχησης μέσα στο σχολείο.
Αποφασιστική
βελτίωση των υλικών προϋποθέσεων λειτουργίας της εκπαίδευσης.
Αποφασιστική αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση. Μείωση των μαθητών ανά
τμήμα. Σταθερή και μόνιμη εργασία. Αύξηση των διορισμών. Αυξήσεις στους μισθούς
- όχι στις περικοπές. Όχι στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων.
Σταματάμε
κάθε σκέψη και περαιτέρω προσπάθεια για υπαγωγή του Δημόσιου Σχολείου
στη νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης, τον <<Καλλικράτη>>. Αρνούμαστε
τον κατακερματισμό του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της Παιδείας έχει απομείνει και
την επίσημη διαμόρφωση ελαστικών σχέσεων εργασίας στα σχολεία.
Είναι πια φανερό πως δεν έχουμε άλλο
δρόμο παρά να αντιπαλέψουμε την πολιτική
κυβέρνησης - ΕΕ ΔΝΤ μαζικά, ενωτικά,
μαχητικά. Με οργάνωση και συλλογική δράση. Με την ενίσχυση των συνδικάτων.
Ενιαίο παλλαϊκό, πανεκπαιδευτικό μέτωπο. Κανένας μόνος του!
Συναδέλφισσες και
συνάδελφοι,
Αποφεύγουμε να αναφερθούμε σε
αιτήματα που αποτελούν κοινό τόπο για όλες τις παρατάξεις αλλά αποτελούν και
κεντρικές διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος (οικονομικά, ασφαλιστικά,
συνταξιοδοτικά). Συνεπώς εξειδικεύοντας τα ανωτέρω προτείνουμε:
1. ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
α. Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας ( ωρομίσθιοι, ΑΜΩ)
β. Συνέχιση προσμέτρησης της
ετήσιας προϋπηρεσίας στους πίνακες διορισμών και αναπληρωτών.
γ. Διατήρηση του συστήματος διορισμών όπως ήταν προ του ν.3848/2010 έως
ότου διοριστούν ως μόνιμοι όλοι όσοι βρίσκονται στους πίνακες προϋπηρεσίας και
κατόπιν επαναφορά στο μόνο αντικειμενικό και αδιάβλητο σύστημα της επετηρίδας.
δ. Θεσμοθέτηση ανώτατου χρονικού ορίου εργασίας του εκπαιδευτικού με την
ιδιότητα του αναπληρωτή, μετά την παρέλευση του οποίου ο εκπαιδευτικός θα
διορίζεται.
ε. Πλήρη ασφαλιστικά και
συνταξιοδοτικά δικαιώματα και 12μηνη σύμβαση εργασίας για τους αναπληρωτές
στ. Να αρθεί άμεσα η
ρύθμιση που ορίζει ότι αυξάνονται από 50 σε 100 τα ημερομίσθια που απαιτούνται
για να έχει ο εργαζόμενος υγειονομική περίθαλψη στο ΙΚΑ και αφήνει χιλιάδες ωρομίσθιους συναδέλφους χωρίς
περίθαλψη.
ζ.
Υπολογισμός της προϋπηρεσίας με ενιαίο τρόπο σε Α/βάθμια και Β/βάθμια (με
αναγωγή στις 21 ώρες την εβδομάδα).
η. Όχι σε νέο μισθολόγιο για τους νεοπροσλαμβανόμενους.
θ. Να καταργηθεί εδώ και τώρα το καταστροφικό για την Παιδεία μας
πολυνομοσχέδιο-νόμος Διαμαντοπούλου-ν.3848/2010.
2. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
α. Κατάργηση
της τριετούς υποχρεωτικής παραμονής στον τόπο πρώτου διορισμού, των
νεοδιορίστων συναδέλφων μας
β. Αρνούμαστε την εφαρμογή της πρόσφατης
εγκυκλίου Χριστοφιλοπούλου με την οποία επιχειρείται υποβάθμιση της
διδασκαλίας των ξένων γλωσσών στο δημόσιο σχολείο και ουσιαστικά θεσμοθετείται
η εργασιακή περιπλάνηση των εκπαιδευτικών. Αυτή η απόφαση αφορά όλο τον κλάδο
των εκπαιδευτικών και όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών (αρνούμαστε
κάθε απόπειρα υποβάθμισης διδασκαλίας μαθήματος, π.χ. Αρχαία, Θρησκευτικά,
Πληροφορική κλπ). Η συρρίκνωση του
κλάδου δεν πρέπει να περάσει.
γ. Όχι
στην ταλαιπωρία των εκπαιδευτικών με διαθέσεις σε τρία και επιπλέον Σχολεία.
δ. Άμεση
εξόφληση των εκπαιδευτικών από κάθε είδους οφειλόμενα(συντονιστές-ωρομίσθιοι
ΠΔΣ, υπερωρίες από διάθεση, οδοιπορικά, εκδρομές κλπ). Ιδιαιτέρως για το θέμα
των πληρωμών από διαθέσεις, απαιτούμε από 1ης Σεπτεμβρίου να μην
υλοποιείται απόφαση για διάθεση εάν προηγουμένως δεν είναι εξασφαλισμένες οι
αντίστοιχες πιστώσεις. Τέλος στη
διοικητική αυθαιρεσία.
ε. Για την περιοχή μας, Ανατ.
Μακεδονία και Θράκη, ζητάμε τη θέσπιση επιπλέον κινήτρων παραμονής όπως:
- Αύξηση του επιδόματος παραμεθόριας περιοχής
- Επίδομα θέρμανσης
- Επίδομα ενοικίου στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και χαμηλότοκα δάνεια αγοράς πρώτης κατοικίας.
- Επανακατάταξη των εκπαιδευτικών των παραμεθόριων περιοχών στα αντίστοιχα Μ.Κ. με συνυπολογισμό διπλάσιου χρόνου προϋπηρεσίας (ν. 2085/92, 1943/81 - πλασματικά χρόνια).
ζ. Πολλοί καθηγητές της
περιοχής μας, αδυνατούν λόγω της μεγάλη απόστασης από τα πανεπιστήμια να κάνουν
μεταπτυχιακά ή διδακτορικά και άλλοι αναγκάζονται να τα σταματήσουν πριν τα
ολοκληρώσουν.
Ζητάμε να αυξηθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών αδειών που δίνονται στην
περιφέρεια μας.
η. Επικροτούμε το σύστημα μοριοδότησης των αποσπάσεων, άλλωστε
αποτελούσε πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος. Απαιτείται ιδιαίτερη
προσοχή στις ειδικές κατηγορίες(αναπηρίες κλπ.)
3. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Για το Τεχνολογικό Λύκειο είμαστε αντίθετοι με τους πρόχειρους σχεδιασμούς
του Υπουργείου. Ζητάμε ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για
όλες τις προωθούμενες αλλαγές. Είμαστε αντίθετοι με την αντικατάσταση της
εκπαιδευτικής διαδικασίας από την πρακτική άσκηση, η οποία θα οδηγήσει στην
μαθητεία και την μαύρη εργασία των ανηλίκων
4. ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ
Ζητάμε τη
δημοκρατική και αξιοκρατική επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης μόνο
με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια.. Τα ΠΥΣΔΕ να λαμβάνουν υπ’ όψιν
αποφάσεις ΔΣ ΕΛΜΕ και συλλόγων διδασκόντων για όσους υποψήφιους υπάρχουν
καταγγελίες.
5. Π.Δ.Σ.-ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ
Η Π.Δ.Σ. οφείλει να έχει ρόλο
βοηθητικό, να ξεκινά από την αρχή της χρονιάς με εκπαιδευτικούς που να
προσλαμβάνονται από τους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών. Πρέπει να διεκδικήσουμε την
ουσιαστική επαναφορά της στα σχολεία. Ομοίως πρέπει να συνεχιστεί και να στηριχθεί και η
ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια.
6. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ Σχολικών Επιτροπών
Τραγική είναι η κατάσταση στα
οικονομικά των σχολικών επιτροπών εξαιτίας των μεγάλων περικοπών στις
επιχορηγήσεις τους, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ικανοποίηση των
στοιχειωδών αναγκών σε θέρμανση (έντονο το πρόβλημα στα σχολεία μας λόγω
κλιματολογικών συνθηκών) και καθαριότητα. Απαιτείται η άμεση και
ουσιαστική οικονομική στήριξη των σχολικών επιτροπών.
7. ΓΙΑ ΤΑ
Ε.Ε.Ε.Ε.Κ
Να προκηρυχθούν θέσεις για
μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή που να απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της
Β/θμιας Εκπ/σης, να προτάσσονται δε σε αυτές, όσοι έχουν υπηρετήσει σε σχολεία
ειδικής αγωγής και έχουν σχετική εμπειρία. Οι οργανικές θέσεις για τα μαθήματα
α) Γλώσσα β) Κοινωνική και Επαγγελματική Αγωγή και γ) Μαθηματικά, να δίνονται
αποκλειστικά σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ02 και ΠΕ03. Ζητάμε επίσης να προχωρήσει η κατασκευή
των κτιριακών εγκαταστάσεων του Ειδικού Σχολείου της περιοχής μας στο Σοφικό, σύμφωνα
με την αρχική μελέτη του έργου.
8 ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Να συνεχιστεί η λειτουργία των αθλητικών σχολείων
όπου αυτά υπήρχαν. Τα διάφορα προβλήματα που είχαν εντοπιστεί δεν μπορούν να
αποτελούν αφορμές για το κλείσιμό τους.
9. Ζητάμε την ίδρυση ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ στην περιοχή της Ν.Ορεστιάδος.
10. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ Ν.ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ ΣΕ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Να γίνει δεκτό το αίτημα της Β
ΕΛΜΕ για την αναβάθμιση του Γραφείου
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν.Ορεστιάδος σε Διεύθυνση, λόγω της γεωγραφικής
ιδιομορφίας του νομού μας και της πληθώρας των σχολικών μονάδων οι οποίες
βρίσκονται υπό την άμεση διοικητική εποπτεία του Γραφείου Ν.Ορεστιάδος.
11.
ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Να γίνει δεκτή η πρόταση της Β ΕΛΜΕ για την
αναμοριοδότηση των σχολείων της περιοχής μας. Υπενθυμίζουμε ότι το Δ.Σ. ομόφωνα
εισηγήθηκε την αύξηση κατά ένα μόριο για
όλες τις σχολικές μονάδες του Β.Έβρου.
Συναδέλφισσες και
συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε επίσης ότι στο
Συνέδριο θα παρέμβουμε πέραν των παραπάνω προτάσεων –ψηφισμάτων με ιδιαίτερες
εισηγήσεις σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και εργασιακών σχέσεων.
Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε
παρατήρηση ή πρόταση που θα συμβάλλει στην ουσιαστικότερη αντιπροσώπευσή σας
στο Συνέδριο.
ΙΟΥΝΗΣ 2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου