Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2012

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ


ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ
* Εγκύκλιος Φ.12/752/Γ1/866/19-8-1998 Κ.Υ.Α.– ΦΕΚ 954 Β΄

Διδακτικές επισκέψεις και οργάνωση της πολιτιστικής διάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 11 περ. ε και στ΄ , 5 παρ. 11, περ. β και ζ και 7 παρ. 5 περ. γ και θ του Ν. 1566/1985, όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 7 παρ. 2 του Ν. 2525/1997 (ΦΕΚ 188 Α΄).
2. Τις διατάξεις του άρθρου 47 παρ. 2 του Ν. 1566/85.
3. Την πράξη 17/1998 του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
4. Τις διατάξεις του άρθρου 29 Α του Ν. 1558/1985 και του άρθρου 27 του Ν. 2081/1992 (ΦΕΚ 154 Α΄ ), όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 1 παρ. 2 του Ν. 2469/1997 (ΦΕΚ 38 Α΄) και ότι από την εφαρμογή της παρούσας δεν θα προκύψει πρόσθετη δαπάνη για τον κρατικό προϋπολογισμό, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Συσχετισμός μαθημάτων και σχολικών διδακτικών επισκέψεων
1. Ενσωματώνονται, εντός του Ενιαίου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών (άρθρο 7 παρ. 1 Ν. 2525/1997) στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου πολλαπλές πηγές πληροφόρησης και εκπαίδευσης εντός και εκτός των φυσικών συνόρων του σχολείου. Στο πλαίσιο αυτό δίνεται η δυνατότητα διεξαγωγής μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος σε εξωσχολικούς χώρους, με τη διοργάνωση σχετικών διδακτικών επισκέψεων, οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του ετήσιου σχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο τάξης και σχολικής μονάδας. Με τον τρόπο τούτο η εμπειρία συνιστά τη βάση απόκτησης της γνώσης και το Σχολείο ανοίγεται στη ζωή και στην κοινωνία.
2. Διδακτικές επισκέψεις μπορεί να γίνονται σε χώρους επιστημονικής, ιστορικής, θρησκευτικής και πολιτιστικής αναφοράς, σε μονάδες παραγωγής, αξιοθέατα κ.τ.λ., κατόπιν συνεννόησης και σε συνεργασία με τους αρμόδιους κατά περίπτωση δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, όπως οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, σύμφωνα και με τη διαδικασία του άρθρου 3 της παρούσας, ιστορικά αρχεία, δημοτικές βιβλιοθήκες, φυσιολατρικές λέσχες, Επιμελητήρια, Επιστημονικούς συλλόγους, κέντρα νεότητας, δημόσιους οργανισμούς, εκθεσιακούς χώρους, εργαστήρια, Δ/νσεις Νομαρχιών.

Άρθρο 2

Διαδικασία οργάνωσης των σχολικών διδακτικών επισκέψεων
1. Οι σχολικές διδακτικές επισκέψεις εντάσσονται προγραμματισμένα στην εκπαιδευτική διαδικασία, με μέριμνα ώστε να μην διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία του σχολείου.
2. Οι επισκέψεις αυτές έχουν διάρκεια μιας ή περισσοτέρων διδακτικών ωρών και μπορούν να παραταθούν πέραν του ωραρίου λειτουργία σχολείων. Ορίζονται μετά από πρόταση των διδασκόντων εκπαιδευτικών και απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, εγκρίνονται δε από τον οικείο προϊστάμενο της Διεύθυνσης ή του Γραφείου Εκπαίδευσης. Οι επισκέψεις εντάσσονται σε ετήσιο ή τριμηνιαίο προγραμματισμό, ο οποίος υποβάλλεται στο Σχολικό Σύμβουλο στην αρχή του σχολικού έτους. Ο Σχολικός Σύμβουλος στη συνέχεια μπορεί να διατυπώνει τις δικές του τυχόν παρατηρήσεις και προτάσεις για το περιεχόμενο του σχεδιασμού. Με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων μπορούν να πραγματοποιούνται έκτακτες διδακτικές επισκέψεις, εκδηλώσεις και δραστηριότητες, για τις οποίες ενημερώνονται τόσο ο Σχολικός Σύμβουλος όσο και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης ή του Γραφείου Εκπαίδευσης.
3. Οι σχολικές διδακτικές επισκέψεις δεν μπορούν να είναι περισσότερες από εννέα (9) ανά σχολική τάξη για όλο το διδακτικό έτος.
4. Ο ακριβής τόπος, το μέσο μεταφοράς, η ημέρα και οι ώρες πραγματοποίησης των διδακτικών επισκέψεων γνωστοποιούνται έγκαιρα, γραπτά ή προφορικά, στο Σχολικό Σύμβουλο και στον αρμόδιο Προϊστάμενο Γραφείου Εκπαίδευσης.
5. Αρχηγός της σχολικής διδακτικής επίσκεψης είναι ο διδάσκων καθηγητής του μαθήματος που θα διεξαχθεί σε αυτή. Αυτός μεριμνά για τη συλλογή και την υποβολή στο Διευθυντή του σχολείου ενυπογράφων σημειωμάτων από τους κηδεμόνες των μαθητών, πριν από την πραγματοποίηση της επίσκεψης, στα οποία να φαίνεται ότι εγκρίνουν τη συμμετοχή των παιδιών τους σε αυτή.
6. Οι εκπαιδευτικοί που συνοδεύουν μαθητές στις σχολικές διδακτικές επισκέψεις, θεωρείται ότι εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία κατά την έννοια του άρθρου 18 παρ. 4 του Νόμου 1566/1985.

Άρθρο 3

Κοινές πολιτιστικές δραστηριότητες
1. Οι σχολικές μονάδες και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης μπορούν να συνεργάζονται με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού τόσο για την οργάνωση επιμέρους σχολικών διδακτικών επισκέψεων, όσο και για μονιμότερη κοινή δράση, στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Προγραμμάτων και των Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Δικτύων του ΥΠΠΟ.
2. Για το σκοπό αυτό οι Εφορείες Αρχαιοτήτων και Νεώτερων Μνημείων, τα κεντρικά και τα περιφερειακά μουσεία της χώρας και οι άλλες Υπηρεσίες του ΥΠΠΟ καθώς και οι φορείς που εποπτεύονται από αυτό και κατάλογος των οποίων παρατίθεται ως παράρτημα στην παρούσα, εκπονούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις. Στην εκτέλεση και το σχεδιασμό των εν λόγω προγραμμάτων και δράσεων μπορούν να συμμετέχουν οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού πληροφορηθούν από τις ως άνω υπηρεσίες τις δυνατότητες συνεργασίας που υπάρχουν.
3. Οι επικεφαλείς των υπηρεσιών του ΥΠΠΟ και οι επικεφαλείς των καλλιτεχνικών φορέων και οργανισμών που εποπτεύονται από αυτό υποχρεώνονται να εντάξουν στον προγραμματισμό τους όσες σχολικές μονάδες υποβάλλουν σχετική αίτηση, εφόσον τούτο είναι εφικτό, άλλως να γνωστοποιήσουν εγκαίρως στις υπεράριθμες από αυτές την υφιστάμενη αδυναμία και να προτείνουν την εναλλακτική συμμετοχή τους σε μία από τις υπόλοιπες δράσεις που αναπτύσσονται εντός των ορίων του Νομού.
4. Οι αιτήσεις της παρ. 3 γνωστοποιούνται στους Διευθυντές Γραφείων ή Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, οι οποίοι αναλαμβάνουν το συντονισμό των σχολικών μονάδων που επέλεξαν την ίδια πολιτιστική δράση, ώστε οι σχολικές αυτές μονάδες να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους και να ανταλλάξουν τις εμπειρίες τους, σε συνεργασία και με τις υπηρεσίες και φορείς του ΥΠΠΟ που τις υποδέχθηκαν.
5. Οι κεντρικές υπηρεσίες των Υπουργείων Πολιτισμού και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων αξιοποιούν την εμπειρία της συνεργασίας αυτής, προτείνουν μεθοδολογικές στρατηγικές και τεχνογνωσία για την καλύτερη οργάνωση και σχεδίαση των εκπαιδευτικών πολιτιστικών παρεμβάσεων, οργανώνουν κοινά προγράμματα, σεμινάρια και εκδηλώσεις και κοινό πολιτιστικό εκπαιδευτικό υλικό

Δεν υπάρχουν σχόλια: