ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
Μπροστά στο 12ο συνέδριο της ΟΛΜΕ, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να υπερβούν τα διλήμματα
για το πόσες έδρες θα πάρει η ΔΑΚΕ ή η ΠΑΣΚ στο νέο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, πρέπει να
βάλουν «τον δάχτυλο επί των τύπων των ήλων» στα προβλήματα της Εκπαίδευσης και
να αναζητήσουν τρόπους επίλυσης τους. Δεν αντιμετωπίζουμε ουρανοκατέβατα
εκπαιδευτικά προβλήματα, αλλά πολιτικά και οικονομικά προβλήματα που
αντανακλώνται στην εκπαίδευση.
Η στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας σήμερα
και του ΠΑΣΟΚ μέχρι πέρυσι, ενταγμένη στα πλαίσια των κατευθύνσεων της Λισαβόνας και της Μπολόνιας
επιχειρεί :
·
την πλήρη
μετατροπή της εκπαίδευσης, από κοινωνική παροχή σε οικονομική επένδυση, προς
όφελος της αγοράς και των επιχειρήσεων
·
την υποταγή των μαθητών μέσα από την
αποδόμηση της προσφερόμενης γνώσης, το εξοντωτικό εξεταστικό πλέγμα και την
απαξίωση των πτυχίων
·
την χειραγώγηση των εκπαιδευτικών μέσω της
οικονομικής τους υποβάθμισης
Γι αυτό η κυβέρνηση :
·
προαναγγέλλει
εξετάσεις ακόμη από το Δημοτικό
·
εξαγγέλλει τη
καθιέρωση βάσης για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, ώστε, με κατάλληλη επιλογή θεμάτων στις
εξετάσεις να ρυθμίζει τον αριθμό των εισακτέων
·
προωθεί τα
Επαγγελματικά Λύκεια, που θα είναι πάλι σχολεία χαμηλού επιπέδου
Aυτό το σχολείο
δεν αρέσει σε κανέναν. Oι μαθητές το θεωρούν
απωθητικό και ανελεύθερο. Οι εργαζόμενοι γονείς το βρίσκουν βοηθητικό των
φροντιστηρίων, (1 δις & 750.000 ευρώ
δαπανώνται το χρόνο, για ιδιαίτερα και φροντιστήρια), ενώ το πτυχίο δεν
εξασφαλίζει επαγγελματικές και κοινωνικές προοπτικές.
Οι καθηγητές χάνουν ολοένα και περισσότερο τη θέρμη του δασκάλου, βλέποντας να περιορίζεται ο παιδαγωγικός τους
ρόλος κάτω από αλλεπάλληλες υπουργικές αποφάσεις. Και πάνω απ' όλα˙ κάθε κυβέρνηση το βρίσκει «αναποτελεσματικό» στις
επιδιώξεις της.
Η δομή των αναλυτικών προγραμμάτων, παρά τις βελτιώσεις στην τελευταία
τριακονταετία, εξακολουθεί να αναπαράγει ένα σχολείο εξειδικευμένης φτηνής
εργατικής δύναμης.
Είναι αλήθεια ότι η κοινωνία δεν αλλάζει αλλάζοντας μόνο ή κυρίως το
σχολείο, δεν πρέπει όμως και να
μείνουμε απλοί θεατές στις εξελίξεις. Οι
εκπαιδευτικοί έχουν λόγο και προτάσεις. Πρέπει λοιπόν να αγωνιστούμε :
·
για ένα δωδεκάχρονο, ενιαίο σχολείο, όπου θα περιλαμβάνεται και η εισαγωγική τεχνική
επαγγελματική εκπαίδευση
·
για να μειωθεί η μαθητική διαρροή, με ανισταθμιστικά προγράμματα μέσα στο σχολείο
και την ενίσχυση του λαϊκού εισοδήματος
·
για την αναδιοργάνωση της σχολικής ζωής και των
σχολικών δραστηριοτήτων, μακριά
από την ρουτίνα των εορταστικών επαναλήψεων και την αναζήτηση της καλύτερης
… πενθήμερης εκδρομής, με στόχο
τη συνεργασία και τη συμβίωση στο σύνολο της σχολικής κοινότητας
·
για ουσιαστική επιμόρφωση, εισαγωγική και
περιοδική με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα
·
για την
απόρριψη της αξιολόγησης και της κατηγοριοποίησης των σχολείων
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ανακτήσουν
την χαμένη τους αξιοπρέπεια:
κοινωνική, οικονομική, επιστημονική και επαγγελματική. Γι αυτό πρέπει να
αγωνιστούμε:
·
για πραγματικές αυξήσεις στο σύνολο των μισθών
μας (στα εισαγωγικά και τα καταληκτικά κλιμάκια), με ενσωμάτωση των επιδομάτων
στο βασικό μισθό και αφορολόγητο όριο, το μισθό του νεοδιόριστου
·
για διαφάνεια και δικαιοσύνη στις προσλήψεις
με βάση το χρόνο απόκτησης του πτυχίου και την προϋπηρεσία
·
για πλήρη
σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας, με κύρια σύνταξη στο 80% του τελευταίου μισθού
Μόνο η συλλογική δράση μπορεί να
αποτελέσει το αντίπαλο δέος στην επίθεση που δεχόμαστε ενάντια στην αξιοπρέπεια, στο εισόδημά μας και
στις εργασιακές μας θέσεις. Η έκφραση της συλλογικότητας περνάει από τις
οργανωτικές δομές του συνδικαλιστικού κινήματος. Όσοι, δικαίως κατηγορούν την
ΟΛΜΕ για την αδράνεια και τον δικομματισμό που έχει καταδικάσει τον κλάδο, καλό
είναι να αλλάξουν αυτή την εικόνα με την ψήφο τους. Για την αλλαγή πορείας του
συνδικαλιστικού κινήματος ζητάμε την ψήφο και την στήριξή σας.
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΟΥ ΣΥΡΜΩ
|
|
ΒΑΡΣΑΜΑΚΙΔΟΥ ΒΑΣΩ
|
ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΜΑΡΘΑ
|
ΓΙΑΓΟΥΡΤΑ ΒΕΝΕΤΙΑ
|
ΠΙΣΠΙΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|
ΔΕΜΕΡΔΕΣΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
|
ΣΟΦΤΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
|
ΚΑΣΑΠΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
|
ΤΟΣΟΥΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ
|
ΟΡΓΙΑΝΕΛΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
|
ΦΩΤΕΙΑΔΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου