16ο συνέδριο
της ΟΛΜΕ
με αίσθημα
ευθύνης απέναντι στον εκπαιδευτικό, στο μαθητή, στην κοινωνία
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Συναδέλφισσες
και συνάδελφοι,
Ø Στο 16ο
συνέδριο της ΟΛΜΕ (30/06-03/07) πρέπει να αλλάξουν ριζικά τα δεδομένα στο
εκπαιδευτικό κίνημα και να χαραχτεί μια εντελώς καινούρια πορεία. Πολλοί είναι
οι λόγοι που διαφοροποιούν εντελώς την κατάσταση:
Ø
α) Η τρικομματική κατοχική συγκυβέρνηση(Ν.Δ.
ΠΑΣΟΚ ΔΗΜΑΡ) με τη βάρβαρη πολιτική της, σε πλήρη σύμπνοια με τα «γεράκια» του
κεφαλαίου της ΕΕ και του ΔΝΤ, έχουν εξαπολύσει την ύστατη επίθεση τους απέναντι
στον εργαζόμενο λαό και τα δικαιώματά του. Με τα Μνημόνια ολοκληρώνεται η άγρια
λεηλασία του εθνικού πλούτου και η πλήρης εκθεμελίωση των δικαιωμάτων των
εργαζομένων.
Ø β) Το Υπουργείο Παιδείας
συνεχίζοντας την πολιτική Διαμαντοπούλου, είναι έτοιμο να εκθεμελιώσει τη
δημόσια-δωρεάν Παιδεία, να πλήξει την αξιοπιστία και αξιοπρέπεια των
εκπαιδευτικών και μέσω της «αξιολόγησης» να τους καταστήσει διεκπεραιωτές
μετάδοσης εκείνης της γνώσης που υποδεικνύει η αγορά και το κεφάλαιο.
Παράλληλα, με την αύξηση ωραρίου σε συνδυασμό με το Π.Δ. για τις υποχρεωτικές
μεταθέσεις και το κλείσιμο σχολείων, οδηγεί στην ανεργία 10.000 αναπληρωτές και
στην απόλυση 4.000 μονίμων (κατ’ αρχήν) που δε θα συμπληρώνουν ωράριο.
Ø
γ) Η
κυβερνητική συνδικαλιστική πλειοψηφία της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ) (συνεπικουρούμενη
δυστυχώς πολλές φορές από το ΠΑΜΕ), ακολουθώντας
την τακτική των ξεπουλημένων ηγεσιών των ΑΔΕΔΥ - ΓΣΕΕ και ενδιαφερόμενη κυρίως για τη διατήρηση των προνομίων της οδήγησε τον κλάδο σε
βαθιά αδράνεια και ύπνωση με τις ανά δίμηνο 24ωρες και 48ωρες απεργίες που λειτουργούσαν περισσότερο
σαν εκτόνωση παρά ως μαχητικές διεκδικητικές κινητοποιήσεις με σχέδιο και προοπτική.
Αν δεν ήταν τα μέχρι τώρα εκλογικά αποτελέσματα για το Συνέδριο, σίγουρα θα
συνέχιζαν την ίδια τακτική. Έτσι απέμεινε μόνο το ΠΑΜΕ να θέλει να αναδείξει
ΟΛΑ!! τα θέματα της εκπαίδευσης (συν την ανατροπή του καπιταλισμού!) με μια
ημίαιμη 48ωρη απεργία.
Αυτές τις
κρίσιμες και ιστορικές ημέρες, όλοι όσοι θα μας εκπροσωπήσουν ως εκλεγμένοι
σύνεδροι στις διαδικασίες του 16ου συνεδρίου της ΟΛΜΕ, έχουν ως
καθήκον και αποστολή να ζωντανέψουν την πανελλήνια αυτή εκπαιδευτική σύναξη κι
από ανούσια γραφειοκρατική διαδικασία να την ενυδατώσουν πολιτικά και
συνδικαλιστικά! Μπορούμε και πρέπει να
κάνουμε την ΟΛΜΕ ένα μαχητικό πόλο οργάνωσης και συλλογικής δράσης. Η αγωνία των
εκπαιδευτικών πρέπει επιτέλους να εκφραστεί.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ 16Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Η μνημονιακή πολιτική επιβάλλει τις καταστροφικές της συνέπειες σ’
όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το σχολείο και η εκπαίδευση, όπως τα ξέραμε,
εξαφανίζονται. Τώρα πρέπει να επαναφέρουμε στο προσκήνιο:
ü Το ενιαίο
12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο.
ü Εμπέδωση και
ανάπτυξη της παιδαγωγικής και εργασιακής δημοκρατίας.
ü Βελτίωση
των υλικών προϋποθέσεων λειτουργίας της εκπαίδευσης. Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία
ü Μείωση των μαθητών ανά τμήμα.
ü Σταθερή και μόνιμη εργασία. Αύξηση των
διορισμών.
ü Αυξήσεις στους μισθούς - όχι στις περικοπές.
ü Όχι στις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών
μονάδων.
Αγωνιζόμαστε για να καταργηθούν:
ü
Ό,τι
απέμεινε από τον καταστροφικό νόμο 3848/2010.
ü
Ο ν.4024/2011(βαθμολόγιο-μισθολόγιο).
ü
Τα
αντισυνταγματικά νομοθετήματα ν.4057/2012
και 4093/2012 που εγκαθιδρύουν – στο
όνομα του ευέλικτου πειθαρχικού δικαίου -κρατική τρομοκρατία, θέτουν υπό
διωγμό τους εκπαιδευτικούς καταργώντας το συνταγματικά καθιερωμένο τεκμήριο
αθωότητας και τους οδηγούν στη διαθεσιμότητα, αργία και εν τέλει … στην
απόλυση.
ü
Ο ν.4142/13 για την Αρχή Διασφάλισης
Ποιότητας. Απόσυρση του ΠΔ για την
Αξιολόγηση.
ü
Ο ν.4152/13 (αύξηση του διδακτικού
ωραρίου παρ. Θ).
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Αποφεύγουμε
να αναφερθούμε σε αιτήματα που αποτελούν κοινό τόπο για όλες τις παρατάξεις
αλλά αποτελούν και κεντρικές διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος
(οικονομικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά). Συνεπώς εξειδικεύοντας τα ανωτέρω προτείνουμε:
ΓΕΝΙΚΑ
ΖΗΤΗΜΑΤΑ
- ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
α. Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας ( ωρομίσθιοι, ΑΜΩ)
β. Άνοιγμα των
πινάκων προϋπηρεσίας των αναπληρωτών και προσμέτρηση ΟΛΗΣ της προϋπηρεσίας.
γ. Διατήρηση του
συστήματος διορισμών όπως ήταν προ του
ν.3848/2010 έως ότου διοριστούν ως μόνιμοι όλοι όσοι βρίσκονται στους πίνακες
προϋπηρεσίας.
δ. Θεσμοθέτηση ανώτατου χρονικού ορίου εργασίας
του εκπαιδευτικού με την ιδιότητα του αναπληρωτή, μετά την παρέλευση του οποίου
ο εκπαιδευτικός θα διορίζεται.
ε. Υπολογισμός
της προϋπηρεσίας με ενιαίο τρόπο σε Α/βάθμια και Β/βάθμια (με αναγωγή στις 21
ώρες την εβδομάδα).
2. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
α. Διασφάλιση των
εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.
β. Άμεση
απόσυρση του Π.Δ. για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις-μεταθέσεις στην
εκπαίδευση.
γ. Άμεση απόσυρση του προσχεδίου νόμου «ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», με το οποίο ανοίγει ο δρόμος και για άλλες
συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχ. μονάδων και μεθοδεύεται η απόλυση χιλιάδων
συναδέλφων μας με διάφορες αιτιολογίες. OXI στις απολύσεις εκπαιδευτικών.
δ. Ουσιαστική
οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα των νεότερων.
ε. Πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά
δικαιώματα και 12μηνη σύμβαση εργασίας για τους αναπληρωτές συναδέλφους μας. Κατάργηση
όλων των αντιδραστικών εγκυκλίων (αναρρωτικές άδειες, υγειονομική περίθαλψη στο
ΙΚΑ, ιδιωτική εκπαίδευση κλπ).
στ. Άμεση αναγνώριση
της προϋπηρεσίας των νεοπροσλαμβανόμενων.
ζ. Όχι στην ταλαιπωρία των εκπαιδευτικών με διαθέσεις σε τρία και επιπλέον
Σχολεία. Να αναγνωρίζεται ως εργασιακός χρόνος η μετακίνηση σε άλλα σχολεία και
να μειώνεται το ωράριο όσων διατίθενται ανάλογα με τον αριθμό και την απόσταση
των σχολείων. Διεκδικούμε επίσης τη νομοθετική κατοχύρωση της υποχρέωσης από τη Διοίκηση έκδοσης
εντολών μετακίνησης για την κάλυψη των διατιθεμένων συναδέλφων που
μετακινούνται. Τέλος στη διοικητική
αυθαιρεσία.
η. Καμία
κατάργηση – συγχώνευση σχολείου. 25 μαθητές κατ’ ανώτατο όριο στην τάξη
θ. Άμεση εξόφληση των εκπαιδευτικών από κάθε είδους οφειλόμενα (συντονιστές
ΠΔΣ, επιμορφωτές, υπερωρίες από διάθεση, οδοιπορικά, εκδρομές κλπ). Ιδιαιτέρως
για το θέμα των πληρωμών των οδοιπορικών από διάθεση, διεκδικούμε την θέσπιση
της υποχρέωσης των οικείων Δ/ντών Εκπ/σης να εκδίδουν εκ των προτέρων έγγραφη βεβαίωση
ότι είναι εξασφαλισμένες οι αντίστοιχες πιστώσεις, ειδάλλως να μην
πραγματοποιείται η διάθεση.
ι. Επικροτούμε το σύστημα μοριοδότησης των
αποσπάσεων, άλλωστε αποτελούσε πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος.
Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στις ειδικές κατηγορίες(αναπηρίες κλπ.) Ζητούμε
όμως:
να ισχύει ΕΝΑΣ κανόνας για όλους: κάθε
εκπαιδευτικός να παίρνει τα μόρια των σχολείων στα οποία εργάζεται.
Οι αποσπάσεις στην
Π/θμια από άλλα ΠΥΣΔΕ να συνεξετάζονται με όσους ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ.
ια. Διασφάλιση του δικαιώματος για επιμόρφωση.
Ζητούμε τη λειτουργία τμημάτων επιμόρφωσης Β
Επιπέδου για όλες τις ειδικότητες και σε όλες τις περιοχές.
3. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Για το Τεχνολογικό Λύκειο είμαστε αντίθετοι με τους πρόχειρους
σχεδιασμούς του Υπουργείου. Ζητάμε να
αποσυρθεί το σχέδιο νόμου που δόθηκε
στη δημοσιότητα και να
αρχίσει ουσιαστικός διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα για όλες τις
προωθούμενες αλλαγές. Είμαστε αντίθετοι με την αντικατάσταση της εκπαιδευτικής
διαδικασίας από την πρακτική άσκηση, η οποία θα οδηγήσει στην μαθητεία και την
μαύρη εργασία των ανηλίκων
4. ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ
Ζητάμε τη δημοκρατική και αξιοκρατική επιλογή των στελεχών της
εκπαίδευσης μόνο με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια.. Τα ΠΥΣΔΕ να λαμβάνουν
υπ’ όψιν αποφάσεις ΔΣ ΕΛΜΕ και συλλόγων διδασκόντων για όσους υποψήφιους
υπάρχουν καταγγελίες.
5. Π.Δ.Σ.-ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Η
Π.Δ.Σ. οφείλει να έχει ρόλο βοηθητικό, να ξεκινά από την αρχή της χρονιάς
με εκπαιδευτικούς που να προσλαμβάνονται από
τους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών, με το ίδιο εργασιακό καθεστώς με τους
αναπληρωτές του κανονικού ωραρίου . Ομοίως πρέπει να συνεχιστεί και να στηριχθεί και η
ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια.
6. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Σχολικών
Επιτροπών
Τραγική
είναι η κατάσταση στα οικονομικά των σχολικών επιτροπών εξαιτίας των μεγάλων
περικοπών στις επιχορηγήσεις τους, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η
ικανοποίηση των στοιχειωδών αναγκών σε θέρμανση (έντονο το πρόβλημα στα σχολεία
μας λόγω κλιματολογικών συνθηκών) και καθαριότητα. Απαιτείται η άμεση και ουσιαστική οικονομική στήριξη των
σχολικών επιτροπών.
7. ΓΙΑ ΤΑ
Ε.Ε.Ε.Ε.Κ
Να
δημιουργηθούν οργανικές θέσεις σε ΟΛΑ τα ΕΕΕΕΚ. Οι οργανικές θέσεις για τα
μαθήματα α) Γλώσσα β) Κοινωνική και Επαγγελματική Αγωγή και γ) Μαθηματικά, να
δίνονται αποκλειστικά σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ02 και
ΠΕ03. Να προκηρυχθούν θέσεις για
μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή που να απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της
Β/θμιας Εκπ/σης, να προτάσσονται δε σε αυτές, όσοι έχουν υπηρετήσει σε σχολεία
ειδικής αγωγής και έχουν σχετική εμπειρία. Ζητάμε επίσης να προχωρήσει η
κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων του Ειδικού Σχολείου της περιοχής μας στο
Σοφικό, σύμφωνα με την αρχική μελέτη του έργου.
8 ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Να συνεχιστεί η λειτουργία των αθλητικών σχολείων
όπου αυτά υπήρχαν. Τα διάφορα προβλήματα που είχαν εντοπιστεί δεν μπορούν να
αποτελούν αφορμές για το κλείσιμό τους.
ΤΟΠΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ
1. Για την περιοχή μας, Ανατ. Μακεδονία και Θράκη, ζητάμε τη θέσπιση επιπλέον κινήτρων
παραμονής όπως:
- Αύξηση
του επιδόματος παραμεθόριας περιοχής
- Επίδομα
θέρμανσης
- Επίδομα
ενοικίου στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και χαμηλότοκα δάνεια αγοράς
πρώτης κατοικίας.
- Επανακατάταξη
των εκπαιδευτικών των παραμεθόριων περιοχών στα αντίστοιχα Μ.Κ. με
συνυπολογισμό διπλάσιου χρόνου προϋπηρεσίας
(ν. 2085/92, 1943/81 - πλασματικά χρόνια).
2. Να αυξηθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών
αδειών που δίνονται στην περιφέρεια μας.
3. Ζητάμε την ίδρυση ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ στην περιοχή του Β. Έβρου.
4. ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ Β.ΕΒΡΟ
Να γίνει
δεκτό το παλαιό αίτημα της Β ΕΛΜΕ για την ίδρυση Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο βόρειο τμήμα του νομού μας, λόγω
της γεωγραφικής ιδιομορφίας της περιοχής μας και της πληθώρας των σχολικών
μονάδων οι οποίες βρίσκονταν υπό την άμεση διοικητική εποπτεία του Γραφείου Ορεστιάδας
πριν αυτό καταργηθεί.
5. ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΗΣ
ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Να γίνει
δεκτή η πρόταση της Β ΕΛΜΕ για την αναμοριοδότηση των σχολείων της περιοχής
μας. Υπενθυμίζουμε ότι το Δ.Σ. ομόφωνα εισηγήθηκε την αύξηση κατά ένα μόριο για όλες τις σχολικές μονάδες του Β.Έβρου.
6. Όχι στην ενοποίηση των περιοχών μετάθεσης στο
νομό μας.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Είναι πια
φανερό πως δεν έχουμε άλλο δρόμο παρά να
αντιπαλέψουμε την πολιτική συγκυβέρνησης - ΕΕ ΔΝΤ μαζικά, ενωτικά, μαχητικά. Αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα των
εκπαιδευτικών για ωράριο-αξιολόγηση-υποχρεωτικές μεταθέσεις-καταργήσεις
σχολείων τα σχολεία δεν πρέπει να ανοίξουν το Σεπτέμβρη!
Είμαστε στη
διάθεσή σας για κάθε παρατήρηση ή πρόταση που θα συμβάλλει στην ουσιαστικότερη
αντιπροσώπευσή σας στο Συνέδριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου