Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2014

Νέος αέρας φυσά στην εκπαίδευση...


Ένα 2ωρο το μήνα εκτός ωραρίου θα συνεδριάζουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων

             Το σχέδιο του υπ. Παιδείας για του Διευθυντές των Σχολείων και τους Συλλόγους Διδασκόντων

Θεσμοθετείται το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας

                                           Καθιερώνεται η « Ενότητα των Σχολικών Μονάδων»


Σχέδια επί σχεδίων (ποιοι τα εκπονούν, με ποιους συζητούνται;) χωρίς υποδομές, χωρίς γραμματειακή υποστήριξη, ενισχυτική διδασκαλία 
ΧΩΡΙΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ!!

Ίσως ήρθε η ώρα να τους πάρει και να τους σηκώσει....


Ένα 2ωρο το μήνα εκτός ωραρίου θα συνεδριάζουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων

Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει στα χέρια του ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος:
Α. Καθιερώνεται ένα τουλάχιστον  δίωρο ανά μήνα (μετά το πέρας των μαθημάτων και εκτός του προβλεπομένου από τις ισχύουσες διατάξεις υποχρεωτικού εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών) για συνεδριάσεις κάθε Συλλόγου Διδασκόντων για οποιοδήποτε θέμα, για επιμορφωτικές συναντήσεις με τους Σχολικούς  Συμβούλους καθώς και για ενημέρωση των γονέων
Β. Δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας Ομίλων και Κοινωνικού Φροντιστηρίου ανά Σχολική Μονάδα ή  «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων».
Γ. Καθιερώνεται ο «Κανονισμός λειτουργίας Σχολικής Μονάδας που θα  συγκροτείται από το σύνολο των προϋποθέσεων, των όρων της αποστολής του σχολείου, για την αποτελεσματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών του δράσεων.
Δ. Δίνεται η δυνατότητα σε επίπεδο  «Ενότητας των Σχολικών Μονάδων», προγραμμάτων ενδοσχολικής -διασχολικής επιμόρφωσης με αξιοποίηση του θεσμού του Μέντορα για ενίσχυση με ειδικούς, οι οποίοι θα καλύπτουν όλα τα σχολεία της ενότητας (π.χ. ψυχολόγου, κοινωνικούς λειτουργούς κ.α) σε θέματα Αγωγής Υγείας.
esos

Το σχέδιο του υπ. Παιδείας για του Διευθυντές των Σχολείων και τους Συλλόγους Διδασκόντων

Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει στα χέρια του ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος κι ετοιμάζεται να το θέσει σε διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς:
Α. Αναβαθμίζεται ο ρόλος του Διευθυντή, του υποδιευθυντή και του  συλλόγου διδασκόντων:
- τους αποδίδονται νέες διοικητικές αρμοδιότητες,
- αίρονται επικαλύψεις αρμοδιοτήτων,
-βελτιώνονται οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις άσκησης του διοικητικού έργου,
Ενισχύονται οι θεσμοί στήριξης του εκπαιδευτικού έργου και της επ[ιμόρφωσης στο σχολείο,
Αποδίδεται ουσιαστικός ρόλος και αποφασιστικές αρμοδιότητες στα συλλογικά όργανα.


Β. Ο σύλλογος Διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο χάραξης κατευθύνσεων για την καλύτερη  εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Στο πλαίσιο αυτό, και πέραν των άλλων αναρμοδιοτήτων του, εισηγείται:
1. Σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και τα χαρακτηριστικά του σχολείου εκπαιδευτικά προγράμματα, δραστηριότητες και μαθήματα που συνδέονται με την τοπική κοινωνία, την τοπική ιστορία, τον πολιτισμό, το περιβάλλον, τις παραγωγικές ιδιαιτερότητες και δυνατότητες της περιοχής, τα οποία καλύπτουν έως και 10% του ωρολογίου προγράμματος σπουδών. Η τελική απόφαση λαμβάνεται από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης.
2.Την ανάπτυξη ενδοσχολικής επιμόρφωσης και παιδαγωγικής υποστήριξης των εκπαιδευτικών σε επίπεδο σχολικής μονάδας.
3. Την εφαρμογή καινοτόμων δράσεων και προγραμμάτων αντισταθμιστικής αγωγής (Ενισχυτική Διδασκαλία, τάξης υποδοχής κλπ).
4 . Την εφαρμογή συστήματος παράδοσης-παραλαβής ενός μέρους  των σχολικών εγχειριδίων και βιβλίων που χρησιμοποιούν οι μαθητές με στόχο την επαναχρησιμοποίηση  ή την οργανωμένη ανακύκλωσή τους.
5. Την τήρηση   διαδικασιών καταγραφής στο ενιαίο πληροφοριακό σύστημα και τη σύνταξη και ενημέρωση των ψηφιοποιημένων ατομικών υπηρεσιακών φακέλων των εκπαιδευτικών της οικείας Σχολικής Μονάδας.

Θεσμοθετείται το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας

Θεσμοθετείται το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας, 'ως όργανο κοινωνικής λογοδοσίας  και οικονομικής διαχείρισης της σχολικής μονάδας. Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει στα χέρια του ο υπ. Παιδείας Α. Λοβέρδος.
Αποτελείται από τον Διευθυντή , ως πρόεδρο, τον Υποδιευθυντή (όταν υπάρχει), δύο μέλη του Συλλόγου των Διδασκόντων και έναν εκπρόσωπο  τοι οικείου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Το νέο αυτό όργανο, μεταξύ άλλων , θα έχει την ευθύνη για τη διαχείριση των πιστώσεων για λειτουργικές δαπάνες με βάση τις ανάγκες και τον προγραμματισμό των Σχολικών Μονάδων, όπως αυτός προκύπτει από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης και τον προϋπολογισμό λειτουργικών δαπανών της σχολικής μονάδας,  που συντάσσεται με ευθύνη του οικείου Διευθυντή αλλά πόρων οι οποίοι προκύπτουν από τη συμμετοχή στα ευρωπαϊκά προγράμματα (πχ Erasmus κ.α.).

Καθιερώνεται η « Ενότητα των Σχολικών Μονάδων»



Καθιερώνεται η « Ενότητα των Σχολικών Μονάδων», σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου.
Όμορες σχολικές μονάδες του ‘ίδιου Δήμου ομαδοποιούνται και σχηματίζουν ενότητες για την προώθηση της συνεργασίας, τον συντονισμό του έργου τους και την ενιαία αντιμετώπιση διοικητικών θεμάτων.
Η « Ενότητα των Σχολικών Μονάδων» αποτελεί σχολικό δίκτυο το οποίο τίθεται και στην υπηρεσία της Τοπικής Κοινωνίας  και μετατρέπεται σε τοπικό πολυδύναμο κέντρο γνώσης, με εργαστήρια , βιβλιοθήκες, χώρους πολιτισμού, αθλητικές υποδομές, κλπ, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες για πολιτισμό και δια-βίου εκπαίδευση της στενότερης ή ευρύτερης τοπικής κοινωνίας , μ ε τελικό στόχο να συσπειρωθούν οι τοπικές κοινωνίες γύρω του, να το χρησιμοποιήσουν για τις δικές τους ανήγαγες  (προγράμματα επιμόρφωσης, δράσεις στο πλαίσιο του ¨κοινωνικού σχολείου» (‘όπως π[.χ. προγράμματα  κατά του ρατσισμού, του χουλιγκανισμού, της  παχυσαρκίας κ.α) ενημερωτικές διαλέξεις, αναψυχή, πολιτισμός, άθληση κ.α. σε ώρες εκτός μαθήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: