Για συναλλαγές του προέδρου της ΟΛΜΕ με το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο η Εισηγήτριας Κ.Τ.Ε. Παιδείας ΠΑΣΟΚ Εύης Χριστοφιλοπούλου, με αφορμή τηνκατάργηση διάταξης για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών λόγω μαθητικών καταλήψεων.
«Για άλλη μια φορά γινόμαστε θεατές συναλλαγών κ. Κοτσυφάκη - υπουργείου Παιδείας: η ΟΛΜΕ, δια του προέδρου της, ήταν αυτή που με επιστολή της ζητούσε την κατάργηση της διάταξης που ορίζει τον τρόπο αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών» τονίζει η κ. Χριστοφιλοπούλου και υπογραμμίζει τα εξής:
Α. Το συμπέρασμα είναι ότι το υπουργείο υιοθετεί και εξυπηρετεί πλήρως όλα τα συνδικαλιστικά αιτήματα: από την τράπεζα θεμάτων, τον τρόπο επιλογής διευθυντών, την κατάργηση των προτύπων και τώρα το ενιαίο και αδιατάρακτο των πασχαλινών διακοπών!
Β. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δείχνει να εργάζεται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση της εκλογικής της πελατείας και όχι για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας.
Γ. Η τακτική του ράβε - ξήλωνε συνεχίζεται στο υπουργείο Παιδείας, τη στιγμή που οδεύουμε προς το τέλος του σχολικού έτους. Με έγγραφό του το Υπουργείο ενημερώνει ότι προτίθεται να τροποποιήσει τη διάταξη, σύμφωνα με την οποία οι απώλειες των διδακτικών ωρών που προκύπτουν από καταλήψεις άνω των τριών ημερών, αναπληρώνεται κατά το χρονικό διάστημα των διακοπών του Πάσχα.
Δ. Πρόκειται για λογική επιβράβευσης των καταλήψεων από μειοψηφίες, εις βάρος του εκπαιδευτικού έργου και της πλειοψηφίας των μαθητών.
Η απάντηση του προέδρου της ΟΛΜΕ
Με ανακοίνωσή της η κα Ε. Χριστοφιλοπούλου, ως εισηγήτρια του ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, αναφέρεται στην πρόταση της ΟΛΜΕ για την κατάργηση των αναπληρώσεων μαθημάτων από τις μαθητικές καταλήψεις στις διακοπές του Πάσχα.
Είναι γνωστό σε όλους ότι κατά την αντίληψη της ομοσπονδίας τα εκπαιδευτικά ζητήματα δεν λύνονται με αστυνομικά μέτρα ούτε με εισαγγελείς, όταν οι μαθητές διεκδικούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Γι' αυτό πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος είναι η κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου που ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις των μαθητών.
Πολύ περισσότερο, την αναπλήρωση των μαθημάτων οφείλουμε να τη σχεδιάζουμε όχι ως τιμωρία, αλλά ισχυριζόμαστε ότι αυτό πρέπει να γίνεται από το σύλλογο καθηγητών με παιδαγωγικά κριτήρια και σε συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα. Έτσι θα λειτουργήσει παιδαγωγικά και παιδευτικά προς τους μαθητές και όχι τιμωρητικά.
Οφείλουμε να είμαστε κοντά στους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων μας, να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες και τους προβληματισμούς τους. Να ακούμε τα νέα παιδιά, ακόμα και αν πολλές φορές, όπως στις καταλήψεις, μας το λένε με «ακραίο» τρόπο για τα ικά μας κριτήρια.
Η ΟΛΜΕ λοιπόν πρότεινε και εφέτος, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, για την αναπλήρωση των μαθημάτων να αποφασίζουν τα σχολεία με παιδαγωγικά κριτήρια. Μάθημα ως τιμωρία για εμάς δεν νοείται.
Δυστυχώς, πολλοί και πολλές που πέρασαν από ηγετικές θέσεις του Υπουργείου Παιδείας δείχνουν, και με τις μετέπειτα απόψεις που δημόσια διακηρύσσουν, ότι δεν κατάλαβαν τίποτε από το τι πραγματικά σημαίνει εκπαίδευση και καθημερινότητα στη σχολική ζωή. Τι σημαίνει εφηβεία, νεολαία και πως την προσεγγίζεις με παιδαγωγικούς όρους. Δυστυχώς, το ίδιο φαίνεται πως ισχύει και για την κα Χριστοφιλοπούλου, από τις χτεσινές της δηλώσεις.
Και επειδή η πρώην Υφυπουργός Παιδείας αναφέρεται απαξιωτικά και στο πρόσωπό μου, μιλώντας μάλιστα ξεδιάντροπα για «συνδιαλλαγή», διαπιστώνουμε πως ακόμα δυστυχώς δεν κατανοεί ούτε το στοιχειώδες, ότι δηλ. οι αποφάσεις της ΟΛΜΕ, όπως και κάθε συνδικάτου, είναι συλλογικές και όχι προσωπική πολιτική του εκάστοτε προέδρου.
Τελειώνοντας, θα υπενθυμίσω στην πρώην Υφυπουργό ότι εγώ, ο «συναλλασσόμενος» πρόεδρος της ΟΛΜΕ, βρίσκομαι και από τη δική της ψήφο και πολιτική επιλογή, μαζί με άλλους 2.500 εκπαιδευτικούς της ΤΕΕ, εδώ και 20 μήνες, στη διαθεσιμότητα (και χωρίς μισθό εδώ και ένα χρόνο). Διαθεσιμότητα που διαστροφικά μυαλά πολιτικών, ξένων και ντόπιων, σχεδίασαν πλήττοντας όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους αλλά και χιλιάδες μαθητές των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, που τους απέκλεισαν από τις εκπαιδευτικές τους επιλογές στέλνοντάς τους στην αγκαλιά των ιδιωτών σχολαρχών. Άραγε κατ' αυτόν τον τρόπο εξακολουθεί να αντιλαμβάνεται η πρώην Υφυπουργός Παιδείας την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος;
Λίγο τσίπα και συστολή, κα Χριστοφιλοπούλου, δεν θα έβλαπτε…
Και μια συγγνώμη στα θύματά της πολιτικής σας, έστω εκ των υστέρων, θα ήταν λυτρωτική ίσως για εσάς.
Είναι γνωστό σε όλους ότι κατά την αντίληψη της ομοσπονδίας τα εκπαιδευτικά ζητήματα δεν λύνονται με αστυνομικά μέτρα ούτε με εισαγγελείς, όταν οι μαθητές διεκδικούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Γι' αυτό πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος είναι η κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου που ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις των μαθητών.
Πολύ περισσότερο, την αναπλήρωση των μαθημάτων οφείλουμε να τη σχεδιάζουμε όχι ως τιμωρία, αλλά ισχυριζόμαστε ότι αυτό πρέπει να γίνεται από το σύλλογο καθηγητών με παιδαγωγικά κριτήρια και σε συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα. Έτσι θα λειτουργήσει παιδαγωγικά και παιδευτικά προς τους μαθητές και όχι τιμωρητικά.
Οφείλουμε να είμαστε κοντά στους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων μας, να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες και τους προβληματισμούς τους. Να ακούμε τα νέα παιδιά, ακόμα και αν πολλές φορές, όπως στις καταλήψεις, μας το λένε με «ακραίο» τρόπο για τα ικά μας κριτήρια.
Η ΟΛΜΕ λοιπόν πρότεινε και εφέτος, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, για την αναπλήρωση των μαθημάτων να αποφασίζουν τα σχολεία με παιδαγωγικά κριτήρια. Μάθημα ως τιμωρία για εμάς δεν νοείται.
Δυστυχώς, πολλοί και πολλές που πέρασαν από ηγετικές θέσεις του Υπουργείου Παιδείας δείχνουν, και με τις μετέπειτα απόψεις που δημόσια διακηρύσσουν, ότι δεν κατάλαβαν τίποτε από το τι πραγματικά σημαίνει εκπαίδευση και καθημερινότητα στη σχολική ζωή. Τι σημαίνει εφηβεία, νεολαία και πως την προσεγγίζεις με παιδαγωγικούς όρους. Δυστυχώς, το ίδιο φαίνεται πως ισχύει και για την κα Χριστοφιλοπούλου, από τις χτεσινές της δηλώσεις.
Και επειδή η πρώην Υφυπουργός Παιδείας αναφέρεται απαξιωτικά και στο πρόσωπό μου, μιλώντας μάλιστα ξεδιάντροπα για «συνδιαλλαγή», διαπιστώνουμε πως ακόμα δυστυχώς δεν κατανοεί ούτε το στοιχειώδες, ότι δηλ. οι αποφάσεις της ΟΛΜΕ, όπως και κάθε συνδικάτου, είναι συλλογικές και όχι προσωπική πολιτική του εκάστοτε προέδρου.
Τελειώνοντας, θα υπενθυμίσω στην πρώην Υφυπουργό ότι εγώ, ο «συναλλασσόμενος» πρόεδρος της ΟΛΜΕ, βρίσκομαι και από τη δική της ψήφο και πολιτική επιλογή, μαζί με άλλους 2.500 εκπαιδευτικούς της ΤΕΕ, εδώ και 20 μήνες, στη διαθεσιμότητα (και χωρίς μισθό εδώ και ένα χρόνο). Διαθεσιμότητα που διαστροφικά μυαλά πολιτικών, ξένων και ντόπιων, σχεδίασαν πλήττοντας όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους αλλά και χιλιάδες μαθητές των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, που τους απέκλεισαν από τις εκπαιδευτικές τους επιλογές στέλνοντάς τους στην αγκαλιά των ιδιωτών σχολαρχών. Άραγε κατ' αυτόν τον τρόπο εξακολουθεί να αντιλαμβάνεται η πρώην Υφυπουργός Παιδείας την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος;
Λίγο τσίπα και συστολή, κα Χριστοφιλοπούλου, δεν θα έβλαπτε…
Και μια συγγνώμη στα θύματά της πολιτικής σας, έστω εκ των υστέρων, θα ήταν λυτρωτική ίσως για εσάς.
Ο «ΣΥΝΑΛΛΑΣΟΜΕΝΟΣ», ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΣ και ΧΩΡΙΣ ΜΙΣΘΟ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
Θέμης Κοτσιφάκης
Αθήνα, 24/3/15
Θέμης Κοτσιφάκης
Αθήνα, 24/3/15
http://www.esos.gr/arthra/37575/pasok-synallages-proedroy-olme-ypoyrgeioy-paideias
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου