Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

Δραστική μείωση αποσπάσεων σε κόμματα κι εκκλησία, αλλαγές στα βιβλία, μείωση εξετάσεων , 4ο σχολικό έτος στα ΕΠΑΛ ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας


Ο  υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, στις Προγραμματικές Δηλώσεις που ανέγνωσε  απόψε στη Βουλή, ανακοίνωσε για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
Α. Δραστική μείωση του αριθμού των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, αρχής γενομένης από τα κόμματα, την αυτοδιοίκηση, την εκκλησιαστική διοίκηση, καθώς και άλλους φορείς κρατικής διοίκησης, από τη σχολική χρονιά 2016-2017
Β. Κάθε χρόνο μέχρι τον Ιούνιο, ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2016, θα έχουν, στο μεγαλύτερο βαθμό, οριστικοποιηθεί οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι πίνακες προσλήψεων .
Γ. Συνολική  αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος και των βιβλίων
Δ. Μείωση της διδακτέας ύλης..
Ε. Μείωση του χρόνου των εξετάσεων στα Γυμνάσια  .
Η.  4ο σχολικό έτος στα ΕΠΑΛ
Θ.Παρατηρητήριο κατά της παιδικής φτώχειας
Ι. Η αρμοδιότητα για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς περνά και πάλι από το υπουργείο Εργασίας στο υπουργείο Παιδείας.
Κ.  Επαναφορά  της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης,  καθώς και στην εφαρμογή  προγραμμάτων παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες.
Λ. Εκπαιδευτικές δράσεις για την αντιμετώπιση  του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού
Μ. Θεσμοθέτηση Εθνικού  Στρατηγικού  Πλαίσιο για τις μορφές μάθησης
Ν. Το πολυνομοσχέδιο “κουρελού”, θα αποτελέσει μέρος του κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία.
Ξ. Στις άμεσες προτεραιότητές   η ανάπτυξη ενός συστήματος αποτίμησης, αλλά και η ανάδειξη του έργου των σχολείων και των εκπαιδευτικών
Ειδικότερα κατά θέμα ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τα εξής:
Η καρδιά του σχολείου είναι ο δάσκαλος
Θέλω να επισημάνω μια αυτονόητη αλήθεια, που από πολλές πλευρές όμως έχει αμφισβητηθεί. Η καρδιά του σχολείου είναι ο δάσκαλος. Οι καλές συνθήκες εργασίας του, μεταφράζονται σε καλές συνθήκες μόρφωσης των παιδιών.
Γνωρίζουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός κόσμος, προβλήματα ανάλογα με εκείνα που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση και η νεοφιλελεύθερη διαχείρισή της, εις βάρος της μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού. Η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, αφορά την πολιτεία, αλλά και ευρύτερα την κοινωνία, που πρέπει να αναγνωρίσει τον κοινωνικό ρόλο του δασκάλου.
Και σε άλλες δίσεκτες εποχές στην πατρίδα μας, οι δασκάλες και οι δάσκαλοι, όλοι οι εκπαιδευτικοί, εύρισκαν έμπνευση μέσα στην τάξη, μέσα από τη φύση του λειτουργήματός τους, καθημερινά μαζί με τα παιδιά. Και σήμερα, καλούνται να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον. Να ξυπνήσουν την περιέργεια των παιδιών, να αναπτύξουν τη φαντασία και τα ταλέντα τους, να καλλιεργήσουν την συνθετική  σκέψη και την κριτική ικανότητα των παιδιών.
Δίπλα στον μαυροπίνακα να καταστήσουν τις νέες τεχνολογίες κάτι ελκυστικό για τις γενιές των ψηφιακά «ιθαγενών» παιδιών και εφήβων μας. Να σπάσουν τη ρουτίνα του σχολείου και να αναπτύξουν την προσέγγιση της γνώσης με τρόπο ενεργητικό από τους μαθητές και τις μαθήτριες. Να αποκαταστήσουν το σχολείο ως θεσμό μετάδοσης, κάτι που προϋποθέτει την παρουσία στη σχολική αίθουσα ενός δασκάλου που πιστεύει βαθιά στην παιδευτική αξία του μαθήματός του. Που θα επιμορφώνεται διαρκώς.
Στο πλαίσιο αυτό, στις άμεσες προτεραιότητές μας δεν είναι μόνο η ανάπτυξη ενός συστήματος αποτίμησης, αλλά και η ανάδειξη του έργου των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
Χρειαζόμαστε ένα σχολείο που δεν θα υπηρετεί μια χρησιμοθηρική και οικονομίστικη ιδεολογία, που δεν θα μετατρέπει σε προνόμιο εκκολαπτόμενων ελίτ την μέριμνα για τη λογική και τη γλώσσα, αλλά θα δίδει σημασία στις αφηγήσεις, και τους κώδικες που δημιούργησαν τον πολιτισμό μας.
Το πολυνομοσχέδιο «κουρελού»
Συνεχίζουμε το έργο της κυβέρνησης κοινωνικής σωτηρίας, χωρίς να κάνουμε ούτε βήμα πίσω από τις τομές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Το νομοσχέδιο που έχει δημοσιοποιηθεί, θα αποτελέσει μέρος του κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία.
Κάλυψη των κενών στα σχολεία
Πρώτο μας μέλημα είναι να λειτουργήσουν γρήγορα όλα τα σχολεία. Ήδη έχουμε λάβει όλα τα δυνατά μέτρα για να το πετύχουμε. Ξεπερνώντας εμπόδια και δυσκολίες που οι ίδιοι οι επικριτές μας δημιούργησαν με τις πολιτικές των τελευταίων ετών.
Αλήθεια, γιατί δεν μας λένε πόσες προσλήψεις προέβλεπε ο προϋπολογισμός που ψήφισαν;
Ούτε μία!  
Γιατί δεν μας λένε πόσες από τις χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτήθηκαν κάλυψαν με διορισμούς τα τελευταία χρόνια;
Ούτε μία!
Τα κενά των προηγούμενων κυβερνήσεων παλεύουμε φέτος να καλύψουμε, με στόχο μέχρι τα μέσα του μήνα  να έχει αποκατασταθεί η εκπαιδευτική διαδικασία σε όλα τα σχολεία, με έμφαση τα σχολεία ειδικής αγωγής.
Παράλληλα θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ενός αριθμού μόνιμων διορισμών μέσα στο 2016.
Παρά τη δημοσιονομική δυσπραγία, η κυβέρνηση για την εκπαιδευτική χρονιά 2015-2016, προχωρά σε προσλήψεις 18.979 αναπληρωτών, έναντι 17.269 πέρυσι, δηλαδή 10% περισσότερες προσλήψεις.
Παθογένειες
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφερθώ σε ορισμένες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος που πρέπει να σταματήσουν.
Δραστική μείωση αποσπάσεων στα κόμματα και εκκλησία
Η πρώτη αφορά στις εκτεταμένες αποσπάσεις εκπαιδευτικών εκτός αιθούσης, παρά τα μεγάλα κενά.  Σε συνεννόηση με τα αρμόδια όργανα, θα προχωρήσουμε σε δραστική μείωση του αριθμού των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, αρχής γενομένης από τα κόμματα, την αυτοδιοίκηση, την εκκλησιαστική διοίκηση, καθώς και άλλους φορείς κρατικής διοίκησης. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοσθεί από τη σχολική χρονιά 2016-2017, για να μη δημιουργηθεί αναστάτωση φέτος, στην ήδη επιβαρυμένη εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Μέχρι τον Ιούνιο οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών
Κάθε χρόνο μέχρι τον Ιούνιο, ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2016, θα έχουν, στο μεγαλύτερο βαθμό, οριστικοποιηθεί οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι πίνακες προσλήψεων, ούτως ώστε τα σχολεία να λειτουργούν από την πρώτη μέρα χωρίς τα κενά των τελευταίων χρόνων.
Μόνιμους διορισμούς
Η δεύτερη παθογένεια συνδυάζεται με την ανυπαρξία μόνιμων προσλήψεων εκπαιδευτικών. Δεν είναι δυνατόν τα σχολεία να λειτουργούν με προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων, περίπου είκοσι χιλιάδες κάθε χρόνο, από χρήματα που προέρχονται από το ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δηλαδή από πόρους που προορίζονται για αναπτυξιακές δράσεις.
Το πρόβλημα έχει και παιδαγωγικές διαστάσεις. Δεν είναι επιτρεπτό, εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές, να αλλάζουν κάθε χρόνο δασκάλους, όταν η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο δάσκαλο και το μαθητή, προϋποθέτει κάποια διάρκεια. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για τα σχολεία ειδικής αγωγής, που η πολιτεία έχει εναποθέσει τη λειτουργία τους στον ηρωϊσμό του λιγοστού προσωπικού και στον αγώνα των γονιών.
Ειδική Αγωγή
Από τα πολλά και μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης, θέλω να προτάξω εκείνα της ειδικής αγωγής. Αφορά τουλάχιστον 150.000 παιδιά, που, όπως συμβαίνει με τους πιο αδύναμους, πληρώνουν επώδυνα τις συνέπειες της κοινωνικής κρίσης.
Θα δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή και μέριμνα για την καθιέρωση ενός σύγχρονου συστήματος ειδικής αγωγής και παροχής εκπαιδευτικής υποστήριξης για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Διότι, αυτό σημαίνει ότι προωθούμε στην πράξη εκπαίδευση ίσων ευκαιριών για όλους και όλες.
Το σύστημα αυτό θα βασίζεται σε ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που σκοπεύουμε άμεσα να νομοθετήσουμε. Και θα υποστηρίζεται από ένα αποτελεσματικό διοικητικό μηχανισμό.
Στο σχεδιασμό μας περιλαμβάνεται η ίδρυση και λειτουργία ενός τουλάχιστον ειδικού σχολείου  ανά διεύθυνση εκπαίδευσης. Επίσης ο εκσυγχρονισμός των συναφών δομών υποστήριξης και των διαφοροποιημένων και εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων ένταξης των παιδιών με προβλήματα σε κάθε σχολείο.
Έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντός μας για την ειδική αγωγή είναι η κυβερνητική απόφαση να προσληφθεί φέτος επιπλέον προσωπικό περίπου 1.000 άτομα, για την ειδική εκπαίδευση.
Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα κριθεί μεσοπρόθεσμα το μέλλον της εκπαίδευσης της νέας γενιάς και της χώρας.
Προσχολική Αγωγή
Είναι αναγκαία η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της προσχολικής αγωγής.
Αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος και των βιβλίων και μείωση ύλης
Η συνολική αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος και των βιβλίων, με σκοπό το παιδί να χαίρεται, να μαθαίνει, να απολαμβάνει τον κόπο της μάθησης. Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε ανοικτά για τον τεράστιο όγκο της διδακτέας ύλης, που οι μέν δάσκαλοι και καθηγητές αδυνατούν να διδάξουν, τα δε παιδιά αδυνατούν να αφομοιώσουν.
Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τις δυσκολίες της ύλης, για όλες τις ασυνέχειες, τα άλματα, για όλα τα παράλογα που αντιμετωπίζουν κάθε μέρα τα παιδιά, αλλά και οι γονείς, όταν κάθονται στο πλευρό τους για να τα διαβάσουν.
Γυμνάσιο-Λύκειο
Σκοπός μας είναι :
Η αναβάθμιση του Λυκείου ως αυτόνομης εκπαιδευτικής βαθμίδας.
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο θα εξετάσουμε τη θεσμοθέτηση νέων τρόπων αποτίμησης της γνώσης με μείωση του χρόνου των εξετάσεων στα Γυμνάσια προς όφελος του διδακτικού χρόνου.
Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί
Η αρμοδιότητα για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς περνά και πάλι από το υπουργείο Εργασίας στο υπουργείο Παιδείας.
Ενισχυτική διδασκαλία  και   πρόσθετη διδακτική  στήριξη
Άμεσα, προωθούμε ένα νέο και πολυδιάστατο θεσμικό πλαίσιο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης με στόχο την άμβλυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Αυτό σημαίνει ότι προχωρούμε στην επαναφορά, και μάλιστα ποιοτικά αναβαθμισμένης, της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, που είχαν ουσιαστικά καταργηθεί, καθώς και στην εφαρμογή  προγραμμάτων παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες.
Σχολική βία
Θα αναλάβουμε εκπαιδευτικές δράσεις, καθώς είναι ανάγκη για να αντιμετωπίσουμε τόσο το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, όσο και φαινόμενα διακρίσεων, προκαταλήψεων, ξενοφοβίας και ρατσισμού, στο προαύλιο και την αίθουσα.
Τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση
Σε ότι αφορά την – εδώ και δεκαετίες- περιφρονημένη τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, δεσμευόμαστε ότι άμεσα θα θέσουμε σε κοινωνική διαβούλευση ένα νέο στρατηγικό πλαίσιο πολιτικής, τροποποιώντας, όπου είναι αναγκαίο, το Ν. 4186/2013. Θα θεσμοθετήσουμε 4ο σχολικό έτος στα ΕΠΑΛ, προαιρετικό και επιδοτούμενο, για όσες και όσους αποφοίτους επιθυμούν να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.
Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για τις μορφές μάθησης
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και τον ΟΑΕΔ, θεσμοθετούμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ένα Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για τις μορφές μάθησης που βασίζονται στην εργασία.
Παρατηρητήριο κατά της παιδικής φτώχειας
Η κρίση επισωρεύει καθημερινά, προβλήματα ακόμη και ανθρωπιστικής επιβίωσης εις βάρος πολλών παιδιών. Σε συνεργασία με τους δήμους, την εκκλησία  και ομάδες αλληλεγγύης, θα συστήσουμε Παρατηρητήριο κατά της παιδικής φτώχειας, ώστε να αναληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες, όπως τα σχολικά συσσίτια, και να να μην ξαναζήσουμε φαινόμενα ασιτίας μαθητών μέσα στην τάξη.
http://www.esos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: