Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ : ΝΙΚΟΥ ΦΙΛΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ (αποσπάσματα)


............. Έχουν συνταξιοδοτηθεί περίπου 30.000 εκπαιδευτικοί και έχουν προσληφθεί λιγότεροι από 1.000. Η τελευταία έκθεση του ΟΟΣΑ περιγράφει την ελληνική εκπαίδευση ως μια από τις πιο γερασμένες. Οι 4 στους 10 εκπαιδευτικούς είναι άνω των 50 ετών.
.............Ο κρατικός προϋπολογισμός του 2016 έχει καταρτιστεί με βάσει τους δημοσιονομικούς καταναγκασμούς. Παρ’ όλα αυτά η κυβέρνηση επιδίωξε να μην υπάρξει ουσιαστική νέα μείωση των ανεπαρκών ούτως ή άλλως κονδυλίων για την παιδεία. Παραμένουν σταθερά στο 2,8% του ΑΕΠ.
.............Εδώ και μερικές μέρες λειτουργεί πιλοτικά το πρόγραμμα «δεκατιανό στο σχολείο», αφορά περίπου 11.000 μαθητές και μαθήτριες, σε σχολεία που δεν έχουν κυλικεία. Κυβερνητικός σχεδιασμός είναι το πρόγραμμα με τα μικρογεύματα στα σχολεία να επεκταθεί από το Σεπτέμβριο με γεύματα, ώστε να αντιμετωπιστεί η σκληρή παρενέργεια της κρίσης, η ασιτία μικρών παιδιών, ακόμη και η λιποθυμία τους μέσα στην τάξη.
.............Είναι αναγκαία η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το Υπουργείο Παιδείας έχει ζητήσει να ενταχθεί στο σχεδιασμό των κατά προτεραιότητα προσλήψεων για το 2016 ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών, αναλόγως της πορείας των δημοσιονομικών μεγεθών. Για την έγκαιρη και εύρυθμη λειτουργία των σχολείων τον Σεπτέμβριο απαιτείται η πρόσληψη περίπου 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, αν δεν θέλουμε να συνεχίσουμε την αδιέξοδη τακτική των κατά χιλιάδες προσλήψεων αναπληρωτών με χρήματα του ΕΣΠΑ. Το Υπουργείο σε διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς, επεξεργάζεται σύστημα προσλήψεων υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ.
.............Η αντιμετώπιση δομικών προβλημάτων της εκπαίδευσης, συναρτάται με την αξιολόγηση της έκθεσης του ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση της εκπαίδευσης στη βάση των βέλτιστων διεθνών πρακτικών. Τις επόμενες μέρες συγκροτείται κοινή επιτροπή εμπειρογνωμόνων που τα πορίσματά της θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία που θα εξαγγείλουμε στη συνέχεια.
..............Στον εθνικό κοινωνικό διάλογο για την παιδεία, επιδιώκουμε να συμμετάσχουμε κόμματα, κοινωνικοί φορείς και προσωπικότητες του εκπαιδευτικού χώρου. Δεν επιδιώκουμε να επαναλάβουμε μια εσωστρεφή διαδικασία, αλλά θέλουμε μια ανοιχτή δημοκρατική αναζήτηση, προκειμένου η παιδεία να ξαναγίνει κεντρικό κοινωνικό θέμα συζητήσεων και αναζήτησης λύσεων.
                        Ο διάλογος θα διαρθρωθεί σε τρία επίπεδα, ώστε χωρίς συγχύσεις να επιτελείται το έργο με λειτουργικό τρόπο. Προβλέπουμε να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: