Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016

Επιστροφή των εκπαιδευτικών στα πανεπιστημικά έδρανα συζητά η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου


Α.ΛΙΑΚΟΣ: Το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας είναι εντελώς ανεπαρκές.

Η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου συζητά ένα ευέλικτο σύστημα επανεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών  εντός και εκτός σχολικής ζώνης, αλλά και τη δυνατότητα περιοδικής επιστροφής στα Πανεπιστημιακά έδρανα.

Επανεκπαίδευση υψηλού επιπέδου, από ερευνητές, νέους επιστήμονες με φρέσκια γνώση, όχι κονσέρβα.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία Α. Λιάκος, σε συνέντευξη στην Εφημερία των Συντακτών, τονίζοντας παράλληλα τα εξής:
-Το σχολείο πρέπει να αποκτήσει αυτονομία, προσωπικότητα, να απογαλακτιστεί από την ιεραρχία και το υπουργείο, να περάσει από τη συμμόρφωση στο αναλυτικό πρόγραμμα στον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών  πρακτικών  με υπευθυνότητα και λογοδοσία.
-Να μη λειτουργεί ως εμφύτευμα στον κοινωνικό χώρο, αλλά ως μέρος του τοπικού δικτύου.
-Χρειάζεται επίσης να αναδείξουμε το παράδειγμα δασκάλων και καθηγητών που κάνουν εμπνευσμένα πράγματα.
-Είναι μύθος ότι το πτυχίο αρκεί για μια οποιαδήποτε σταδιοδρομία χωρίς μια προηγούμενη μαθητεία και ειδίκευση.
-Μόνο στο καθηγητικό επάγγελμα συμβαίνει αυτό
-Πόσο προετοιμασμένοι είναι οι νέοι καθηγητές να αντιμετωπίσουν  τα δύσκολα προβλήματα του σύγχρονου σχολείου;
-Το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας είναι εντελώς ανεπαρκές.
-Εξάλλου με το πλήθος των ειδικοτήτων κανείς δεν διδάσκει μόνο ότι διδάχθηκε στο Πανεπιστήμιο.
-Άρα οι πολλές ειδικότητες θα πρέπει να ωσμωθούν, να ομαδοποιηθούν  σε μια προοπτική κοινών πεδίων, όχι ως συγκόλληση, αλλά σε ένα μετα-επίπεδο γνώσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: