Ανάμεσα στην πληθώρα αντιεκπαιδευτικών παρεμβάσεων του υπουργείου με στόχο
την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού την τελευταία περίοδο ήταν και η
κατάργηση του μειωμένου ωραρίου των εκπαιδευτικών που ήταν υπεύθυνοι για τα
εργαστήρια φυσικής -χημείας -βιολογίας και της πληροφορικής.
Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς «εξοικονομούνται» περίπου 600
εκπαιδευτικοί, χάνονται δηλαδή 600 θέσεις νέων εκπαιδευτικών, που
καταδικάζονται στην ανεργία, ενώ θα προκληθούν σε πολλά σχολεία «υπεραριθμίες»
, «ντόμινο» μετακινήσεων κ.ο.κ.
Ο ρόλος του υπευθύνου του εργαστηρίου είναι
να προετοιμάζει σωστά και ουσιαστικά την εργαστηριακή δραστηριότητα, να
οργανώνει το εργαστήριο, να φροντίζει
για τον εξοπλισμό του, τα αναλώσιμα , να συντηρεί συσκευές , να
επισκευάζει τις βλάβες κ.λ.π.
Τα Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών είναι απολύτως απαραίτητα σε ένα σύγχρονο
εκπαιδευτικό σύστημα, συμπληρώνοντας τη διδασκαλία στον πίνακα. Οι δεκάδες
μελέτες της UNESCO αρκούν ως
αναφορά.
Τα παιδιά λατρεύουν τα πειράματα και μέσα από αυτά αναδεικνύεται η ομορφιά
της φυσικής χημείας και βιολογίας αλλά και η σύνδεσή τους με την καθημερινότητα
των μαθητών μας.
Φαίνεται ότι τα μόνα …πειράματα που θα πραγματοποιούνται στο ελληνικό
σχολείο θα είναι αυτά που θα δοκιμάζουν αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις σε βάρος
της γνώσης , των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Τα εργαστήρια δεν χωράνε στο
φτηνό, υποβαθμισμένο σχολείο της αγοράς και της αμάθειας !
Τα μαθήματα της φυσικής και της χημείας αλλά και της βιολογίας είναι
πρωτίστως εργαστηριακά και με την ρύθμιση αυτή μετατρέπονται σε τυπικά
θεωρητικά μαθήματα, χωρίς οι μαθητές να έρχονται σε επαφή με τους
επιστημονικούς τρόπους έρευνας και τις εργαστηριακές πρακτικές.
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΙΡΕΤΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ!
Η κατάργηση επί της ουσίας του
εργαστηρίου ήταν η …απάντηση στα αιτήματα μας
για πλήρη και συνεχή εξοπλισμό των εργαστηρίων, αύξηση των ωρών
διδασκαλίας τους ιδιαίτερα της χημείας
που εξακολουθεί στο ελληνικό σχολείο να είναι το μόνο… μονόωρο στην Β και Γ΄
γυμνασίου !!! αγνοώντας την τεράστια
σημασία του στην σύγχρονη εποχή, ακόμη και η παρουσία 2 εκπαιδευτικών στο
εργαστήριο στα πλαίσια της εργαστηριακής
άσκησης των ίδιων των παιδιών και όχι απλά στην πραγματοποίηση
πειραμάτων επίδειξης . Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και τη φετινή χρονιά,
εκατοντάδες διδακτικές ώρες αφιερώθηκαν στην ενημέρωση των εκπαιδευτικών
σχετικά με την αξία και τη διδακτική σημασία των εργαστηρίων στη διδασκαλία των
μαθημάτων αυτών!
Η ύπαρξη υπευθύνου στα εργαστήρια πληροφορικής επίσης είναι περισσότερο από
προφανής για την απρόσκοπτη και
ασφαλή λειτουργία των υπολογιστών, την
φροντίδα για την βελτίωση των υποδομών, την εξασφάλιση και προμήθεια
αναλωσίμων την στήριξη όλου του
εκπαιδευτικού έργου στις νέες τεχνολογίες ,
Αντίθετα η κατάργηση του μειώνει τον χρόνο που ο υπεύθυνος εργαστηρίου
διαθέτει στην υποστήριξη των υποδομών ΤΠΕ στο σχολείο. Αποδυναμώνει τον ρόλο
του καθηγητή Πληροφορικής στο σχολείο στερώντας τη δυνατότητα ενασχόλησης του
με ένα ζωτικό χώρο, όπως το. εργαστήριο Πληροφορικής
Περιορίζεται ο διαθέσιμος χρόνος του
υπευθύνου εργαστηρίου για επίλυση έκτακτων καθημερινών προβλημάτων τεχνικής
υποστήριξης, αναβάθμισης, εγκατάστασης λογισμικού, αντικατάστασης υλικού και
αναζήτησης βελτιωμένων λύσεων λειτουργίας.
Ο αριθμός των μαθητών που εκπαιδεύονται στις ΤΠΕ καθημερινά είναι μεγάλος
και οι ανάγκες τους είναι ποικιλόμορφες λόγω διαφορετικών τάξεων και γνωστικού
επιπέδου. Η προετοιμασία του χώρου σε καθημερινή βάση κρίνεται απολύτως
απαραίτητη και η στέρηση του εβδομαδιαίου τρίωρου την καθιστά δυσκολότερη.
Επιπλέον θα επιβαρύνει εργασιακά τις υπηρεσίες κεντρικής υποστήριξης
(ΚΕΠΛΗΝΕΤ) και θα αυξήσει το κόστος συντήρησης και υποστήριξης των υποδομών
ΤΠΕ, λόγω ανάγκης συνεργασίας με ιδιώτες τεχνικούς.
Η κατάργηση του υπευθύνου έρχεται σε πλήρη αντίφαση με τις αδιάκοπες
αναφορές των εκάστοτε υπουργών περί «ψηφιακού σχολείου» εισαγωγής των μαθητών
στην « κοινωνία της πληροφορίας « κ.λ.π.
Είναι προφανές πως η απαξίωση του εργαστηριακού χαρακτήρα των ΦΕ, και της
πληροφορικής μέσω της κατάργησης του
μειωμένου ωραρίου για τον υπεύθυνο εργαστηρίου καθηγητή, είναι ιδιαίτερης
σημασίας για τα εκπαιδευτικά δεδομένα, και αποτελεί σοβαρή οπισθοδρόμηση για
την εκπαιδευτική διαδικασία.
Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου να ανακαλέσει άμεσα αυτή την απαράδεκτη από επιστημονική
και παιδαγωγική πλευρά απόφαση, όπως και τις άλλες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις,
που επιβάλλει αιφνιδιαστικά στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
Για το Δ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου