Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

ΕΕΧ: Αιφνιδιαστική η ένταξη τμημάτων Χημείας στο 3ο πεδίο


Αιφνιδιαστική χαρακτηρίζει η Ένωση Ελλήνων Χημικών την  τροποποιητική υπουργική απόφαση για τις αναθέσεις μαθημάτων στο Γυμνάσιο και Λύκειο , η οποία , όπως τονίζει, αλλοιώνει το γράμμα και το πνεύμα του ισχύοντος εξεταστικού συστήματος και είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει νέες στρεβλώσεις και ενδεχομένως θα επαναφέρει και παλαιές, οπωσδήποτε δεν είναι αποτέλεσμα διαλόγου με τους καθ ύλην αρμόδιους φορείς.
Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ),  ανακοίνωσε ότι:
Α. Εχει απευθυνθεί θεσμικά, όπως ο ρόλος της ως  Σύμβουλου του Κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης το επιβάλλει, επανειλημμένα  στο ΥΠΠΕΘ μέσα στο 2016 ζητώντας συνάντηση για σοβαρά εκπαιδευτικά θέματα, χωρίς να έχει λάβει καμία απάντηση μέχρι σήμερα και κυρίως χωρίς να έχει εισακουσθεί για κανένα από τα θέματα που εξαφανίζουν τη Χημεία από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υποβαθμίζοντας και την ποιότητα της ίδιας Εκπαίδευσης, χωρίς να εισακουσθεί.
Β. Αντίθετα, έχει αντιμετωπίσει ένα καθεστώς διακρίσεων σε βάρος των Χημικών Καθηγητών σε αποσπάσεις, προσλήψεις αναπληρωτών, στην ειδική αγωγή, στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας και τώρα την εισαγωγή των Χημικών Τμημάτων στο 3ο πεδίο, χωρίς οι υποψήφιοι να έχουν εξεταστεί στα Μαθηματικά και χωρίς:
1.    Να έχει προηγηθεί διαβούλευση  με τα Χημικά Τμήματα και να έχει ζητηθεί η σύμφωνη γνώμη τους,
2.    Να έχει συζητηθεί το θέμα με τον σύμβουλο που η πολιτεία έχει θεσμοθετήσει, την Ένωση Ελλήνων Χημικών,
3.    Να έχει αναπτυχθεί επιστημονικό σκεπτικό για την αιφνίδια αυτή αλλαγή.
Γ. Δικαίως λοιπόν η ΕΕΧ θέτει τόσο στην ηγεσία του ΥΠΠΕΘ, όσο και στην ελληνική κοινωνία τα ακόλουθα ερωτήματα:
1.    Πως θα ολοκληρώσουν επιτυχώς τις σπουδές τους οι φοιτητές των Χημικών Τμημάτων χωρίς επαρκές υπόβαθρο στα Μαθηματικά;
2.    Ποια Επιστημονική ή Παιδαγωγική αναγκαιότητα εξυπηρετεί αυτή η απόφαση ποιος έχει γνωμοδοτήσει γι΄ αυτή και ποιος την έχει εισηγηθεί;
3.    Γιατί δεν ζητήθηκε η γνώμη των Χημικών Τμημάτων και της ΕΕΧ για τη Χημεία και των αντίστοιχων τμημάτων για τα υπόλοιπα τμήματα;
4.    Πως συμβιβάζεται με την ισότητα των ευκαιριών, αλλά και τις εξαγγελίες της κυβέρνησης η εισαγωγή από διαφορετικές διαδρομές στο ίδιο τμήμα φοιτητών που έχουν εξεταστεί διαφορετικά μαθήματα;
Η ΕΕΧ καλεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ «να επανεξετάσει και να ανατρέψει την χθεσινή της απόφαση συναισθανόμενη τις καταστροφικές συνέπειες που θα έχει για το Εκπαιδευτικό σύστημα, σε μία συγκυρία που αποτελεί τον μόνο πυλώνα στον οποίο μπορεί να στηριχτεί η χώρα για την έξοδο από την κρίση και την ανάκτηση της ευημερίας και της κοινωνικής της συνοχής».
http://www.esos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: