Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016

Κατατίθεται στη Βουλή το ν/σ για την κινητικότητα -Τι προβλέπει



Αύριο πιθανότατα κατατίθεται στη Βουλή το νομοσχέδιο για την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων το οποίος είχε κατατεθει στη νομοπαρασκευαστική Επιτροπή στις αρχές Οκτωβρίου. Αυτό προέκυψε, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, από τη σημερινή συνάντηση του αναπληρωτή υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Χριστόφορου Βερναρδάκη με τους θεσμούς καθώς πρόκειται για εκρεμμότητα που πρέπει να κλείσει ενόψει της β΄αξιολόγησης.
Υπενθυμίζεται ότι ο νέος μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2017. Με τις αλλαγές που θα φέρνει υπολογίζεται ότι θα μειώσει σε περίπου δύο μήνες το μέσο χρόνο μιας μετάταξης που φτάνει σήμερα από ένα έως και τρία χρόνια.
Βασικά σημεία του νέου πλαισίου είναι:
Η κινητικότητα μεταξύ φορέων αφορά στην κάλυψη κενών θέσεων και θα έχει πλήρως εθελοντικό χαρακτήρα.
Η κινητικότητα εντός του ίδιου φορέα θα έχει την μορφή απόσπασης του υπαλλήλου με προσωρινό χαρακτήρα για την κάλυψη αναγκών.
Θα παρέχονται κίνητρα σε όσους επιλέξουν παραμεθόριες περιοχές και νησιά. Τα κίνητρα θα έχουν σχέση με την μισθολογική και την βαθμολογική εξέλιξη των υπαλλήλων. Η αποκάλυψη ήρθε σήμερα από τον ίδιο τον υπουργό, ο οποίος αναφέρθηκε σε συνεργασία που έχει ξεκινήσει ήδη με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, ώστε -πέρα από τα προβλεπόμενα βαθμολογικά κίνητρα- να επιτευχθούν και μισθολογικά στο μέλλον για τις θέσεις που προαναφέραμε.
Μετά το διορισμό ή τη μετάταξη στη νέα θέση θα υπάρχει υποχρέωση παραμονής για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (τουλάχιστον τρία χρόνια).
Παράλληλα μία από τις αλλαγές που προστέθηκαν στο τελικό κείμενο του νομοσχεδίου είναι η δυνατότητα διενέργειας συνέντευξης μεταξύ των τριών επικρατέστερων υπαλλήλων που διεκδικούν την ίδια θέση, πριν ο φορέας υποδοχής καταλήξει στην τελική επιλογή του.
Δείτε ολόκληρο το νομοσχέδιο ΕΔΩ
Ποιους υπαλλήλους και ποιους φορείς περιλαμβάνει το νέο σύστημα;
Στο νέο σύστημα περιλαμβάνονται όλοι οι πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι εφόσον έχουν συμπληρώσει διετία από το διορισμό τους, μόνιμοι ή υπηρετούντες με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετούν σε όλες τις δημόσιες Υπηρεσίες, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Νομικά πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου αλλά και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος. Εξαιρούνται οι υπάλληλοι όλων των κλάδων των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του ΕΣΥ, πλην των διοικητικών, οι υπάλληλοι του ΕΚΑΒ και οι δικαστικοί υπάλληλοι.
Τι αλλάζει στις διαδικασίες κινητικότητας;
Η καταγραφή των αναγκών των Υπηρεσιών θα αποτυπώνεται σε μία ενιαία βάση δεδομένων όπου θα εισάγονται οι προσφερόμενες θέσεις. Με βάση αυτή, το πρόγραμμα κινητικότητας θα διεξάγεται τρεις φορές το χρόνο ως εξής: Οι ενδιαφερόμενοι υπάλληλοι, εφόσον διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα, καταθέτουν τις αιτήσεις τους οι οποίες αξιολογούνται και κρίνονται με βάση συγκεκριμένα προαπαιτούμενα από τριμελές όργανο αυξημένων εγγυήσεων της Υπηρεσίας υποδοχής.
Τι γίνεται όμως με τους φορείς από τους οποίους αποχωρούν οι υπάλληλοι
Κατ’ αρχήν εισέρχονται δικλείδες ασφαλείας για να διασφαλιστεί ότι καμία Υπηρεσία δεν θα αδειάσει και θα συνεχίσει να λειτουργεί σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Δεύτερον, όλοι οι φορείς θα μπορούν να υποβάλλουν σχετικά αιτήματα, οπότε θα έχουν κι εκείνοι τη δυνατότητα να αναπληρώσουν το αναγκαίο προσωπικό και μάλιστα με εκείνους τους υπαλλήλους που είναι κατάλληλοι για τα συγκεκριμένα καθήκοντα.;
Άρα καταργούνται και οι πελατειακές σχέσεις;
Το ισχύον σύστημα είχε δομηθεί πάνω σε μια παλαιού τύπου αρχιτεκτονική των δημοσίων υπηρεσιών και δεν μπορούσε να ακολουθήσει την οργανωτική και θεματική ανάπτυξη του δημόσιου Τομέα. Όμως εξυπηρετούσε το παλαιό πολιτικό σύστημα, το οποίο κατά την τελευταία πενταετία αντί να το εξορθολογίσει το καθιστούσε ολοένα και πιο περίπλοκο, για να απαιτείται η πολιτική παρέμβαση ακόμη και για την απλούστερη περίπτωση. Κατέστησε το σύστημα κινητικότητας από εργαλείο βελτίωσης της Δημόσιας Διοίκησης προς όφελος του πολίτη σε όχημα πολιτικής εκμετάλλευσης προς επιβίωση του πολιτικού κατεστημένου. Σήμερα το ενιαίο σύστημα κινητικότητας έχει αποκλειστικό σκοπό την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
Οι πρόνοιες για συνυπηρέτηση και αμοιβαίες μετατάξεις παραμένουν;
Οι πρόνοιες τόσο για αμοιβαίες μετατάξεις όσο και για τη συνυπηρέτηση συζύγων διατηρούνται και μάλιστα απλοποιούνται και τους αποδίδεται ακόμη μεγαλύτερη ευκολία. Επιπλέον, η νέα κινητικότητα διαμορφώνει κίνητρα μετακίνησης σε παραμεθόριες, δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές.
http://www.aftodioikisi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: