Αναβάλλεται η προγραμματισμένη για σήμερα το απόγευμα , στο Γκάζι , πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για τα θέματα της παιδείας , λόγω συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας στον ίδιο χώρο ,όπου στο ίδιο “τραπέζι” θα ήταν οι:
Κώστας Γαβρόγλου, Υπουργός Παιδείας
Νίκος Φίλης, τ. Υπουργός Παιδείας
Άννα Διαμαντοπούλου, τ. Υπουργός Παιδείας
Θεόδωρος Φορτσάκης, βουλευτής ΝΔ, καθηγητής Νομικής Σχολής, τ. Πρύτανης EKΠΑ
Μαρία Ρεπούση, ιστορικός, καθηγήτρια ΑΠΘ, τ. βουλευτής ΔΗΜΑΡ
Χάρης Αθανασιάδης, ιστορικός της εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Αντώνης Λιάκος (ιστορικός, καθηγητής ΕΚΠΑ, Πρόεδρος του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία)
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΩΝ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ
Η σημερινή δημόσια συζήτηση για τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, με αφορμή, αφενός την επέτειο των 100 χρόνων από τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις του Βενιζέλου το 1917, αφετέρου την έκδοση «Εκ παιδείας άρξασθαι. Η έκθεση του εθνικού και κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία» από τις εκδόσεις Ασίνη, δυστυχώς αναβάλλεται λόγω της εξαγγελίας αντισυγκεντρώσεων από αριστερίστικες ομάδες (υπό το κάλυμμα συνδικαλιστικών ενώσεων). H απόφαση ελήφθη προκειμένου να αποφευχθεί κάθε κίνδυνος τόσο για τους ομιλητές, όσο και για το κοινό. Αυτοί μεν θα μιλήσουν για νίκη, η πικρή αλήθεια είναι πως πρόκειται για κρούσμα λογοκρισία μέσω αντισυγκεντρώσεων. Δυστυχώς.
Οι οργανωτές
Την οργάνωση της συζήτησης είχαν οι εκδόσεις Ασίνη και το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου με αφορμή την έκδοση «Από Παιδείας άρξασθαι. Έκθεση του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία», σε επιμέλεια του καθηγητή ιστορίας Αντώνη Λιάκου.
Τη δημοσιογραφική επιμέλεια της εκδήλωσης είχε η δημοσιογράφος Μ. Παπαματθαίου.
Με άξονα την ιστορία των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες συμπληρώνουν έναν αιώνα από τις μεταρρυθμίσεις του Ελευθερίου Βενιζέλου το 1917, στο πρόγραμμα ήταν να τεθούν τα ερωτήματα:
1.Θα μπορούσε άραγε σήμερα η εκπαίδευση να ρυμουλκήσει την ελληνική κοινωνία έξω από τα λιμνάζοντα νερά της κρίσης και της αποθάρρυνσης;
2. Υπάρχουν κοινοί τόποι ανάμεσα στις πολιτικές δυνάμεις που αφορούν το δέον γενέσθαι;
3. Υπάρχει η αναγκαία ευψυχία να βγει η εκπαίδευση από την αρένα της αντιπαράθεσης;
4. Ποιες προτάσεις έχουν άμεση προτεραιότητα;
5. Ποιες νέες ιδέες θα πρέπει να διαπεράσουν την εκπαίδευση ώστε να δημιουργήσουν πνεύμα καινούργιας συλλογικής προσπάθειας;
6. Και ακόμη, πώς θα λογοδοτήσουμε απέναντι στις επόμενες γενιές;
www.esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου