Κυριακή 11 Ιουνίου 2017

ΠΕΡΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΩΝ...



ΕΜΕ: Σχόλια για τα θέματα των μαθηματικών στις Πανελλαδικές

Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης όχι όμως στο απαραίτητο εύρος της.

Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο που αναφέρεται σε προηγούμενες τάξεις.

Ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα είχαν δοθεί τα ενδιάμεσα αποτελέσματα

Η διάρθρωση των ερωτημάτων δεν είχε την απαιτούμενη κλιμάκωση στο θέμα Γ.

Οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν πολύ καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων.

Τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.



Σχετικά με τα Μαθηματικά... Ανεξέλεγκτοι και υπεράνω οδηγιών και λογικής…, του Βασίλη Μπακούρου
«Τα θέματα πρέπει να καλύπτουν το μεγαλύτερο δυνατό εύρος της εξεταστέας ύλης»…
«Τα θέματα πρέπει να εξετάζουν τη δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων, την κριτική ικανότητα και σκέψη των μαθητών»…
Τα παραπάνω είναι από τις οδηγίες του Υπουργείου για την αξιολόγηση των μαθητών του Λυκείου στα μαθηματικά. Αυτές οι δύο βασικές οδηγίες δεν τηρήθηκαν από τους ανθρώπους που έβαλαν τα θέματα.
Πρακτικά: Εξαίρεσαν από την ύλη , για δεύτερη συνεχή χρονιά, Bolzano, Rolle, Fermat, ΘΜΤ, ΘΕΤ και αντιπαραγώγιση. Εξέτασαν σε τρία θέματα τα ίδια περίπου αντικείμενα και – το πολύ χειρότερο- πάνε σε πλήρη τυποποίηση των θεμάτων, η οποία μόνο κακό μπορεί να κάνει. Έδωσαν υπερβολικά πολλά μόρια σε υποερωτήματα που απαιτούσαν γνώσεις τριγωνομετρίας από προηγούμενη τάξη και γενικά η συμμετοχή της τριγωνομετρίας στα θέματα ήταν δυσανάλογη της σημασίας της.
Εννοείται πως όσοι ξεχωρίσουν βαθμολογικά στο 18+, είναι πράγματι μαθητές με πολύ καλές δεξιότητες, μήπως όμως με τόσες πολλές πράξεις στείλαμε στο 12-16 μαθητές που έχουν καλή μαθηματική συγκρότηση και σκέψη αλλά δεν είναι ιδιαίτερα γρήγοροι στις πράξεις; Νομίζω πως ναι.
Αν θέλουν να εξοστρακίσουν από την ύλη όλα τα επώνυμα θεωρήματα και τις εφαρμογές τους, ας το κάνουν επίσημα. Από τη στιγμή που είναι εντός ύλης, πρέπει να εξετάζονται! Το να παραλείπονται σκόπιμα για δεύτερη συνεχή χρονιά, δημιουργεί ένα προηγούμενο που δεν μπορεί με κανένα τρόπο να δικαιολογηθεί.

Μαθήτρια ξεσπά για τα θέματα των Μαθηματικών -Καταφέρατε να πατήσετε κάτω κάθε μαθητή

Προς την επιτροπή θεμάτων μαθηματικών προσανατολισμού.
Είμαι μια μαθήτρια της Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ, η οποία εξεταζόταν στο μάθημα των μαθηματικών
προσανατολισμού. Είμαι μια μαθήτρια που δεν σταμάτησα να διαβάζω όλη τη χρονιά και τα
μαθηματικά ήταν η προτεραιότητα μου. Και σας ρωτώ, με τα θέματα σας τι καταφέρατε;

Πιστεύετε ότι εξετάσατε τις γνώσεις μίας μαθήτριας λυκείου – και όποιου άλλου μαθητή – που αγωνίστηκε αυτή τη χρονιά για το στόχο της/του; Αν θεωρείτε πως με τα θέματά σας καταφέρατε να προτάξετε τη γνώση πάνω από καθετί, είστε αβάσιμοι.
Αυτό που καταφέρατε ωστόσο, είναι να πατήσετε κάτω κάθε μαθητή-μαθήτρια. Να του κόψετε τα φτερά.

Να τον κάνετε να αισθανθεί πως ο κόπος που κατέβαλε ήταν άχρηστος – μιας και με τα θέματά σας τον εξετάσατε ελάχιστα γι’αυτόν. Αν νομίζετε πως τα θέματά σας ήταν προσιτά από την πλειονότητα των μαθητών των δημόσιων σχολείων, μάλλον δεν περάσατε ποτέ από αυτά τα θρανία ή ίσως λησμονείτε την δυσκολία αυτής της χρονιάς.
Είμαι μια μαθήτρια της Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ. Δεν είμαι υπολογιστική μηχανή ώστε να μπορώ σε τρεις ώρες να σκεφτώ και να λύσω τα άπιαστα θέματά σας (αναφέρομαι στα υποερωτήματα του Θέματος Γ’, Δ’).
Και σας ρωτώ,σε ποια ύλη βασιστήκατε; Οφείλετε ή όχι να στηριχτείτε στα ζητήματα του σχολικού βιβλίου; Αν θεωρείτε πως εξετάσατε τον μέσο διαβασμένο μαθητή, είστε πραγματικά αιθεροβάμονες.
Αυτό που καταφέρατε, για μία ακόμη χρονιά, είναι να αποδείξετε περίτρανα ότι δεν ενδιαφέρεστε για τον συνεπή μαθητή. Μήπως τελικά ψάχνετε για διάνοιες και μαθηματικά ταλέντα; Διότι τότε οι πανελλαδικές εξετάσεις δε θα έπρεπε να είναι το μέσο αναζήτησής σας, αλλά οι μαθηματικές ολυμπιάδες. Ποιος πιστεύετε ότι θα επιλέξει τις μετέπειτα χρονιές να διδαχτεί το μάθημα αυτό;
Κάνετε κάθε μαθητή να στραφεί εναντίον του μαθήματος και μάλιστα να αισθάνεται απέχθεια για οτιδήποτε το θυμίζει.
Επαναπροσδιορίστε λοιπόν τους στόχους σας και προσπαθήστε να θυμηθείτε κάθε φορά που
πιάνετε το στυλό σας για να γράψετε τα θέματά σας, πως απευθύνεστε σε μαθητές λυκείου και όχι σε ανθρώπους του πανεπιστημιακού κλάδου. Να θυμηθείτε και να εκτιμήσετε τον προσωπικό μόχθο κάθε μαθητή και να μην τον καταρακώνετε με τα σκληρά θέματα που επιλέγετε. Και τέλος, προς τι αυτή η εντατικοποίηση σπουδών, αφού στη συνέχεια μας περιμένει μία ακόμη θέση στα ταμεία ανεργίας;

«Μια υποψήφια»
«Τι ήθελαν να εξετάσουν;»

Μία άλλη μαθήτρια γράφει:
«Είμαι μαθήτρια της τρίτης λυκείου θετικής κατεύθυνσης και θα ήθελα να εκφράσω την απογοήτευση μου για τα θέματα των μαθηματικών μέσω αυτής της ανάρτησης καθώς ο μόνος τρόπος να ακουστεί η φωνή των νέων είναι τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Δικτύωσης. Και γιατί είμαι απογοητευμένη; Θα σας εξηγήσω. Τα θέματα πέρα από απαιτητικά ήταν και χρονοβόρα πράγμα το οποίο δεν επέτρεψε ούτε σε εκείνους που γνώριζαν τις λύσεις να γράψουν το απόλυτο 20!
Εκτός όμως από το πρόβλημα του χρόνου πολλοί μαθητές τρομοκρατήθηκαν καθώς πέρα από το πρώτο και το δεύτερο θέμα, που αποτελούσαν θέματα που ένας διαβασμένος μαθητής έγραφε, παρατηρήθηκε πως το τρίτο και το τέταρτο θέμα δεν βασίστηκαν και τόσο στην ύλη της τρίτης. Και αυτό γιατί όλοι οι μαθητές έναν χρόνο τώρα χρησιμοποιούσαν συγκεκριμένα θεωρήματα για την λύση των ασκήσεων σε όλη την έκτασή τους.
Τι ήθελαν λοιπόν να εξετάσουν τελικά τα θέματα της επιτροπής; Κανείς δεν ξέρει! Αυτό που όλοι γνωρίζουν είναι πως η φετινή χρονιά θα ξεχωρίσει μόνο τους μαθητές με κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο στα μαθηματικά και θα κατατάξει όλους τους υπόλοιπους, αυτούς που προσπάθησαν ή όχι, σε μία βαθμολογία που κυμαίνεται κοντά στην βάση!»





Δεν υπάρχουν σχόλια: