1.
Το
έ1. 1. Το
έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας για την «ομαλή» - ανώμαλη έναρξη της νέας
σχολικής χρονιάς 2017-18
Στο ίδιο έργο θεατές, όπως και στην περυσινή σχολική χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας με ένα απαράδεκτο και
αλλοπρόσαλλο έγγραφο ζητάει να πραγματοποιηθούν οι τοποθετήσεις των εκπ/κών σε λειτουργικά
κενά με μια εντελώς παράτυπη και
αδιαφανή διαδικασία.
Συγκεκριμένα ζητάει απ' τα Υπηρεσιακά Συμβούλια ( ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ) να
συνεδριάσουν για να ανακοινώσουν κενά
και πλεονάσματα στις σχολικές μονάδες, αλλά και να τοποθετήσουν σε αυτά τους εκπ/κούς που βρίσκονται στη
διάθεση των ΠΥΔΣΕ-ΠΥΣΠΕ, έχουν αποσπαστεί, κλπ, στο διάστημα από 28/08/2017
έως 31/08/2017. Όλα αυτά πριν ακόμη ανοίξουν τα σχολεία και ενώ ακόμη δεν έχουν
ολοκληρωθεί οι αποσπάσεις απ’ το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, (ήδη με έγγραφο
του ΥΠΠΕΘ προαναγγέλλεται και γ φάση αποσπάσεων, δεν έχουν γίνει αποσπάσεις σε
ΑΕΙ κλπ., ) και οι άδειες των εκπ/κών δεν είναι γνωστές στις Δ.Δ.Ε. Με τι
στοιχεία θα συνεδριάσουν τα ΠΥΣΔΕ αυτό το διάστημα και τι χρονικό διάστημα θα
έχουν στη διάθεσή τους για να τα επεξεργαστούν και μάλιστα πριν ανοίξουν
επίσημα τα σχολεία;
Σύμφωνα με το έγγραφο του Υπουργείου, την 1η Σεπτέμβρη θα συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων των
σχολείων για να κάνουν ... κατανομή μαθημάτων χωρίς ακόμη να έχουν ολοκληρωθεί
τα τμήματα των σχολείων τους (Γενικής, Κατευθύνσεις, Ομάδες
προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες ΕΠΑΛ κλπ) για να .... στείλουν κενά πλεονάσματα και τους λειτουργικά
υπεράριθμους, ενώ τα κενά και πλεονάσματα θα έχουν ήδη ανακοινωθεί ….. και σ’
αυτά ήδη θα έχουν τοποθετηθεί εκπ/κοί.
Επιπρόσθετα το Υπουργείο Παιδείας καλεί τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να
παρατυπήσουν – παρανομήσουν, δηλαδή να μην εφαρμόσουν το ΠΔ 50/1996 που ορίζει
ότι οι οργανικά υπεράριθμοι εκπ/κοί που δεν τοποθετήθηκαν σε σχολική μονάδα
στην αντίστοιχη διαδικασία του Ιουνίου και εξακολουθούν να είναι λειτουργικά
υπεράριθμοι καλούνται με αίτησή τους να καλύψουν, τα προκύπτοντα κενά στις
σχολικές μονάδες. Και βεβαίως όλοι
γνωρίζουμε ότι το σύνολο των υπεραρίθμων εκπ/κών παρουσιάζεται αφού ανοίξουν τα
σχολεία και αφού γίνουν οι αναθέσεις μαθημάτων.
Μάλιστα την ίδια ημερομηνία (01/09/2017) θα πρέπει να συνεδριάσουν με
απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης από κοινού τα ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ
«προκειμένου να αποφανθούν για τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου
των κοινών ειδικοτήτων Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης».
Πώς είναι δυνατόν μέσα σ’ αυτό το
ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο να ολοκληρωθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές με νόμιμο
και διαφανή τρόπο;
Φυσικά και δεν είναι δυνατόν. Η <<βιασύνη>> του Υπουργείου είναι
εντελώς υποκριτική. Άλλωστε ο
πραγματικός στόχος βρίσκεται αλλού.
Με την εγκύκλιο αυτή, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί με πραξικοπηματικό
τρόπο να φέρει τους εκπ/κούς προ τετελεσμένων γεγονότων.
Εάν το Υπουργείο ενδιαφερόταν πραγματικά
για την ομαλή και απρόσκοπτη έναρξη της νέας σχ. χρονιάς θα έπρεπε:
Τα σχολεία να είναι έτοιμα να
λειτουργήσουν το Σεπτέμβριο, έχοντας το υπουργείο πρώτα προσλάβει 20.000
μόνιμους εκπ/κούς, που το ίδιο έχει προσδιορίσει ως πραγματικές ανάγκες.
Να είχε αποδεχθεί τις διεκδικήσεις
του εκπ/κού κινήματος για τμήματα με μικρό αριθμό μαθητών και για επαναφορά του
διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα. Τα μαθήματα και οι αναθέσεις
τους από τους εκπ/κούς να μην καθορίζονται από τα μνημόνια και τα δημοσιονομικά
σύμφωνα, αλλά από τις πραγματικές
παιδαγωγικές και κοινωνικές ανάγκες.
Να είχε ολοκληρώσει τις
υπηρεσιακές μεταβολές των εκπ/κών (μεταθέσεις –αποσπάσεις) έως το τέλος
Ιουνίου.
Να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία
των μετατάξεων εκπ/κών σε όλες τις κατηγορίες των θέσεων ( ΑΕΙ, Α/θμια κλπ.), ώστε
να λήξει η ταλαιπωρία και η ιδιότυπη <<ομηρία>> τους.
2.
Αντιθέτως
από το 2009 έως και σήμερα εφαρμόζονται με μνημονιακή ακρίβεια οι εξής
απο-ρυθμίσεις:
α)
Καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν
χιλιάδες σχ. μονάδες. και τμήματα
β) Αυξήθηκε το διδακτικό μας ωράριο με συνέπεια την εμφάνιση μεγάλου αριθμού πλεονασμάτων σε αρκετές ειδικότητες.
γ) Ο αριθμός των μαθητών
ανά τμήμα εκτινάχθηκε στους 27 συν 10%. Υπενθυμίζουμε ότι πάγια θέση του εκπαιδευτικού
κινήματος είναι ότι:
o
αριθμός των μαθητών στα τμήματα δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20 για τα τμήματα
των Γυμνασίων και της γενικής παιδείας των Λυκείων, τους 15 στις κατευθύνσεις
και τους 10 για τα εργαστήρια.
δ)
Τροποποιήθηκαν τα ωρολόγια προγράμματα και καταργήθηκε
ταυτόχρονα το 3ωρο των υπευθύνων εργαστηρίων (ο περίφημος <<κόφτης>> Φίλη).
ε)
Εφαρμόστηκε ο ενδιάμεσος χαρακτηρισμός
παρακολουθούντων των ΕΠΑΛ
στ)
Αυστηροποιήθηκαν οι προϋποθέσεις
λειτουργίας τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ,
καθώς και για τις κατευθύνσεις και τις Ο.Π. στα ΓΕΛ
ζ)
Εφαρμόστηκε η εγκύκλιος για τις ηλεκτρ.
εγγραφές στα ΕΠΑΛ και η συνακόλουθη μείωση των τμημάτων, ειδικοτήτων και
τομέων στην ΤΕΕ
η)
Είχαμε τις εγκυκλίους για τον περιορισμό της λειτουργίας των ξενόγλωσσων τμημάτων
θ)
Άλλαξαν τα δεδομένα για τη στελέχωση των σχολείων Ειδικής
Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ)
ι)
Καταργήθηκε η ΠΔΣ στα Λύκεια, ενώ η Ενισχυτική Διδασκαλία ξεκινά στο τέλος της σχολικής χρονιάς
Όλα
τα παραπάνω δημιούργησαν κι εξακολουθούν να δημιουργούν
<<δεξαμενές>> τεχνητών πλεονασμάτων σε εκπ/κό προσωπικό.
3. Το Υπουργείο Παιδείας με την πολιτική των μηδενικών διορισμών
και την ελαχιστοποίηση των αναπληρωτών
στοχεύει να συνεχίσει τη μείωση των αναγκών σε εκπ/κό προσωπικό με τη μη
ολοκλήρωση των διαδικασιών των εγγραφών και τη συμπίεση των τμημάτων των
σχολείων, που θα οδηγήσει και σε αύξηση του αριθμού μαθητών στην τάξη.
Επιπλέον με την τακτική του αυτή το Υπουργείο Παιδείας πιστεύει ότι θα
αποφύγει τις αντιδράσεις των εκπ/κών και ότι θα δείξει προς την κοινωνία ότι με
την έναρξη των μαθημάτων «όλα θα λειτουργούν κανονικά», όταν αυτό που κάνει
στην πραγματικότητα είναι με όσο γίνεται λιγότερο προσωπικό και με απόλυτη
ευελιξία στη διαχείριση των εκπ/κών να λειτουργήσει τα σχολεία, χωρίς να
ενδιαφέρεται για τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων των μαθητών και των
εκπ/κών.
4.
Απαιτούμε:
Να
εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα τομέων και ειδικοτήτων
στα ΕΠΑΛ, καθώς και όλα τα ολιγομελή τμήματα Ο.Π. και μαθημάτων επιλογής στα
ΓΕΛ.
Τα τμήματα, οι
τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να
ολοκληρωθούν στις 20 Σεπτεμβρίου.
Να
οργανωθεί από την έναρξη του σχ. έτους η λειτουργία της
Π.Δ.Σ. και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, σε
όλα τα Σχολεία και για όλους
τους μαθητές.
Να
αρθούν οι περιορισμοί στην οργάνωση και λειτουργία προγραμμάτων Αγωγής
Υγείας, Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών στα Σχολεία.
Ιδιαιτέρως
για τις ειδικότητες των εκπ/κών που εμφανίζουν <<πλεονάσματα>> (
ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ11, ΠΕ19-20 ),
α)
να
αρθούν οι περιορισμοί στη λειτουργία των ξενόγλωσσων τμημάτων, να εγκριθούν όλα
τα ολιγομελή τμήματα των ξένων γλωσσών και να θεσμοθετηθεί η διδασκαλία των
ξένων γλωσσών κατά επίπεδα γνώσεων.
β)
Να
οργανωθεί η λειτουργία της Π.Δ.Σ. στη Φυσική Αγωγή στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ. Στο
νομό μας οι συνάδελφοι ΠΕ11 έχουν προτείνει αναλυτικά τον τρόπο διεξαγωγής της
και την ιδιαίτερη στόχευσή της.
Να στελεχωθεί η
Ο.Φ.Α. στο νότιο και στο βόρειο τμήμα του Νομού, με περισσότερους συν. ΠΕ11, διαφόρων
εξειδικεύσεων.
γ)
Να
υπάρχει ένας τουλάχιστον εκπ/κός ΠΕ19-20
ανά Σχολείο.
Κανένας
μαθητής έξω από το Δημόσιο Σχολείο!
Σεβασμό
στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των οικογενειών τους!
Όχι
στους εκπαιδευτικούς λάστιχο και στις απολύσεις αναπληρωτών. Μόνιμοι μαζικοί
διορισμοί ΤΩΡΑ!
Καλούμε τους Δ/ντές
Εκπ/σης και τα υπόλοιπα μέλη του ΠΥΣΔΕ να σεβαστούν τον κλάδο, τις κατακτήσεις και τα δικαιώματά του και να
μην προχωρήσουν σε αποφάσεις εφαρμογής των αντιεκπ/κών μέτρων της Κυβέρνησης. Ο
κλάδος με τους αγώνες του έχει κατακτήσει συγκεκριμένες και διαφανείς
διαδικασίες για τις υπηρεσιακές μεταβολές.
Εξ αιτίας των παραπάνω δεν είναι δυνατόν να υπερψηφίσω τις προσωρινές
τοποθετήσεις όλων των κατηγοριών.
ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ
ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ και ΑΠΥΣΔΕ
ΠΕΡΙΦ.ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ
ΔΕΜΕΡΔΕΣΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ κινητό: 6937271637 και e-mail: gdemeragon08@gmail.com
ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ
ΠΥΣΔΕ Ν.ΕΒΡΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου