Συναντήθηκε στις 30 Μαΐου στις Βρυξέλλες,
αντιπροσωπεία των Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε., με τους αρμόδιους αξιωματούχους των τομέων Εκπαίδευσης και Εργασίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οι οποίοι ασχολούνται με τα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση στην Ελλάδα (Greek Desk), Denis Crowley (Προϊστάμενος της Δ/νσης Εκπαίδευσης και Πολιτισμού), Ulrike Pisiotis (υπεύθυνη για την ανάλυση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα) και Στέφανος Γεροντής (υπεύθυνος προγραμμάτων και Ευρωπαϊκής Πολιτικής για την Ελλάδα και την Κύπρο). Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος των ελληνικών ομοσπονδιών στην Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Εκπαιδευτικών Συνδικάτων (ETUCE) και παρευρέθηκε και η Διευθύντρια της ΕΤUCE, Susan Flocken.
Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε. έθεσαν το ζήτημα του παγώματος των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ελλάδα τα τελευταία οκτώ χρόνια, τις ολέθριες επιπτώσεις που έχει αυτή η πολιτική τόσο σε εργασιακό επίπεδο (εργασιακές σχέσεις, συνθήκες διαβίωσης εκπαιδευτικών) όσο και σε σχέση με την ποιότητα της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, η οποία έχει υποβαθμιστεί συστηματικά όλα αυτά τα χρόνια της εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών στην Ελλάδα.
Οι αντιπροσωπείες των δύο ομοσπονδιών έκαναν λεπτομερή αναφορά όλων των πτυχών του προβλήματος της επιλογής της αναπλήρωσης ως κυρίαρχης στην εκπαίδευση (μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών που εργάζονται στη δημόσια εκπαίδευση, σημαντική αύξηση του Μ.Ο. ηλικίας τους, πολλαπλές μετακινήσεις για τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου, εργασία για πάρα πολλά χρόνια μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας με πλήθος οικονομικών και στεγαστικών προβλημάτων, μειωμένα δικαιώματα των αναπληρωτών που αποτελούν το 20% , τουλάχιστο, του συνόλου των εκπαιδευτικών κλπ.) τονίζοντας ότι οι συνθήκες αυτές εμποδίζουν τους εκπαιδευτικούς να ανταποκριθούν στον σημαντικό και πολύπλευρο ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν στη σύγχρονη, πολυπολιτισμική σχολική τάξη, υπερβαίνοντας συχνά το αντικείμενο τους αφού απουσιάζει κάθε μορφής στήριξη σε επιστημονικό επίπεδο, βοηθητικού προσωπικού και υποστηρικτικών δομών από την πλευρά της πολιτείας.
Έγινε εκτενής αναφορά στις εκθέσεις του Ο.Ο.Σ.Α. με τις ομοσπονδίες να αμφισβητούν βασικά τους στοιχεία (τρόπος υπολογισμού του αριθμού των μαθητών ανά εκπαιδευτικό, παραγνώριση των ιδιαιτεροτήτων του γεωγραφικού ανάγλυφου της Ελλάδας και του πλήθους των μικρών σχολικών μονάδων που πρέπει να λειτουργούν σε πάρα πολλά απομακρυσμένα χωριά). Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε ότι μόλις στην τελευταία έκθεση του ο Ο.Ο.Σ.Α. «ανακάλυψε» την ύπαρξη νησιών στην Ελλάδα. Όλα τα παραπάνω συνδέθηκαν με την ψευδή εικόνα που εμφανίζεται, με βάση και τις εκθέσεις, σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης σε μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Οι υπεύθυνοι της Ε.Ε. ζήτησαν τη συνεργασία της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. στην παροχή αξιόπιστων στοιχείων που θα περιγράφουν την αληθινή κατάσταση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα και θα αναδεικνύουν τις πραγματικές ανάγκες. Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Εκπαίδευσης κ. Denis Crowley, διαβεβαίωσε τις αντιπροσωπείες ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν θα αποτελέσουν προτεραιότητα στις εισηγήσεις του από τον Οκτώβριο στο «Εuropean Semester» (περιοδικός κύκλος καθοδήγησης και εποπτείας της οικονομικής πολιτικής της κάθε χώρας), όταν η Ελλάδα ενταχθεί σε αυτό (που λόγω του ειδικού καθεστώτος των Μνημονίων στο οποίο έχει υπαχθεί, δεν συμμετέχει μέχρι τώρα).
Στην επίμονη ερώτηση των εκπροσώπων των Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. για το αν αποτελεί μνημονιακή απαίτηση η μη πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών συγκεκριμένα στον χώρο της εκπαίδευσης, η απάντηση ήταν ότι η σχετική σύσταση δεν αναφέρει συγκεκριμένα μείωση του αριθμού των μόνιμων εκπαιδευτικών, αλλά ζητείται μείωση γενικά του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων με την ευθύνη της επιλογής, της κατανομής και των προτεραιοτήτων να ανήκει στις ελληνικές κυβερνήσεις.
Το παραπάνω αναδεικνύει για μια ακόμη φορά το ότι η συστηματική υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, η επιλογή της μη πραγματοποίησης διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών και των προσλήψεων αναπληρωτών, ως φθηνότερη και «ευέλικτη» λύση με πολύ λιγότερα δικαιώματα, αποτελεί στρατηγική επιλογή των ελληνικών κυβερνήσεων και όχι, αποκλειστικά και δεσμευτικά, μνημονιακή οδηγία. Την πολιτική αυτή καλούμαστε να ανατρέψουμε με αγώνα και συστηματική ανάδειξη της ανάγκης της πραγματοποίησης των χιλιάδων διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση.
alfavita.gr
1 σχόλιο:
Η θεωρία του "αδύναμου κρίκου" επαληθεύεται για άλλη μια φορά!
Δημοσίευση σχολίου