Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2018

Εξωδιδακτικά καθήκοντα εκπαιδευτικών και νέα σχολική χρονιά.

www.fresh-education.gr
Αν  εφαρμοστεί η διαδικασία προγραμματισμού και αξιολόγησης τους εκπαιδευτικού έργου, σε συνδυασμό με τα άλλα εξωδιδακτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών, όπως για παράδειγμα τα σχολικά γεύματα , τότε πάμε για εξάντληση του εργασιακού ωραρίου αλλά και εξάντληση των ίδιων των εκπαιδευτικών αν λάβουμε υπόψη τις εργασιακές συνθήκες του επαγγέλματος στη χώρα μας
Με το άρθρο 245 του  Νόμου 4512/2018 αντικαταστάθηκε η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167)  για τα εξωδιδακτικά καθήκοντα και το ωράριο των εκπαιδευτικών,ως εξής:
«8. Oι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του Κεφαλαίου ΣΤ΄ του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως:
  • η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων,
  • η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων,
  • η καταχώρηση-ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών,
  • η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων,
  • ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου,
  • η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου,
  • η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα,
  • οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών,
  • η επίβλεψη σχολικών γευμάτων,
  • η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων,
  • η τήρηση βιβλίων του σχολείου
  • η εκτέλεση διοικητικών εργασιών.
Από τα παραπάνω, τα νέα εξωδιδακτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών  είναι:
  •   προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου,
  •  επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου,
  •  συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα,
  •  παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών.
Αυτά τα καθήκοντα  θα εξειδικευθούν με Υπουργικές Αποφάσεις που αναμένονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: