ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ 04/09/2018
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ: ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΑ
ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ» ΤΗΣ Γ ΤΑΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
– ΝΕΟΙ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑΞΙΚΟΙ ΦΡΑΓΜΟΙ
Οι προτάσεις του
υπουργείου παιδείας για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση, κάθε άλλο παρά αποτελούν «Ριζοσπαστικές λύσεις με προσεκτικά
βήματα» όπως ανακοινώθηκε στη χθεσινή συνέντευξη τύπου.
Με βάση τις
προτεινόμενες αλλαγές που αφορούν μόνο
στο Γενικό Λύκειο, πάνω σε ένα εξαθλιωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον
λιτότητας και μηδενικών διορισμών:
Μειώνονται τα μαθήματα γενικής παιδείας και αυξάνει η ύλη των
μαθημάτων προσανατολισμού, πράγμα που στερεί τα παιδιά από την παροχή των απαραίτητων γνώσεων αλλά
και καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση τους από όλα τα παιδιά.Η αντικατάσταση ή
η αναμόρφωση μαθημάτων γίνεται περισσότερο με εξεταστικά κριτήρια ή διαχείρισης
εκπαιδευτικού δυναμικού και λιγότερο παίρνοντας υπόψη τη μορφωτική διάσταση.
Πιο λίγοι μαθητές θα μπορούν να αποκτήσουν το απολυτήριοαφού
προστίθενται νέοι εξεταστικοί φραγμοί. Το 40% του βαθμού του απολυτηρίου θα προκύπτει από
ξεχωριστές εξετάσεις στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα των πανελλαδικών με θέματα
εξωτερικά του σχολείου, ανά ομάδα σχολείων (ανά Δήμο ή Νομό) που θα
βαθμολογούνται από καθηγητές άλλων σχολείων της ομάδας.
Οι ταξικές ανισότητες οξύνονται σε ακόμη μικρότερη ηλικία. Από
το τέλος της Β Λυκείου, μέσω των μηχανογραφικών θα γίνεται «ταξική» ταξινόμηση
των μαθητών σε τρεις κατηγορίες. Αυτούς που αποδέχονται ότι δεν κάνουν
για τίποτε, σε αυτούς που θα προορίζονται για τα τμήματα χαμηλής ζήτησης και σε
αυτούς που θα δίνουν πανελλαδικές για τα τμήματα υψηλής ζήτησης. Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν όσοι δε
συμπληρώσουν το πρώτο μηχανογραφικό των δέκα επιλογών, τον Ιούλιο μετά το τέλος
της Β Λυκείου. Στη δεύτερη κατηγορία
θα βρεθούν όσοι από τις δέκα αρχικές επιλογές τους, θα επιλέξουν οριστικά το
Φεβρουάριο ένα μόνο τμήμα χαμηλής ζήτησης και θα μπορούν να εισαχθούν σε αυτό,
αν πάρουν το απολυτήριο. Οι μαθητές της τρίτης
κατηγορίας θα δηλώνουν σχολές όπως σήμερα, αλλά ο βαθμός εισαγωγής τους θα
διαμορφώνεται κατά 90% από τους βαθμούς των πανελλαδικών στα τέσσερα μαθήματα
(χωρίς συντελεστές βαρύτητας) και κατά 10% από το βαθμό απολυτηρίου.
Ο χωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων σε χαμηλής και υψηλής
ζήτησης, όχι μόνο αντίκειται σε όποια μορφωτική διάσταση αλλά γίνεται με
αγοραίους όρους προσφοράς και ζήτησης. Δεν θα είναι εκ των προτέρων γνωστός αφού θα διαμορφώνεται
με βάση τον αριθμό των θέσεων που θα δηλώνουν τα Πανεπιστημιακά Τμήματα και τις
προτιμήσεις των μαθητών στο μηχανογραφικό των δέκα επιλογών στο τέλος της Β
Λυκείου. Τμήματα και επιστημονικά αντικείμενα που δεν παίζουν στην αγορά, που
δεν θα μπορούν να «προσελκύσουν» εισακτέους θα έχουν ορατό το ενδεχόμενο της
κατάργησης τους.
Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να κατευθύνουν, «συμβουλεύουν» τους
μαθητές στην αποδοχή των ταξικών ανισοτήτων μέσω της επιλογής των σχολών. Θέλουν τους καθηγητές όχι μόνο εργασιακά υποβαθμισμένους
αλλά μέντορες –καθοδηγητές στην εσωτερίκευση από τους μαθητές, των εντεινόμενων
ταξικών ανισοτήτων, ως δική τους αποτυχία.Όχι δασκάλους μαχόμενους για τη
μόρφωση και το ξεδίπλωμα των ικανοτήτων όλων των παιδιών αλλά να τους αποτρέπουν από τις μεγάλες προσδοκίες
και τα ψηλά πετάγματα. Θέλουν να μετατρέψουν τους εκπαιδευτικούς σε μακρύ χέρι
της αγοράς και της εξουσίας μέσα στην εκπαίδευση, θέτοντάς τους σε εργασιακή
ομηρία με τη μείωση ωρών και αντικειμένων.
Οι νέοι εξεταστικοί φραγμοί και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός θα
οδηγήσουν στη νέα γιγάντωση των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ, ΒΑΘΙΑ ΤΑΞΙΚΗ
Πρόκειται για ένα αντιδραστικό, βαθύτατα ποιοτικά και
ποσοτικά ταξικό βήμα στην αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αφού
μειώνει τις τάξεις του Λυκείου, καταργώντας
τη Γ Λυκείου και μετατρέποντάςτηνσε φροντιστήριο - «προπαρασκευαστική τάξη
για την εισαγωγή στα ΑΕΙ», πολλαπλασιάζοντας ταυτόχρονα τις δυσκολίες για την απόκτηση του απολυτηρίου,με νέους
εξεταστικούς φραγμούς. Η κυβέρνηση με αυτό τον τρόπο, προχωρά στην
υλοποίηση των κατευθύνσεων της ΕΕ και
του ΟΟΣΑ, που είχαν αποτυπωθεί στο πόρισμα
Λιάκου και στις μελέτες του ΣΕΒ και του ΙΟΒΕ.
Απέναντι στην απαίτηση
εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών για ένα σχολείο ουσιαστικής, πολύπλευρης μόρφωσης
για όλα τα παιδιά μέχρι τα δεκαοκτώ τους, με μέτρα ενίσχυσης ώστε να επιτελεί
το ρόλο του, το υπουργείο παιδείαςχρησιμοποιεί για μια ακόμη φορά τους εξεταστικούς φραγμούς, όπως και οι
προκάτοχοί του ΝΔ – ΠΑΣΟΚ. Σαν εργαλείο
διαχωρισμού των μαθητών σε αυτούς «που παίρνουν» και σε αυτούς «που δεν
παίρνουν» τα γράμματα, συρρίκνωσης του
Γενικού Λυκείου και διαμόρφωσης νέου διπλού δικτύου εντός του, αυτών που
επιλέγουν σχολές υψηλής ή χαμηλής ζήτησης. Τελικά έτσι η κυβέρνηση επιδιώκει να
υλοποιήσει αυτό που δεν κατάφεραν Διαμαντοπούλου – Αρβανιτόπουλος. Δηλαδή τη στροφή του μεγαλύτερου ποσοστού των
μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση, που όλο και περισσότερο υποβαθμίζεται σεκατάρτιση, και μαθητεία και στα Διετή
Προγράμματα Σπουδών που ιδρύονται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα καθ’
υπόδειξη της αγοράς. Έτσι ώστε να κάνει τη νέα γενιά καύσιμη ύλη, του νέου
μοντέλου καπιταλιστικής ανάπτυξης που
ευαγγελίζεται, με ανταγωνιστικότητα, χαμηλό εργατικό κόστος και χωρίς
δικαιώματα.
Η πρόταση του
υπουργείου παιδείας για τη Γ Λυκείου, αντιστοιχίζεται στις κατευθύνσεις των συνολικότερων αντιδραστικών αλλαγών στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση που ξεκίνησαν με το νόμο Γαβρόγλου και τη δημιουργία
του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και θα ολοκληρωθούν το Σεπτέμβριο του 2019,
με την αλλαγή του χάρτη των σχολών και τη δημιουργία
σχολών, προγραμμάτων και πτυχίων πολλών ταχυτήτων. Ταυτόχρονα η πρόταση αυτή θα επιφέρει αλλαγές και στο υπόλοιπο Λύκειο –Α και
Β Τάξη- στο περιεχόμενο και την
κατεύθυνσή τους, στα Προγράμματα Σπουδών τους, τα μαθήματα και τη διδασκαλία
τους (επιμόρφωση εκπαιδευτικών), που το υπουργείο επιλέγει να ανακοινώσει
αργότερα.
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ, ΜΑΘΗΤΙΚΟ, ΕΡΓΑΤΙΚΟ
ΚΙΝΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΕΙΛΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ΣΤΑ
ΑΖΗΤΗΤΑ
Οι Παρεμβάσεις θα
δώσουν όλες τους τις δυνάμεις σε αυτό τον αγώνα υπερασπίζοντας το δημόσιο
σχολείο, τα μορφωτικά κι εργασιακά δικαιώματα ενάντια στους ταξικούς φραγμούς.
Για το ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, δωδεκάχρονο
σχολείο των όλων και των ίσων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου