Δευτέρα 8 Απριλίου 2019

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ-Αξιολόγηση μαθητών ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) Β


Άρθρο 136
Τρόπος αξιολόγησης και κατατακτήριες εξετάσεις των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων» μαθητών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ.

1.   Οι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές της Α΄ τάξης εξετάζονται προφορικά και γραπτά κατά την εξεταστική περίοδο του Μαΐου-Ιουνίου σε όλα τα μαθήματα.
2.  Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, οι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές εξετάζονται στις ίδιες ημερομηνίες, στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους μαθητές της Α΄ τάξης


του ΕΠΑ.Λ.. Για τα μη εξεταζόμενα μαθήματα, η εξεταστέα ύλη ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 125.
3.   Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, η βαθμολογία διαμορφώνεται μόνο από τα εξεταστέα αντικείμενα του αθλήματος ή της κινητικής δραστηριότητας που επέλεξαν.
4.   Στα μαθήματα Προσανατολισμού («Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία», «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός-Ασφάλεια & Υγεία στο χώρο εργασίας», «Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων») και στο μάθημα Επιλογής «Αγωγή Υγείας» οι μαθητές παραδίδουν γραπτή εργασία, σύμφωνα με οδηγίες του διδάσκοντος.

5.  Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής και διενεργείται σύμφωνα με το πρόγραμμα που καταρτίζεται από τον Διευθυντή του σχολείου, για κάθε μάθημα ενώπιον τριμελούς επιτροπής. Η επιτροπή αποτελείται από τον Διευθυντή ή τον Υποδιευθυντή του ΕΠΑ.Λ. ως πρόεδρο και μέλη δύο εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας ή ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα για το οποίο ζητήθηκε εξέταση. Ο Μ.Ο. των βαθμών των δύο εκπαιδευτικών αντιστοιχεί με τον Ε.Π.Β. του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Ο Β.Ε.Ε. είναι ο Μ.Ο. του Ε.Π.Β. με τον αντίστοιχο Γ.Β. και σημειώνεται με προσέγγιση δεκάτου.
6.     Σε περίπτωση που οι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου του ίδιου έτους, εξετάζονται προφορικά και γραπτά στα μαθήματα στα οποία ο Β.Ε.Ε. τους είναι μικρότερος του εννέα και 0,5 (9,5), οπότε και προάγονται εφόσον έχουν Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον εννέα και 0,5 (9,5).
7.    Το πρόγραμμα εξεταστικής περιόδου Μαΐου-Ιουνίου μπορεί να διευρυνθεί χρονικά, ορίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων και ανακοινώνεται από τον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. στους μαθητές πέντε (5) τουλάχιστον ημέρες πριν από την έναρξή του.
8.       Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών του άρθρου αυτού βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για τα γραπτά των μαθητών της τάξης, στην οποία υποβάλλονται για εξέταση.
9.  Οι μαθητές του άρθρου αυτού προάγονται κατά τις διατάξεις των άρθρων 128 και 129. Οι υπαγόμενοι στις διατάξεις του παρόντος άρθρου υποβάλλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και σχετική αίτηση στο οικείο σχολείο τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων του Β΄ τετραμήνου. Οι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές προάγονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τους παρακολουθούντες μαθητές.



Άρθρο 137 Μαθητές από ξένα σχολεία

1.    Οι μαθητές των παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 2 του π.δ. 155/1978 (Α’ 33), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του π.δ. 182/1984 (Α’ 60), που φοιτούν σε Ελληνικό ΕΠΑ.Λ., προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των παραγράφων αυτών. Για τους μαθητές από ξένα σχολεία:
α) κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό ΕΠΑ.Λ., εφαρμόζεται το άρθρο 128 με ταυτόχρονη μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου εννέα και πέντε δέκατα (9,5) κατά δύο μονάδες,
β) κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό ΕΠΑ.Λ., εφαρμόζεται το άρθρο 128 με ταυτόχρονη μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου εννέα και 0,5 (9,5) κατά μία μονάδα. Οι μαθητές της κατηγορίας αυτής, μετά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό ΕΠΑ.Λ. εξετάζονται, βαθμολογούνται και προάγονται, όπως προβλέπεται στις διατάξεις για τους μαθητές της ημεδαπής.
2.   Οι μαθητές του παρόντος άρθρου, στα μαθήματα για τα οποία προβλέπεται προφορική εξέταση, εξετάζονται από επιτροπή που ορίζεται σύμφωνα με την με αριθμό 23519/Γ2/01-03- 2010 Υ.Α. (Β΄ 258) «Ενδοσχολικές (προαγωγικές, πτυχιακές/απολυτήριες) εξετάσεις, ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθητών των ΕΠΑ.Λ., των ΕΠΑ.Σ. με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
3.   Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου δεν εφαρμόζονται για την απόκτηση πτυχίου ΕΠΑ.Λ., για το οποίο ισχύουν οι διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 130 για τα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑ.Λ..
4.   Οι μαθητές του παρόντος άρθρου εξετάζονται στα μαθήματα για τα οποία προβλέπεται εξέταση από επιτροπή σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 133.
5.  Στους αποφοίτους του παρόντος άρθρου χορηγείται απολυτήριο ή και πτυχίο ΕΠΑ.Λ., στο οποίο αναγράφεται ότι χορηγήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 138
Υπολογισμός βαθμού με προσέγγιση δεκάτου



Όπου αναφέρεται υπολογισμός βαθμού με προσέγγιση δεκάτου, νοείται ότι στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό του βαθμού προκύπτουν περισσότερα του ενός δεκαδικά ψηφία τότε, εάν το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5), το πρώτο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο, παραλειπομένων των λοιπών και, εάν είναι μικρότερο του πέντε (5), παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα, πλην του πρώτου, δεκαδικά ψηφία.



Κεφάλαιο Ζ΄
Εξετάσεις Μαθητών Ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ. Ημερησίων και Εσπερινών τριετούς φοίτησης

Άρθρο 139
Εξετάσεις μαθητών των ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ.


1.    Οι ρυθμίσεις για την αξιολόγηση, τις προαγωγικές εξετάσεις και την προαγωγή των μαθητών των δημοσίων ΕΠΑ.Λ. ισχύουν και για τους μαθητές και των ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ..
2.      Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις των μαθητών των ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ. διενεργούνται σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα που διδάσκονται στην τελευταία τάξη, ενώπιον εξεταστικών επιτροπών που αποτελούνται από εκπαιδευτικούς των δημοσίων ΕΠΑ.Λ. και εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ιδιωτικό ΕΠΑ.Λ., σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 142.
3.   Για τις ειδικές εξεταστικές περιόδους των επαναληπτικών εξετάσεων ορίζονται επιτροπές με νέα σύνθεση, στις οποίες μπορεί να περιλαμβάνονται και μέλη που μετείχαν σε προηγούμενες επιτροπές.
4.  Οι εκπαιδευτικοί των δημοσίων ΕΠΑ.Λ. είναι δυνατό να ορίζονται μέλη σε περισσότερες από μία (1) επιτροπές και μέχρι τρεις (3) το ανώτερο, ύστερα από γραπτή αιτιολόγηση του Διευθυντή της οικείας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος είναι αρμόδιος για τη συγκρότηση της Εξεταστικής Επιτροπής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 142.


5.   Πέρα από τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου, οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις των μαθητών των ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ. διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά για τις απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις των μαθητών των δημοσίων ΕΠΑ.Λ..

Άρθρο 140
Χρόνος διεξαγωγής των εξετάσεων - εξέταστρα


1.    Οι προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις των μαθητών των ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ., καθώς και οι επαναληπτικές εξετάσεις των ειδικών εξεταστικών περιόδων διενεργούνται κάθε χρόνο στις ημερομηνίες που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, για τις αντίστοιχες εξετάσεις των μαθητών των δημοσίων ΕΠΑ.Λ..
2.   Οι μαθητές των ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ. που προσέρχονται στις απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις, καταβάλλουν εξέταστρα για κάθε εξεταζόμενο μάθημα, υπό μορφή παραβόλου υπέρ του λογαριασμού της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ. κατά τα οριζόμενα σύμφωνα με τον ν. 682/1977 (Α΄ 244), όπως ισχύει.

Άρθρο 141
Εποπτεία απολυτηρίων και πτυχιακών εξετάσεων


Την εποπτεία της διενέργειας των γραπτών απολυτηρίων και πτυχιακών εξετάσεων των μαθητών των ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ. έχει ο Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής αρμοδιότητάς του.

Άρθρο 142
Εξεταστικές επιτροπές - Επιτηρητές


1.   Με απόφαση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχει την εποπτεία των γραπτών απολυτηρίων και πτυχιακών εξετάσεων των ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ., ορίζονται ο Πρόεδρος, η Γραμματεία και τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής που είναι δημόσιοι εκπαιδευτικοί. Ως Πρόεδρος της εξεταστικής επιτροπής ορίζεται μόνιμος εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.), κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.), με βαθμό τουλάχιστον


Β΄ που υπηρετεί σε ΕΠΑ.Λ.. Ως μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής, ορίζονται εκπαιδευτικοί των δημοσίων ΕΠΑ.Λ. της Δ.Ε. με την εξής προϋπόθεση: Ο αριθμός των μελών της εξεταστικής επιτροπής υπολογίζεται με βάση την αρχή ότι για κάθε εξεταζόμενο μάθημα ορίζεται ένας (1) τουλάχιστον εκπαιδευτικός, αντίστοιχης ειδικότητας ή ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, και ότι η σχέση μεταξύ του αριθμού των μελών της επιτροπής και του αριθμού των προς διόρθωση γραπτών δοκιμίων, για κάθε ειδικότητα, είναι ένα (1) προς εξήντα
(60) το ανώτερο.
Ως γραμματέας της εξεταστικής επιτροπής ορίζεται ένας (1) εκπαιδευτικός της Δ.Ε.. Εφόσον οι μαθητές του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ. που δικαιούνται να προσέλθουν στις απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις είναι περισσότεροι από εκατό (100), τότε ορίζεται ένας (1) ακόμη εκπαιδευτικός, ως γραμματέας. Όταν οι μαθητές του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ. που δικαιούνται να προσέλθουν στις εξετάσεις υπερβαίνουν τους διακόσιους (200), είναι δυνατό, με απόφαση του αρμόδιου οργάνου της παρούσας να ορίζονται περισσότερες της μιας (1) εξεταστικές επιτροπές.
2.  Στην εξεταστική επιτροπή η οποία διενεργεί τις απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις των μαθητών των ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ. συμμετέχουν και εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ιδιωτικό ΕΠΑ.Λ. και σε αναλογία ίση προς τον αριθμό των εκπαιδευτικών του δημοσίου που είναι μέλη της επιτροπής. Με πρόταση του Διευθυντή του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ., ο Πρόεδρος της εξεταστικής επιτροπής, πριν από την έναρξη της πρώτης συνεδρίασης, ορίζει με πράξη του τα μέλη της επιτροπής που προέρχονται από εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ιδιωτικό ΕΠΑ.Λ..
3.    Εφόσον υπάρχουν εξεταζόμενα μαθήματα, για τα οποία δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί δημοσίων ΕΠΑ.Λ. της Δ.Ε., αντίστοιχης ειδικότητας ή ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα ή ο αριθμός τους δεν επαρκεί ή κωλύονται, είναι δυνατό να ορισθούν μέλη της εξεταστικής επιτροπής μόνιμοι εκπαιδευτικοί ή αναπληρωτές και ωρομίσθιοι από τα Γενικά Λύκεια ή Τ.Ε.Ι., ύστερα από συνεννόηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ.Ε. με τον Πρύτανη των Τ.Ε.Ι. που ανήκει ο εκπαιδευτικός. Δεν επιτρέπεται ο ορισμός των προαναφερόμενων ως μελών της εξεταστικής επιτροπής, εφόσον έχουν διδάξει έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα στο ιδιωτικό ΕΠΑ.Λ. την τελευταία προ της διεξαγωγής των εξετάσεων τριετία ή έχουν εργαστεί την τελευταία προ της διεξαγωγής των εξετάσεων τριετία στην επιχείρηση στην οποία ανήκε το ιδιωτικό ΕΠΑ.Λ..


4.  Σε κάθε αίθουσα όπου διεξάγονται οι γραπτές δοκιμασίες των μαθητών ορίζονται από τον Πρόεδρο της εξεταστικής επιτροπής ως επιτηρητές ένα (1) τουλάχιστον μέλος της επιτροπής που προέρχεται από τον δημόσιο τομέα και ένας (1) εκπαιδευτικός του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ..

Άρθρο 143
Υποχρεώσεις της εξεταστικής επιτροπής πριν και μετά την έναρξη των απολυτηρίων και πτυχιακών εξετάσεων

1.  Πριν από την έναρξη διεξαγωγής των απολυτηρίων και πτυχιακών εξετάσεων ο Πρόεδρος με δύο (2) τουλάχιστον μέλη της εξεταστικής επιτροπής, αποτελούμενης από δημόσιους εκπαιδευτικούς και τον Γραμματέα της επιτροπής, διαπιστώνουν:
α) αν οι μαθητές πληρούν τις προϋποθέσεις για συμμετοχή στις εξετάσεις και
β) αν έχουν καταχωρισθεί στα ατομικά δελτία των εξεταζομένων μαθητών οι προφορικοί βαθμοί των τετραμήνων και απαγορεύει την έναρξη των εξετάσεων, αν δεν έχει προηγηθεί η καταχώριση των βαθμών αυτών.
2.   Ο Διευθυντής του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ. παραδίδει στον Πρόεδρο της εξεταστικής επιτροπής καταστάσεις με τα ονόματα των μαθητών που δικαιούνται να προσέλθουν στις απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις με αλφαβητική σειρά και κατά ειδικότητα, καθώς επίσης και την αναλυτική βαθμολογία των τετραμήνων κατά μάθημα.
3.   Ο Πρόεδρος της εξεταστικής επιτροπής, σε συνεργασία με τον Διευθυντή του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ., καταρτίζουν το πρόγραμμα των απολυτηρίων και πτυχιακών εξετάσεων, το αναρτούν στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου και συνεργάζονται για κάθε άλλο θέμα που κρίνει ο Πρόεδρος απαραίτητο για την καλύτερη διεξαγωγή των εξετάσεων.

4.     Με αιτιολογημένη απόφαση του έχοντος την εποπτεία των εξετάσεων, η οποία κοινοποιείται στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από σχετική έγγραφη εισήγηση του Προέδρου της εξεταστικής επιτροπής, μπορεί να ορισθούν διδακτήρια ή εργαστήρια δημόσιου σχολείου, για τη διεξαγωγή των εξετάσεων ή μέρους αυτών, εφόσον τα κτίρια ή τα εργαστήρια του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ. δεν επαρκούν ή δεν κρίνονται κατάλληλα για την ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξετάσεων.
5.   Κατά τη διενέργεια των απολυτήριων και πτυχιακών εξετάσεων περιόδου Μαΐου-Ιουνίου


και  των  ειδικών  εξεταστικών  περιόδων  Ιουνίου  και  Σεπτεμβρίου,  για  την  κατάρτιση  των θεμάτων των εξετάσεων και για τη βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων ισχύουν τα εξής:
α) Για την κατάρτιση των θεμάτων των εξετάσεων:
αα. Τα θέματα για κάθε εξεταζόμενο μάθημα, καταρτίζονται από διμελή επιτροπή και υπογράφονται και από τον Πρόεδρο της εξεταστικής επιτροπής. Η επιτροπή αποτελείται από τα εξής μέλη: 1) έναν (1) εκπαιδευτικό των δημοσίων ΕΠΑ.Λ. ή Γενικών Λυκείων ή ΤΕΙ, ίδιας ειδικότητας ή ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα και 2) έναν εκπαιδευτικό του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ., της ίδιας ειδικότητας ή ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα ο οποίος έχει προταθεί για την εξεταστική επιτροπή.
ββ. Οι ίδιες διμελείς επιτροπές εξετάζουν προφορικά τους μαθήτριες στις περιπτώσεις εκείνες που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις προφορική εξέταση αντί γραπτής.
γγ. Στον χώρο που έχει επιλεγεί για τον καταρτισμό των θεμάτων των εξετάσεων δεν επιτρέπεται να παρευρίσκονται άλλα άτομα, εκτός των μελών της οικείας διμελούς επιτροπής και του Προέδρου της εξεταστικής επιτροπής.
β) Για τη βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων:
αα. Τα γραπτά δοκίμια των απολυτηρίων και πτυχιακών εξετάσεων των μαθητών των ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ. φυλάσσονται με ευθύνη του Προέδρου της εξεταστικής επιτροπής, διορθώνονται και βαθμολογούνται από τη διμελή επιτροπή.
ββ. Πρώτος διορθώνει και βαθμολογεί στην κλίμακα 0-100 κάθε γραπτό δοκίμιο ο εκπαιδευτικός του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ. σε χώρο που έχει επιλεγεί γι’ αυτόν τον σκοπό, και στη συνέχεια καλύπτει τη βαθμολογία με αδιαφανές αυτοκόλλητο. Στη συνέχεια, τα γραπτά αυτά διορθώνονται και βαθμολογούνται από το μέλος της επιτροπής του δημοσίου.
γγ. Ο Μ.Ο. των δύο (2) βαθμών αποτελεί το Γ.Β. του δοκιμίου του μαθητή, ο οποίος εκφράζεται στην κλίμακα 0-100, ανάγεται στην κλίμακα 0-20 και εκφράζεται ως δεκαδικός, όπου απαιτείται.
δδ. Σε περίπτωση που ο βαθμός του εκπαιδευτικού του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ., διαφέρει από τον βαθμό του μέλους της επιτροπής που προέρχεται από το δημόσιο περισσότερο από δώδεκα (12) μονάδες στην κλίμακα 0-100, το γραπτό δοκίμιο αναβαθμολογείται αυτεπάγγελτα. Στις περιπτώσεις αυτές ο Πρόεδρος της εξεταστικής επιτροπής διαβιβάζει τα προς αναβαθμολόγηση γραπτά δοκίμια με καλυμμένα όλα τα στοιχεία των μαθητών και τους αρχικούς βαθμούς των εκπαιδευτικών μαζί με επικυρωμένα αντίγραφα των θεμάτων στην αρμόδια Δ/νση Δ.Ε., όπου


και αναβαθμολογούνται.
εε. Ο Β.Ε.Ε κάθε μαθητή για κάθε μάθημα προκύπτει σύμφωνα με το άρθρο 133.


Άρθρο 144
Έκδοση αποτελεσμάτων - Αρχείο απολυτηρίων και πτυχιακών εξετάσεων


1.   Οι Β.Ε.Ε. των μαθητών σε κάθε μάθημα καταχωρίζονται στο Μητρώο και τα ατομικά δελτία των μαθητών και το τελικό αποτέλεσμα της ετήσιας επίδοσης του μαθητή δίνεται από το Γενικό Μέσο Όρο (Γ.Μ.Ο.), ο οποίος προκύπτει από το Μ.Ο. των Β.Ε.Ε. του μαθητή όλων των μαθημάτων, πλην της Φυσικής Αγωγής, και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου, όπως ορίζεται στο άρθρο 134.
2.   Βαθμός πτυχίου για το ΕΠΑ.Λ. είναι ο Μ.Ο. των Β.Ε.Ε. των μαθημάτων ειδικότητας της Γ΄ τάξης.
3.  Η διμελής Επιτροπή συντάσσει σχετικό πρακτικό στο οποίο αναγράφονται με αλφαβητική σειρά και κατά ειδικότητα οι απολυόμενοι μαθητές και η κατά μάθημα βαθμολογία, καθώς και ο Βαθμός Απολυτηρίου τους (Γ.Μ.Ο) αριθμητικώς και ολογράφως, καθώς και οι παραπεμπόμενοι και απορριπτόμενοι μαθητές με τα οφειλόμενα για τον κάθε έναν, μαθήματα. Αντίγραφο του πρακτικού αυτού, καθώς και αντίγραφο του μητρώου των μαθητών του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ. υποβάλλονται με μέριμνα του Προέδρου της εξεταστικής επιτροπής στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ.Ε., όπου και αρχειοθετούνται. Με βάση το αρχείο αυτό γίνεται η θεώρηση και επικύρωση των τίτλων των μαθητών των αντίστοιχων ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ..
4.  Στη στήλη των γενικών παρατηρήσεων του ατομικού δελτίου κάθε μαθητή μεταφέρονται ο γενικός βαθμός απόλυσης ή πτυχίου αριθμητικώς και ολογράφως για τους απολυόμενους μαθητές ή όσους λαμβάνουν πτυχίο και τα οφειλόμενα μαθήματα για τους παραπεμπόμενους μαθητές. Σε αυτή την περίπτωση, τα καταχωρισμένα στοιχεία σφραγίζονται και υπογράφονται από τον Πρόεδρο της εξεταστικής επιτροπής.

Άρθρο 145
Απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις μαθητών ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ. που έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους


1.     Μαθητές ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ. που έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις, αλλά το ιδιωτικό ΕΠΑ.Λ. στο οποίο φοιτούσαν έχει αναστείλει τη λειτουργία του, δικαιούνται να προσέλθουν σε απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις σε ιδιωτικό ΕΠΑ.Λ. της επιλογής τους, ύστερα από σχετική απόφαση του Διευθυντή Δ.Ε. στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκε το ιδιωτικό ΕΠΑ.Λ., που έχει αναστείλει τη λειτουργία του.
2.  Οι προαναφερόμενοι μαθητές μπορούν να εξετασθούν και σε δημόσια ΕΠΑ.Λ. με την ίδια διαδικασία που αναφέρεται στην προηγούμενη παράγραφο. Στην περίπτωση αυτή η επιλογή του δημοσίου ΕΠΑ.Λ. στο οποίο θα εξεταστεί ο μαθητής γίνεται από τον Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Δ.Ε..
3.  Το άρθρο 136 για τον τρόπο εξέτασης των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων μαθητών των δημοσίων ΕΠΑ.Λ. εφαρμόζεται και για τους μαθητές των ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ.

Άρθρο 146
Έκδοση τίτλων σπουδών ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ.


1.     Τα απολυτήρια και τα πτυχία των μαθητών υπογράφονται από τον πρόεδρο της εξεταστικής επιτροπής, τον Διευθυντή του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ. και τρία (3) μέλη της επιτροπής που προέρχονται τα δύο (2) από τη Δημόσια Εκπαίδευση και το ένα (1) από το ιδιωτικό ΕΠΑ.Λ.. Με μέριμνα του Διευθυντή του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ. τα απολυτήρια και τα πτυχία υποβάλλονται για θεώρηση και επικύρωση στον Διευθυντή της αρμόδιας Διεύθυνσης Δ.Ε., στην περιοχή της οποίας λειτουργεί το ιδιωτικό ΕΠΑ.Λ..
2.   Μετά τη λήξη του έργου της εξεταστικής επιτροπής, η έκδοση των τίτλων σπουδών για τους μαθήτές που έλαβαν μέρος στις απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις γίνεται από τον Διευθυντή του ιδιωτικού ΕΠΑ.Λ., που τους υποβάλλει για έλεγχο και επικύρωση στον Διευθυντή της αρμόδιας Διεύθυνσης Δ.Ε..
3.   Στην περίπτωση που ιδιωτικό ΕΠΑ.Λ. έχει αναστείλει τη λειτουργία του, οι τίτλοι των μαθητών που φοίτησαν σε αυτό εκδίδονται από τον Διευθυντή της αρμόδιας Διεύθυνσης Δ.Ε, με βάση τα στοιχεία που υποβάλλονται και τηρούνται στις Διευθύνσεις Δ.Ε, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 143.
4.  Στους τίτλους σπουδών αναγράφονται όσα αναφέρονται στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 135.


Κεφάλαιο Η΄
Αξιολόγηση Μαθητευόμενων του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας


Άρθρο 147
Τρόπος αξιολόγησης του εργαστηριακού μαθήματος ειδικότητας του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας

1.   Η αξιολόγηση των μαθητευόμενων για το εργαστηριακό μάθημα ειδικότητας, κατά τη διάρκεια και ύστερα από την ολοκλήρωση του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας, πραγματοποιείται λαμβάνοντας υπόψη τον βαθμό επίτευξης μαθησιακών αποτελεσμάτων. Τα κριτήρια αξιολόγησης των μαθησιακών ενοτήτων, τα οποία έχουν κεντρικό ρόλο στα Προγράμματα Σπουδών (Π.Σ.) μαθητείας όλων των ειδικοτήτων, είναι τα εξής:
α. άριστη εκτέλεση της εργασίας, χωρίς ανάγκη καθοδήγησης,
β. επαρκής εκτέλεση της εργασίας με ασήμαντα λάθη/παραλείψεις, γ. επαρκής εκτέλεση της εργασίας με σημαντικά λάθη/παραλείψεις, δ. ανεπαρκής εκτέλεση της εργασίας.
2.  Η διαβάθμιση των κριτηρίων αξιολόγησης αντιστοιχίζεται σε βαθμολογική κλίμακα 0-20, με βάση την οποία υπολογίζονται οι βαθμοί επίδοσης των μαθητών σε όλα τα μαθήματα.


Διαβάθμιση Κριτηρίων Αξιολόγησης
Βαθμολογική Κλίμακα
Τελική αξιολόγηση
«Μεταλυκειακού έτους - Τάξης   Μαθητείας»
4
0-9,9
Ανεπιτυχώς
3
10-13,9

Επιτυχώς
2
14-17,9
1
18-20

3.   Κατά τη διάρκεια του τελευταίου επταώρου του εργαστηριακού μαθήματος ειδικότητας του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ. και στα πλαίσια της «Ζώνης Ευέλικτου Προγράμματος Μαθητείας», οι μαθητευόμενες εξετάζονται γραπτά ή προφορικά με επίδειξη δεξιοτήτων στο εργαστήριο και εκτέλεση συγκεκριμένου έργου, ανάλογα με τη φύση


του αντικειμένου του μαθήματος. Η μορφή της εξέτασης ορίζεται από τον εκπαιδευτικό που διδάσκουν το εργαστηριακό μάθημα ειδικότητας και είναι δυνατό να επιλεγεί μια μορφή εξέτασης ή και συνδυασμός αυτών. Ειδικότερα:
α) Αν επιλεγεί γραπτή μορφή εξέτασης, ακολουθείται η ίδια διαδικασία με αυτήν που ακολουθείται στα μαθήματα θεωρητικού περιεχομένου, όπως ορίζεται με την  απόφαση της παρ. 6 του άρθρου 126. Η βαθμολόγηση της γραπτής εξέτασης γίνεται στην κλίμακα 0−100 με ακέραιους μόνο αριθμούς και ο τελικός βαθμός του γραπτού ανάγεται στην κλίμακα 0−20 και γράφεται ως δεκαδικός, όπου απαιτείται.
β) Αν επιλεγεί προφορική μορφή εξέτασης και το εργαστηριακό μάθημα ειδικότητας διδάσκεται από έναν εκπαιδευτικό, τότε για την εξέτασή του συγκροτείται επιτροπή αποτελούμενη από τον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. ή του Ε.Κ. κατά περίπτωση, τον διδάσκοντα και έναν άλλο εκπαιδευτικό που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα. Αν το εργαστηριακό μάθημα ειδικότητας διδάσκεται από δύο εκπαιδευτικούς τότε για την εξέτασή του συγκροτείται επιτροπή αποτελούμενη από τον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. ή του Ε.Κ. κατά περίπτωση και τους δύο διδάσκοντες. Η βαθμολόγηση της προφορικής εξέτασης γίνεται στην κλίμακα 0−20 με ακέραιους μόνο αριθμούς. Βαθμός του εργαστηριακού μαθήματος ειδικότητας είναι ο Μ.Ο. των βαθμών των δύο βαθμολογητών και γράφεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.
γ) Τα θέματα και η βαθμολογία της γραπτής ή προφορικής εξέτασης κατατίθενται στον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ., ο οποίος έχει και την ευθύνη τήρησης του αρχείου του «Μεταλυκειακού έτους - Τάξης Μαθητείας».
4.    Ο βαθμός της τελικής αξιολόγησης για το εργαστηριακό μάθημα ειδικότητας, που πραγματοποιείται στη σχολική μονάδα, εκφράζεται στη βαθμολογική κλίμακα 0-20 ως δεκαδικός αριθμός με προσέγγιση δεκάτου και έχει συντελεστή βαρύτητας 50% στην τελική αξιολόγηση του μαθητή. Αποτυπώνεται στο Μητρώο του «Μεταλυκειακού έτους - Τάξης Μαθητείας»  (Υπόδειγμα  1,  Υ.Α.  Φ4/132138/Δ4/03.08.2018,  ΦΕΚ  3395  Β΄)  στο  πεδίο
«ΒΑΘΜΟΣ      ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ      ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ      ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ      (0-20)»,      που
συμπληρώνει/ουν ο/οι εκπαιδευτικός/οί του μαθήματος.
5.   Ο μαθητευόμενος αξιολογείται και στο χώρο εργασίας από τον υπεύθυνο εκπαιδευτή της επιχείρησης, με βάση την αξιολόγηση του «Προγράμματος εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας - Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» σε βαθμολογική κλίμακα 0-20, με συντελεστή βαρύτητας 50% στην τελική αξιολόγηση.


6.  Η τελική αξιολόγηση του «Μεταλυκειακού έτους-Τάξης Μαθητείας» είναι σε βαθμολογική κλίμακα 0-20, εξάγεται από το άθροισμα των βαθμών αξιολόγησης στη σχολική μονάδα και στο χώρο εργασίας και η παρακολούθηση του «Μεταλυκειακού έτους - Τάξης Μαθητείας» θεωρείται επιτυχής, εφόσον ο τελικός βαθμός έχει την ένδειξη τουλάχιστον «10», με την προϋπόθεση ότι τόσο στην αξιολόγηση στη σχολική μονάδα όσο και στην αξιολόγηση στο χώρο εργασίας ο μαθητευόμενος δεν έχει λάβει βαθμό μικρότερο του «10» στην κλίμακα 0-20. Στη βεβαίωση παρακολούθησης του «Μεταλυκειακού έτους - Τάξης Μαθητείας» αναφέρεται μόνο ο χαρακτηρισμός «Επιτυχώς».

Κεφάλαιο Θ΄ Μεταβατικές Διατάξεις
Ρυθμίσεις για τους μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης τετραετούς φοίτησης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχ. έτους 2018-2019 και Δ΄ τάξης τετραετούς φοίτησης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχ.
έτους 2019-2020
Άρθρο 148 Χαρακτηρισμός των μαθημάτων

1.  Για τις Γ΄ και Δ΄ τάξεις τετραετούς φοίτησης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α’ 83), σχολικού έτους 2018-2019 και την Δ΄ τάξη τετραετούς φοίτησης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α’ 83), σχολικού έτους 2019-2020 ο χαρακτηρισμός των μαθημάτων γίνεται κατ’ αντιστοιχία με τον χαρακτηρισμό των μαθημάτων ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης, σύμφωνα με το άρθρου 117.
2.  Ειδικότερα, ως προς τον τρόπο εξέτασης των μαθητών κατά τις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις, τα μαθήματα ή κλάδοι μαθημάτων χαρακτηρίζονται ως:
α) Γραπτώς εξεταζόμενα, β) μη εξεταζόμενα.
3.  Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., καθορίζονται τα γραπτώς εξεταζόμενα και τα μη εξεταζόμενα μαθήματα ή οι κλάδοι μαθημάτων κατά τις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις του ημερήσιου και τριετούς εσπερινού ΕΠΑ.Λ των μαθητών της παρ. 1 του παρόντος άρθρου.


Άρθρο 149
Τρόπος αξιολόγησης και εξέτασης των μαθημάτων κατά τη διάρκεια των τετραμήνων


1.    Η αξιολόγηση και η εξέταση των μαθητών κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, στα μαθήματα ή κλάδους μαθημάτων, που ως προς τον τρόπο εξέτασης είναι χαρακτηρισμένα όπως ακριβώς και τα μαθήματα του ημερήσιου και εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης, πραγματοποιείται κατ’ αντιστοιχία με όσα αναφέρονται στα άρθρα 119, 120 και 121.
2.      Όσα μαθήματα της Γ΄ και Δ΄ τάξης τετραετούς φοίτησης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. χαρακτηρίζονται ως «γραπτώς εξεταζόμενα», ενώ τα αντίστοιχά τους των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης χαρακτηρίζονται ως «μη εξεταζόμενα», αξιολογούνται με τον τρόπο που περιγράφεται στα άρθρα 119, 120 και 121, με τη διαφορά ότι για αυτά τα μαθήματα πραγματοποιείται υποχρεωτικά μία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του Α΄ τετραμήνου ή του Β΄ τετραμήνου σε περίπτωση που υφίσταται αντικειμενικό πρόβλημα.
3.  Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., καθορίζεται αναλυτικά ο τρόπος εξέτασης και αξιολόγησης των μαθημάτων κάθε τάξης κατά τη διάρκεια του τετραμήνου.

Άρθρο 150
Τρόπος εξέτασης των «γραπτώς εξεταζομένων» μαθημάτων στις προαγωγικές, πτυχιακές και απολυτήριες εξετάσεις

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος εξέτασης των «γραπτώς εξεταζομένων» μαθημάτων στις προαγωγικές, πτυχιακές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών των Γ΄ και Δ΄ τάξεων τετραετούς φοίτησης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν.4386/2016 (Α’ 83).

Άρθρο 151
Διαδικασία προαγωγικών, απολυτήριων και πτυχιακών εξετάσεων


1.  Οι προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις των μαθητών των Γ΄ και Δ΄ τάξεων εσπερινών ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης πραγματοποιούνται, κατ’ αντιστοιχία, σύμφωνα με όσα


ορίζονται στις παρ.  1 έως 8 του άρθρου 127.
2.  Προαγωγή-Παραπομπή μαθητών της Γ΄ τάξης:
α) Οι μαθητές της Γ’ τάξης προάγονται όταν ο Γ.Μ.Ο. των μαθημάτων τους είναι ίσος ή μεγαλύτερος του εννέα και 0,5 (9,5) με την προϋπόθεση ότι ο Β.Ε.Ε. των μαθημάτων ειδικότητας, που συνεκτιμώνται για την απόκτηση πτυχίου, είναι ίσος ή μεγαλύτερος του οκτώ (8). Μαθητές με μικρότερο Γ.Μ.Ο παραπέμπονται σε ειδική εξεταστική περίοδο τον Ιούνιο του ιδίου έτους στα μαθήματα στα οποία ο Β.Ε.Ε. είναι μικρότερος του εννέα και 0,5 (9,5) και εξετάζονται σε αυτά γραπτά και προφορικά. Μαθητές με Γ.Μ.Ο. ίσο ή μεγαλύτερο του εννέα και 0,5 (9,5), αλλά Β.Ε.Ε. στα μαθήματα ειδικότητας που συνεκτιμώνται για την απόκτηση του πτυχίου μικρότερο του οκτώ (8) παραπέμπονται σε ειδική εξεταστική περίοδο τον Ιούνιο του ιδίου έτους στα συγκεκριμένα μαθήματα και εξετάζονται σε αυτά γραπτά και προφορικά. Για τα μαθήματα των παραπάνω περιπτώσεων ως Β.Ε.Ε. υπολογίζεται ο Μ.Ο. του προφορικού και του γραπτού βαθμού. Οι μαθητές προάγονται εφόσον έχουν Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον εννέα και 0,5 (9,5) με την προϋπόθεση ότι ο Β.Ε.Ε. των μαθημάτων ειδικότητας, που συνεκτιμώνται για την απόκτηση πτυχίου, είναι ίσος ή μεγαλύτερος του οκτώ (8).
β) Οι μαθητές της Γ΄ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης σχολικού έτους 2018- 2019, οι οποίοι προάγονται, εγγράφονται στη Δ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης σχολικού έτους 2019-2020. Από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής, εγγράφονται στη Γ΄ τάξη του ιδίου εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή μετεγγράφονται στη Γ΄ τάξη ημερήσιου ή άλλου εσπερινού ΕΠΑ.Λ..
γ) Οι μαθητές της Γ΄ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης σχολικού έτους 2018- 2019 οι οποίοι μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων της ειδικής εξεταστικής περιόδου του Ιουνίου 2019 δεν προάγονται, προσέρχονται στην ειδική εξεταστική περίοδο Σεπτεμβρίου 2019, η οποία πραγματοποιείται πριν την έναρξη των μαθημάτων και εξετάζονται γραπτά και προφορικά στα μαθήματα στα οποία ο Β.Ε.Ε. είναι μικρότερος του εννέα και 0,5 (9,5). Ειδικότερα για τα εργαστηριακά μαθήματα και το εργαστηριακό μέρος των μεικτών μαθημάτων, ισχύουν κατ’ αντιστοιχία όσα αναφέρονται στο άρθρο 128.
Οι συγκεκριμένοι μαθητές εφόσον:
αα) έχουν Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον εννέα και 0,5 (9,5) και στα μαθήματα ειδικότητας που συνεκτιμώνται στο πτυχίο τουλάχιστον οκτώ (8), προάγονται και εγγράφονται στη Δ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2019-2020,


ββ) έχουν Β.Ε.Ε. μικρότερο του εννέα και 0,5 (9,5) σε μάθημα ή σε μαθήματα Τομέα της Γ΄ τάξης, όπως αυτά καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, από το σχολικό έτος 2019-2020 και εφεξής μπορούν να συμμετέχουν στις εξετάσεις Μαΐου-Ιουνίου και ειδικής εξεταστικής Ιουνίου στα συγκεκριμένα μαθήματα και αφού πάρουν βαθμό πάνω από εννέα και 0,5 (9,5) εγγράφονται στη Γ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή μετεγγράφονται στη Γ΄ τάξη ημερήσιου ή άλλου εσπερινού ΕΠΑ.Λ.,
γγ) έχουν Β.Ε.Ε. ίσο ή μεγαλύτερο του εννέα και 0,5 (9,5) σε όλα τα μαθήματα Τομέα της Γ΄ τάξης, όπως αυτά καθορίστηκαν με την προαναφερθείσα απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ανεξάρτητα από το Β.Ε.Ε. των υπολοίπων μαθημάτων, εγγράφονται στη Γ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή μετεγγράφονται στη Γ΄ τάξη ημερήσιου ή άλλου εσπερινού ΕΠΑ.Λ.,
δ) Οι μαθητές της Γ΄ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης σχολικού έτους 2018- 2019, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής, από το σχολικό έτος 2019-2020 και εφεξής, μπορούν να συμμετέχουν στις εξετάσεις Μαΐου-Ιουνίου και ειδικής εξεταστικής Ιουνίου στα μαθήματα Τομέα που καθορίστηκαν με την προαναφερθείσα απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, και εξετάζονται με τον ίδιο τρόπο που προαναφέρεται στην παρ. 3 του παρόντος άρθρου. Αφού πάρουν βαθμό πάνω από εννέα και 0,5 (9,5) σε κάθε ένα από αυτά εγγράφονται στη Γ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή μετεγγράφονται στη Γ΄ τάξη ημερήσιου ή άλλου εσπερινού ΕΠΑ.Λ..
ε) Για τους μαθητές της υποπεριπτ. ββ΄ της περίπτ. γ΄ της παρ. 2 και της περίπτ. δ΄ της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, ισχύουν τα ακόλουθα:
αα) Οι μαθητές προσερχόμενοι κάθε φορά στην εξεταστική περίοδο Μαΐου-Ιουνίου, εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα Τομέα που καθορίστηκαν με την προαναφερθείσα απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Κατά την ειδική εξεταστική του Ιουνίου εξετάζονται μόνον στα μαθήματα εκείνα που στην εξεταστική περίοδο Μαΐου- Ιουνίου, βαθμολογήθηκαν με βαθμό μικρότερο του εννέα και 0,5 (9,5),
ββ) η εξεταστέα ύλη είναι αυτή που ορίζεται για τη Β΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης κατά το τρέχον σχολικό έτος, εκτός των μαθημάτων:
i)  ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ (ΑΣΤΙΚΟ –ΕΡΓΑΤΙΚΟ - ΕΜΠΟΡΙΚΟ-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ) για το οποίο θα εξεταστούν μόνον στο «ΕΜΠΟΡΙΚΟ-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ»,
ii)      ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ          (ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ        ΣΥΝΕΧΟΥΣ    ΚΑΙ                                     ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ


ΡΕΥΜΑΤΟΣ) για το οποίο θα εξεταστούν μόνον στο εργαστηριακό μέρος.


3.  Απόλυση και Απόκτηση Πτυχίου - Παραπομπή μαθητών της Δ΄ τάξης.
α). Για την απόλυση-απόκτηση πτυχίου και απολυτηρίου μαθητών της Δ΄ τάξης τετραετούς φοίτησης εσπερινού ΕΠΑ.Λ., σχολικών ετών 2018-2019 και 2019-2020, ισχύουν κατ’ αντιστοιχία όσα προβλέπονται για τους μαθητές της Γ΄ τάξης του ημερήσιου και τριετούς φοίτησης εσπερινού ΕΠΑ.Λ., στο άρθρο 129.
β) Για τους μαθητές της Δ΄ τάξης τετραετούς φοίτησης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2018-2019, οι οποίοι μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων της ειδικής εξεταστικής περιόδου του Σεπτεμβρίου δεν λάβουν απολυτήριο ή πτυχίο ή και τα δύο, ισχύουν κατά περίπτωση τα παρακάτω:
αα) Επαναλαμβάνουν τη φοίτηση στη Δ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2019-2020, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης που υποβάλλεται από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών ή από τους ίδιους, αν είναι ενήλικοι. Στην περίπτωση αυτή αν δεν έχουν αποκτήσει πτυχίο, παρακολουθούν όλα τα μαθήματα της Ειδικότητας τους ενώ αν δεν έχουν αποκτήσει απολυτήριο και έχουν λάβει πτυχίο ή αν δεν έχουν ούτε απολυτήριο ούτε πτυχίο, παρακολουθούν όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας.
ββ) Προσέρχονται στην εξεταστική περίοδο Μαΐου-Ιουνίου του σχολικού έτους 2019-2020, εξεταζόμενοι προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα της Ειδικότητας τους, αν δεν έχουν αποκτήσει πτυχίο ή σε όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας, αν δεν έχουν αποκτήσει απολυτήριο και έχουν λάβει πτυχίο ή δεν έχουν ούτε απολυτήριο ούτε πτυχίο.
γγ) Στην περίπτωση που οι μαθητές δεν λάβουν απολυτήριο ή και πτυχίο, τότε προσέρχονται στις ειδικές εξεταστικές περιόδους του Ιουνίου, Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους και εξετάζονται προφορικά και γραπτά στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης τους είναι μικρότερος του εννέα και 0,5 (9,5).
Οι μαθητές των ανωτέρω υποπεριπ. αα), ββ) και γγ) της περιπτ. Β της παρούσας παραγράφου οι οποίοι μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου 2020 δεν λάβουν απολυτήριο ή πτυχίο ή και τα δύο μπορούν να προσέλθουν από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής στις εξεταστικές περιόδους Μαΐου-Ιουνίου, εξεταζόμενοι προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας. Σε περίπτωση που ο Β.Ε.Ε τους είναι μικρότερος του εννέα και 0,5 (9,5), τότε εξετάζονται μόνο σε αυτά τα μαθήματα


προφορικά και γραπτά, κατά τις ειδικές εξεταστικές περιόδους Ιουνίου, Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους. Για τα εργαστηριακά μαθήματα και το εργαστηριακό μέρος των μεικτών μαθημάτων ισχύει κατ’ αντιστοιχία το άρθρο 129.
δδ) Για τους ανωτέρω μαθητές, οι οποίοι είχαν εγγραφεί στα ΕΠΑ.Λ. μόνο για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας και δεν λαμβάνουν πτυχίο στις ειδικές εξεταστικές περιόδους Ιουνίου, Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους ισχύουν κατ’ αντιστοιχία τα προαναφερθέντα.
γ) Οι μαθητές της Δ΄ τάξης τετραετούς φοίτησης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2019- 2020 των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής, μπορούν να εγγραφούν από το επόμενο σχολικό έτος και εφεξής στη Γ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή να μετεγγραφούν στη Γ΄ τάξη ημερήσιου ή άλλου εσπερινού ΕΠΑ.Λ. και να αποκτήσουν απολυτήριο και πτυχίο σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 129.
4.  Μαθητές παρελθόντων ετών
α) Μαθητές εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης του ν. 4386/16 (Α’ 83).
Για τους μαθητές της Γ΄ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ τετραετούς φοίτησης σχολικού έτους 2018- 2019 ισχύουν τα προαναφερόμενα στις υποπεριπτ. 3.β. και 4, περίπτ. α στην υποπεριπτ. ββ΄ της περίπτ. γ΄ της παρ. 2 και στην περίπτ. δ΄ της παρ. 2 του παρόντος άρθρου. Οι μαθητές οι οποίοι είχαν προαχθεί από τη Β΄ τάξη τα σχολικά έτη 2016-2017 και 2017-2018 και δεν συνέχισαν τη φοίτησή τους ή είχαν ανεπαρκή φοίτηση στη Γ΄ τάξη το σχολικό έτος 2017-2018 ή δεν προήχθησαν από τη Γ΄ τάξη το σχολικό έτος 2017-2018 ή είχαν Β.Ε.Ε. μικρότερο του εννέα και 0,5 (9,5) σε μάθημα ή μαθήματα του Τομέα που καθορίστηκαν με την προαναφερθείσα απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων του παρόντος άρθρου και δε συνέχισαν τη φοίτησή τους, από το σχολικό έτος 2019-2020 και εφεξής, μπορούν να συμμετέχουν στις εξετάσεις Μαΐου-Ιουνίου και ειδικής εξεταστικής Ιουνίου στα μαθήματα Τομέα που αναφέρονται στην ανωτέρω απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και αφού πάρουν βαθμό πάνω από εννέα και 0,5 (9,5) σε κάθε ένα από αυτά εγγράφονται στη Γ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή μετεγγράφονται στη Γ΄ τάξη ημερήσιου ή άλλου εσπερινού ΕΠΑ.Λ.. Οι μαθητές προσέρχονται κάθε φορά στην εξεταστική περίοδο Μαΐου - Ιουνίου, εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα Τομέα που αναφέρονται στην ανωτέρω απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων του παρόντος άρθρου. Κατά την ειδική εξεταστική του Ιουνίου εξετάζονται μόνον στα μαθήματα εκείνα που στην εξεταστική περίοδο Μαΐου-Ιουνίου, βαθμολογήθηκαν με βαθμό μικρότερο του εννέα και 0,5


(9,5). Για τους παραπάνω μαθητές η εξεταστέα ύλη είναι αυτή που ορίζεται για τη Β΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης κατά το τρέχον σχολικό έτος, εκτός των μαθημάτων:
αα) ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ (ΑΣΤΙΚΟ-ΕΡΓΑΤΙΚΟ-ΕΜΠΟΡΙΚΟ-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ) για το οποίο
θα εξεταστούν μόνον στο «ΕΜΠΟΡΙΚΟ-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ»,
ββ)   ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ         (ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ    ΣΥΝΕΧΟΥΣ    ΚΑΙ   ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ
ΡΕΥΜΑΤΟΣ) για το οποίο θα εξεταστούν μόνον στο εργαστηριακό μέρος.
Για τους παραπάνω μαθητές, ο τρόπος εξέτασης είναι αντίστοιχος με εκείνον που αναφέρεται στο άρθρο 129.
β) Μαθητές εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης του ν.4386/16 (Α’ 83), οι οποίοι δεν προήχθησαν από τη Γ΄ τάξη το σχολικό έτος 2017-2018 γιατί, ενώ σε όλα τα μαθήματα Τομέα της Γ΄ τάξης, όπως αυτά αναφέρονται στην ανωτέρω απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων του παρόντος άρθρου, είχαν Β.Ε.Ε. ίσο ή μεγαλύτερο του εννέα και 0,5 (9,5), σε κάποιο ή σε κάποια από τα υπόλοιπα μαθήματα είχαν Β.Ε.Ε. μικρότερο του εννέα και 0,5 (9,5), εγγράφονται στη Γ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης ή μετεγγράφονται στη Γ΄ τάξη ημερήσιου ή άλλου εσπερινού ΕΠΑ.Λ..
γ) Οι παραπάνω παράγραφοι ισχύουν κατ’ αναλογία και για τους μαθητές που είχαν προαχθεί από τη Β΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. ν.3475/2006 (Α’ 146) ή είχαν ανεπαρκή φοίτηση στη Γ΄ τάξη ή δεν προήχθησαν από τη Γ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Ν.3475/2006 και είχαν δικαίωμα εγγραφής στη Γ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης του ν. 4386/2016, σύμφωνα με το παράρτημα Ι του άρθρου 36 της με αριθμ. 10645/ΓΔ4/22-01-2018 (Β΄120) υπουργικής απόφασης.
δ) Μαθητές Δ΄ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 3475/2006 και της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 σχολικού έτους 2016-2017 και 2017-2018.
αα) Οι παρακάτω κατηγορίες μαθητών:
i)  οι μαθητές της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 3475/2006, καθώς και οι μαθητές της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 σχολικού έτους 2016-2017 και 2017-2018, οι οποίοι είχαν παραπεμφθεί για την απόκτηση απολυτηρίου ή πτυχίου, ή και για τα δύο και οι οποίοι για τα σχολικά έτη 2018-2019 και 2019-2020 προσέρχονται στην τελική εξέταση περιόδου Μαΐου-
Ιουνίου της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. και
ii)  οι μαθητές της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 3475/2006, καθώς και οι μαθητές της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 σχολικού έτους 2016-2017 και 2017-2018, οι οποίοι


είχαν παραπεμφθεί για την απόκτηση απολυτηρίου ή πτυχίου ή και για τα δύο και οι οποίοι από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής προσέρχονται στην τελική εξέταση περιόδου Μαΐου- Ιουνίου εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης,
εξετάζονται προφορικά και γραπτά σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 130. ββ) Οι παρακάτω κατηγορίες μαθητών:
i)  οι μαθητές της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 3475/2006, καθώς και οι μαθητές της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 σχολικού έτους 2016-2017 και 2017-2018, οι οποίοι είχαν εγγραφεί στα ΕΠΑ.Λ. μόνο για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας και είχαν παραπεμφθεί για την απόκτηση πτυχίου, για τα σχολικά έτη 2018-2019 και 2019-2020 προσέρχονται στην τελική εξέταση περιόδου Μαΐου-Ιουνίου της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. και
ii)  οι μαθητές της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 3475/2006, καθώς και οι μαθητές της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 σχολικού έτους 2016-2017 και 2017-2018, οι οποίοι είχαν εγγραφεί στα ΕΠΑ.Λ. μόνο για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας και είχαν παραπεμφθεί για την απόκτηση πτυχίου, από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής, προσέρχονται στην τελική εξέταση περιόδου Μαΐου-Ιουνίου εσπερινού ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης, και εξετάζονται σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 130.
γγ) Για την αξιολόγηση των ανωτέρω μαθητών ισχύουν τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 130.

Άρθρο 152
Εξαγωγή του Βαθμού Προαγωγής - Εξαγωγή του Βαθμού Απολυτηρίου - Γενικός Μέσος
Όρος (Γ.Μ.Ο.)


1.   Εξαγωγή του βαθμού προαγωγής: Για την Γ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ., ο Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) προκύπτει από το Μ.Ο. των Β.Ε.Ε. του μαθητή όλων των μαθημάτων πλην της Φυσικής Αγωγής και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου.
2.    Εξαγωγή του βαθμού απολυτηρίου: Για τη Δ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ., ο Γ.Μ.Ο. προκύπτει από το Μ.Ο. των Β.Ε.Ε. του μαθητή όλων των μαθημάτων και εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου.

Άρθρο 153


Βαθμός Απολυτηρίου ΕΠΑ.Λ. – Πτυχίου ΕΠΑ.Λ.


1. Βαθμός απολυτηρίου είναι ο Γ.Μ.Ο των μαθημάτων της Δ τάξης,  σύμφωνα με το άρθρο
152. Στο απολυτήριο αναγράφονται, εκτός από τον βαθμό, ο τομέας και η ειδικότητα που παρακολούθησε ο μαθητής και οι Β.Ε.Ε. των μαθημάτων της Δ΄ τάξης.
2.    Βαθμός πτυχίου για το εσπερινό ΕΠΑ.Λ. είναι ο Μ.Ο. των Β.Ε.Ε. των μαθημάτων ειδικότητας των Γ΄ και Δ΄ τάξεων που είναι ίδια με τα μαθήματα ειδικότητας της Γ΄ τάξης του ημερήσιου ΕΠΑ.Λ.
Στην περίπτωση μαθήματος ειδικότητας του εσπερινού ΕΠΑ.Λ. που διδάσκεται μόνο στη Γ΄ τάξη ή μόνο στη Δ΄ τάξη, ο βαθμός του μαθήματος αυτού προσμετράται αυτούσιος για την εξαγωγή του βαθμού πτυχίου.
Στην περίπτωση μαθήματος ειδικότητας του εσπερινού ΕΠΑ.Λ. που διδάσκεται σε δύο συνεχόμενα έτη κατά τη διάρκεια της Γ΄ και Δ΄ τάξης ο Β.Ε.Ε. του μαθήματος, ο οποίος χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του βαθμού πτυχίου, είναι ο Μ.Ο. των Β.Ε.Ε. του μαθήματος στα δύο αυτά έτη.
Στα ανωτέρω πτυχία αναγράφονται, εκτός από τον βαθμό, ο τομέας και η ειδικότητα που παρακολούθησε ο μαθητής.
3.  Τα απολυτήρια και τα πτυχία εκδίδονται μία φορά και δεν αλλάζουν.


Άρθρο 154
Για τους μαθητές των Γ΄ και Δ΄ τάξεων εσπερινών ΕΠΑ.Λ. τετραετούς φοίτησης ισχύουν οι διατάξεις των άρθρων 117 έως και 146 εκτός εάν ορίζονται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου.

Κεφάλαιο Ι΄ Μεταβατικές Διατάξεις
Ρυθμίσεις για τους μαθητές της Δ΄ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. ν.4186/13 των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας (ν.4473/2017) σχ. έτους 2018-2019

Άρθρο 155 Χαρακτηρισμός των μαθημάτων



1.  Για τη Δ΄ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας κατ΄ εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4473/2017 (Α΄ 78), ο χαρακτηρισμός των μαθημάτων γίνεται κατ’ αντιστοιχία με τον χαρακτηρισμό των μαθημάτων ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. τριετούς φοίτησης, σύμφωνα με τις παρ. 3, 4 και 5 του άρθρου 117.
2.  Ειδικότερα, ως προς τον τρόπο εξέτασης των μαθητών κατά τις απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις, τα μαθήματα ή κλάδοι μαθημάτων χαρακτηρίζονται ως:
α) Γραπτώς εξεταζόμενα, β) μη εξεταζόμενα.

Άρθρο 156 Εξουσιοδοτικές διατάξεις

1.Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., καθορίζονται τα γραπτώς εξεταζόμενα και τα μη εξεταζόμενα μαθήματα ή οι κλάδοι μαθημάτων κατά τις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις των μαθητών της Δ΄ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. ν. 4186/13 των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας (ν. 4473/2017) σχ. έτους 2018-2019.
2. Με την ίδια απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., καθορίζεται ο τρόπος αξιολόγησης και εξέτασης των μαθημάτων κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθητών της Δ΄ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. ν.4186/13 των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας (ν.4473/2017) σχ. έτους 2018-2019 καθώς και ο τρόπος εξέτασης των «γραπτώς εξεταζόμενων» μαθημάτων των μαθητών της Δ΄ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. ν. 4186/13 των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας (ν.4473/2017) σχ. έτους 2018-2019, στις πτυχιακές και απολυτήριες εξετάσεις.

Άρθρο 157
Διαδικασία Απολυτήριων και Πτυχιακών εξετάσεων


1.  Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις των μαθητών της Δ΄ τάξης εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας (ν. 4473/2017) πραγματοποιούνται, κατ’ αντιστοιχία, με όσα ορίζονται στις παρ. 1 έως  του άρθρου 127.
2.   Μετά τη λήξη των απολυτήριων και πτυχιακών εξετάσεων, ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει για την απόλυση και τη χορήγηση πτυχίου στους μαθητές ή την παραπομπή τους σε συμπληρωματική εξέταση κατά τις επόμενες εξεταστικές περιόδους.
3.   Για την απόλυση-απόκτηση πτυχίου των ανωτέρω μαθητών εφαρμόζεται αντίστοιχα το άρθρο 129.
4.    Οι ανωτέρω μαθητές που δεν απολύονται ή δε λαμβάνουν πτυχίο ή και τα δύο, παραπέμπονται στις ειδικές εξεταστικές περιόδους του Ιουνίου, Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους και εξετάζονται κατ’ αντιστοιχία γραπτά ή και προφορικά όπως προβλέπεται στο άρθρο 129.
5.     Ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων στις ειδικές εξεταστικές περιόδους Ιουνίου, Σεπτεμβρίου είναι ο προβλεπόμενος για το σχολικό έτος 2017-2018 (ν. 4186/2013), σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 56/2016 (Α΄ 91), όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 42/2017 (Α΄ 68).
6.  Οι ανωτέρω μαθητές του ν.4186/2013, οι οποίοι μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων της ειδικής εξεταστικής περιόδου του Σεπτεμβρίου δεν λάβουν απολυτήριο ή δεν λάβουν πτυχίο ή και τα δύο μπορούν να προσέλθουν:
α) το σχολικό έτος 2019-2020, στην τελική εξέταση περιόδου Μαΐου-Ιουνίου και των ειδικών εξεταστικών περιόδων Ιουνίου, Σεπτεμβρίου της Δ΄ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. εξεταζόμενοι προφορικά και γραπτά κατ’ αντιστοιχία με όσα ορίζονται στα άρθρα 130 και 131.
β) από τα επόμενα σχολικά έτη και εφεξής, στην τελική εξέταση περιόδου Μαΐου-Ιουνίου και των ειδικών εξεταστικών περιόδων Ιουνίου, Σεπτεμβρίου της Γ΄ τάξης ημερησίου ή τριετούς εσπερινού ΕΠΑ.Λ. εξεταζόμενοι προφορικά και γραπτά κατ’ αντιστοιχία με όσα ορίζονται στα άρθρα 130 και 131.
7.  Για τους ανωτέρω μαθητές, οι οποίοι είχαν εγγραφεί στα ΕΠΑ.Λ. μόνο για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας ισχύουν κατ’ αντιστοιχία όλα τα ανωτέρω.

Άρθρο 158
Εξαγωγή του Βαθμού Απολυτηρίου - Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) Βαθμός Απολυτηρίου ΕΠΑ.Λ. - Πτυχίου ΕΠΑ.Λ.



Για την εξαγωγή του βαθμού απολυτηρίου και πτυχίου των μαθητών της Δ΄ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας εφαρμόζονται κατ’ αντιστοιχία τα άρθρα 152 και 153.

Άρθρο 159 Καταργούμενες Διατάξεις

Με την επιφύλαξη των μεταβατικών διατάξεων καταργείται, από την έναρξη ισχύος του παρόντος, το π.δ. 40/18 (Α΄76) καθώς και κάθε άλλη διάταξη, που βρίσκεται σε αντίθεση προς τις διατάξεις του παρόντος νόμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: