Δευτέρα 8 Απριλίου 2019

ΥΠΠΕΘ: Το Σχέδιο Νόμου: Διατάξεις για το Λύκειο και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Β


Άρθρο 108
Μαθητές μη προσερχόμενοι στις γραπτές εξετάσεις


1.    Μαθητής που απουσιάζει ή προσέρχεται μετά την ανακοίνωση των θεμάτων σε κάθε είδους εξέταση δεν γίνεται δεκτός σε αυτήν και βαθμολογείται από το Σύλλογο Διδασκόντων με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).


2.  Κατ’ εξαίρεση των διατάξεων της παρ. 1 μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, με αίτηση του κηδεμόνα ή των ιδίων, εφόσον είναι ενήλικοι, που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Λυκείου, εξετάζονται άλλη ημέρα εντός της συγκεκριμένης κάθε φορά εξεταστικής περιόδου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος των διδασκόντων. Η ασθένεια βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών εφόσον είναι ενήλικοι. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών εφόσον είναι ενήλικοι. Οι μαθητές αυτοί, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν, για όσα μαθήματα δεν εξετάστηκαν, στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθήμερου του Ιουνίου ή εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ’ όλο τον Ιούνιο στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου. Το παραπάνω σοβαρό πρόβλημα υγείας βεβαιώνεται με δικαιολογητικά ασθενείας από κρατικό ή ιδιωτικό νοσοκομείο ή άλλο δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα υγειονομικής περίθαλψης. Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος μετά την πρώτη εξεταστική περίοδο, καθώς και μετά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου εφόσον το πρόβλημα διαρκεί. Όσοι από τους παραπάνω μαθητές, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή και περισσότερα μαθήματα, στα οποία έχουν ήδη εξετασθεί βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του 9,5 μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου του δεύτερου δεκαπενθήμερου του Ιουνίου ή εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ’ όλο τον Ιούνιο μπορούν να προσέλθουν στις  εξετάσεις  της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου και στα μαθήματα αυτά. Στην περίπτωση  αυτή πρέπει οι ίδιοι οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, ή οι κηδεμόνες τους να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Λυκείου εντός τριών (3) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων.
Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ρητά η ειδική εξεταστική περίοδος (Ιουνίου ή Σεπτεμβρίου) στην οποία πρόκειται να εξεταστεί ο μαθητής. Οι μαθητές αυτοί εξετάζονται στα μαθήματα  της  Ομάδας  Α΄,  στα  οποία  δικαιολογημένα  απουσίασαν,  σε  όσα  μαθήματα  της


Ομάδας Α΄ εξετάστηκαν και συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του 9,5, καθώς και σε όσα μαθήματα της Ομάδας Β΄ συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του 9,5. Οι μαθητές που απουσιάζουν αδικαιολόγητα ή προσέρχονται μετά την ανακοίνωση των θεμάτων στις ανωτέρω εξετάσεις ή στην ειδική εξεταστική περίοδο (Ιουνίου ή Σεπτεμβρίου) δεν γίνονται δεκτοί σε αυτές ή αυτήν και βαθμολογούνται από το Σύλλογο Διδασκόντων με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).
Στις παραπάνω διατάξεις υπάγονται και μαθητές στρατεύσιμοι, «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες», καθώς και οι συμμετέχοντες σε διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις.
Για τους μαθητές της παρ. 2 ισχύουν τα εξής:
α) αα. για μάθημα της Ομάδας Α΄ που δεν έχει εξεταστεί σε προηγούμενη/νες εξεταστική/ες περίοδο/ους, ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθήματος προκύπτει σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 109.
ββ. για μάθημα της Ομάδας Α΄ που έχει εξεταστεί σε προηγούμενη εξεταστική περίοδο, ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθήματος
β) ο βαθμός ετήσιας επίδοσης μαθήματος της Ομάδας Β΄ σε όποια εξεταστική περίοδο και αν εξεταστεί, είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής.

Άρθρο 109
Εξαγωγή του βαθμού ετήσιας επίδοσης κατά μάθημα


1.   Για όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα γραπτώς εξεταζόμενο είναι ο μέσος όρος του ετήσιου προφορικού βαθμού με τον αντίστοιχο βαθμό των γραπτών εξετάσεων και εκφράζεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.
2.  Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης στα μαθήματα που αποτελούν κλάδους είναι ο μέσος όρος των βαθμών των μαθημάτων-κλάδων και γράφεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου.
3.   Για τα μαθήματα που δεν εξετάζονται γραπτώς, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο τετραμήνων.
4.   Αν λείπει ένας από τους δύο (2) τετραμηνιαίους βαθμούς, ως προφορικός μέσος όρος τετραμήνου λογίζεται ο βαθμός για το άλλο τετράμηνο.


5.    Αν, για οποιονδήποτε λόγο, δεν κατατεθεί βαθμολογία ενός μαθήματος σε κανένα τετράμηνο και εφόσον η φοίτηση του μαθητή κριθεί επαρκής, διενεργείται ειδική προφορική εξέταση στην ύλη του Β΄ τετραμήνου το αργότερο την επομένη ημέρα από τη λήξη των μαθημάτων του Β΄ τετραμήνου. Την εξέταση διενεργεί τριμελής επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ως πρόεδρος και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών αποτελεί τον ετήσιο προφορικό βαθμό του μαθήματος και δίνεται με προσέγγιση δεκάτου.
6.   Για τους μαθητές που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο προαγωγής ή απόλυσης, σύμφωνα με τα άρθρα 112 και 113, και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθήμερου του Ιουνίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής. Το ίδιο ισχύει και για την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου για τους μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης.

Άρθρο 110
Εξαγωγή του βαθμού προαγωγής ή απόλυσης (Γενικός Μέσος Όρος, Γ.Μ.Ο.)


1.   Ο Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) για όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου και προκύπτει από το μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, συμπεριλαμβανομένων όλων των μαθημάτων επιλογής που διδάχθηκαν. Εξαιρείται ο βαθμός στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, ο οποίος αναγράφεται στο Απολυτήριο ή στο οικείο αποδεικτικό, καθώς και στα υπηρεσιακά βιβλία αλλά δεν συνυπολογίζεται για την εξαγωγή του Γ.Μ.Ο..
2.   Για την εξαγωγή του Γ.Μ.Ο. για τους μαθητές της Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου που διδάχτηκαν και δεύτερο μάθημα επιλογής, υπολογίζεται ο βαθμός και των δύο (2) μαθημάτων.
3.   Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής αναγράφεται στο Απολυτήριό τους ή στο οικείο αποδεικτικό, καθώς και στα υπηρεσιακά βιβλία.

Άρθρο 111


Βαθμός Απολυτηρίου Γενικού Λυκείου


1.  Βαθμός Απολυτηρίου του Γενικού Λυκείου είναι ο Γ.Μ.Ο. της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου. Το απολυτήριο του Γενικού Λυκείου εκδίδεται μια φορά και δεν αλλάζει. Τα απολυτήρια των Ιδιωτικών Γενικών Λυκείων θεωρούνται και επικυρώνονται από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκτός από τα απολυτήρια που εκδίδονται από τα, αναγνωρισμένα ως ισότιμα προς τα δημόσια, ιδιωτικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
2.   Στο απολυτήριο του Γενικού Λυκείου αναγράφονται εκτός από τον Γ.Μ.Ο., η Ομάδα Προσανατολισμού που παρακολούθησε ο μαθητής και ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του σε όλα τα μαθήματα της τάξης.

Άρθρο 112
Προαγωγή, απόλυση και απόρριψη μαθητών


1.   Για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο απαιτείται Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
2.  Οι μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου , που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1, παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α΄, οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων.  Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β΄, οι εξετάσεις είναι προφορικές. Οι μαθητές δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.


Οι μαθητές, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.
3.   α) Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1, παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Για τα μαθήματα της Ομάδας Α΄ οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων.  Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β΄ οι εξετάσεις είναι προφορικές. Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του ΓΕΛ δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.
β) Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1, παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην περίπτ. α΄ της παρ. 3, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσής τους είναι μικρότερος από εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Οι μαθητές, που κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης, έχουν τις εξής δυνατότητες:
αα. να επαναλάβουν τη φοίτηση στη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου ,
ββ. να προσέλθουν στις απολυτήριες εξετάσεις της τελευταίας τάξης το αμέσως επόμενο ή οποιοδήποτε άλλο σχολικό έτος, χωρίς να φοιτήσουν στην αντίστοιχη τάξη. Οι μαθητές αυτοί εξετάζονται σε όλα τα γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, με εξαίρεση το μάθημα
«Φυσική Αγωγή».
Για τα μαθήματα της Ομάδας Α΄ οι εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές.
γ) Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο


μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος προφορικός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.
δ) Οι γραπτές εξετάσεις διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων. Οι μαθητές εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους υπόλοιπους μαθητές που φοιτούν στη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου το συγκεκριμένο σχολικό έτος. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο γραπτός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.
Ο μέσος όρος της προφορικής και της γραπτής εξέτασης είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα
Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής. Τα θέματα της προφορικής εξέτασης είναι διαφορετικά από εκείνα της γραπτής εξέτασης.
ε) Για τα μαθήματα της Ομάδας Β΄ οι εξετάσεις είναι προφορικές και διεξάγονται σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής ως πρόεδρος και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.
Οι περιπτ. αα΄ και ββ΄ ισχύουν και για τους μαθητές που φοίτησαν κατά τα παρελθόντα σχολικά έτη στη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου  και δεν έχουν απολυθεί.
4.     Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών της υποπερίπτ. ββ΄ της περίπτ. β΄ της παρ. 3 βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για τα γραπτά των μαθητών της τάξης στην οποία υποβάλλονται σε εξέταση.
5.  Οι μαθητές της υποπερίπτ. ββ΄ της περίπτ. β΄ της παρ. 3 που δεν επιτυγχάνουν το Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σύμφωνα με την περίπτ. α΄ της παρ. 3. Όσοι από αυτούς δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου, παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 3.
6.  Μαθητής του Γενικού Λυκείου με απορριπτικό βαθμό σε κλάδο ή κλάδους μαθήματος και απορριπτικό συνολικό βαθμό στο ίδιο μάθημα, που συνάγεται ως μέσος όρος των βαθμών των οικείων κλάδων, εξετάζεται μόνο στον κλάδο ή τους κλάδους του μαθήματος που έλαβε τον απορριπτικό βαθμό.


Άρθρο 113
Κατατακτήριες εξετάσεις των «κατ’ ιδίαν διδαχθέντων» και των στρατεύσιμων μαθητών


1.  Οι «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες μαθητές» και οι στρατεύσιμοι εξετάζονται κατά την εξεταστική περίοδο Μαΐου-Ιουνίου στα μαθήματα της αντίστοιχης τάξης του Λυκείου, στην οποία ζητούν την  εξέταση,  με  εξαίρεση  τα  μαθήματα  «Ερευνητικές  δημιουργικές  δραστηριότητες»  και
«Φυσική Αγωγή».
Για τα μαθήματα της Ομάδας Α΄ οι εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος προφορικός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Οι γραπτές εξετάσεις διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων. Οι μαθητές εξετάζονται στην ίδια εξεταστέα ύλη και στα ίδια θέματα με τους υπόλοιπους μαθητές. Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο γραπτός βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Ο μέσος όρος της προφορικής και της γραπτής εξέτασης είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.
Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής. Τα θέματα της προφορικής εξέτασης είναι διαφορετικά από εκείνα της γραπτής εξέτασης
Για τα μαθήματα της Ομάδας Β΄ οι εξετάσεις είναι προφορικές και διεξάγονται σύμφωνα με πρόγραμμα που καταρτίζεται από το σχολείο. Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.
2.   Οι μαθητές αυτών των κατηγοριών των Α΄ και Β΄ τάξεων Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 του άρθρου 112 παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 112.
3.   Οι μαθητές αυτών των κατηγοριών της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 του άρθρου 112 παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου


του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο σύμφωνα με την περίπτ. α΄ της παρ. 3 του άρθρου
112. Όσοι από αυτούς δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 του άρθρου 112 κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου, παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου σύμφωνα με την περίπτ. β΄ της παρ. 3 του άρθρου 112.
4.   Τα γραπτά δοκίμια των μαθητών αυτών βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για τα γραπτά των μαθητών της τάξης στην οποία υποβάλλονται σε εξέταση.
5.  Οι μαθητές αυτοί προάγονται ή απολύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 112.


Άρθρο 114
Μαθητές από Ξένα Σχολεία του εξωτερικού


1.    Μαθητές του ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εξωτερικό και είναι αντίστοιχο των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν στην Ελλάδα, κάτοχοι ενδεικτικού ή αποδεικτικού σπουδών ή άλλου σχετικού αποδεικτικού στοιχείου της μαθητικής κατάστασής τους, εγγράφονται χωρίς κατατακτήρια εξέταση οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους σε αντίστοιχη τάξη των δημόσιων ή ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας, η οποία καθορίζεται από τον Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
2.  α) Οι μαθητές της παρ. 1 οι οποίοι, πριν από την εγγραφή τους σε σχολείο της Ελλάδας, φοίτησαν επί δύο (2) τουλάχιστον πλήρη και συνεχή διδακτικά έτη σε ξένο σχολείο του εξωτερικού, κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους στην Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου του ελληνικού σχολείου:
αα. δεν βαθμολογούνται σε κανένα διακριτό διδακτέο αντικείμενο - κλάδο του μαθήματος
«Ελληνική Γλώσσα» και
ββ. στα υπόλοιπα μαθήματα εξετάζονται προφορικά με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5).
Οι μαθητές αυτοί κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο εξετάζονται: αα.  προφορικά σε  κάθε  διακριτό διδακτέο  αντικείμενο-κλάδο του μαθήματος  «Ελληνική
Γλώσσα» με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5),


ββ. γραπτά στα μαθήματα Γενικής Παιδείας: Μαθηματικά (Άλγεβρα και Γεωμετρία), Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες (μόνο στους κλάδους Φυσική και Χημεία), Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία) με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και
γγ. προφορικά στα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας και στα μαθήματα Επιλογής με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5).
β) Οι μαθητές της παρ. 1, οι οποίοι, πριν από την εγγραφή τους σε σχολείο της Ελλάδας φοίτησαν για ένα (1) τουλάχιστον πλήρες διδακτικό έτος σε ξένο σχολείο του εξωτερικού, που είναι αντίστοιχο των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν στην Ελλάδα, κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους στην Α΄ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Α΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου του ελληνικού σχολείου εξετάζονται:
αα. προφορικά σε κάθε διακριτό διδακτέο αντικείμενο-κλάδο του μαθήματος «Ελληνική Γλώσσα» με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5),
ββ. γραπτά στα μαθήματα Γενικής Παιδείας: Μαθηματικά (Άλγεβρα και Γεωμετρία), Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες (μόνο στους κλάδους Φυσική και Χημεία), Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία) με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και
γγ. προφορικά στα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας και στα μαθήματα Επιλογής με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5).
γ) Οι μαθητές της περίπτ. α΄ της παρ. 2 μετά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο και οι μαθητές της περίπτ. β΄ της παρ. 2 μετά το πρώτο έτος φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο εξετάζονται, βαθμολογούνται και προάγονται, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του Μέρους Ε΄ του παρόντος νόμου για τους μαθητές της ημεδαπής.
δ) Οι μαθητές Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 1 και της περίπτ. α΄ της παρ. 2 προάγονται όταν έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση, που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112, κατά περίπτωση, ως εξής:
αα) Κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο εφαρμόζεται η παρ. 1 του άρθρου 112, με παράλληλη μείωση του Γ.Μ.Ο. των εννέα και πέντε δεκάτων (9,5) κατά δύο
(2) μονάδες.


ββ) Κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο, εφαρμόζεται η παρ. 1 του άρθρου 112, με παράλληλη μείωση του Γ.Μ.Ο. των εννέα και πέντε δεκάτων (9,5) κατά μία (1) μονάδα.
ε) Οι μαθητές Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 1 και της περίπτ. β΄ της παρ. 2 και φοιτούν σε ελληνικό Γενικό Λύκειο, προάγονται όταν έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 112, κατ’ εφαρμογή της διάταξης αυτής, με παράλληλη μείωση του Γ.Μ.Ο. των εννέα και πέντε δεκάτων (9,5) κατά μία (1) μονάδα.
3.   α) Οι μαθητές της παρ. 1 οι οποίοι, πριν από την εγγραφή τους σε σχολείο της Ελλάδας, φοίτησαν επί δύο (2) τουλάχιστον πλήρη και συνεχή διδακτικά έτη σε ξένο σχολείο του εξωτερικού, κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους στη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου του ελληνικού σχολείου:
αα. δεν βαθμολογούνται σε κανένα διακριτό διδακτέο αντικείμενο-κλάδο του μαθήματος
«Ελληνική Γλώσσα» και στο μάθημα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών,
ββ. στα υπόλοιπα μαθήματα εξετάζονται προφορικά με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5).
Οι μαθητές αυτοί κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο εξετάζονται: αα.  προφορικά σε  κάθε  διακριτό διδακτέο  αντικείμενο-κλάδο του μαθήματος  «Ελληνική Γλώσσα»  και   στο   μάθημα   «Αρχαία   Ελληνική   Γλώσσα   και   Γραμματεία»  της   Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα
(7,5),
ββ. γραπτά στα μαθήματα Γενικής Παιδείας: Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες (μόνο τον κλάδο Βιολογία), Μαθηματικά (μόνο στον κλάδο Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών), καθώς και στα υπόλοιπα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού, με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και
γγ. προφορικά στα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5).


β) Οι μαθητές της παρ. 1 οι οποίοι, πριν από την εγγραφή τους σε σχολείο της Ελλάδας, φοίτησαν για ένα (1) τουλάχιστον πλήρες διδακτικό έτος σε ξένο σχολείο του εξωτερικού, που είναι αντίστοιχο των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν στην Ελλάδα, κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους στο Ελληνικό σχολείο στη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου εξετάζονται:
αα. προφορικά σε κάθε διακριτό διδακτέο αντικείμενο-κλάδο του μαθήματος «Ελληνική Γλώσσα» και στο μάθημα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5),
ββ. γραπτά στα μαθήματα Γενικής Παιδείας: Ιστορία, Φυσικές Επιστήμες (μόνο στον κλάδο Βιολογία), Μαθηματικά (μόνο στον κλάδο Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών), καθώς και στα υπόλοιπα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού, με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και
γγ. προφορικά στα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5).
γ) Οι μαθητές της περίπτ. α΄ της παρ. 3 μετά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο, και οι μαθητές της περίπτ. β΄ της παρ. 3, μετά το πρώτο έτος φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο εξετάζονται, βαθμολογούνται και προάγονται, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του Μέρους Ε΄ για τους μαθητές της ημεδαπής.
δ) Οι μαθητές Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 1 και της περίπτ. α΄ της παρ. 3, προάγονται όταν έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112, κατά περίπτωση, ως εξής:
αα) Κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112, με παράλληλη μείωση του Γ.Μ.Ο. των εννέα και πέντε δεκάτων (9,5) κατά δύο (2) μονάδες.
ββ) Κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112, με παράλληλη μείωση του Γ.Μ.Ο. των εννέα και πέντε δεκάτων (9,5) κατά μία (1) μονάδα.


ε) Οι μαθητές Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 1 και της περίπτ. β΄ της παρ. 3 και φοιτούν σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο προάγονται όταν έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση, που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112 ως εξής:
Για τους μαθητές αυτούς εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112, με παράλληλη μείωση του Γ.Μ.Ο. των εννέα και πέντε δεκάτων (9,5) κατά μία (1) μονάδα.
4.    α) Οι μαθητές της παρ. 1 που φοίτησαν επί δύο (2) τουλάχιστον πλήρη και συνεχή διδακτικά έτη σε ξένο σχολείο του εξωτερικού, πριν από την εγγραφή τους σε σχολείο της Ελλάδας, κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο στη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου:
αα. δεν βαθμολογούνται στους κλάδους «Νεοελληνική Γλώσσα» και «Νεοελληνική Λογοτεχνία» του μαθήματος «Νέα Ελληνικά» και στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα» και «Λογοτεχνία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και
ββ. στα υπόλοιπα μαθήματα εξετάζονται προφορικά με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5).
Οι μαθητές αυτοί, κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο εξετάζονται:
αα. προφορικά στους κλάδους «Νεοελληνική Γλώσσα» και «Νεοελληνική Λογοτεχνία» του μαθήματος «Νέα Ελληνικά» και στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα» και «Λογοτεχνία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5),
ββ.  γραπτά  στα  μαθήματα  Γενικής  Παιδείας  «Μαθηματικά  και  Στοιχεία  Στατιστικής»,
«Ιστορία» και «Βιολογία», με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και
γγ. προφορικά στα υπόλοιπα μαθήματα με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5).
β) Οι μαθητές της παρ. 1 οι οποίοι, πριν από την εγγραφή τους σε σχολείο της Ελλάδας, φοίτησαν για ένα (1) τουλάχιστον πλήρες διδακτικό έτος σε ξένο σχολείο του εξωτερικού, που είναι αντίστοιχο των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν στην Ελλάδα, κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους στη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου εξετάζονται:
αα. προφορικά στους κλάδους «Νεοελληνική Γλώσσα» και «Νεοελληνική Λογοτεχνία» του μαθήματος «Νέα Ελληνικά» και στα μαθήματα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα» και «Λογοτεχνία»


της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5),
ββ.  γραπτά  στα  μαθήματα  Γενικής  Παιδείας  «Μαθηματικά  και  Στοιχεία  Στατιστικής»,
«Ιστορία» και «Βιολογία», με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και
γγ. προφορικά στα υπόλοιπα μαθήματα με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5).
γ) Οι μαθητές της περίπτ. α΄ της παρ. 4 μετά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο, και οι μαθητές της περίπτ. β΄ της παρ. 4, μετά το πρώτο έτος φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο, εξετάζονται, βαθμολογούνται και απολύονται, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του Μέρους Ε΄ για τους μαθητές της ημεδαπής.
δ) Οι μαθητές Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 1 και της περίπτ. α΄ της παρ. 4, απολύονται όταν έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112 κατά περίπτωση ως εξής:
αα) κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112, με παράλληλη μείωση του Γ.Μ.Ο. των εννέα και πέντε δεκάτων (9,5) κατά δύο (2) μονάδες.
ββ) κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112, με παράλληλη μείωση του Γ.Μ.Ο. των εννέα και πέντε δεκάτων (9,5) κατά μία (1) μονάδα.
ε) Οι μαθητές Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 1 και της περίπτ. β΄ της παρ. 4 και φοιτούν σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο απολύονται όταν έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση, που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112 ως εξής:
Για τους μαθητές αυτούς εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112, με παράλληλη μείωση του Γ.Μ.Ο των εννέα και πέντε δεκάτων (9,5) κατά μία (1) μονάδα.
5.   α) Οι μαθητές της παρ. 1 οι οποίοι, πριν από την εγγραφή τους σε σχολείο της Ελλάδας, φοίτησαν επί δύο τουλάχιστον πλήρη και συνεχή διδακτικά έτη σε ξένο σχολείο του εξωτερικού, κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους στη Γ΄ τάξη τετραετούς Εσπερινού Γενικού Λυκείου του ελληνικού σχολείου:
αα. δεν βαθμολογούνται σε κανένα διακριτό διδακτέο αντικείμενο-κλάδο του μαθήματος
«Ελληνική Γλώσσα» και στο μάθημα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και


ββ. στα υπόλοιπα μαθήματα εξετάζονται προφορικά με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5).
Οι μαθητές αυτοί, κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο εξετάζονται:
αα. προφορικά σε κάθε διακριτό διδακτέο αντικείμενο-κλάδο του μαθήματος «Ελληνική Γλώσσα» και στο μάθημα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5),
ββ. γραπτά στα μαθήματα Γενικής Παιδείας: Φυσικές Επιστήμες (μόνο στον κλάδο Βιολογία), Μαθηματικά (μόνο στον κλάδο Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών), καθώς και στα υπόλοιπα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού, με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και
γγ. προφορικά στα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5).
β) Οι μαθητές της παρ. 1 οι οποίοι, πριν από την εγγραφή τους σε σχολείο της Ελλάδας, φοίτησαν για ένα (1) τουλάχιστον πλήρες διδακτικό έτος σε ξένο σχολείο του εξωτερικού που είναι αντίστοιχο των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν στην Ελλάδα, κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο στη Γ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου εξετάζονται του ελληνικού σχολείου:
αα. προφορικά σε κάθε διακριτό διδακτέο αντικείμενο-κλάδο του μαθήματος «Ελληνική Γλώσσα» και στο μάθημα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, με βαθμολογική βάση το επτά και πέντε δέκατα (7,5),
ββ. γραπτά στα μαθήματα Γενικής Παιδείας: Φυσικές Επιστήμες (μόνο στον κλάδο Βιολογία), Μαθηματικά (μόνο στον κλάδο Άλγεβρα για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία (μόνο για τους μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών), καθώς και στα υπόλοιπα μαθήματα Ομάδων Προσανατολισμού, με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5)


γγ. προφορικά στα υπόλοιπα μαθήματα Γενικής Παιδείας με βαθμολογική βάση το εννέα και πέντε δέκατα (9,5).
γ) Οι μαθητές της περίπτ. α΄ της παρ. 5, μετά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο και οι μαθητές της περ. β΄ της παρ. 5, μετά το πρώτο έτος φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο εξετάζονται, βαθμολογούνται και προάγονται όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του Μέρους Ε΄ για τους μαθητές της ημεδαπής.
δ) Οι μαθητές Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 1 και της περίπτ. α΄ της παρ. 5 προάγονται όταν έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση, που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112 κατά περίπτωση ως εξής:
αα) Κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112, με παράλληλη μείωση του Γ.Μ.Ο. των εννέα και πέντε δεκάτων (9,5) κατά δύο (2) μονάδες.
ββ) Κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112, με παράλληλη μείωση του Γ.Μ.Ο. εννέα και πέντε δέκατα (9,5) κατά μία (1) μονάδα.
ε) Οι μαθητές Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 1 και της περίπτ. β΄ της παρ. 5 και φοιτούν σε Ελληνικό Γενικό Λύκειο προάγονται όταν έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση, που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 112 κατ’ εφαρμογή της διάταξης αυτής, με παράλληλη μείωση του Γ.Μ.Ο. εννέα και πέντε δέκατα (9,5) κατά μία (1) μονάδα.
6.  Για τους μαθητές από ξένα σχολεία του εξωτερικού η προφορική εξέταση που προβλέπεται για μαθήματα της Ομάδας Α΄ διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ή ο Υποδιευθυντής ως πρόεδρος και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών αποτελεί τον γραπτό βαθμό του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.
7.   Στους αποφοίτους του παρόντος άρθρου χορηγείται απολυτήριο Γενικού Λυκείου, στο οποίο αναγράφεται ότι χορηγήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 115
Τελικές, μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του Μέρους Ε΄



1.       Όπου στις διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του Μέρους Ε΄ προβλέπεται εξέταση από επιτροπή, δεν γίνεται αναβαθμολόγηση, με εξαίρεση όσα προβλέπονται για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τους οποίους προβλέπεται προφορική εξέταση αντί γραπτής, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. πρωτ. Φ.253/155439/Β6/2009 απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (Β΄ 2544).
2.  α) Για το σχολικό έτος 2018-2019 όπου στο παρόν Κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε Β΄ τάξη ΓΕ.Λ., νοείται η Β΄ τάξη ημερησίου ΓΕ.Λ., η Β΄ τάξη τριετούς εσπερινού ΓΕ.Λ. και η Γ΄ τάξη τετραετούς εσπερινού ΓΕ.Λ.
β) Για τα σχολικό έτος 2018-2019 όπου στο παρόν Κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε Γ΄ τάξη ΓΕ.Λ., νοείται η Γ΄ τάξη ημερησίου ΓΕ.Λ. και η Δ΄ τάξη του τετραετούς εσπερινού ΓΕ.Λ..
γ) Για τα σχολικό έτος 2019-2020 όπου στο παρόν Κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε Γ΄ τάξη ΓΕ.Λ., νοείται η Γ΄ τάξη ημερησίου ΓΕ.Λ., η Γ΄ τάξη εσπερινού τριετούς ΓΕ.Λ. και η Δ΄ τάξη τετραετούς εσπερινού ΓΕ.Λ..
3.  Από την έναρξη ισχύος του παρόντος το π.δ. 46/2016 (Α΄ 74) καταργείται.ΝΕΟ 



Άρθρο 116


1.  Ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα τόσο γενικής παιδείας, όσο και ομάδων προσανατολισμού για την Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους είκοσι πέντε (25). Τμήματα με περισσότερους από είκοσι πέντε (25) μαθητές διαιρούνται σε νέα τμήματα.
2.  Ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα τόσο γενικής παιδείας, όσο και ομάδων προσανατολισμού για τη Γ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους είκοσι δύο (22). Τμήματα με περισσότερους από είκοσι δύο (22) μαθητές διαιρούνται σε νέα τμήματα.
3.  Για το σχολικό έτος 2019-2020 ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα τόσο γενικής παιδείας, όσο και ομάδων προσανατολισμού για τη Δ΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους είκοσι δύο (22). Τμήματα με περισσότερους από είκοσι δύο (22) μαθητές διαιρούνται σε νέα τμήματα.


4.   Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατά την εφαρμογή των παρ. 1, 2 και 3, μπορεί να γίνει προσαύξηση κατά δέκα τοις εκατό (10%) του αριθμού μαθητών ανά τμήμα με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: