Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ: Για τις εξελίξεις στην Ειδική Αγωγή. Η θέση μας σχετικά με τη σύσταση οργανικών θέσεων στα Τ.Ε.

ΦΩΤΟ: Παπαναστασίου Π.


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ Νο 39 ( περίοδος 2019-20)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ ΕΒΡΟΥ στις 25/11/2019

Για τις εξελίξεις στην Ειδική Αγωγή. Η θέση μας σχετικά με τη σύσταση οργανικών θέσεων στα Τ.Ε.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,


Το ΠΥΣΔΕ ΕΒΡΟΥ καλείται την Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019, να προσδιορίσει οργανικά κενά σύμφωνα με την τροπολογία για τα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) της Ειδικής Αγωγής που συνέταξε το ΥΠΑΙΘ και ψήφισε η Βουλή στις 14/11.



Η τροπολογία αυτή ορίζει «ότι στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως τριακόσιοι (300) μαθητές, τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από τριακόσιοι (300) μαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε (15) με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τοποθετούνται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02, ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04. Για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04 η τοποθέτηση, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, γίνεται σε ποσοστό 42% για την ειδικότητα ΠΕ04.01, 20% για κάθε μία από τις ειδικότητες ΠΕ04.02 και ΠΕ04.04 και 18% για την ειδικότητα ΠΕ04.05. Ο αριθμός των θέσεων κατά κλάδο και ειδικότητα που προκύπτει σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια, ισοδυναμεί με αριθμό οργανικών θέσεων. Στα ΤΕ για μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής μπορεί να τοποθετούνται επιπλέον και εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων».



Με την τροπολογία αυτή, ο αριθμός των οργανικών που θα συσταθούν στα ΤΕ είναι περίπου 1350!!! και είναι πολύ μικρότερος από τον αριθμό των αναπληρωτών που δουλεύουν φέτος στην ειδική: 2300 στη ΣΜΕΑΕ και τα ΤΕ και 1300 στην παράλληλη στήριξη.



Υπενθυμίζουμε ότι τον Ιούλιο του 2019 (μετά από αλλεπάλληλες επερωτήσεις στη Βουλή για τη μη σύσταση οργανικών θέσεων για τα Τμήματα Ένταξης) είχε κατατεθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση ανάλογη τροπολογία, η οποία δεν ψηφίστηκε λόγω της προκήρυξης των Εθνικών Εκλογών. Η προηγούμενη τροπολογία όριζε τα εξής:

«Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως 270 μαθητές, τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 ή ΠΕ04, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από 270 μαθητές, τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ02, ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04. Στα ΤΕ για μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής μπορεί να τοποθετούνται και εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, η τοποθέτηση εκπαιδευτικών, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, των κλάδων ΠΕ03 και ΠΕ04 γίνεται σε ποσοστό 50% ανά κλάδο και σε περίπτωση ύπαρξης υπολοίπου η θέση υπολογίζεται στον κλάδο ΠΕ03. Προκειμένου για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04 η τοποθέτηση γίνεται σε ποσοστό κατά 50% για την ειδικότητα ΠΕ04.01, κατά 17% για κάθε μία από τις ειδικότητες ΠΕ04.02 και ΠΕ04.04 και κατά 16% για την ειδικότητα ΠΕ04.05.»



Παράλληλα το ΔΣ της ΟΛΜΕ,

«με βάση τα όσα περιλαμβάνονται στην ψηφισθείσα τροπολογία, ζητά:



Δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών μονάδων αριθμεί κάτω των 300 μαθητών, το όριο βάσει του οποίου διαχωρίζονται τα σχολεία, να είναι οι διακόσιοι (200) μαθητές.

Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως διακόσιοι (200) μαθητές, να τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 ή ΠΕ04. Η τοποθέτηση εκπαιδευτικών, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ03 και ΠΕ04 να γίνεται σε ποσοστό 50% ανά κλάδο.

Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι (200) μαθητές, να τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ02, ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04.

Να συσταθούν άμεσα όλα τα Τμήματα Ένταξης, που πληρούν τις προϋποθέσεις και δεν έχουν συσταθεί ακόμη.

Η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι η υλοποίηση των 4.500 διορισμών στην Ειδική Αγωγή για το 2019, αριθμός σαφώς μικρότερος των πραγματικών αναγκών, έχει ήδη καθυστερήσει πολύ και καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει σ’ αυτούς το ταχύτερο δυνατόν. Λόγω όμως της καθυστέρησης που παρατηρείται στις διαδικασίες και με δεδομένο ότι οι μεταθέσεις για το 2019-20 πρέπει να ανακοινωθούν το Μάρτιο, στην περίπτωση που οι διορισμοί γίνουν μετά τις μεταθέσεις, θα πρέπει να προηγηθεί η ικανοποίηση των αιτήσεων μετάθεσης, που υποβάλλονται ως 25 Νοεμβρίου 2019.»



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,



Το βάρος της ειδικής αγωγής, ιδιαίτερα στη Β/θμια Εκπ/ση, έχει σηκωθεί όλα αυτά τα χρόνια κυρίως από αναπληρωτές συναδέλφους. Η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας προσπαθούν να μπαλώσουν όπως – όπως τις καθυστερήσεις και τα λάθη στο ζήτημα των μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή. Όμως, τα λάθη και τα προβλήματα διαδέχονται το ένα το άλλο! Οι πίνακες του προσοντολογίου, δηλαδή, της πιο σκληρής και τιμωρητικής αξιολόγησης και της ανακατανομής των πινάκων με βάση τη μοριοδότηση «προσόντων», απαξιώνουν εντελώς βασικό πτυχίο και προϋπηρεσία, έτσι ώστε να μην κατοχυρώνεται ουσιαστικά κανένα δικαίωμα.



Σε αυτή τη λογική, η τροπολογία:



·         Οδηγεί σε δραστική μείωση των οργανικών θέσεων στα σχολεία της Β/θμιας κάτω από 300 μαθητές, που είναι και τα περισσότερα.

·         Δεν απαντάει στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, όπου φοιτούν μαθητές με ειδικές ανάγκες και μαθησιακά προβλήματα, ενώ δημιουργεί και καθεστώς ανισοτήτων μεταξύ των ειδικοτήτων. Οι οργανικές θέσεις που θα δημιουργηθούν είναι πολύ λιγότερες από αυτές που απαιτούνται, ενώ πολλές φορές απορρίπτονται οι σχετικές αιτήσεις των σχολείων.



Διεκδικούμε δημιουργία των ΤΕ χωρίς ύπαρξη κατώτερου ορίου! Οι μνημονιακοί διορισμοί ειδικής αγωγής θα φτάσουν στην καλύτερη περίπτωση μέχρι τους 1500 στη Β/θμια [από τους συνολικά 4500]. Καταλαβαίνει κανείς ότι είναι ελάχιστοι, αφού υπάρχουν 1800 θέσεις ΣΜΕΑΕ και 3500 σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας, που όλες θα πρέπει να έχουν ένα τμήμα ένταξης και φυσικά δεν το έχουν. Αν προστεθεί σε αυτά και η παράλληλη στήριξη, βρισκόμαστε πολύ μακριά από τις πραγματικές ανάγκες. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να συσταθούν χιλιάδες ακόμα οργανικές και να καλυφθούν αυτές με μόνιμο προσωπικό.

Η τεράστια μείωση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το 2009 - λόγω συνταξιοδότησης, θανάτων, μετατάξεων, ανίατων ασθενειών κλπ. δείχνει το τεράστιο πρόβλημα με τα κενά και τις χιλιάδες χαμένες ώρες στα σχολεία όλης της Ελλάδας. Οι αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί μέχρι σήμερα στη Β/θμια είναι περίπου 11.200 (γενικών ειδικοτήτων, ΣΜΕΑΕ κλπ). Πιάσαμε πλέον το εξωφρενικό ποσοστό του 23% ελαστικής εργασίας -συνολικά σε Π.Ε.και Δ.Ε.-, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κοινωνικό κόστος, με την περιφορά όλων σε δύο και περισσότερα σχολεία -σε ποσοστό που σε κάποιες περιοχές ξεπερνάει το 35%- αλλά και σε σχέση με τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μαθησιακά δικαιώματα των μαθητών. Η μονιμοποίηση των χιλιάδων κενών και η διεύρυνση της αδιοριστίας και της αναπλήρωσης κάνει επιτακτική την ανάγκη πρόσληψης χιλιάδων μονίμων εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ. Μάλιστα, οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων πρέπει να υπολογισθούν με το ωράριο στα προ του 2013 επίπεδα, με τις ώρες υπευθύνων εργαστηρίων, τους υπεύθυνους βιβλιοθήκης, την κατάργηση των συνδιδασκαλιών και του κατώτατου αριθμού για τα τμήματα, την επαναφορά των παράλληλων τμημάτων στη β΄ ξένη γλώσσα, την επιστροφή του υπεύθυνου ολοήμερου στα δημοτικά και με τμήματα όχι ασφυκτικά γεμάτα (20 μαθητές/τμήμα, 15/ΟΠ, 10/εργαστήριο, μείωση μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες). Οι ανάγκες αυτές ανέρχονται σε τουλάχιστον 40.000 εκπαιδευτικούς σε Α/θμια και Β/θμια!



Με βάση τα παραπάνω και επειδή θεωρούμε ότι τόσο η ουσία, όσο και η διαδικασία αυτής της σύστασης οργανικών θέσεων συγκαλύπτει τον πραγματικό αριθμό των οργανικών κενών και δημιουργεί συνθήκες ανταγωνισμού μεταξύ ειδικοτήτων, δεν θα την νομιμοποιήσουμε με την υπογραφή μας.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,



Υπενθυμίζουμε ότι λήγει τη Δευτέρα 25-11-2019,15:00, η προθεσμία υποβολής αιτήσεων μετάθεσης σχ. έτους 2019-2020 και η προθεσμία υποβολής δηλώσεων οριστικής τοποθέτησης ή βελτίωσης [ανάκληση αίτησης μετάθεσης μέχρι 31-1-2020 μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος].

Η κατάθεση ένστασης για τους προσωρινούς πίνακες κατάταξης και απορριπτέων της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 12/24-4-2019) για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) γίνεται μέχρι 2 Δεκεμβρίου, 14:00. Απαιτείται ηλεκτρονικό παράβολο αξίας 20 ευρώ, γεγονός για το οποίο ήδη η ΟΛΜΕ έχει στείλει διαμαρτυρία και ζητάει ανάκληση του παραβόλου.

Υπενθυμίζουμε ότι έχουν προκηρυχθεί Εκλογοαπολογιστική συνέλευση και εκλογές στις Α΄ και Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ την Πέμπτη 12/12, με συνδικαλιστική άδεια όλη την ημέρα. Η συμμετοχή όλων, μονίμων και αναπληρωτών συναδέλφων, είναι αυταπόδεικτα απαραίτητη.

Έβρος 24-11-2019

Με συναδελφικούς - αγωνιστικούς χαιρετισμούς

ΚΟΥΣΙΝΙΔΗΣ XAΡΙΛΑΟΣ (ΧΑΡΗΣ) κινητό: 6937032925 και 6944838869 και e-mail: xkousini@gmail.com

ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ

ΔΕΜΕΡΔΕΣΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ κινητό: 6937271637 και e-mail: gdemeragon08@gmail.com

ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΑΠΥΣΔΕ ΠΕΡΙΦ.ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ και ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν.ΕΒΡΟΥ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ http://agonsysp.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: