Μόλις τελείωσε η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ. Καταψηφίσαμε τους πίνακες. Παρακάτω εξηγούμε γιατί!Περισσότερα στο αναλυτικό ενημερωτικό που θα εκδοθεί!
Παρακάτω οι πίνακες :
Οι Α πίνακες των σχολείων
Τ.Ε.
Α/Α
|
ΣΧ. ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕ Τ. Ε.
|
ΠΕ02
|
ΠΕ03
|
ΠΕ04
|
1.
|
2ο Γ/σιο Αλεξ/πόλεως
|
01
|
01
|
01
|
2.
|
3ο Γ/σιο Αλεξ/πόλεως
|
01
|
01
|
01
|
3.
|
5ο Γ/σιο Αλεξ/πόλεως
|
01
|
01
|
01
|
4.
|
3ο ΓΕΛ. Αλεξ/πόλεως
|
01
|
01
| |
5.
|
Γ/σιο Ανθείας
|
01
|
01
| |
6.
|
Γ/σιο Φερών
|
01
|
01
| |
7.
|
2ο Γ/σιο Διδ/χου
|
01
|
01
| |
8.
|
1ο Γ/σιο Ορ/δας
|
01
|
01
|
01
|
9.
|
2ο Γ/σιο Ορ/δας
|
01
|
01
|
Οι θέσεις του
κλάδου ΠΕ04 επιμερίζονται από μία θέση ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05.
Ο ΠΙΝΑΚΑΣ Γ ΤΗΣ ΔΔΕ ΣΥΝΟΛΙΚΑ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ
ΠΥΣΔΕ 20/02/2020.
Προσδιορισμός
κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού για τις
μεταθέσεις του έτους 2020 για ΣΜΕΑΕ
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΑΡΝΗΤΙΚΗΣ ΨΗΦΟΥ
Καταψηφίζουμε τους πίνακες
κενών – πλεονασμάτων, για τους παρακάτω λόγους:
·
Η σχετική υπουργική εγκύκλιος έχει ημερομηνία
έκδοσης 18/2/2020, κοινοποιήθηκε στις Διευθύνσεις την Τετάρτη 19/2/2020, ζητάει
από τα σχολεία να καταθέσουν προτάσεις την ίδια μέρα, από τα ΠΥΣΔΕ να συνεδριάσουν μέχρι τις 20/02/2020 για απλή διατύπωση
γνώμης και από τις Διευθύνσεις να καταχωρίσουν τα στοιχεία επίσης έως
20/02.
·
Εξ αρχής η
διαδικασία αυτή επιχειρείται με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να ολοκληρωθεί σε ασφυκτικά
χρονικά περιθώρια και εν αγνοία των Συλλόγων Διδασκόντων. Συνεπώς δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για τον έλεγχο
και τη διασταύρωση των στοιχείων. Διαπιστώνουμε επίσης ότι για τέταρτη
συνεχή χρονιά δεν υπάρχει η στήλη « εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ. ». Άρα για
άλλη μια φορά απαξιώνεται ο ρόλος των ΠΥΣΔΕ και επιχειρείται η δε facto αφαίρεση ουσιαστικών αρμοδιοτήτων τους.
·
Θυμίζουμε ότι για
τις οργανικές θέσεις στα Τ.Ε. τα ΠΥΣΔΕ κατέθεσαν προτάσεις πρόσφατα ( ΠΥΣΔΕ
ΕΒΡΟΥ συνεδρίαση 25/11/19 ), ελαχιστοποιώντας τα κενά με βάση τις συγκεκριμένες
οδηγίες του Υπουργείου και τις απαράδεκτες ρυθμίσεις της σχετικής τροπολογίας
που είχε ψηφιστεί στη Βουλή στις 14/11, γι΄ αυτό και δεν τις προσυπογράψαμε.
Το Υπουργείο ούτε τότε αποδέχθηκε οι οργανικές θέσεις να υπολογιστούν με
βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και τις προσλήψεις των αναπληρωτών,
αλλά ούτε και τώρα με τις οδηγίες που δίνει, το προβλέπει.
·
Στον πίνακα των ΕΕΕΕΚ η οργανική σύνθεση του
διδακτικού προσωπικού είναι προκαθορισμένη
από το Υπουργείο με σχετικές αποφάσεις. Τα ΠΥΣΔΕ απλώς
καλούνται να υιοθετήσουν τις υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες μάλιστα δεν τροποποιούνται παρ’
ότι εγγράφως και επανειλημμένως έχουν προταθεί αλλαγές από τη ΔΔΕ Έβρου και από
τα Σχολεία! Η φετινή εγκύκλιος ελάχιστες μόνο παρεκκλίσεις από τα
προκαθορισμένα κενά επιτρέπει και δεν είναι βέβαιο ότι θα υιοθετηθούν, αφού θα
αντιβαίνουν στη σχετική προϋπάρχουσα νομοθεσία η οποία δεν έχει μεταβληθεί!!!
·
Με την εγκύκλιο αυτή το Υπουργείο προσπαθεί με πλάγιο τρόπο να διαμορφώσει το «περιβάλλον»
των μεταθέσεων και τους ελάχιστους διορισμούς στην ειδική αγωγή που έχει
προαναγγείλει. Είναι φανερό, τόσο από την ίδια την διαδικασία, όσο και από
το περιεχόμενο που αυτή έχει, πως η Κυβέρνηση
παίρνει πιο άμεσα στα χέρια της την υπόθεση της διαμόρφωσης των κενών και των
πλεονασμάτων στο πλαίσιο της συνολικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ο
υπολογισμός των κενών και πλεονασμάτων να γίνει σύμφωνα με τις μορφωτικές
ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Να δοθούν
όλες οι οργανικές θέσεις για μεταθέσεις και διορισμούς στην ειδική αγωγή.
Καταθέτουμε και πάλι την ανακοίνωση που εκδώσαμε
στις 24/11/2019 πριν την σχετική συνεδρίαση της 25/11.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΒΡΟΥ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ Νο 39 ( περίοδος 2019-20)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ ΕΒΡΟΥ
στις 25/11/2019
Για τις εξελίξεις στην
Ειδική Αγωγή. Η θέση μας σχετικά με τη σύσταση οργανικών θέσεων στα Τ.Ε.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το ΠΥΣΔΕ ΕΒΡΟΥ καλείται την Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019, να προσδιορίσει
οργανικά κενά σύμφωνα με την τροπολογία για τα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) της Ειδικής
Αγωγής που συνέταξε το ΥΠΑΙΘ και ψήφισε η Βουλή στις 14/11.
Η τροπολογία αυτή ορίζει «ότι στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως τριακόσιοι (300) μαθητές,
τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03,
ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από
τριακόσιοι (300) μαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε (15) με
διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής
Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο, Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και/ή
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τοποθετούνται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02,
ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04. Για τους
εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04 η τοποθέτηση, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης,
γίνεται σε ποσοστό 42% για την ειδικότητα ΠΕ04.01, 20% για κάθε μία από τις
ειδικότητες ΠΕ04.02 και ΠΕ04.04 και 18% για την ειδικότητα ΠΕ04.05. Ο αριθμός
των θέσεων κατά κλάδο και ειδικότητα που προκύπτει σύμφωνα με τα προηγούμενα
εδάφια, ισοδυναμεί με αριθμό οργανικών θέσεων. Στα ΤΕ για μαθητές
με προβλήματα όρασης ή ακοής μπορεί να τοποθετούνται επιπλέον και εκπαιδευτικοί
άλλων κλάδων».
Με την τροπολογία αυτή, ο αριθμός των οργανικών που θα συσταθούν στα ΤΕ
είναι περίπου 1350!!! και είναι πολύ μικρότερος από τον αριθμό των αναπληρωτών
που δουλεύουν φέτος στην ειδική: 2300 στη ΣΜΕΑΕ και τα ΤΕ και 1300 στην
παράλληλη στήριξη.
Υπενθυμίζουμε ότι τον Ιούλιο του 2019 (μετά από αλλεπάλληλες επερωτήσεις
στη Βουλή για τη μη σύσταση οργανικών θέσεων για τα Τμήματα Ένταξης) είχε
κατατεθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση ανάλογη τροπολογία, η οποία δεν
ψηφίστηκε λόγω της προκήρυξης των Εθνικών Εκλογών. Η προηγούμενη τροπολογία
όριζε τα εξής:
«Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες
φοιτούν έως 270 μαθητές, τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας
εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 ή ΠΕ04, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων στις οποίες
φοιτούν περισσότεροι από 270 μαθητές, τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί κλάδου
ΠΕ02, ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04. Στα ΤΕ
για μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής μπορεί να τοποθετούνται και
εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, η
τοποθέτηση εκπαιδευτικών, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, των κλάδων ΠΕ03
και ΠΕ04 γίνεται σε ποσοστό 50% ανά κλάδο και σε περίπτωση ύπαρξης υπολοίπου η
θέση υπολογίζεται στον κλάδο ΠΕ03. Προκειμένου για τους εκπαιδευτικούς του
κλάδου ΠΕ04 η τοποθέτηση γίνεται σε ποσοστό κατά 50% για την ειδικότητα
ΠΕ04.01, κατά 17% για κάθε μία από τις ειδικότητες ΠΕ04.02 και ΠΕ04.04 και κατά
16% για την ειδικότητα ΠΕ04.05.»
Παράλληλα το ΔΣ της ΟΛΜΕ,
«με βάση τα όσα περιλαμβάνονται στην ψηφισθείσα τροπολογία, ζητά:
Δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών μονάδων αριθμεί κάτω
των 300 μαθητών, το όριο βάσει του οποίου διαχωρίζονται τα σχολεία, να είναι οι
διακόσιοι (200) μαθητές.
Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες
φοιτούν έως διακόσιοι (200) μαθητές, να τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου
ΠΕ02 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 ή ΠΕ04. Η τοποθέτηση εκπαιδευτικών, σε
επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ03 και ΠΕ04 να γίνεται σε ποσοστό
50% ανά κλάδο.
Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι
(200) μαθητές, να τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ02, ένας
εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04.
Να συσταθούν άμεσα όλα τα Τμήματα Ένταξης, που πληρούν τις προϋποθέσεις και
δεν έχουν συσταθεί ακόμη.
Η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι η υλοποίηση των 4.500 διορισμών στην Ειδική Αγωγή
για το 2019, αριθμός σαφώς μικρότερος των πραγματικών αναγκών, έχει ήδη
καθυστερήσει πολύ και καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει σ’ αυτούς το ταχύτερο
δυνατόν. Λόγω όμως της καθυστέρησης που παρατηρείται στις διαδικασίες και με
δεδομένο ότι οι μεταθέσεις για το 2019-20 πρέπει να ανακοινωθούν το Μάρτιο,
στην περίπτωση που οι διορισμοί γίνουν μετά τις μεταθέσεις, θα πρέπει να
προηγηθεί η ικανοποίηση των αιτήσεων μετάθεσης, που υποβάλλονται ως 25 Νοεμβρίου
2019.»
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το βάρος της ειδικής αγωγής, ιδιαίτερα στη Β/θμια Εκπ/ση, έχει σηκωθεί όλα αυτά
τα χρόνια κυρίως από αναπληρωτές συναδέλφους. Η κυβέρνηση και το υπουργείο
παιδείας προσπαθούν να μπαλώσουν όπως – όπως τις καθυστερήσεις και τα λάθη στο
ζήτημα των μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή. Όμως, τα λάθη και τα προβλήματα
διαδέχονται το ένα το άλλο! Οι πίνακες του προσοντολογίου, δηλαδή, της πιο
σκληρής και τιμωρητικής αξιολόγησης και της ανακατανομής των πινάκων με βάση
τη μοριοδότηση «προσόντων», απαξιώνουν εντελώς βασικό πτυχίο και προϋπηρεσία,
έτσι ώστε να μην κατοχυρώνεται ουσιαστικά κανένα δικαίωμα.
Σε αυτή τη λογική, η τροπολογία:
Οδηγεί σε δραστική μείωση των οργανικών θέσεων στα σχολεία της Β/θμιας
κάτω από 300 μαθητές, που είναι και τα περισσότερα.
Δεν απαντάει στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, όπου φοιτούν μαθητές με
ειδικές ανάγκες και μαθησιακά προβλήματα, ενώ δημιουργεί και καθεστώς
ανισοτήτων μεταξύ των ειδικοτήτων. Οι οργανικές θέσεις που θα δημιουργηθούν
είναι πολύ λιγότερες από αυτές που απαιτούνται, ενώ πολλές φορές απορρίπτονται
οι σχετικές αιτήσεις των σχολείων.
Διεκδικούμε δημιουργία των ΤΕ χωρίς ύπαρξη κατώτερου ορίου! Οι μνημονιακοί
διορισμοί ειδικής αγωγής θα φτάσουν στην καλύτερη περίπτωση μέχρι τους 1500 στη
Β/θμια [από τους συνολικά 4500]. Καταλαβαίνει κανείς ότι είναι ελάχιστοι, αφού
υπάρχουν 1800 θέσεις ΣΜΕΑΕ και 3500 σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας, που όλες
θα πρέπει να έχουν ένα τμήμα ένταξης και φυσικά δεν το έχουν. Αν προστεθεί σε
αυτά και η παράλληλη στήριξη, βρισκόμαστε πολύ μακριά από τις πραγματικές
ανάγκες. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να συσταθούν χιλιάδες ακόμα οργανικές και να
καλυφθούν αυτές με μόνιμο προσωπικό.
Η τεράστια μείωση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το
2009 - λόγω συνταξιοδότησης, θανάτων, μετατάξεων, ανίατων ασθενειών κλπ.
δείχνει το τεράστιο πρόβλημα με τα κενά και τις χιλιάδες χαμένες ώρες στα σχολεία όλης της
Ελλάδας. Οι αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί μέχρι σήμερα στη Β/θμια είναι
περίπου 11.200 (γενικών ειδικοτήτων, ΣΜΕΑΕ κλπ). Πιάσαμε πλέον το
εξωφρενικό ποσοστό του 23% ελαστικής εργασίας -συνολικά σε Π.Ε.και Δ.Ε.-, με ό,τι αυτό
συνεπάγεται σε κοινωνικό κόστος, με την περιφορά όλων σε δύο και περισσότερα
σχολεία -σε ποσοστό που σε κάποιες περιοχές ξεπερνάει το 35%- αλλά και σε σχέση
με τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μαθησιακά δικαιώματα των
μαθητών. Η μονιμοποίηση των χιλιάδων κενών και η διεύρυνση της αδιοριστίας και της
αναπλήρωσης κάνει επιτακτική την ανάγκη πρόσληψης χιλιάδων μονίμων
εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ. Μάλιστα, οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων πρέπει να
υπολογισθούν με το ωράριο στα προ του 2013 επίπεδα, με τις ώρες
υπευθύνων εργαστηρίων, τους υπεύθυνους βιβλιοθήκης, την κατάργηση των
συνδιδασκαλιών και του κατώτατου αριθμού για τα τμήματα, την επαναφορά των
παράλληλων τμημάτων στη β΄ ξένη γλώσσα, την επιστροφή του υπεύθυνου ολοήμερου
στα δημοτικά και με τμήματα όχι ασφυκτικά γεμάτα (20 μαθητές/τμήμα, 15/ΟΠ,
10/εργαστήριο, μείωση μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές
δυσκολίες). Οι ανάγκες αυτές ανέρχονται σε τουλάχιστον 40.000 εκπαιδευτικούς
σε Α/θμια και Β/θμια!
Με βάση τα παραπάνω και επειδή θεωρούμε ότι τόσο η ουσία, όσο και η
διαδικασία αυτής της σύστασης οργανικών θέσεων συγκαλύπτει τον πραγματικό αριθμό
των οργανικών κενών και δημιουργεί συνθήκες ανταγωνισμού μεταξύ ειδικοτήτων, δεν
θα την νομιμοποιήσουμε με την υπογραφή μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου