Σάββατο 21 Μαρτίου 2020

Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι!

Η εξάπλωση του COVID-19 παγκοσμίως έχει αλλάξει δραματικά την καθημερινότητά μας σε όλα τα επίπεδα. Η πλήρης αποδόμηση του δημόσιου συστήματος υγείας,
ως αποτέλεσμα της πολιτικής που άσκησαν όλες οι τελευταίες Κυβερνήσεις στη χώρα μας, έρχεται στην παρούσα φάση να μας αποδείξει τις τραγικές συνέπειές της και να μας τονίσει πόσο ανοχύρωτοι είμαστε απέναντι στη νέα πανδημία. Οι αγώνες που δίναμε όλα τα τελευταία χρόνια, διεκδικώντας ένα δημόσιο δωρεάν σύστημα υγείας και παιδείας για όλους, βρίσκουν δυστυχώς την τραγική τους δικαίωση.

Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους γιατρούς, τους νοσηλευτές και το βοηθητικό προσωπικό όλων των μονάδων υγείας, καθώς και σε όλους τους εργαζομένους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, που παλεύουν κάτω από τις χειρότερες συνθήκες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις άμεσες ανάγκες μας. Συμπαραστεκόμαστε σε όλους τους απολυμένους από την εργασία τους και βεβαίως ως δάσκαλοι δηλώνουμε ότι είμαστε έμπρακτα δίπλα στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους.

Στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για την πανδημία του κορωνοϊού εκδόθηκε ΚΥΑ για αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων από 13/03 μέχρι 24/03 (και ήδη ανακοινώθηκε παράταση της αναστολής έως και 10/04). Επίσης στις 17/03 εκδόθηκε εγκύκλιος από το ΥΠΑΙΘ για την περιορισμένη λειτουργία των υπηρεσιών του. Από τις 14/03 το ΥΠΑΙΘ διατυμπάνιζε σε όλα τα μέσα, την έναρξη των εξ αποστάσεως μαθημάτων από τη Δευτέρα 16/3 στους νομούς Ηλείας, Αχαΐας και Ζακύνθου και την επέκτασή τους στην υπόλοιπη χώρα σταδιακά από Τρίτη 17/3, αρχικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Ακολούθησε «βομβαρδισμός» μηνυμάτων από το Υπουργείο και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με ασαφείς οδηγίες σχετικά με το πώς θα υλοποιηθούν τα σχέδια του Υπουργείου.

Για τα ζητήματα αυτά επισημαίνουμε τα εξής:

1. Από την παραπάνω ΚΥΑ, δεν προβλέπεται για οποιονδήποτε λόγο η παρουσία των συναδέλφων εκπαιδευτικών στα σχολεία. Συνεπώς κάθε κλήση ή απαίτηση για παρουσίαση εκπ/κού στα σχολεία είναι παράνομη και παράλογη. Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε πως το μέτρο της καθημερινής παρουσίας των διευθυντών και υποδιευθυντών στα σχολεία (ακόμα και μετά τις προβλέψεις της εγκυκλίου για την περιορισμένη λειτουργία των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ) είναι υπερβολικό και δείχνει άγνοια της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Οι περισσότερες διοικητικές εργασίες του σχολείου μπορούν να διεκπεραιώνονται εξ αποστάσεως.

2. Είναι αναγκαίο να ανασταλεί η λειτουργία όλων των εκπαιδευτικών δομών ( ΚΕΣΥ, ΚΠΕ κλπ.).

3. Όσον αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση:
α) Από πουθενά δεν προκύπτει ότι αυτή είναι υποχρεωτική. Κάτι τέτοιο εξάλλου δεν θα μπορούσε να συμβεί, διότι:
Υποχρεωτικότητα σημαίνει, να είχε φροντίσει το υπουργείο, ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός και ο κάθε μαθητής να έχει την απαιτούμενη τεχνογνωσία αλλά και τη δυνατότητα πρόσβασης στον ανάλογο εξοπλισμό, κάτι το οποίο προφανώς και δεν έχει γίνει.
Υποχρεωτικότητα σημαίνει, να μπορείς ως δάσκαλος να απευθύνεσαι σε όλους/ες τους μαθητές/ιές σου και όχι σε ορισμένους εξ αυτών που έχουν τη δυνατότητα να σε παρακολουθήσουν.
Υποχρεωτικότητα σημαίνει, απουσίες για τους μαθητές που δε συμμετέχουν και σχετική άδεια απουσίας για εκπαιδευτικούς ή μαθητές που πιθανότατα μπορεί να νοσούν οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειάς τους από τον κορωνοϊό.
Υποχρεωτικότητα σημαίνει, η κάθε οικογένεια να είναι σε θέση να εξασφαλίσει για κάθε παιδί - μαθητή έναν Η/Υ, ώστε να μπορούν ταυτόχρονα να πραγματοποιούνται διαδικτυακά μαθήματα. Το ζήτημα βέβαια γίνεται ακόμη πιο περίπλοκο για τις οικογένειες των εκπαιδευτικών που καλούνται γονείς και παιδιά συγχρόνως να μετέχουν σε εξ αποστάσεως διαδικασίες.

β) Η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (εκεί όπου είναι εφικτή), δεν μπορεί παρά να είναι σε προαιρετική βάση και να μην θεωρηθεί ότι πραγματοποιείται στο επίπεδο της αναπλήρωσης των μαθημάτων και της κάλυψης της ύλης, αλλά μόνο ως ένα συμπληρωματικό μέσον που βοηθά να μη χάνεται εντελώς η επαφή των μαθητών με το σχολείο.

γ) Ως εκπαιδευτικοί ήδη σε πολλές των περιπτώσεων και πριν ακόμη ασχοληθεί με το αντίστοιχο ζήτημα το υπουργείο, ήμασταν αλληλέγγυοι και σε επαφή με τους μαθητές μας και φροντίζαμε ώστε να βρίσκονται σε μια όσο το δυνατόν ήρεμη κατάσταση, υποστηρίζοντάς τους ψυχολογικά, αλλά και μαθησιακά. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε για όσο καιρό χρειαστεί, με όποιον τρόπο ή μέσο διαθέτει ο καθένας από εμάς.

δ) Tο ΥΠΑΙΘ οφείλει να λάβει υπ' όψιν τα σημαντικά προβλήματα που υφίστανται στην υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού και να μην αναλώνεται σε στείρους εντυπωσιασμούς. Η διδασκαλία μέσα στην τάξη δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την απρόσωπη εξ αποστάσεως «διδασκαλία». Η εκπαιδευτική κοινότητα ήδη υποφέρει από τη χρόνια υποχρηματοδότηση και τις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση πως οποιαδήποτε σκέψη ή προσπάθεια μελλοντικής αντικατάστασης της δια ζώσης διδασκαλίας από την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία, θα είναι αιτία πολέμου για το εκπαιδευτικό κίνημα.

Εν κατακλείδι και για να μιλάμε επί της ουσίας. Θα μπορούσε το Υπουργείο μέσω προγραμμάτων στη δημόσια και ιδιωτική τηλεόραση, στην ιστοσελίδα του και όπου αλλού είναι εφικτό και προσβάσιμο σε όλους, να επιχειρήσει να διατηρήσει μία στοιχειώδη επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία και να βοηθήσει στην ψυχική τους ισορροπία.

Ας ασχοληθούν οι αρμόδιοι με την εφαρμογή ουσιαστικών μέτρων που έχουν να κάνουν με τη διασφάλιση της επιβίωσης και της διαβίωσης όλων μας και με την εκπαίδευση όλων των παιδιών.

Επίσης το υπουργείο Παιδείας οφείλει άμεσα να προχωρήσει σε περικοπή της ύλης στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και σε κατάργηση των ενδοσχολικών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων. Ας αναλογιστεί η πολιτική ηγεσία τις τεράστιες ευθύνες που φέρει απέναντι στους μαθητές και τις οικογένειές τους, όταν σε πολλές περιπτώσεις τα παιδιά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών ξεκίνησαν μαθήματα πολύ αργότερα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς!

Δυστυχώς χρειάστηκε να βρεθούμε σε αυτήν την εφιαλτική κατάσταση για να φανούν και εμπράκτως οι μηδαμινές κοινωνικές παροχές και το σαθρό σύστημα πρόνοιας σε όλα τα επίπεδα. Ακόμη και σήμερα και αυτή η Κυβέρνηση για ακόμη μια φορά, προσπαθεί να καλλιεργήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό, προκειμένου να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη και να στρέψει την οργή των ανθρώπων μακριά από τους υπαίτιους γι’ αυτήν την κατάσταση. Οι ευθύνες όλων των μνημονιακών Κυβερνήσεων είναι μεγάλες και θα έρθει σύντομα η στιγμή που θα αποδοθούν!

Για το Δ.Σ.
   Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                        Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
     Γιαννάτου Κική                                      Γεωργουσίδου Μαρία



Δεν υπάρχουν σχόλια: