«Μείνετε σπίτι» και η τύχη σας δουλεύει!
ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ Η
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
“Η βλακεία είναι ανθεκτική, κι
αυτό μπορεί να το καταλάβει όποιος δεν σκέφτεται πάντα και μόνο τον εαυτό του.
Και ως προς τούτο, οι συμπολίτες μας ήταν σαν όλο τον κόσμο, σκέφτονταν μόνο
τον εαυτό τους, μ’ άλλα λόγια, ήταν ανθρωπιστές: δεν πίστευαν στις συμφορές. Η
συμφορά δεν έχει ποτέ ανθρώπινα μέτρα, για αυτό λέμε πάντα πως η συμφορά είναι
εξωπραγματική, ένα κακό όνειρο που θα περάσει. Δεν περνά όμως πάντοτε, και μόνο
οι άνθρωποι περνούν, από εφιάλτη σε εφιάλτη, και πρώτοι απ’ όλους οι
ανθρωπιστές, επειδή δεν είχαν λάβει προληπτικά μέτρα. Οι συμπολίτες μας δεν
έφταιγαν περισσότερο απ’ όλους τους άλλους, απλώς ξεχνούσαν τι θα πει
μετριοφροσύνη, νόμιζαν ότι έχουν την κατάσταση στα χέρια τους και πως οι
συμφορές ήταν απίθανες. Έτσι, εξακολούθησαν να κυνηγούν τις ‘υποθέσεις’ τους,
να ετοιμάζονται για ταξίδια, να έχουν απόψεις. Πώς να σκεφτούν μια πανούκλα που
καταργεί το μέλλον, τις μετακινήσεις, τις συζητήσεις; Πίστευαν πως ήταν
ελεύθεροι, όμως ποτέ κανείς δεν θα’ναι ποτέ ελεύθερος όσο υπάρχουν συμφορές”
Αλμπέρ
Καμύ «Η Πανούκλα»
Η κρίση από την
πανδημία, συνέχεια της κρίσης στην οικονομία και των μνημονίων, δεν ήταν
κεραυνός εν αιθρία. Αναδείχθηκαν για άλλη μια φορά οι σοβαρές αδυναμίες του
καπιταλιστικού συστήματος, η απάτη της πεποίθησης ότι οι νόμοι της αγοράς
πρέπει να είναι οι κινητήριες δυνάμεις των κοινωνιών αλλά και η οικτρή
κατάσταση του όποιου κοινωνικού κράτους έχει απομείνει, μετά από τη χρόνια
λιτότητα και τις περικοπές σε όλα τα κοινωνικά αγαθά.
Η
χώρα μας μετράει ήδη δεκάδες νεκρούς και διασωληνωμένους συμπολίτες μας, αλλά και 110.000 απολυμένους ή με «αναστολή
σύμβασης». Με τον πληθυσμό φοβισμένο και τρομαγμένο, με τα εργασιακά δικαιώματα
να καταστρατηγούνται, τη συνδικαλιστική δράση σε γύψο και τις λαϊκές ελευθερίες
σε περιορισμό, oι προτεραιότητες του
ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης της ΝΔ για τη Δημόσια Παιδεία παραμένουν, στο ακέραιο,
στις κατευθύνσεις των ΟΟΣΑ, Ε.Ε. και ΔΝΤ.
Οι εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης είναι ταχύτατες.
Με αφορμή την ανακοίνωση της εξεταστέας ύλης στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα
μαθήματα αναδείχθηκαν για ακόμη μία φορά τα
τεράστια προβλήματα που προκύπτουν από την υποστελέχωση των σχολικών μονάδων σε
ό,τι αφορά στο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Υπάρχουν χιλιάδες μαθητές που
ξεκίνησαν μαθήματα πολύ αργότερα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς λόγω
έλλειψης εκπαιδευτικών και τώρα καλούνται «προαιρετικά» μέσω τηλεκπαίδευσης να
ολοκληρώσουν την ύλη! Επίσης «προαιρετικά» το υπουργείο ζητά από τους
εκπαιδευτικούς να κάνουν διαδικτυακά μαθήματα ακόμη και τις ημέρες των γιορτών
ή να επιμορφωθούν οποιαδήποτε ώρα της ημέρας στην τηλεκπαίδευση. Με βάση τα
παραπάνω και σε συνδυασμό με τη βεβαιότητα πλέον ότι
οι χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί δεν πρόκειται σύντομα να υλοποιηθούν, είναι
δεδομένο ότι η «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» ήρθε για να μείνει, αντικαθιστώντας
με την πρώτη ευκαιρία την αδυναμία πραγματοποίησης δια ζώσης διδασκαλίας. Όλα πλέον συνηγορούν ότι η πρόθεσή τους
είναι να αξιοποιήσουν την κρίση της πανδημίας σαν ζοφερή παρακαταθήκη για το
μέλλον.
Μέσα σ’ αυτό
το ασφυκτικό πλαίσιο με τα σχολεία κλειστά και όλη την κοινωνία σε καραντίνα
διαρκείας, η κυβέρνηση ετοιμάζει «νέο» πολυνομοσχέδιο! Θα περίμενε
κανείς το πολυνομοσχέδιο να διόρθωνε όλες τις χρόνιες αδυναμίες του
εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και αυτές που εντοπίστηκαν πρόσφατα.
Αντιθέτως το πολυνομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει:
Α.
Διορθωτικές αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ (στο σύστημα
“Γαβρόγλου”).
Β.
Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων από την Α Λυκείου.
Γ.
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών – Επιμόρφωση.
Δ.
Πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυση νέων Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων.
Ε.
Νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο.
Ζ.
Ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση σύμπραξης των ελληνικών με ξένα Πανεπιστήμια.
Η.
Ρυθμίσεις για τη διαδικασία Πρυτανικών εκλογών.
Θ.
Ρυθμίσεις για μη απαιτητή αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ πτυχίων, για υποψήφιους
φοιτητές πολίτες εκτός ευρωπαϊκής Ένωσης που επιθυμούν να εγγραφούν στα
ξενόγλωσσα τμήματα των ελληνικών Πανεπιστημίων.
Αλήθεια οι μαθητές και
οι εκπαιδευτικοί αυτό που χρειάζονται τώρα είναι η επαναφορά του φαντάσματος
της Τράπεζας Θεμάτων και η Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών;
Οι αδυναμίες που
αποκαλύφθηκαν με την τηλεκπαίδευση (θα τις αναλύσουμε εν ευθέτω χρόνω) θα
καλυφθούν με το «Πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυση νέων Πειραματικών και Πρότυπων
Σχολείων»;
Το
εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να αντιδράσει συντεταγμένα θέτοντας τα δικά του
προτάγματα και εκείνες τις διεκδικήσεις οι οποίες θα απαλύνουν τις χρόνιες
αδυναμίες της εκπαίδευσης.
Απαιτούμε:
· Να
μην κατατεθεί κανένα νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας!
· Στήριξη των μαθητών μας και των οικογενειών τους που
πλήττονται από την πανδημία σε όλα τα επίπεδα από την Πολιτεία.
· Μόνιμοι
διορισμοί εκπαιδευτικών, προκειμένου να καλυφθούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες
όπως αυτές προσδιορίζονται μέσα από τα αιτήματα της ΟΛΜΕ! Καμία εξ αποστάσεως
διδασκαλία δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία εκπαιδευτικού - μαθητών
στη σχολική τάξη!
·
Κατάργηση όλων των
προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων σε όλες τις τάξεις.
· Να
γίνει νέα περικοπή εξεταστέας ύλης για τις Πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς
πληθαίνουν οι καταγγελίες ότι σε πολλά μαθήματα, ιδιαίτερα των ΕΠΑΛ, η ύλη που
ανακοινώθηκε δεν έχει διδαχθεί σε όλα τα σχολεία!
· Άμεση
ενίσχυση και θωράκιση του ΕΣΥ με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό, την απαραίτητη
υλικοτεχνική υποδομή, τις ΜΕΘ και τα μαζικά τεστ για την υγεία του πληθυσμού.
Αυτονόητη επίσης
υποχρέωση του ΥΠΑΙΘ είναι, αντί να μεθοδεύει την απόρριψη χιλιάδων αιτήσεων μεταθέσεως των συναδέλφων
μας και τον εγκλωβισμό τους μακριά από τις οικογένειές τους, να
ολοκληρώσει άμεσα και με διαφάνεια τη
σχετική διαδικασία, υιοθετώντας τα διαχρονικά αιτήματα του εκπ/κού κινήματος
που συμβάλλουν στη στήριξη των συναδέλφων και των οικογενειών τους.
Eίμαστε εδώ, διεκδικούμε, αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο, παραμένουμε ζωντανοί!
Για
το Δ.Σ.
Η
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιαννάτου
Κική
Γεωργουσίδου Μαρία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου