Αλλάζουν -πάλι- όλα σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Περισσότερα εξεταζόμενα μαθήματα σε Γυμνάσιο-Λύκειο.
Ρεπορτάζ: Χρύσα Βαϊνανίδη
Μετά το νομοσχέδιο με το οποίο θεσπίστηκε η Εθνική Αρχή της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ένα υπερ-όργανο που ελέγχει το σύνολο της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα (χρηματοδότηση, αξιολόγηση κτλ.), έρχεται το νέο νομοσχέδιο με ρυθμίσεις που αφορούν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και την τριτοβάθμια.
Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία, το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν δύο ακόμη νομοσχέδια που θα αφορούν τα στελέχη και τις δομές εκπαίδευσης και την επαγγελματική εκπαίδευση.
Αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, εισαγωγή νέων θεματικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα, επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών και αξιολόγηση των σχολικών μονάδων είναι μερικές από τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας το οποίο αναμένεται να μπει σήμερα σε δημόσια διαβούλευση.
Σαρωτικές αλλαγές έρχονται και στο Λύκειο καθώς πέρα από την Τράπεζα Θεμάτων αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα, αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης, μειώνονται οι ομάδες προσανατολισμού στη Γ' Λυκείου ενώ θα επανέλθουν οι συντελεστές βαρύτητας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Στο Νηπιαγωγείο εισάγεται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή.
Στο Δημοτικό, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις και εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές.
Στο Γυμνάσιο, αυξάνονται τα εξετάζομενα μαθήματα από 4 που είναι σήμερα σε 7, ενώ για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση. Οι επαναληπτικές εξετάσεις θα διεξάγονται τον Σεπτέμβριο.
Στο Λύκειο επανέρχονται οι μίνι πανελλαδικές για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη. Η Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμοσθεί από την επόμενη σχολική χρονιά 2020-2021. Επίσης αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 που είναι σήμερα σε 10 σε όλο το Λύκειο και θα επανέλθουν οι συντελεστές βαρύτητας στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Παράλληλα αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και τη Γ΄ Λυκείου: τα παιδιά θα εξετάζονται σε 8 μαθήματα στην Α’ Λυκείου (8 είναι σήμερα), σε 7 μαθήματα στη Β’ Λυκείου από 6 που είναι σήμερα και σε 5 μαθήματα από τα 4 που είναι σήμερα στη Γ’ Λυκείου.
Οι ομάδες προσανατολισμού από τέσσερις γίνονται ξανά τρεις: α) Ανθρωπιστικές Επιστήμες, β) Θετικές Σπουδές και Σπουδές Υγείας και γ) Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής.
Στη θεωρητική κατεύθυνση η Κοινωνιολογία αντικαθίσταται από το μάθημα των Λατινικών, αλλά από την επόμενη χρονιά 2021-2022 θα εξετάζονται στη θέση της, δηλαδή η αλλαγή αφορά όσους θα πάνε του χρόνου στη Β Λυκείου. Στις εφετινές εξετάσεις δηλαδή, και πάλι η Κοινωνιολογία θα εξεταστεί πανελλαδικά.
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών προβλέπεται να γίνει ως εξής:
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει του χρόνου (από Σεπτέμβριο 2021), αλλά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα αρχίσει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
Η μοριοδότηση θα γίνει ως ακολούθως: Διπλή μοριοδότηση στα δυσπρόσιτα και ποινές διετούς η και τριετούς αποκλεισμού σε όσους δεν εμφανίζονται στα σχολεία.
Για τα πρότυπα - πειραματικά:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου