«Ο εύκολος στόχος για κάθε ηγεσία του υπ. Παιδείας το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας»
H Πανελλήνια Ένωση Επιστημόνων Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας εκφράζοντας την έντονη διαμαρτυρία και δυσαρέσκειά της, μετά τη δημοσιοποίηση του ΦΕΚ για τα Ωρολόγια Προγράμματα Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου σχ. έτους 20202021, στέλνει ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ.
ΚΕΡΑΜΕΩΣ
Αξιότιμη κα Υπουργέ
Με τις τελευταίες ενέργειες σας στα πλαίσια της Αναβάθμισης (;) του σχολείου, μπορούμε να πούμε πως ολοκληρώσατε το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων, που θέλησαν να υποβαθμίσουν την Οικιακή Οικονομία ως ένα «ήσσονος σημασίας» μάθημα, και γιατί όχι, να το εξαφανίσουν από το ωρολόγιο πρόγραμμα! Δυστυχώς, εσείς οι ίδιοι που κατηγορούσατε την προηγούμενη κυβέρνηση για τα έργα της στον χώρο της εκπαίδευσης συνεχίζετε την πορεία που αυτή χάραξε. Οι υπουργοί της απελθούσας κυβέρνησης κατήργησαν το μάθημα από την Β’ Γυμνασίου και αφαίρεσαν από τον κλάδο την β’ ανάθεση του μαθήματος της Γεωγραφίας, αν και η Οικονομική Γεωγραφία είναι μάθημα συναφές με τον κλάδο και που διδάσκαμε στα σχολεία για περισσότερα από 30 χρόνια. Τώρα , ήρθατε εσείς να ολοκληρώσετε τον αφανισμό του κλάδου, αφαιρώντας μία ακόμα ώρα από τις δύο (2) εναπομείνασες στην Α’ Γυμνασίου.
Υποβαθμίζετε διαρκώς το μάθημα, χωρίς να έχετε ούτε έναν λόγο, ούτε ένα επιχείρημα για να στηρίξετε την απόφασή σας. Μάλιστα, οι πράξεις σας έρχονται σε πλήρη αντίφαση με τα λεγόμενα σας: « Επενδύοντας σήμερα στην εκπαίδευση, παρέχουμε στα παιδιά μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια για το αύριο» (Δευτερολογία στην ολομέλεια της βουλής 10/6 – Νομοσχέδιο » Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»)
Αλήθεια, τι είδους πολίτες προτείνετε να βγάζουμε από τα σχολεία μας; Πολίτες που δεν θα έχουν άποψη για τα κοινά και τον ρόλο των κοινωνικών θεσμών, όπως για παράδειγμα αυτόν της οικογένειας; Μειώνετε ώρες διδασκαλίας σε μαθήματα που δίνουν έμφαση στην οικογένεια και στην κοινωνία, που μελετούν τους θεσμούς και την εξέλιξη της κοινωνίας.
Ποιος ο λόγος να κατακερματίσετε την ύλη του μαθήματος σε ενότητες τύπου
PROJECT (π. χ. Εργαστήρια Δεξιοτήτων) αποκαλώντας τα Δεξιότητες Ζωής;
Ειλικρινά κυρία Υπουργέ,
Γνωρίζετε με τι ασχολείται ακριβώς το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας ; Έχετε μελετήσει τα βιβλία της Οικιακής Οικονομίας, ώστε να έχετε μια εμπεριστατωμένη άποψη για το μάθημα και τη χρησιμότητά του ;
Γνωρίζετε την θέση της Οικιακής Οικονομίας στην Παγκόσμια Κοινότητα;
Σας υπενθυμίζουμε ότι ως Οικιακή Οικονομία ορίζεται «η επιστήμη που μελετάει την οικογένεια και τους διαθέσιμους πόρους αυτής για την ικανοποίηση των βασικών αναγκών των μελών σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον» (Florencio, 1995). Σύμφωνα δε με το International Federation of Home Economics, η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας ενδυναμώνει και ενισχύει την ποιότητα της ζωής του ατόμου, της οικογένειας και της κοινότητας. Συγχρόνως, τα κείμενα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της UNESCO για τις σύγχρονες κατευθύνσεις της εκπαίδευσης, αναφέρονται στον κρίσιμο ρόλο της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση της έννοιας και του περιεχομένου της Αειφόρου Ανάπτυξης.
Γνωρίζετε Κυρία Υπουργέ πως ωθείτε τους εκπαιδευτικούς της Οικιακής Οικονομίας στην μόνιμη αναζήτηση συμπλήρωσης του διδακτικού τους ωραρίου και τους εκπαιδευτικούς της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στην ανεργία; Ο διορισμός δε των νέων πτυχιούχων του τμήματος φαντάζει αδύνατος.
Γιατί μας στερείτε το δικαίωμα να έχουμε οργανική θέση;
Γιατί μας αφαιρείτε το δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης μεταξύ των άλλων εκπαιδευτικών, μη μπορώντας να διεκδικήσουμε θέσεις Διεύθυνσης και Υποδιεύθυνσης στα σχολεία μας;
Γιατί ο κλάδος μας κυρία Υπουργέ κάθε φορά που αλλάζει η κυβέρνηση θα πρέπει να είναι ο εύκολος « ΣΤΟΧΟΣ»;
Για την
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ
TO Δ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου