Τετάρτη 26 Αυγούστου 2020

ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ και ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΑΣΥΝΑΡΤΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ



1. Το έγγραφο για τις προσωρινές τοποθετήσεις της Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ κ.Γκίκα ΕΔΩ


2. 

Α΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
 (ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ, ΜΑΝΔΡΑΣ–ΕΙΔΥΛΛΙΑΣ, ΜΕΓΑΡΙΔΑΣ)
ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ - ΖΕΦΥΡΙΟΥ - ΦΥΛΗΣ
24/08/2020
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΕΜΠΤΗ 27/8/2020 ΣΤΙΣ 13:30 ΜΜ
Αρχίζει σε λίγες ημέρες η νέα σχολική χρονιά εν’ μέσω της νέας όξυνσης της πανδημίας του κορωναϊού. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι η έναρξη των σχολείων θα γίνει κανονικά στις 7 Σεπτεμβρίου με τις τάξεις σε πλήρη σύνθεση και αριθμό μαθητών σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Λίγο έλειψε το ελάχιστο και προφανές  μέτρο προφύλαξης, οι μάσκες, να τις προμηθεύονται οι ίδιοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Τα μέτρα αποσυνωστισμού  των σχολείων με τη δημιουργία τμημάτων των 10-15 μαθητών και την πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού είναι ανύπαρκτα. Όπως ανύπαρκτα είναι και τα μέτρα υγειονομικής προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών και της συνεχούς σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου καθαριότητας των σχολείων.
Η στόχευση προφανής. Η ελαχιστοποίηση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και του κόστους υγειονομικής προστασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Όλα στο όνομα της ατομικής ευθύνης.
Στον αντίποδα αυτής της λογικής η κυβέρνηση παρουσιάζεται ιδιαίτερα κινητική και «γρήγορη» όσον αφορά τις αποφάσεις της για την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών της περιόδου Σεπτεμβρίου με διαδικασίες fast track για την κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων. Έφτασε μάλιστα να αποφασίσει αυτές οι διαδικασίες να πραγματοποιηθούν μέσα στο κατακαλόκαιρο μέχρι τις 14 Αυγούστου. Εκτός της ανεφάρμοστης αυτής απόφασης αποφάσισε να ανοίξει την πόρτα για την επιλεκτική κάλυψη των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, αν δεν μπορούν να καλυφθούν όλα τα κενά των σχολείων με εκπαιδευτικό προσωπικό. Να προταχθεί, δηλαδή, η κάλυψη για παράδειγμα των σχολείων με κενά στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα έναντι άλλων που δεν έχουν αντίστοιχες ανάγκες.  Αυτές οι αποφάσεις οδηγούν στην καταστρατήγηση της διαφάνειας στις διαδικασίες κάλυψης των λειτουργικών αναγκών των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό και στην κυριαρχία ρουσφετολογικών μηχανισμών.   
·         Απαιτούμε την άμεση δημιουργία τμημάτων των 10-15 μαθητών και την πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού για την ομαλή λειτουργία των σχολείων εν μέσω της πανδημίας.
·         Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την υγειονομική προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών και την συνεχή καθαριότητα των σχολείων.
·         Απαιτούμε η κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων να πραγματοποιηθεί με όλους τους κανόνες της διαφάνειας στην αρχή της σχολικής χρονιάς με τα σχολεία ανοιχτά, σύμφωνα με τις προτάσεις των ΕΛΜΕ και της προϊστορίας της περιοχής.
Η διαδικασία κάλυψης των λειτουργικών κενών των σχολείων της περιόδου Σεπτεμβρίου στην αρχή της σχολικής χρονιάς πραγματοποιείται  με ευθύνη του κάθε Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΠΥΣΔΕ), χωρίς την ύπαρξη σαφούς νομικού πλαισίου όπως τα ΠΔ50 και ΠΔ100 για τις οργανικές τοποθετήσεις που ανάγονται στις κατηγορίες μετάθεσης. Παρ’ όλα αυτά τα συγκεκριμένα ΠΔ προβλέπουν και παραπέμπουν σε αντίστοιχη διαδικασία για την κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων στην περίοδο του Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, το ΠΔ50/96 στο άρθρο 14 που ρυθμίζει την άρση της υπεραριθμίας των εκπαιδευτικών, στην παράγραφο 7 αναφέρει: «Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.».
Επίσης στο ΠΔ50/96 στο Άρθρο 14  που ρυθμίζει την οργανική τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολική μονάδα στην παράγραφο 12 αναφέρει: «Οι εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετήθηκαν σε σχολεία της προτίμησής τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις. Σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί αυτοί είναι περισσότεροι από τις οργανικές θέσεις, παραμένουν ως υπεράριθμοι στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά ή διατίθενται για τη συμπλήρωση ωραρίου σύμφωνα με τη διαδικασία του εδαφίου β' της παρ. 7 του άρθρου 14 σε σχολεία της συγκεκριμένης περιοχής.»

Τα ΔΣ των δύο ΕΛΜΕ απαιτούν για τις υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτεμβρίου  διαδικασίες αντίστοιχες με όσα προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο των μεταθέσεων, για να υπάρχει μια βάση αρχών και διαφάνειας, όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια στη Δυτική Αττική.
Το εκπαιδευτικό κίνημα της περιοχής μας, συσπειρωμένο στις δύο ΕΛΜΕ, που δραστηριοποιούνται στην Δυτική Αττική, έχει πετύχει στο παρελθόν και απαιτούμε και φέτος, να ακολουθούνται απ’ το ΠΥΣΔΕ συγκεκριμένες διαδικασίες.
Α) Το ΠΥΣΔΕ, που είναι υπεύθυνο για την επεξεργασία των κενών, μετά από πρόταση των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων, ανακοινώνει και δημοσιοποιεί ΟΛΑ τα κενά.
Β) Το ΠΥΣΔΕ τοποθετεί τους εκπαιδευτικούς χωρίς να κάνει καμιά επιλογή κενών μετά από αίτησή τους με βάση τα μόρια (μετάθεσης κι απόσπασης)  και την υπηρεσιακή κατάσταση των συναδέλφων με την ακόλουθη σειρά:
1.      Λειτουργικά υπεράριθμοι. (Αφορά εκπαιδευτικούς με οργανική τοποθέτηση σε σχολική μονάδα).
2.      Διάθεση ΠΥΣΔΕ (Αφορά εκπαιδευτικούς που δεν πήραν οργανική τοποθέτηση σε σχολική μονάδα και είναι υπεράριθμοι στην διάθεση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, του ΠΥΣΔΕ).
3.      Εκπαιδευτικοί που ζητούν Απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ (Αφορά όσους έχουν οργανική τοποθέτηση σε σχολική μονάδα και επιθυμούν να αλλάξουν σχολείο για την τρέχουσα σχολική χρονιά).
4.      Αποσπασμένοι από άλλα ΠΥΣΔΕ για την τρέχουσα σχολική χρονιά.
5.      Εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν στην περιοχή από Μετάταξη (αν υπάρχουν).
6.      Νεοδιόριστοι που τοποθετήθηκαν στην περιοχή.
7.      Αναπληρωτές που τοποθετήθηκαν στην περιοχή.

Οι εκπαιδευτικοί της κάθε κατηγορίας συγκρίνονται μεταξύ τους με βάση τα μόριά τους. Η σειρά τοποθέτησης των κατηγοριών των εκπαιδευτικών, όπως το απαιτούν οι ΕΛΜΕ, αφορά την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών και την αρχαιότητα τους στην περιοχή, αρχές που διέπουν όλη τη λογική των ΠΔ50/96 και ΠΔ100/97 που αφορούν τις μεταθέσεις.

Οι διαθέσεις των εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται για την κάλυψη μικρών κενών και σε καμία περίπτωση για κάλυψη ολόκληρων κενών που θα προκαλέσουν την κατάτμησή τους. Σε κάθε περίπτωση κάλυψη τέτοιου κενού με διάθεση δύο εκπαιδευτικών, σε ακραίες περιπτώσεις, μπορεί να πραγματοποιηθεί στο τέλος της  διαδικασίας των λειτουργικών τοποθετήσεων. Οι διαθέσεις πρέπει να γίνονται στο τέλος της διαδικασίας των λειτουργικών τοποθετήσεων, εκτός απ’ τις προφανείς περιπτώσεις, όπου «κουμπώνουν» καλύψεις ωραρίου σε κοντινά και όμορα σχολεία που μπορούν να πραγματοποιηθούν απ’ την αρχή της διαδικασίας για να διευκολυνθεί η ανακοίνωση των λειτουργικών κενών όπου μπορεί να ανακοινωθούν σαν «πακέτα» δύο κοντινών σχολείων.
Μετά τη Β΄ φάση λειτουργικών τοποθετήσεων, η συμπλήρωση ωραρίου των εκπαιδευτικών για την κάλυψη του ωραρίου τους με διάθεση σε άλλη σχολική μονάδα να γίνεται με βάση την εγγύτητα των σχολικών μονάδων. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα και υπάρχουν περισσότεροι του ενός εκπαιδευτικοί που πρέπει να καλύψουν ωράριο, να ζητούνται δηλώσεις προτίμησης και η μετακίνηση να γίνεται με βάση τα μόρια του κάθε εκπαιδευτικού. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος, θα μετακινείται ο εκπαιδευτικός με τα λιγότερα μόρια.
Γ) Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά την περίοδο του Σεπτεμβρίου να γίνονται σε δύο (2) φάσεις. Στις  αρχές  του μήνα πραγματοποιείται η Α΄ φάση και ακολουθεί η Β΄ φάση συμπλήρωσης των λειτουργικών κενών από το ΠΥΣΔΕ.

ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΦΑΣΕΙΣ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΕΙΡΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ Α΄ ΦΑΣΗ
Απαιτούμε και καλούμε το ΠΥΣΔΕ  να αποφασίσει ότι οι εκπαιδευτικοί, που θα τοποθετηθούν στην Α΄ φάση δεν θα χάσουν την έως τότε υπηρεσιακή τους κατάσταση και με αυτή θα  έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν τα κενά της Β΄ φάσης που θα προκύψουν.
Αυτό επιβάλλεται να γίνει γιατί:
Α) Τα κενά που προκύπτουν στα σχολεία στην Α’ φάση  λειτουργικών τοποθετήσεων δεν μπορεί να είναι τα πραγματικά στο σύνολό τους γιατί τα τμήματα των Λυκείων και των ΕΠΑΛ δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί λόγω της κινητικότητας των εγγραφών των μαθητών και της διαδικασίας των εξετάσεων για τους μετεξεταστέους μαθητές.
Β) Υπάρχει πάντα η πιθανότητα (σύμφωνα με την πρακτική του ΥΠΑΙΘ των προηγούμενων ετών) να ανακοινωθούν νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών μετά τις 11 Σεπτεμβρίου.
Γ) Υπάρχει πάντα η πιθανότητα στην επεξεργασία των κενών της Α’ φάσης να προκύψουν λάθη, λόγω του μικρού χρόνου που έχουν τα σχολεία και το ΠΥΣΔΕ για τον ακριβή καθορισμό των εκπαιδευτικών αναγκών
Το αποτέλεσμα αυτών των εκκρεμοτήτων θα τροποποιήσει αφενός τα δηλωθέντα τμήματα μαθητών σε πολλά σχολεία και αφετέρου θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων κενών ή πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες.
Η διαδικασία, που προτείνουμε, λειτουργεί για πολλά χρόνια στη Δυτική Αττική χάρη στους αγώνες των συναδέλφων και των ΕΛΜΕ της περιοχής μας και διασφαλίζει την διαφανή διαδικασία ανακοίνωσης και κάλυψης των κενών των σχολικών μονάδων χωρίς τη δυνατότητα απόκρυψης με δόλο κενών στη Α΄ φάση με στόχο να ανακοινωθούν στη Β΄.
Η εφαρμογή αυτής της διαδικασίας στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά την περίοδο του Σεπτεμβρίου είναι για τον κλάδο θέση αρχής. Δεν μπορεί και δεν πρέπει η διαδικασία των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά να εφαρμόζεται κατά το δοκούν σύμφωνα με τις μεμονωμένες ανάγκες κάποιων.
Τέλος, χρειάζεται να υπάρχει μεγάλη μέριμνα, ώστε αν είναι δυνατόν σ΄ αυτές τις τόσο αντίξοες εργασιακές και οικονομικές συνθήκες, να μην αναγκάζονται οι συνάδελφοι να καλύπτουν κενά σε μεγάλες αποστάσεις.    

Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ της Δυτικής Αττικής θα πραγματοποιήσουν παράσταση στον νέο Διευθυντή Εκπαίδευσης και στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Αττικής την Πέμπτη 27/8/2020 στις 13:30 μμ.

ΤΑ ΔΣ ΤΩΝ 2 ΕΛΜΕ

3. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ 108336/E2/21-08-2020 ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΓΚΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών

Τελικά είναι πολύ πάρα πολύ δύσκολο στο υπουργείο παιδείας να συντάξουν ένα απλό έγγραφο που να διευκρινίζει και όχι να συγχέει τον τρόπο τοποθέτησης των νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Μπορούμε με σεμινάριο είκοσι ωρών να τους διδάξουμε.
Την Παρασκευή 21 Αυγούστου 2020, αργά το μεσημέρι, το υπουργείο παιδείας απέστειλε το υπ΄αριθμ. 108336/Ε2 έγγραφο με θέμα: «Οδηγίες για την προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών της Ειδικής αγωγής και την ανάληψη υπηρεσίας των αποσπασμένων από άλλο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.»
Το έγγραφο αυτό μνημονεύει εγκύκλιο, υπουργική απόφαση, Προεδρικά Διατάγματα και νόμους και παραθέτει αυτολεξεί σημεία αυτών αλλά ατάκτως ερριμμένα.
Βλέποντας ο αναγνώστης μόνον το θέμα του εγγράφου αναμένει να διευκρινίζει και να τακτοποιεί τα θέματα στα οποία αναφέρεται. Όμως η αποσπασματική αναφορά στο υπ΄αριθμ. 108336/Ε2/ 21 Αυγούστου 2020 έγγραφο του υπουργείου παιδείας παραγράφων ή ακόμη και προτάσεων των άρθρων από τα μνημονευθέντα έγγραφα μάλλον σύγχυση δημιουργεί παρά διασαφηνίζει το θέμα που διαπραγματεύεται.
Δυστυχώς το παρόν έγγραφο συγχέει:
1)      τις οριστικές με τις προσωρινές τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών και σε ποια χρονική στιγμή πραγματοποιείται η καθεμία
2)      τις προσωρινές τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής με τις προσωρινές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών γενικής παιδείας
3)      τη συνεξέταση των αιτήσεων προσωρινών τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ με τις αιτήσεις προσωρινών τοποθετήσεων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.
Μέσω του άρθρου αυτού θα προσπαθήσω να διασαφηνίσω αυτό που όφειλε να κάνει το έγγραφο του υπουργείου και δεν το έπραξε.
Τον Αύγουστο του 2020 οι μόνοι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι της Ειδικής Αγωγής. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα τοποθετηθούν ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ σε κενά της ειδικής αγωγής, δηλαδή είτε εκείνων των ΣΜΕΑΕ είτε εκείνων των Τμημάτων Ένταξης.
Πώς τοποθετούνται ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής στα παραπάνω κενά;
Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται με βάση την παράγραφο 5 α του άρθρου 62 του Ν 4589/2019,όπως αυτός τροποποιήθηκε (Ν4653/2020 και Ν 4692/2020) και ισχύει.
Άρθρο 62
5. α) Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) ή του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 3 του π.δ. 154/1996 (Α΄ 115).
Π.Δ. 154/1996 Άρθρο 3
Τοποθέτηση νεοδιοριζομένων
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε  από το άρθρο 2 του ΠΔ 144/1997 (ΦΕΚ Α`127).  
2. Σε περίπτωση που οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσότερους υποψήφιους προτιμώνται κατά σειρά όσοι έχουν τις περισσότερες μονάδες τοποθέτησης από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση και εντοπιότητα, όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπ/κών
Στο ερώτημα πώς προκύπτουν οι παραπάνω διεκδικούμενες θέσεις από τους νεοδιόριστους απάντηση δίνει η παράγραφος 1 του παραπάνω άρθρου: Π.Δ. 154/1996
Άρθρο 3 Τοποθέτηση νεοδιοριζομένων
1.      Οι διοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε σχολικές μονάδες της περιοχής διορισμού με απόφαση των προϊσταμένων των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου (άρθρο 46 παρ. 6 Ν. 2413/1996). Για το σκοπό αυτό οι προϊστάμενοι των Δ/νσεων ανακοινώνουν τις κενές θέσεις των σχολείων και καλούν τους νεοδιορισθέντες να υποβάλουν δήλωση προτίμησης προσωρινής τοποθέτησης σε ένα ή περισσότερα σχολεία της περιοχής διορισμού.»
Το υπ΄αριθμ. 108336/Ε2/ 21 Αυγούστου 2020 έγγραφο του υπουργείου παιδείας αναφέρει μεταξύ άλλων στην παράγραφο 1:
«Ως κενές θέσεις νοούνται εκείνες που απέμειναν μετά την ολοκλήρωση από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης  της διαδικασίας των λειτουργικών τοποθετήσεων, σύμφωνα με το 2ο σχετικό, καθώς και τυχόν θέσεις που προέκυψαν μεταγενέστερα..»
Δηλαδή, αναφέρεται σε κενές θέσεις για την τοποθέτηση των νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, οι οποίες προέκυψαν, σύμφωνα με το συντάκτη ή τη συντάκτρια του εγγράφου, μετά την τοποθέτηση των λειτουργικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής μέχρι πρότινος μετετίθεντο και είχαν οργανική σε ΣΜΕΑΕ και από φέτος διορίστηκαν για τα Τμήματα Ένταξης.
Και τίθενται τα εξής ερωτήματα:
1)      Γιατί να υπάρχουν λειτουργικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής;
2)      Πώς πρόεκυψαν αυτοί;
3)      Πώς είναι δυνατόν να προκύψουν νέα λειτουργικά κενά ειδικής αγωγής από την έκδοση του εγγράφου 102027/30-07-2020 μέχρι και την 21η Αυγούστου 2020 που εκδόθηκε το υπ΄αριθμ. 108336/Ε2 έγγραφο του υπουργείου παιδείας;
Και για να προλάβω όποιον/α αμφισβητεί ότι η παράγραφος αυτή αναφέρεται στην ειδική αγωγή επισημαίνω ότι η παρούσα παράγραφος εντάσσεται στην ενότητα με τίτλο:
Α. Προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Άγνωστο τι θέλει να πει ο ποιητής ή η ποιήτρια του εγγράφου! Ειλικρινά προκαλεί εντύπωση η αναφορά περί λειτουργικών τοποθετήσεων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής προ του διορισμού των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στα τμήματα ένταξης.
Συνεχίζει η 1η παράγραφος του υπ΄αριθμ. 108336/Ε2/ 21 Αυγούστου 2020 εγγράφου του υπουργείου παιδείας
«Στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των τοποθετήσεων στα λειτουργικά κενά σύμφωνα με το 2ο σχετικό, θα προηγηθεί η τοποθέτηση των λειτουργικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών, ακολούθως θα εξεταστεί η προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών από κοινού με την τοποθέτηση των ευρισκόμενων στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικών και, τέλος, η τοποθέτηση των προς απόσπαση εντός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικών.»
Σύμφωνα με το έγγραφο θα συνεξεταστούν οι προσωρινές τοποθετήσεις των νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών για τα τμήματα Ένταξης με τις προσωρινές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και είναι γενικής παιδείας. Ειλικρινά ποιος σκέφτηκε και τα συνέταξε αυτά τα ακατ-ανόητα; Τίνος ιδέα ήταν να εμπλακούν δύο διαφορετικές ως προς τις τοποθετήσεις τους κατηγορίες εκπαιδευτικών;
Με πόση ευκολία το υπ΄αριθμ. 108336/Ε2/ 21 Αυγούστου 2020 έγγραφο του υπουργείου παιδείας συνεξετάζει τις προσωρινές τοποθετήσεις των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής με εκείνες των εκπαιδευτικών γενικής παιδείας; Για ποιο λόγο; Ποιος είναι ο εμπνευστής-συγγραφέας του εγγράφου αυτού και ποιες οι γνώσεις του σε θέματα τοποθέτησης εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά; Αυτή η σύγχυση που προκαλεί δεν θα ελεγχθεί από τον προϊστάμενό του; Έγγραφο που δεν βασίζεται ούτε υποστηρίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Έγγραφο χωρίς αρχή, μέση και τέλος.
Το υπ’ αριθ. 137644/Ε1/03-09-2015 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ που μνημονεύεται στο εν λόγω έγγραφο και έχει θέμα, «Οδηγίες για τη διαδικασία τοποθετήσεων σε οργανικές και λειτουργικές θέσεις» αναφέρει τα εξής:
 «4. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 4 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ Α’ 71) ορίζεται ότι οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται σε κενή θέση σχολικής μονάδας. Ως εκ τούτου έπονται των ανωτέρω κατηγοριών.»
Δηλαδή οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε λειτουργικά κενά μετά τις υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτεμβρίου των μόνιμων εκπαιδευτικών. Επομένως, δεν συνεξετάζεται η προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών από κοινού με την τοποθέτηση των ευρισκομένων στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ.
Η 4η παράγραφος του υπ΄αριθμ. 108336/Ε2/ 21 Αυγούστου 2020 εγγράφου του υπουργείου παιδείας αναφέρει τα εξής:
4. «Οι ανωτέρω εκπ/κοί τοποθετούνται οριστικά σύμφωνα με την διαδικασία των μεταθέσεων μέσα στην ίδια περιοχή και τις διατάξεις του άρθρου 46 παράγραφο 6 του Ν.2413/1996» (ΠΔ 144/1997)
Για να μη δημιουργηθεί σύγχυση στους αναγνώστες του περίφημου εγγράφου της 21η Αυγούστου 2020 επισημαίνω τα εξής: Η οριστική τοποθέτηση που αναγράφει η παραπάνω παράγραφος δεν αναφέρεται στη διαδικασία τοποθέτησης των νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών στις υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτεμβρίου, δηλαδή αυτές που οσονούπω θα διαχειριστούμε, αλλά στη διαδικασία τοποθέτησης στις υπηρεσιακές μεταβολές του επόμενου έτους, όταν λαμβάνουν χώρα οι βελτιώσεις και οι τοποθετήσεις σε οργανικά κενά. Τότε, όταν- και πάλι υπογραμμίζω- θα έχουμε οριστική τοποθέτηση των εκπαιδευτικών που ανήκουν στην ειδική αγωγή, χωρίς να συγχέονται αυτοί με τους εκπαιδευτικούς της γενικής παιδείας. Καμία σύγχυση των δύο κατηγοριών των εκπαιδευτικών, κυρίες και κύριοι του υπουργείου παιδείας.
Η δε παράγραφος 6 του άρθρου 46 του Ν. 2413/1997 αναφέρει τα εξής:
 «6. Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονται στις περιοχές μετάθεσης, τίθενται στη διάθεση των οικείων περιφερειακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου σε κενές θέσεις σχολείων της περιοχής και οριστικά κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων εντός της ίδιας περιοχής, συγκρινόμενοι με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς.   Οι εκπαιδευτικοί που τοποθετούνται οριστικά, ύστερα από πρόταση του περιφερειακού συμβουλίου, σε σχολεία της περιοχής μετάθεσης, τα οποία δεν είχαν περιλάβει στις προτιμήσεις τους, έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης από το επόμενο σχολικό έτος για βελτίωση της τοποθέτησής τους για σχολεία της ίδιας ή άλλης περιοχής μετάθεσης μόνο του ίδιου νομού και συγκρίνονται με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς.»
Η τελευταία πρόταση αναφέρεται στις οριστικές τοποθετήσεις (οργανική θέση) των εκπαιδευτικών, όταν πραγματοποιούνται οι υπηρεσιακές μεταβολές, την άνοιξη του επόμενου έτους.
Συμπερασματικά:
Σεπτέμβριος 2020: Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής θα τοποθετηθούν προσωρινά σε Τμήματα Ένταξης και, αν υπάρχουν λειτουργικά κενά στα ΣΜΕΑΕ, τότε πρώτα θα καλυφθούν αυτά.
Από τον Μάιο έως και τον Ιούλιο του 2021 (εξαρτάται πότε ακριβώς θα ξεκινήσουν οι υπηρεσιακές μεταβολές για βελτιώσεις και οριστικές τοποθετήσεις) οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής μετά την ανακοίνωση των οργανικών κενών και των αιτήσεων τους θα τοποθετηθούν σε οργανική θέση. Εάν κάποιος συνάδελφος της ειδικής αγωγής δεν τοποθετηθεί σε οργανική θέση που έχει ζητήσει και υπάρχει οργανική θέση σε άλλη σχολική μονάδα, τότε θα τοποθετηθεί όπου υπάρχει οργανική θέση.
Μετά την παρέλευση διετίας θα έχουν τη δυνατότητα υποβολής αίτησης μετάθεσης.
Καμία σύμπλευση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και γενικής παιδείας στις προσωρινές και στις οριστικές τοποθετήσεις.
 Καλό και φρόνιμο θα ήταν έγγραφα δομημένα με αυτό το ύφος και με την αποσπασματική αναγραφή προτάσεων να αποφεύγονται, διότι δημιουργούν μάλλον εντυπώσεις και συγχύσεις εκ μέρους του υπουργείου, ως μη όφειλε.
Και, κυρίες του υπουργείου, ρωτήστε να μάθετε, δεν είναι κακό. Ρωτήστε τους μάχιμους εκπαιδευτικούς και προχωρήστε!



Δεν υπάρχουν σχόλια: