Η κατάσταση που βιώνουμε όλο το τελευταίο διάστημα λόγω πανδημίας είναι εξαιρετικά δύσκολη για όλους μας. Πέρα από τα προβλήματα υγείας που μπορεί να αντιμετωπίζει μία οικογένεια, τις οικονομικές δυσκολίες, την κοινωνική απομόνωση, βασικό μέλημα όλων μας είναι η ψυχολογική στήριξη των παιδιών μας.
Τα παιδιά μας από πέρσι το Μάρτιο ουσιαστικά έχουν χάσει τη δια ζώσης επαφή με το σχολείο. Τα μαθητικά τους χρόνια περνούν χωρίς όμορφες αναμνήσεις, χωρίς χαρά. Ζουν απομονωμένα από τους φίλους και τις παρέες τους. Καλούνται να βρίσκονται καθημερινά ατελείωτες ώρες μπροστά σε μία οθόνη, ακόμη και κινητού τηλεφώνου, προκειμένου να παρακολουθούν όπως μπορούν τη διδασκαλία των μαθημάτων τους. Μια τέτοια διαδικασία όχι μόνο δεν μπορεί να αντικαταστήσει το μάθημα στην τάξη, αλλά είναι επίπονη και κουραστική. Για έναν έφηβο αυτή η συνεχιζόμενη κατάσταση εγκλεισμού είναι από μόνη της εξαιρετικά δυσμενής, πόσο μάλλον όταν πρέπει να προετοιμαστεί κάτω από τέτοιες συνθήκες για να δώσει Πανελλαδικές εξετάσεις!
Με τα δεδομένα αυτά και μάλιστα όταν δεν είναι καν γνωστό το πότε θα λειτουργήσουν πάλι τα σχολεία ή σε ποια ύλη τελικά θα εξεταστούν, θεωρούμε απαράδεκτο να προωθούνται αλλαγές στο σύστημα πρόσβασής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση! Οποιαδήποτε μεταβολή θα έπρεπε να έχει ανακοινωθεί έγκαιρα, με την είσοδό των παιδιών στο Λύκειο, ώστε να έχουν κάνει τον προγραμματισμό τους! Οι μαθητές και οι μαθήτριες χρειάζονται ηρεμία και όχι αιφνιδιασμούς που θα τους προκαλέσουν επιπλέον αναστάτωση! Το υπουργείο προτείνει τη θεσμοθέτηση βάσης εισαγωγής σε κάθε τμήμα επί του μέσου όρου μορίων που θα συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι στις εξετάσεις, προκειμένου να μην υπάρχουν εισακτέοι με χαμηλή βαθμολογία. Αυτό σημαίνει αυτόματα τη μείωση του αριθμού των εισακτέων στα δημόσια Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Γνωρίζουμε όμως όλοι πολύ καλά πως όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα μπορούν να σπουδάσουν ότ,ι επιθυμούν σε ένα ιδιωτικό Πανεπιστήμιο. Ο περιορισμένος αριθμός τμημάτων που θα μπορούν να δηλώσουν οι υποψήφιοι στο πρώτο μηχανογραφικό κάνει την επιλογή τους πολύ δύσκολη, γιατί θα ρισκάρουν διαλέγοντας κάποιες μόνο από τις σχολές που τους ενδιαφέρουν, με τον κίνδυνο όχι μόνο να μην περάσουν πουθενά, αλλά και να μη μείνουν κενές θέσεις στα υπόλοιπα τμήματα της αρεσκείας τους, ώστε να τα δηλώσουν στη φάση του δεύτερου μηχανογραφικού. Το αποτέλεσμα θα είναι να έχουμε τμήματα με κενές θέσεις και παιδιά που θα μείνουν έξω από τα Πανεπιστήμια!
Ως Δ.Σ Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Λυκείων του δήμου Ορεστιάδας επισημαίνουμε τέλος πως ήδη έχουν χαθεί πολύτιμες διδακτικές ώρες λόγω απουσίας εκπαιδευτικών. Πιστεύουμε λοιπόν ότι στην παρούσα φάση αυτό που προέχει είναι η ψυχική ηρεμία των παιδιών μας και γι αυτό ζητούμε:
Να μην υπάρξει καμία αλλαγή στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ
Να μην εφαρμοστεί φέτος η τράπεζα θεμάτων για τους μαθητές της Α΄
Λυκείου
Να ανακοινωθεί άμεσα περικοπή της ύλης για τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα
μαθήματα
Είμαστε στο πλευρό των μαθητών και των εκπαιδευτικών που δίνουν μεγάλο
αγώνα σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο!
Ορεστιάδα, 21 Δεκεμβρίου 2020
Τα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων:
1oυ ΓΕ.Λ. Ορεστιάδας
2ου ΓΕ.Λ. Ορεστιάδας
1ου ΕΠΑ.Λ Ορεστιάδας
ΓΕ.Λ. Ν. Βύσσας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου