Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2022

Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ. Τώρα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για να λειτουργήσουν τα σχολεία!

 


Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ                                                                                        Ν. Ορεστιάδα 23/ 02 /2022

ΕΡΓAΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ                             Αρ. πρωτ.: 15

68200 Ν.ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ

e-mail: b.elme.evrou@gmail.com

blog: http://b-elme-evrou.blogspot.gr/

ΠΡΟΣ:  1. Σχ. μονάδες Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ

2. ΥΠΑΙΘ

 

ΚΟΙΝ:  1. Π.Δ.Ε. Α.Μ.Θ.

   2 Δ.Δ.Ε. ΕΒΡΟΥ

   3. ΟΛΜΕ

Θέμα: Διορισμοί εκπαιδευτικών

 

Τώρα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για να λειτουργήσουν τα σχολεία!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι!

Πανηγυρίζει η κυβέρνηση για τους 11.700 διορισμούς που έγιναν πέρυσι, χωρίς καμία δέσμευση για μαζικούς διορισμούς φέτος, όταν τα κενά φτάνουν τις 50.000, ενώ με αλλεπάλληλα χτυπήματα πλήττουν και συρρικνώνουν τη δημόσια εκπαίδευση. Οι περσινοί διορισμοί ήταν σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών. Δεν αντιστοιχούν και ούτε κάλυψαν στο ελάχιστο τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς που δημιουργήθηκαν στα σχολεία λόγω της πολιτικής των περικοπών, της λιτότητας στην παιδεία και της έλλειψης διορισμών που ακολουθήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις, ούτε μπορούν να καλύψουν τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών που αυξήθηκαν κατακόρυφα λόγω της πολύμηνης διάρκειας της τηλεκπαίδευσης.

Τη δραματική κατάσταση με τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία δεν περισώζουν ούτε μια σειρά από αντιεκπαιδευτικά μέτρα που συστηματικά προωθήθηκαν από όλες τις κυβερνήσεις για την εξοικονόμηση ωρών εκπαιδευτικών: συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, αύξηση ωραρίου, κατάργηση υπεύθυνων εργαστηρίων, κατάργηση παράλληλης διδασκαλίας ανά τμήμα στις ξένες γλώσσες, εξοβελισμός ειδικοτήτων ΠΕ78, ΠΕ08, ΠΕ80, ΠΕ81, κ.ά., υποχρεωτικές υπερωρίες, μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες και με εκπαιδευτικούς “λάστιχο” να συμπληρώνουν ωράριο σε 4 και περισσότερα σχολεία. Όλα αυτά μεσούσης της πανδημίας με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι κίνδυνοι για την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών.

Οι αναπληρωτές καλύπτουν πάγιες και πραγματικές ανάγκες του σχολείου.

Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς!

 Οι αναπληρωτές πλέον αντί να αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν πάγιες ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Κάθε χρόνο αυξάνονται και από τους 7.404 που ήταν στη δευτεροβάθμια το 2017, φέτος, μετά από πέντε χρόνια, διπλασιάστηκαν και έφτασαν τις 14.147. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων που προωθούν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις με σκοπό το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και με στόχευση την κατάργηση της μονιμότητας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία. Αναλυτικά περιγράφονται οι επιδιώξεις αυτές και στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, του οποίου τα πορίσματα έγιναν το ευαγγέλιο της εκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων.

Πέρυσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ήταν 15.789, ενώ μέχρι τώρα για τη φετινή χρονιά προσλήφθηκαν 14.147 ( 5.523, Α΄ φάση, 1.807 Β΄ φάση, 1.805, Γ΄ φάση, 2.657, Δ΄ φάση, 283 Ε΄ φάση και 2.072 επόμενες φάσεις). Συνεχίζουν να μην έχουν καλυφθεί περισσότερα από 2.000 κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις που ανακοινώθηκαν φέτος στη Β/θμια εκπαίδευση, είναι 2.695.

Τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι διορισμοί που έγιναν ως αποτέλεσμα των αγώνων δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων. Το αίτημα για μόνιμο προσωπικό (σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ, ΕΒΠ) στα σχολεία είναι και πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτο για όλη την κοινωνία. Η κυβέρνηση, αντί της κάλυψης των κενών με μόνιμους διορισμούς, επεκτείνει την ελαστικοποίηση της εργασίας με την αύξηση των επαίσχυντων τρίμηνων συμβάσεων. Πλέον, με τις τρίμηνες συμβάσεις, προσέλαβαν 3.066 (1.488 στη δευτεροβάθμια) συμβασιούχους και μετά θα αποφασίσουν οι Δ/ντές εκπαίδευσης εάν θα απολυθούν ή αν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις τους.

Το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε προσλήψεις με τρίμηνες συμβάσεις για να καλύψει ανάγκες της πανδημίας, στην πραγματικότητα όμως κατακρεούργησε τις κανονικές συμβάσεις των αναπληρωτών για να καλύψει λειτουργικά κενά που υπάρχουν ακόμη και από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αξιοποίησε την πανδημία για την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών. Οι προσλήψεις με τρίμηνες συμβάσεις δεν ήρθαν να αντικαταστήσουν νοσούντες εκπαιδευτικούς, ούτε ευπαθείς ομάδες, αφού φέτος κατήργησαν τις άδειες ειδικού σκοπού.

Μιλούν για διορισμούς, αλλά οι πίνακες του προσοντολογίου που έχουν χρησιμοποιηθεί δύο χρονιές παραμένουν κλειστοί και όσοι είναι έξω από αυτούς χωρίς δικαίωμα εργασίας, βλέπουν να παραμένουν εκτός για ακόμα μια χρονιά. Δεκάδες χιλιάδες αποκλείονται από την εργασία και πρακτικά απολύονται επειδή δεν πάτησαν σωστά ένα κλικ, ή επειδή δεν επισύναψαν ένα πτυχίο σε μια πλατφόρμα, άσχετα εάν αυτό το πτυχίο το έχουν καταθέσει δεκάδες φορές στις Δ/νσεις και εργαζόταν με αυτό τόσα χρόνια. Αυτό το πρόβλημα δεν είναι ούτε αστοχία, ούτε ελάττωμα του προσοντολογίου. Μέχρι σήμερα το προσοντολόγιο απέκλεισε από την εργασία περισσότερες χιλιάδες από ό,τι μονιμοποίησε. Επιπλέον η μοριοδότηση των προσόντων μπορεί να αλλάξει όπως και όποτε το αποφασίζει η κάθε υπουργός, με αποτέλεσμα η αναζήτηση, και η πληρωμή, νέων προσόντων  να μην έχει τέλος.

Αιτήματα - διεκδικήσεις

·         Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν μία σύμβαση εργασίας.

  • Να γίνουν τώρα 18.000 μόνιμοι διορισμοί στη γενική παιδεία και 3.000 στην ειδική αγωγή για την Β/θμια Εκπ/ση για να μπορούν τα σχολεία να λειτουργήσουν.
  • Ο υπολογισμός των οργανικών κενών να είναι σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
  • Να δοθούν τα στοιχεία για τα κενά των σχολείων στις ΕΛΜΕ, για να γίνεται έλεγχος. Τα νόθα ΠΥΣΔΕ δεν μπορεί να αποφασίζουν εν κρυπτώ και εν αγνοία των συναδέλφων.
  • Να δημοσιοποιούνται όλα τα οργανικά κενά των σχολείων, για να είναι γνωστά στους άμεσα ενδιαφερόμενους (μετατιθέμενοι, με βελτίωση, με διάθεση).
  • Να εγκριθούν επιτέλους (εκκρεμούν τέσσερα χρόνια!) όλες οι προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων για τη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία τους και τα κενά που θα προκύψουν να συμπεριληφθούν στις οργανικές θέσεις.
  • Κατάργηση του νόμου της διαίρεσης και της σφαγής των αναπληρωτών, του νόμου Γαβρόγλου (4589/19 - προσοντολόγιο). Όχι σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Να ανοίξουν οι κλειστοί πίνακες.
  • Να μπει τέλος στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Να καταργηθούν οι τρίμηνες συμβάσεις και οι προσλήψεις αναπληρωτών από τους Δ/ντές Εκπαίδευσης.
  • Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων εκαπιδευτικών. Πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές.
  • 15 μαθητές στο τμήμα για διασφαλιστούν μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και 10 στα εργαστήρια!
  • Να μειωθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών και να επανέλθει στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Να λειτουργήσει η ενισχυτική διδασκαλία με την έναρξη της χρονιάς σε όλα τα σχολεία.
  • Να επανέλθουν στα σχολεία οι ειδικότητες που εξοβελίστηκαν με τα νέα αναλυτικά προγράμματα.
  • Να μην εφαρμοστούν τα σκληρά εξεταστικά πλέγματα (τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις PISA, E.Β.E.).

·         Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Αγώνας με απεργία - αποχή όλων των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ.

·         Παιδαγωγική ελευθερία στους εκπαιδευτικούς. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων να είναι τα κυρίαρχα όργανα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

·         Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις για να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.

ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ σε συντονισμό οργανώνουμε κινητοποιήσεις άμεσα για μαζικούς ,μόνιμους διορισμούς και την προώθηση των διεκδικήσεων του κινήματος.

 

Για το Δ.Σ.

    Ο Πρόεδρος                                                                          Ο Γ. Γραμματέας

Κουσινίδης Χαρίλαος                                                             Κασάπης Αθανάσιος

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: