ΣΕΠΕ: Αριστοτέλης, Γληνός, Ηρώ Κωνσταντοπούλου,
Κ. Σωτηρίου, Ζ’ Θεσσαλονίκης, Αθηνά, Α' Αθηνών, Λαγκαδάς, Ροδόπης, Σύρου Τήνου Μυκόνου,
Αιγάλεω
ΕΛΜΕ: Β’ Αθήνας, Ε' Αθήνας, Γ’ Θεσσαλονίκης,
Ε’ Θεσσαλονίκης, Άνω Λιοσίων Ζεφυρίου Φυλής, Ν. Σμύρνη Καλλιθέα Μοσχάτου, Χανίων,
Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων, Β’ Εβρου
Η συγκέντρωση των
συμμετοχών από ΣΕΠΕ ΕΛΜΕ συνεχίζεται
Ακυρώνουμε
τις εξετάσεις PISA
Οργανώνουμε καμπάνια πολύπλευρης ενημέρωσης κι αντίστασης
Δεν επιτρέπουμε να γίνουν οι μαθητές μας και τα σχολεία
μας πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος διάλυσης, κατηγοριοποίησης,
ανταγωνισμού και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου
ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ
ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA
ΣΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ
|
Σε
συνέντευξή της η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι "συνιστά ένα εργαλείο αποτίμησης της παρεχόμενης
εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού συστήματος, της εφαρμογής των προγραμμάτων
σπουδών, του βαθμού επίτευξης προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων".
Ποια είναι η αλήθεια για τις εξετάσεις PISA;
Το 2014 συγκεντρώθηκαν χιλιάδες υπογραφές γονιών,
εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκών εκφράζοντας έντονη ανησυχία για
τις επιπτώσεις των τεστ PISA και καλούσαν σε παύση της διεξαγωγής του
γιατί συμβάλει στη δραματική
αύξηση
της εξάρτησης από ποσοτικές μετρήσεις γεγονός που αύξησε τη χρήση σταθμισμένων
τεστ για την αξιολόγηση μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων και το οποίο κατατάσσει
και αποδίδει ταμπέλες σε όλους αυτούς στη βάση των επιδόσεων τους σε αυτά
τα αμφιβόλου εγκυρότητας τεστ. Αποσπά την προσοχή από τομείς που
είναι αδύνατο (ή λιγότερο δυνατό) να μετρηθούν, με καταστροφικές επιπτώσεις για
τα συστήματα εκπαίδευσης. Ο ΟΟΣΑ ενισχύει τον οικονομικό ρόλο των δημόσιων
σχολείων και προτείνει συνεργασίες ιδιωτικού και
δημόσιου τομέα και με πολυεθνικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις. Κυρίως όμως,
βλάπτει τα παιδιά μας και προσανατολίζει σε προσχεδιασμένα μαθήματα από
«προμηθευτές» που βρίσκονται έξω από το σχολείο.
Όλα τα παραπάνω είναι μόνο μερικές απλές και αυτονόητες
αλήθειες.
Υπάρχουν και χειρότερες
Με
τις εξετάσεις PISA το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες
συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς,
μαθητές και γονείς.
Επιδιώκει
να βρει ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων
τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητών και άμεση συσχέτιση τους
με την αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών που θα οδηγήσει σε
κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους αλλά και απολύσεις
εκπαιδευτικών.
Το PISA αποθεώνει
τις μετρήσεις, κατατάσσει, κατηγοριοποιεί και υποκινεί τον ανταγωνισμό και
τελικά την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, υποβαθμίζει τις γνώσεις σε
πληροφορίες, διαστρεβλώνει και υποβιβάζει
τη διδασκαλία και τη μάθηση, τις καθοδηγεί ώστε να προσαρμόζονται στην
ανταπόκριση στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη
γνώση και την κριτική σκέψη, τελικά «προπονεί» τους μαθητές για
τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει, τους καταρτίζει αντί να τους
εκπαιδεύει.
Οι
εξετάσεις PISA έχουν συγκεκριμένες στοχεύσεις:
Δια
μέσου του εκβιασμού των «καλών» αποτελεσμάτων επιδιώκουν να δημιουργήσουν
εκείνα τα εργαλεία ώστε να δώσουν δικαιολογίες για συνολική και σε αντιδραστική
κατεύθυνση μετάλλαξη του εκπαιδευτικού συστήματος και τελικά να οδηγήσουν στην
κατηγοριοποίηση των σχολείων και στον ανταγωνισμό.
Οι
εξετάσεις PISA μόνο αθώες δεν είναι!
Γι’ αυτό καλούμε τα εκπαιδευτικά σωματεία,
τους φορείς και τις συλλογικότητες του γονεϊκού κινήματος, τους μαθητές ΝΑ ΤΙΣ
ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ! Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση και η κριτική σκέψη, κάθε
ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου, και να μετατραπεί σε τυποποιημένη
μετρήσιμη δεξιότητα, τόση και αυτή που απαιτεί η αγορά.
-Οργανώνουμε
καμπάνια πολύπλευρης ενημέρωσης κι αντίστασης
Καλούμε:
-τους εκπαιδευτικούς των
σχολείων να ζητήσουν να τεθεί το θέμα στους Σ.Δ. και να απορρίψουν τη συμμετοχή
των σχολείων τους στο διαγωνισμό
-ΣΕ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA
-ΣΕ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου