Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2024

ΑΝΑΦΟΡΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ. Αδιαφανής αλλαγή στους όρους συμμετοχής στο Ψηφιακό Φροντιστήριο με την εισαγωγή τροπολογίας που τροποποιεί την πρόσκληση συμμετοχής αναδρομικά και πρόσληψη αναπληρωτών με καταστρατήγηση των πινάκων.

 

ΑΝΑΦΟΡΑ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Αδιαφανής αλλαγή στους όρους συμμετοχής στο Ψηφιακό Φροντιστήριο με την εισαγωγή τροπολογίας που τροποποιεί την πρόσκληση συμμετοχής αναδρομικά και πρόσληψη αναπληρωτών με καταστρατήγηση των πινάκων.

 

Αρχικά, σύμφωνα με τον Νόμο 5128/2024, η αρχική πρόσκληση υπ. Αριθμ. 92829/Δ7/13.08.2024 όριζε συγκεκριμένα προσόντα για τις προσλήψεις, με προθεσμία υποβολής αιτήσεων από 16/08/2024 έως 21/08/2024 στο Ο.Π.Σ.Υ.Δ. με επιλογή ενός πλαίσιου ελέγχου και με συνακόλουθη υποβολή των δικαιολογητικών βάσει των προσόντων της πρόσκλησης σε ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα του ΙΕΠ. Η πρόσκληση (ΑΔΑ: 61ΜΙ46ΝΚΠΔ-8ΩΝ) προέβλεπε ότι οι υποψήφιοι έπρεπε να διαθέτουν “πενταετή διδακτική υπηρεσία σε σχολικές μονάδες”.

 

Ωστόσο, στις 09/09/2024 -δεκαεννιά (19) μέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή αιτήσεων- με νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης «Παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, … Διατάξεις για τη δικαστική αστυνομία», ψηφίστηκε τροπολογία με την οποία τροποποιήθηκε η παρ. 4 της υφιστάμενης διάταξης, διευρύνοντας το υποκειμενικό πεδίο εφαρμογής με την παροχή δυνατότητας επιλογής προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών οι οποίοι διαθέτουν πενταετή (5ετή) διδακτική εμπειρία σε ιδιωτική ή δημόσια σχολική μονάδα ή στον ιδιωτικό τομέα. Ειδικότερα,με την τροπολογία του Άρθρου 118 του Νόμου 5134/2024, η οποία τέθηκε σε ισχύ στις 11/09/2024, οι όροι της πρόσκλησης τροποποιήθηκαν, (Νόμος 5134/2024) που τροποποιούσε τον όρο αυτόν, κάνοντας δεκτή και την «πενταετή διδακτική εμπειρία», επιτρέποντας προϋπηρεσία και σε Φροντιστήρια, μετά την καταληκτική ημερομηνία των αιτήσεων. Μάλιστα τα εν λόγω δικαιολογητικά προϋπηρεσίας δεν ελέγχθησαν από το Α.Σ.Ε.Π. και δεν υφίσταντο ως υποβαλλόμενα δικαιολογητικά με σαφή μοριοδότηση για την κατάρτιση των τελικών αξιολογικών πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών των προκηρύξεων 2ΓΕ-2023 και 3ΕΑ-2022.

 

Επιπλέον, μετά την τροπολογία οι αιτήσεις δεν άνοιξαν εκ νέου προκειμένου οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στους αξιολογικούς πίνακες να υποβάλλουν δικαιολογητικά με τους όρους της τροπολογίας τα οποία πλέον πληρούσαν. Έτσι, οι προσλήψεις έγιναν με βάση την τροπολογία και όχι με βάση την πρόσκληση, όπως αυτή είναι ανηρτημένη στο ΟΠΣΥΔ και στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Αυτή η αναδρομική αλλαγή δημιούργησε αδικίες και ερωτήματα για την διαφάνεια και εγκυρότητα των προσλήψεων που ανακοινώθηκαν στις 15/09/2024, καθώς αφενός αρκετοί υποψήφιοι, συμπεριλαμβανομένης και εμού της ιδίας, δεν υπέβαλαν εξ αρχής τα δικαιολογητικά ή και την αίτηση , επειδή δεν πληρούσαν τα προσόντα, όπως αυτά ορίζονταν στην αρχική πρόσκληση, αφετέρου οι προσληφθέντες υπέβαλαν δικαιολογητικά που δεν προβλέπονταν στην αρχική πρόσκληση εγείροντας την υποψία ότι υπήρξε εκ των έσω πληροφόρηση της επικείμενης τροπολογίας και εσκεμμένη καθοδήγηση εις βάρος των υπολοίπων συναδέλφων εκπαιδευτικών. Η πρόσκληση για τις προσλήψεις πρέπει να βασίζεται στους όρους που ίσχυαν κατά την υποβολή των αιτήσεων. Η αλλαγή τους εκ των υστέρων, χωρίς προειδοποίηση, παραβιάζει θεμελιώδεις αρχές διαφάνειας και ισονομίας.


Η δημοσίευση των προσλήψεων την Κυριακή, 15/09/2024, βραδινή ώρα , αφήνει εξίσου ερείσματα για καταστρατήγηση των πινάκων, καθώς πουθενά δεν αναφέρεται η θέση κατάταξης των μορίων των προσλαμβανομένων στον τελικό πίνακα υποψηφίων αναπληρωτών, η αναλυτική μοριοδότηση που έλαβαν κατά τη διαδικασία της πρόσκλησης και της τροπολογίας και το κυριότερο ο συνολικός αριθμός των αιτούντων πρόσληψη στο ψηφιακό φροντιστήριο. Άξιο προβληματισμού είναι, επίσης, ότι εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ03-Μαθηματικών προσελήφθη από τον επικουρικό πίνακα ειδικής παιδείας των ΠΕ03, σειρά κατάταξης 990, ενώ ήδη είχε προσληφθεί κατά τη ροή του επικουρικού πίνακα ειδικής παιδείας   στην α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών στις 31/08/2024, γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα ότι οι προσλήψεις έγιναν εκτός πίνακα χωρίς ροή. Επίσης, στον κλάδο ΠΕ80 προσελήφθη εκπαιδευτικός από τον επικουρικό πίνακα ειδικής που δεν διαθέτει παιδαγωγική επάρκεια, σειρά 927.

 

Ειδικότερα, στους Πε02-Φιλολόγους, στους οποίους ανήκω, προσελήφθησαν οκτώ (7) φιλόλογοι γενικής και ένας (1) ειδικής παιδείας. Οι της γενικής αντιστοιχούν στις θέσεις του πίνακα της προκήρυξης 2ΓΕ-2023 στους αύξοντες αριθμούς 2226, 3809, 9231, 11966, 13726, 14804, 27094 , ενώ της ειδικής στον επικουρικό πίνακα της προκήρυξης 3ΕΑ/2022 με αύξοντα αριθμό σειράς 1626. Στον πίνακα της 2ΓΕ-2023 υπάρχουν 34.784 ατόμα, στον κύριο πίνακα της 2ΕΑ-2022 υπάρχουν 4.849 άτομα και στον αντίστοιχο επικουρικό 6.912 άτομα. Η προφορική αιτιολογία κάποιων ιθυνόντων του υπουργείου που μεταφέρθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις προσλήψεις με τέτοια χασματική κινητικότητα των πινάκων ήταν ότι δεν έγιναν πολλές αιτήσεις. Αδυνατεί λογικός νους να πιστέψει ότι σε έναν κλάδο, όπως οι ΠΕ02 που πλήττονται από ανεργία, δεν βρέθηκε ικανοποιητικός αριθμός αιτούντων- ωστόσο, το πλήθος των αιτούντων δεν έχει δημοσιευθεί-, ώστε να τηρηθεί η σειρά του πίνακα. Αλλά ακόμα και να ίσχυε κάτι τέτοιο, γιατί δεν προέβησαν σε πρόσκληση εκ νέου βάσει και της τροπολογίας; Παρενθετικά, ένα λάθος συναδέλφων με προϋπηρεσία στην αίτηση ΑΣΕΠ για την κατάρτιση των πινάκων τούς κατέταξε σε χαμηλές θέσεις στον τελικό πίνακα, ενώ στην περίπτωση του ψηφιακού φροντιστηρίου επιπρόσθετα προσόντα που δεν ζητούνταν εξ αρχής και άνευ ελέγχου από το Α.Σ.Ε.Π. τούς έδωσαν θέση εργασίας. Επίσης, να σημειωθεί ότι στις ροές των φάσεων των αναπληρωτών ειδικής των ΠΕ02, ο πίνακας δεν έχει φτάσει ποτέ μέχρι τώρα στον επικουρικό ειδικής. Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι οι έξι εκ των οκτώ φιλολόγων δεν έχουν καταγεγραμμένη προϋπηρεσία στους πίνακες των 2ΓΕ-2023 και 3ΕΑ-2022, όπως αυτοί ελέγχθησαν και αναρτήθηκαν από το Α.Σ.Ε.Π. Η όποια προϋπηρεσία διαθέτουν από τον ιδιωτικό τομέα ή φορέα δεν έχει ελεγχθεί από το Α.Σ.Ε.Π., δεν έχει αναρτηθεί δημόσια χάριν διαφάνειας και αξιοκρατίας , παρά μόνο οι ιθύνοντες του Ι.Ε.Π ή του Υπουργείου την έκριναν χωρίς να είναι της δικαιοδοσίας τους.

 

Ως πολίτης μιας ευνομούμενης χώρας αισθάνομαι ζημιωμένη, προσβεβλημένη και ταπεινωμένη μπροστά στην ισότητα του δικαιώματος στην εργασία, επικαλούμενη αφενός την αρχή της απαγόρευσης αναδρομικής ισχύος της τροπολογίας αυτής, εφόσον δεν ορίζεται ρητά, και αφετέρου, την αθέτηση συνταγματικών αρχών περί προστασίας των πολιτών από την αυθαίρετη εφαρμογή του νόμου – ήτοι αρχή της ισότητας (άρθρ. 4), αρχή της αξιοκρατίας (άρθρ. 103), αρχή της δικαιολογημένης

εμπιστοσύνης και αρχή της διαφάνειας –, πλήττοντας ολοφάνερα την ισονομία και τη δικαιοσύνη στον δημόσιο τομέα. Η καταστρατήγηση του πίνακα αναπληρωτών και η παράτυπη πρόσληψη και ανάληψη υπηρεσίας ατόμων, που μισθοδοτούνται από το δημόσιο προϋπολογισμό και λαμβάνουν σχεδόν διπλάσια μόρια προϋπηρεσίας συγκριτικά με τους υπόλοιπους αναπληρωτές, χωρίς να έχει υποστεί έλεγχο η διαδικασία πρόσληψης τους, κλονίζει την δημοκρατία και απαξιώνει τον εκπαιδευτικό κλάδο. Προσβλέπω στην αρωγή σας ως θεσμού για την αποκατάσταση της ισονομίας , της διαφάνειας και της αξιοκρατίας, ώστε να αρθούν οι εν λόγω προσλήψεις και να προκηρυχθεί νέα πρόσκληση στελέχωσης του ψηφιακού φροντιστηρίου με σαφή και ξεκάθαρα κριτήρια και προσόντα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: