Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ
Ποιες κατηγορίες μεταθέσεων αφορά η παρούσα εγκύκλιος;
Αφορά τις ακόλουθες κατηγορίες μεταθέσεων:
α) σε ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. και σε περιοχές μετάθεσης για την Ε.Α.Ε.
β) στα Μουσικά Σχολεία
γ) στα Καλλιτεχνικά Σχολεία
δ) στα Πειραματικά σχολεία Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
ε) από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης
στ) αμοιβαίες από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης
Πότε υποβάλλεται η αίτηση και ποιες αιτήσεις αφορά;
Οι αιτήσεις υποβάλλονται, από 16-10-2024 έως 31-10-2024 και ώρα 15:00, σύμφωνα με το άρθρο 168 του ν. 4823/2021 (136Α΄), μέσω του Online Συστήματος Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτικών και Υποβολής Αιτήσεων Μεταθέσεων (https://teachers.minedu.gov.gr).
Η παραπάνω προθεσμία είναι αποκλειστική και ισχύει για όλες τις κατηγορίες μεταθέσεων εκτός από τις αμοιβαίες για τις οποίες η αίτηση υποβάλλεται μέσα σε 15 ημέρες από την ανακοίνωση των μεταθέσεων.
Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν τοποθετηθεί οριστικά σε σχολική μονάδα υποχρεούνται να υποβάλουν αίτηση οριστικής τοποθέτησης.
Μέσα στην ίδια προθεσμία υποβάλλονται και οι αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης και βελτίωσης, χωρίς να αναγράφονται προτιμήσεις συγκεκριμένων σχολείων.
Αίτηση υποβάλλουν και οι εκπαιδευτικοί των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων που εμπίπτουν στις μεταβατικές διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 62 του ν. 4692/2020 (111Α΄) και δεν κατέστη εφικτό να τοποθετηθούν οριστικά, σύμφωνα με και την παρ. 1γ του άρθρου ενενηκοστού τέταρτου του ν. 4812/2021 (110Α΄).
Ποιοί εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση οριστικής τοποθέτησης;
Δεν υποβάλλουν αίτηση οριστικής τοποθέτησης οι εκπαιδευτικοί που:
ü ενώ υπηρετούσαν με θητεία σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. κατά το σχολικό έτος 2023-2024 μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή, όπως προβλέπεται ρητά από τις διατάξεις της παρ. 17 του άρθρου 19 του ν. 4692/2020 (111Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του ενενηκοστού τετάρτου άρθρου του ν. 4812/2021 (110Α΄). Ωστόσο, όσοι μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή και κατόπιν τοποθετήθηκαν με μονοετή θητεία υποβάλλουν κανονικά αίτηση οριστικής τοποθέτησης.
ü μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή το 2024 πριν την έναρξη της διετούς θητείας τους για τα σχολικά έτη 2024-2025 και 2025-2026 βάσει των διατάξεων της παρ. 15 του του άρθρου 19 του ν. 4692/2020 (111Α΄), όπως διαμορφώθηκε με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 145 του ν. 5039/2023 (83Α΄)
Υπάρχει δυνατότητα να ανακαλέσει κάποιος την αίτηση μετάθεσης;
Ανάκληση της αίτησης μετάθεσης μπορεί να γίνει μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος μέχρι 31- 12-2024 και ώρα 15:00, οπότε και θα απενεργοποιηθεί η δυνατότητα αυτή στο ηλεκτρονικό σύστημα. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση ανάκλησης, η αίτηση θεωρείται άκυρη και δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να υποβληθεί εκ νέου.
Υπάρχει δυνατότητα να ανακληθεί η μετάθεση;
Ανάκληση μετάθεσης δεν προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις και επομένως οι αιτήσεις ανάκλησης μετάθεσης δεν γίνονται δεκτές.
Που υποβάλλεται η αίτηση;
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΚΕΦ. Α
2. ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ
2.1. Τρόπος υποβολής των αιτήσεων
2.1.1. Οι αιτήσεις μετάθεσης υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς μέσω του Online Συστήματος Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτικών και Υποβολής Αιτήσεων Μεταθέσεων (https://teachers.minedu.gov.gr).
Η σύνδεση στο σύστημα γίνεται με το όνομα χρήστη (user name) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για την πρόσβασή τους στις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ). Αναλυτικές οδηγίες του τρόπου ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων αναφέρονται στο «ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ» που έχει αναρτηθεί στην αρχική σελίδα της εφαρμογής.
2.1.2 Οι εκπαιδευτικοί κατά την υποβολή της αίτησης μετάθεσης πρέπει να έχουν υπόψη τους τα ακόλουθα:
α) Η οριστικοποίηση της αίτησής τους επέχει θέση υπογραφής από τον αιτούντα εκπαιδευτικό, ο οποίος θα λάβει αριθμό πρωτοκόλλου από το ηλεκτρονικό σύστημα και θα πρέπει να αποθηκεύσει ή/και να εκτυπώσει αντίγραφό της σε μορφή pdf.
Προσθήκη κριτηρίων μετάθεσης μετά την οριστική υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης από τον εκπαιδευτικό δεν θα είναι εφικτή, με την επιφύλαξη των αναφερομένων στην παρ. 1.3. του παρόντος κεφαλαίου.
Επισημαίνεται ότι η προσωρινή αποθήκευση της αίτησης δεν θεωρείται ως οριστικοποιημένη υποβολή και ως εκ τούτου αιτήσεις που θα παραμείνουν σε κατάσταση «προσωρινής αποθήκευσης» δεν θα ληφθούν υπόψη και ούτε θα γίνουν δεκτά αιτήματα οριστικοποίησης τους μετά το πέρας της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.
β) Εφιστούμε την προσοχή ως προς την λεπτομερή ανάγνωση της εγκυκλίου, καθώς τα στοιχεία που δηλώνονται στην αίτηση μετάθεσης έχουν την έννοια της υπεύθυνης δήλωσης, με βάση τα οριζόμενα στο άρθρο 8 του ν. 1599/1986 (75Α΄) και ψευδής δήλωση συνεπάγεται κυρώσεις που προβλέπονται από την παράγραφο 6 του άρθρου 22 του ίδιου νόμου.
γ) Αιτήματα σχετικά με τροποποίηση προτιμήσεων δεν θα γίνονται δεκτά.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ-ΠΙΝΑΚΩΝ-ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ
α) Η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων θα γίνει από από 16-10-2024 έως 31-10-2024 και ώρα 15:00
β) Στις 25-11-2024 θα γίνει ανακοίνωση των πινάκων από τις αρμόδιες Διευθύνσεις με τα στοιχεία (ονοματεπώνυμο, κλάδο, ειδικότητα και μονάδες μετάθεσης κατά κριτήριο και στο σύνολό τους) των αιτουμένων μετάθεση εκπαιδευτικών.
Επισημαίνεται ότι δεν προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις ανακοίνωση πινάκων με τα στοιχεία των αιτούντων μετάθεση σε Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία. Οι μεταθέσεις στα σχολεία αυτά πραγματοποιούνται βάσει προσόντων και όχι μοριοδότησης.
γ) Από 25-11-2024 μέχρι και 29-11-2024 θα υποβάλλονται ενστάσεις και θα μπορεί στο διάστημα αυτό να γίνει διόρθωση των ηλεκτρονικών αιτήσεων στην περίπτωση δικαίωσης από τα αρμόδια ΠΥΣΔΕ τυχόν υποβληθεισών ενστάσεων από τους ενδιαφερόμενους.
δ) Από 13-12-2024 και μετά δεν θα υπάρχει δυνατότητα στις Διευθύνσεις Β/θμιας Εκπαίδευσης να διορθώνουν στοιχεία στις καταχωρισμένες αιτήσεις των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών. Από την ημερομηνία αυτή και μετά οποιεσδήποτε αλλαγές επιβάλλεται να γίνουν, θα γίνονται από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Πότε ένας εκπαιδευτικός έχει θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσης ή βελτίωσης θέσης ή απόκτησης οργανικής θέσης;
Σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 8 του π.δ. 50/1996 (45Α΄) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του π.δ. 100/1997 (94Α΄):
1. Για τη μετάθεση εκπαιδευτικών που προβλέπεται από τις διατάξεις αυτού του Π.Δ. απαιτείται υπηρεσία ενός έτους στη κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.
2. Ο χρόνος υπηρεσίας σε θέσεις προσωρινής τοποθέτησης των νεοδιοριζόμενων και των μετατασσομένων εκπαιδευτικών, καθώς και ο χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, για οποιονδήποτε λόγο, εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα, λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης.
3. Για τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται και αναλαμβάνουν υπηρεσία το μήνα Σεπτέμβριο ως ημερομηνία διορισμού λογίζεται η 1η Σεπτεμβρίου. Σε κάθε περίπτωση ο χρόνος που θεμελιώνει δικαίωμα μετάθεσης μπορεί να προκύπτει από συνυπολογισμό σωρευτικά χρόνου υπηρεσίας που έχει διανυθεί τμηματικά κατά τη διάρκεια διδακτικού έτους.
Δεν προσμετράται ωστόσο ο χρόνος που προκύπτει από το άθροισμα των καλοκαιρινών διμήνων κατά τα οποία οι αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί επανέρχονται στο σχολείο της οργανικής τους θέσης (Γνωμοδότηση 864/1989).
Ποιοί εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης;
Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης έχουν οι εκπαιδευτικοί που:
- μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή ή
- από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης (βελτιώσεις) ή
- μετατάχθηκαν από κλάδο σε κλάδο από περιοχή σε περιοχή ή εντός της ίδιας περιοχής με την προϋπόθεση ότι θα έχουν υπηρετήσει πραγματικά μέχρι 31-8-2025 την οργανική τους θέση στο σχολείο στο οποίο έχουν μετατεθεί ή τοποθετηθεί οριστικά ή μεταταχθεί, άλλως δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης θα έχουν οποτεδήποτε υπηρετήσουν για ένα (1) έτος την οργανική τους θέση.
- μετατάχθηκαν και ανακλήθηκε η μετάταξή τους,
- επανήλθαν στην εκπαίδευση μετά την έκδοση του ν. 4325/2015 (47Α΄),
- μετά τον επανακαθορισμό των περιοχών μετάθεσης (ΑΔΑ: 7ΖΛΚ4653ΠΣ-ΜΥΠ) και σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο υπ’ αριθμ. 145820/Ε2/07-09-2018 έγγραφο, ανήκουν πλέον σε νέα περιοχή μετάθεσης
Σε ποιες περιπτώσεις απαιτούνται δύο ή περισσότερα έτη υπηρέτησης της οργανικής;
α) Αμοιβαίες μεταθέσεις: Εκπαιδευτικός που μετατίθεται αμοιβαία απαιτείται να υπηρετήσει υποχρεωτικά για ένα χρόνο στο σχολείο που μετατέθηκε, προκειμένου να θεμελιώσει δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης.
Μετά την παρέλευση τριών ετών έχει δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης για σχολεία των περιοχών μετάθεσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης από την οποία προήλθε. Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης για τη σχολική μονάδα ή την ομάδα σχολείων από την οποία μετατέθηκε έχει και ο εκπαιδευτικός ο οποίος μετατίθεται αμοιβαία εντός της ίδιας περιοχής μετάθεσης, μετά από την παρέλευση τριών ετών.
β) Μεταθέσεις από Πειραματικά σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης: Εκπαιδευτικός που έχει οργανική θέση σε Πειραματικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης έχει δικαίωμα μετάθεσης σε ένα από αυτά ή σε λοιπές σχολικές μονάδες της ίδιας ή άλλης περιοχής μετάθεσης μετά την συμπλήρωση διετούς πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική του θέση.
Στην περίπτωση που ζητά να μετατεθεί σε σχολείο γενικής παιδείας εντός της ίδιας περιοχής που έχει οργανική, οφείλει να καταθέσει αίτηση μετάθεσης από περιοχή σε περιοχή και όχι αίτηση βελτίωσης.
γ) Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών που διορίστηκαν από το 2021 και έκτοτε: Εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 5 του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (13Α΄), έχουν δικαίωμα μετάθεσης εφόσον υπηρετήσουν πραγματικά για τουλάχιστον δύο (2) σχολικά έτη στην περιοχή διορισμού τους.
Κατά τις μεταθέσεις τρέχοντος έτους δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης έχουν οι εκπαιδευτικοί που θα έχουν υπηρετήσει πραγματικά μέχρι 31-8-2025 τουλάχιστον δύο (2) έτη στην περιοχή διορισμού τους, άλλως δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης θα έχουν οποτεδήποτε υπηρετήσουν για δύο (2) έτη στην περιοχή.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ I:
α. Όσοι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν οριστικά ενώ ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και υπηρέτησαν –τον οφειλόμενο χρόνο– εντός της περιοχής μετάθεσης σε διάφορες σχολικές μονάδες, ΔΕΝ απαιτείται να υπηρετήσουν εκ νέου την οργανική τους θέση.
β. Όσοι εκπαιδευτικοί έχουν θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσης πριν το χαρακτηρισμό τους ως υπεράριθμοι, διατηρούν το δικαίωμα αυτό και μετά την τοποθέτησή τους σε νέα οργανική θέση και επομένως ΔΕΝ απαιτείται εκ νέου υπηρέτηση αυτής.
γ. Όσοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται σε νέα οργανική θέση μετά από βελτίωση θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης εφόσον υπηρετήσουν -το οφειλόμενο ένα έτος- στη νέα τους οργανική θέση.
δ. Ο χρόνος υπηρέτησης των λειτουργικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών που τοποθετούνται για κάλυψη λειτουργικού κενού θεωρείται ως διανυθείς στην οργανική θέση. Αντιθέτως, η απόσπαση του εκπαιδευτικού εντός ΠΥΣΔΕ μετά από αίτησή του δεν υπολογίζεται στο χρόνο θεμελίωσης δικαιώματος μετάθεσης.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ II:
Οι περιπτώσεις αδειών που συνυπολογίζονται στη συμπλήρωση του χρόνου θεμελίωσης δικαιώματος μετάθεσης αναφέρονται στο Μέρος Β΄, παρ. 3.1., περ. 3.1.1.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΙΙΙ:
Στη συμπλήρωση του χρόνου θεμελίωσης δικαιώματος μετάθεσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών συμπεριλαμβάνεται και η απόσπαση από σχολείο σε σχολείο εντός της περιοχής διορισμού τους κατά το δεύτερο έτος υπηρεσίας. Ομοίως, συμπεριλαμβάνεται και η τοποθέτηση με θητεία σε Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο εντός της περιοχής διορισμού τους κατά το δεύτερο έτος υπηρεσίας [άρθρο 19, §4 του ν. 4692/2020 (111Α΄), όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 87, §2 του ν. 4954/2022 (136Α΄)]. Ο χρόνος αυτός λαμβάνεται υπόψη τόσο για μετάθεση από περιοχή σε περιοχή όσο και για βελτίωση.
ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ
- το 2021 και το 2022 και αποσπάστηκαν για δύο έτη και
- το 2023 και αποσπάστηκαν κατά την 1η χρονιά διορισμού τους
- Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με θητεία σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. δύνανται να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης μόνο από περιοχή σε περιοχή και όχι σε ειδικού τύπου σχολεία (Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Διαπολιτισμικά) ή σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.. Συνεπώς, δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης αμοιβαίας μετάθεσης και βελτίωσης.
- Ο χρόνος υπηρέτησης των εκπαιδευτικών με θητεία (μονοετής, διετής, τετραετής, με παράταση, με ανανέωση) σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης.
- Οι εκπαιδευτικοί που έχασαν την οριστική τους τοποθέτηση επειδή το σχολείο τους χαρακτηρίστηκε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. και έλαβαν νέα οριστική τοποθέτηση, δεν υπέχουν υποχρέωση να την υπηρετήσουν για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης.
Ποια είναι τα κριτήρια μετάθεσης;
Κριτήρια για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996 (45Α΄) είναι:
Α) η συνολική υπηρεσία
Β) η συνυπηρέτηση
Γ) οι οικογενειακοί λόγοι
Δ) οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν
Ε) η εντοπιότητα
ΣΤ) η πρώτη προτίμηση.
Τι ισχύει σε περίπτωση ισοβαθμίας;
Σε περίπτωση ισοβαθμίας των εκπαιδευτικών κατά τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή, σύμφωνα με τις παρ. 11 και 13 του ανωτέρω άρθρου, προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:
α) στη συνυπηρέτηση
β) στην εντοπιότητα
γ) στους οικογενειακούς λόγους
δ) στη συνολική υπηρεσία
ε) στις δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν
στ) στην πρώτη προτίμηση.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια τότε λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Τα κριτήρια αναλυτικά κατά κατηγορία είναι τα εξής:
Α. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Πως προσδιορίζεται ο χρόνος συνολικής υπηρεσίας;
1.1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16, παρ. 3, του π.δ. 50/1996 (45Α΄) «Ως συνολική υπηρεσία λαμβάνεται ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στα σχολεία ή σχολές της δημόσιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.».
1.2. Στη διάταξη της παρ. 5 του άρθρου 30 του ν. 3848/2010 (71Α΄) ορίζεται ότι «Οι μονάδες μετάθεσης για τη συνολική υπηρεσία των εκπαιδευτικών, όπως αυτή καθορίζεται με τις παραγράφους 3 και 4 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996, προσδιορίζονται με συντελεστή δυόμισι για κάθε έτος υπηρεσίας.»
Πως γίνεται ο υπολογισμός του χρόνου συνολικής υπηρεσίας;
Ο τρόπος υπολογισμού υπηρεσίας εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών) γίνεται σύμφωνα με τον γενικό ορισμό της παρ. 4 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996 (45Α΄) όπου αναφέρεται ότι:
«Ο συνολικός χρόνος πραγματικής υπηρεσίας των εκπαιδευτικών εκφράζεται σε έτη και μήνες. Χρόνος ίσος ή μεγαλύτερος των δεκαπέντε (15) ημερών υπολογίζεται ως πλήρης μήνας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση δεν λαμβάνεται υπόψη. Όπου κατά τον υπολογισμό των μονάδων μετάθεσης ως συνολική υπηρεσία προκύπτει αριθμός με δεκαδικό μέρος, διατηρούνται μόνο τα δύο πρώτα ψηφία του.».
Τύπος υπολογισμού:
(έτη + Μήνες ) Χ 2,5 12 (έτη Χ 2,5) + ( μήνες Χ 2,5)
Β. ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
α. Νομικό πλαίσιο
1. Στις παρ. 5 και 6 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996 (45Α΄) ορίζεται ότι «5. Μονάδες μετάθεσης για συνυπηρέτηση λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση από μία περιοχή σε άλλη, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιοχή αυτή. Οι μονάδες συνυπηρέτησης υπολογίζονται και για μεταθέσεις από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής, ή τις τοποθετήσεις σε συγκεκριμένα σχολεία, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιφέρεια του Δήμου ή της Κοινότητας, όπου ζητείται η μετάθεση ή η τοποθέτηση. Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης για συνυπηρέτηση. 6. Για την απόδειξη του τόπου και της φύσης της εργασίας του ή της συζύγου υποβάλλονται κατά περίπτωση τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) προκειμένου περί υπαλλήλων του δημοσίου ή υπαλλήλων ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ ή υπαλλήλων του υπόλοιπου δημόσιου τομέα όπως αυτός καθορίστηκε με τη διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του Ν.1256/1982 (ΦΕΚ 65 τ.Α'), όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα και ισχύει ή άμισθων δημοσίων υπαλλήλων ή λειτουργών, βεβαίωση της υπηρεσίας του, από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος υπηρετεί οργανικά και όχι με απόσπαση στο συγκεκριμένο τόπο.
β) προκειμένου περί εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα ή ελεύθερων επαγγελματιών, βεβαίωση του ασφαλιστικού τους φορέα (ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΟΓΑ κ.λ.π.) από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος εργάζεται στον τόπο που ζητείται η μετάθεση τουλάχιστον τα δύο τελευταία χρόνια από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και είναι ασφαλισμένος στον οικείο ασφαλιστικό φορέα.».
2. Στην παρ. 1 του άρθρου 72 του ν. 4316/2014 (270Α΄) ορίζεται ότι «Προστίθεται παράγραφος 14 στο άρθρο 16 του π.δ. 50/1996 (Α΄45) ως ακολούθως: «14. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται και όταν ο εκπαιδευτικός έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.»».
β. Διευκρινίσεις
στις σελ. 17,18,19 της εγκυκλίου
...
15. Τα υποβληθέντα για τη συνυπηρέτηση δικαιολογητικά πρέπει να είναι τελευταίου τριμήνου.
Γ. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΛΟΓΟΙ
α. Νομικό πλαίσιο
1. Στις περ. α΄ και β΄ της παρ. 7 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996 (45Α΄) όπως αντικαθίσταται από το άρθρο 1 του π.δ. 39/1998 (43Α΄-Διορθ. Σφαλμ. στο 262Α') ορίζεται ότι «Οι μονάδες μετάθεσης για οικογενειακούς λόγους υπολογίζονται ως εξής:
α) Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης. Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι σε χηρεία, άγαμοι, διαζευγμένοι ή σε διάσταση γονείς εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια άγαμων ανήλικων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών, θετών ή αναγνωρισμένων).
β) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν άγαμα ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά (φυσικά, θετά ή αναγνωρισμένα) λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης για το πρώτο παιδί, τέσσερις (4) για το δεύτερο, έξι (6) για το τρίτο και επτά (7) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά. Ως ανήλικα θεωρούνται τα παιδιά που δεν έχουν υπερβεί το 18ο έτος της ηλικίας τους και ως σπουδάζοντα όσα φοιτούν σε ανώτερες ή ανώτατες δημόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιμες του εξωτερικού, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάμηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή μεταπτυχιακού τίτλου. Για την απόδειξη αυτών απαιτείται πιστοποιητικό Δήμου ή Κοινότητας ή του οικείου εκπαιδευτικού ιδρύματος κατά περίπτωση. Ως ημερομηνία συμπλήρωσης του 18ου ή του 25ου έτους της ηλικίας θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.».
2. Στην παρ. 1 του άρθρου 72 του ν. 4316/2014 (270Α΄) ορίζεται ότι «Προστίθεται παράγραφος 14 στο άρθρο 16 του π.δ. 50/1996 (Α΄45) ως ακολούθως: «14. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται και όταν ο εκπαιδευτικός έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.»». β. Διευκρινίσεις
β. Διευκρινίσεις
στις σελ. 19,20 της εγκυκλίου
...
8. Τα υποβληθέντα για τους οικογενειακούς λόγους δικαιολογητικά πρέπει να είναι τελευταίου τριμήνου.
Δ. ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ (Μ.Σ.Δ.)
Νομικό πλαίσιο
Στην παρ. 8 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996 (45Α΄) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ορίζεται ότι «Οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπαίδευσης λαμβάνουν μονάδες μετάθεσης ανάλογα με τις συνθήκες διαβίωσης στην έδρα λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν…».
Ειδικότερα στις περ. γ και δ της ίδιας παραγράφου όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1, παρ. 3, του π.δ. 39/1998 (43Α΄-Διορθ. Σφαλμ. στο 262Α΄) και αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1, παρ. 2, του π.δ. 111/2016 (43Α΄) και το άρθρο 84 του ν. 4547/2018 (102Α΄) ορίζεται ότι
«γ) Οι μονάδες μετάθεσης για το κριτήριο αυτό υπολογίζονται με βάση το χρόνο πραγματικής υπηρεσίας σε κάθε σχολική μονάδα και την κατηγορία στην οποία ανήκει η σχολική μονάδα.
δ) Ο χρόνος υπηρεσίας εκφράζεται σε έτη και μήνες. Χρόνος ίσος ή μεγαλύτερος των δεκαπέντε (15) ημερών λογίζεται ως πλήρης μήνας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση παραλείπεται.
Για κάθε έτος υπηρεσίας σε σχολεία Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ κατηγορίας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, υπολογίζονται 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 και 14 μονάδες μετάθεσης, αντίστοιχα.». Η νέα μοριοδότηση, όπως καθορίζεται στην υπ’ αριθμ. 133529/ΓΔ4/7-8-2018 Υ.Α (3941Β΄) ισχύει από το σχολικό έτος 2018-19.
Τι ισχύει για το διπλασιασμό των ΜΣΔ;
ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΜΟΝΑΔΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 2010
Σύμφωνα με την παρ. 2γ του άρθρου 39 του ν. 4115/2013 (24Α΄) «Ειδικά οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από 20.5.2010 έως και 31.12.2010 δικαιούνται τα μόρια μετάθεσης που προβλέπονται στο τρίτο εδάφιο της παραγράφου 12 του άρθρου 9 του ν. 3848/2010, που καταργείται με το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης β’ της παρούσης παραγράφου, για το χρονικό διάστημα έως και 31.8.2013, εφόσον υπηρετήσουν καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2012 - 2013, αδιαλείπτως, σε σχολικές μονάδες της περιοχής που διορίστηκαν ή μετακινηθούν σε άλλη περιοχή για άσκηση εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου αναγκαστικά για το συμφέρον της υπηρεσίας χωρίς τη θέληση τους.»
υπόλοιπα προβλεπόμενα, σελ. 27,28 της εγκυκλίου
ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΕΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ:
Σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 4574/2018 (191Α΄)
«1. Η παρ. 1 του άρθρου 4Α του ν. 3848/2010 (Α΄ 71) τροποποιείται ως εξής: «1. Ο χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας των μόνιμων εκπαιδευτικών που διανύεται σε δημόσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες ανήκουν στις κατηγορίες μοριοδότησης Ι΄, ΙΑ΄, ΙΒ΄ και ΙΓ΄ της περίπτ. α΄ της παρ. 8 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996 (Α΄45), στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία και 29 στην Πατμιάδα Εκκλησιαστική Σχολή, υπολογίζεται στο διπλάσιο για τον προσδιορισμό των μονάδων συνθηκών διαβίωσης, εφόσον έχει διαρκέσει κάθε φορά τουλάχιστον δύο (2) συνεχόμενα διδακτικά έτη.»
2. Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει από το διδακτικό έτος 2018-2019.
3. Για την επιπλέον μοριοδότηση των μόνιμων εκπαιδευτικών για το χρόνο πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας που διανύθηκε σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες έως και το διδακτικό έτος 2017-2018, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 4Α του ν. 3848/2010, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996, όπως ίσχυαν κατά τη λήξη του διδακτικού έτους 2017-2018. Κατ’ εξαίρεση, οι διατάξεις αυτές, όπως ίσχυαν κατά τη λήξη του διδακτικού έτους 2017-2018, εφαρμόζονται και για το διδακτικό έτος 2018-2019 για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς για τους οποίους το έτος αυτό αποτελεί το δεύτερο συνεχές έτος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας σε σχολική μονάδα για την οποία προβλεπόταν επιπλέον μοριοδότηση, σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις.»
υπόλοιπα προβλεπόμενα, σελ. 29,30 της εγκυκλίου
Ε.ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ
α. Νομικό πλαίσιο
1. Σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996 (45Α΄) «Μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, όταν ζητούν μετάθεση από μία περιοχή σε άλλη περιοχή, εφόσον είναι δημότες Δήμου ή Κοινότητας της περιοχής από διετίας τουλάχιστον μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μετάθεσης. Οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα υπολογίζονται και όταν οι εκπαιδευτικοί ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση μέσα στην ίδια περιοχή, εφόσον είναι δημότες του Δήμου ή της Κοινότητας όπου λειτουργούν τα σχολεία στα οποία επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν. (…) Η εντοπιότητα αποδεικνύεται από βεβαίωση του οικείου προέδρου κοινότητας ή δημάρχου από την οποία να προκύπτει ότι ο εκπαιδευτικός είναι δημότης του Δήμου ή της Κοινότητας από διετίας.».
2. Οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα ορίζονται σε τέσσερις σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 30 του ν. 3848/2010 (71Α΄).
β. Διευκρινίσεις
στις σελ. 30,31 της εγκυκλίου
ΣΤ. ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ
Νομικό πλαίσιο
Σύμφωνα με την παρ. 10 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996 (45Α΄) «Οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση από περιοχή σε περιοχή λαμβάνουν για την περιοχή της πρώτης προτίμησής τους δύο (2) μονάδες μετάθεσης.»
ΑΜΟΙΒΑΙΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
1. Δικαίωμα υποβολής αίτησης για αμοιβαία μετάθεση έχουν οι εκπαιδευτικοί εφόσον μέχρι 31 Αυγούστου 2025 συντρέχουν οι παρακάτω προϋποθέσεις του άρθρου 10 του π.δ. 50/1996 (45Α΄) όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 9 του π.δ. 100/1997 (94Α΄):
α) Να ανήκουν στον ίδιο κλάδο, να έχουν την ίδια ειδικότητα και να μην έχουν συμπληρώσει 25ετή πραγματική υπηρεσία κατά την έννοια του άρθρου 16 του ανωτέρω π.δ.,
β) Η διαφορά της συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας τους να μην υπερβαίνει τα δέκα (10) έτη και
γ) Να έχουν συμπληρώσει δύο χρόνια υπηρεσίας από την ημερομηνία δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκ των οποίων τον ένα χρόνο στην οργανική τους θέση.
2. Δεν δικαιούνται αμοιβαίας μετάθεσης οι χαρακτηριζόμενοι ως υπεράριθμοι σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 10 του π.δ. 50/1996, όπως προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 9 του π.δ. 100/1997, καθώς και όσοι δεν έχουν τοποθετηθεί οργανικά σε σχολική μονάδα.
3. Οι εκπαιδευτικοί που μετατίθενται αμοιβαία έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης για σχολεία των περιοχών μετάθεσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης από την οποία προήλθαν, εφόσον από την ημερομηνία της μετάθεσής τους αυτής και μέχρι 31 Αυγούστου του έτους που πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις υπηρετήσουν για μια τριετία εκτός της περιοχής από σχολείο της οποίας μετατέθηκαν.
4. Οι ενδιαφερόμενοι για αμοιβαία μετάθεση από σχολείο μιας περιοχής σε σχολείο άλλης περιοχής καθώς και από σχολείο σε σχολείο εντός της ίδιας περιοχής υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την ανακοίνωση των αντίστοιχων μεταθέσεων.
5. Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού διαπιστώσουν ότι οι ενδιαφερόμενοι πληρούν τις προϋποθέσεις για αμοιβαία μετάθεση αποστέλλουν μέσα σε πέντε (5) ημέρες στη Διεύθυνση Διοίκησης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης - Τμήμα Β΄ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., τις αιτήσεις συνοδευόμενες από βεβαίωση του Διευθυντή Εκπαίδευσης (ενσωματωμένη στο σχετικό έντυπο αίτησης), προκειμένου να διαβιβαστούν στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.) εάν πρόκειται για μετάθεση από σχολείο μιας περιοχής σε σχολείο άλλης περιοχής.
Τονίζουμε ότι θα πρέπει να συμπληρώνονται όλα τα πεδία της αίτησης τόσο στα Υπηρεσιακά στοιχεία του αιτούντος όσο και στην Εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
6. Για τις αμοιβαίες μεταθέσεις από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης ισχύουν οι παραπάνω προϋποθέσεις με τη μόνη διαφορά ότι εξετάζονται από το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.).
ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ- ΑΝΑΠΗΡΙΑ 80% & ΑΝΩ ΙΔΙΩΝ ΕΦ΄ΟΡΟΥ ΖΩΗΣ
Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης έχουν οι εκπαιδευτικοί:
1. Που ανήκουν σε μία από τις κατηγορίες που αναφέρονται στο άρθρο 13 του π.δ. 50/1996 (45Α΄), στο άρθρο 17 του ν. 3402/2005 (258Α΄), στο άρθρο 6, παρ. 1 του ν. 3454/2006 (75Α΄) και στο άρθρο 52 του ν. 4115/2013 (24Α΄) όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 2 του άρθρου 39 του ν. 4403/2016 (125Α΄).
2. Που εμφανίζουν αναπηρία εφ’ όρου ζωής σε ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν. 5128/2024 (118Α΄).
υπόλοιπα προβλεπόμενα, σελ. 33 της εγκυκλίου
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΚΕΝΤΡΑ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ΚΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Α.Ε
1. Διαδικασία Υποβολής Αιτήσεων Μετάθεσης
Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί θα υποβάλουν τις αιτήσεις μετάθεσης σε δομές ΕΑΕ σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο Α΄ του Πρώτου Μέρους της παρούσας εγκυκλίου.
2. Γενικές Προϋποθέσεις Ένταξης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης σε κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016 (159Α΄), έχουν εκπαιδευτικοί των παρακάτω περιπτώσεων της παρ. 2 του ίδιου άρθρου και νόμου:
Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που ανήκουν σε όλους τους προβλεπόμενους από τις ισχύουσες διατάξεις κλάδους γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, με εξειδίκευση στην ΕΑΕ. Η εξειδίκευση στην ΕΑΕ αποδεικνύεται με:
αα) Διδακτορικό Δίπλωμα στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής ή
ββ) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής ή
γγ) Πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής, ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής ή
δδ) Πτυχίο Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής με τουλάχιστον πενταετή αποδεδειγμένη προϋπηρεσία στην ΕΑΕ.
εε) Ειδικά για τον κλάδο ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής, πέραν των ανωτέρω, η εξειδίκευση στην ΕΑΕ αποδεικνύεται επιπροσθέτως με πτυχίο ΤΕΦΑΑ των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με κύρια ειδικότητα στην «ΕΑΕ» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή-Θεραπευτική Γυμναστική» ή την «Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή» ή την «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» ή την «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία».
υπόλοιπα προβλεπόμενα, σελ. 34,35 της εγκυκλίου
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΤΥΦΛΩΝ
Οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εκτός των ως άνω οριζομένων κριτηρίων αα) έως και εε) διαθέτουν επιπλέον εξειδίκευση στην ελληνική νοηματική γλώσσα και στη γραφή Braille που πιστοποιείται με βάση την παράγραφο 3 του άρθρου 7 του ν. 3699/2008 (199Α΄) όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 10 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 (193Α΄), μετατίθενται κατά προτεραιότητα σε σχολικές μονάδες τυφλών και κωφών (παρ. 3, άρθρο 48 του ν. 4415/2016).
Οι ενδιαφερόμενοι προς μετάθεση εκπαιδευτικοί στις ανωτέρω σχολικές μονάδες οφείλουν να υποβάλουν αίτηση σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφ. Α΄ του Πρώτου Μέρους.
Σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 7 του ν. 3699/2008 (199Α΄) όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 9 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 απαραίτητη προϋπόθεση για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών στις ειδικές σχολικές μονάδες κωφών και στις ειδικές σχολικές μονάδες τυφλών, ορίζεται επιπλέον των άλλων κριτηρίων και η πιστοποιημένη γνώση της ελληνικής νοηματικής γλώσσας και της γραφής Braille αντίστοιχα.
υπόλοιπα προβλεπόμενα, σελ. 35,36 της εγκυκλίου
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΚΕΝΤΡΑ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.).
Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016, μόνο εκπαιδευτικοί, οι κλάδοι των οποίων ορίζονται στην παρ. 1α του άρθρου 9 του ν. 4547/2018 (ΠΕ02, ΠΕ03 ή ΠΕ04), όπως αντικαταστάθηκε με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 15 και της παρ. 8 του άρθρου 231 του ν. 4823/2021 (136Α΄) και προβλέπονται από τα οικεία οργανογράμματα των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και οι οποίοι πληρούν ένα από τα ανωτέρω προσόντα ένταξης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, μπορεί να μετατίθενται σε κενές οργανικές θέσεις των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.(1)
(1) Πλέον, με το άρθρο 165 του ν. 5094/24 (39Α΄) διαγράφεται η φράση «εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία οκτώ (8) τουλάχιστον ετών, από τα οποία τρία (3) τουλάχιστον έτη σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), ή ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.»
Ειδικές επισημάνσεις , σελ. 36,37 της εγκυκλίου
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Η διαδικασία και οι προϋποθέσεις μετάθεσης εκπ/κών Δ.Ε. σε Μουσικά Σχολεία ρυθμίζονται βάσει της περ. Ι΄ του άρθρου 16 του ν. 1824/1988 (296Α΄), όπως τροποποιήθηκε από την παρ. 9 του άρθρου 9 του ν. 3391/2005 (240Α΄) και το άρθρο 53 του ν. 4653/2020 (12Α΄), του π.δ. 50/1996 (45Α΄), όπως τροποποιήθηκε από την περ. Β΄ του άρθρου 8, του π.δ. 100/1997 (94Α΄), της περ. Β΄ του άρθρου 8 του π.δ. 100/1997 όπως αυτό μερικώς αντικαταστάθηκε από την παρ. 3 του άρθρου 205 του ν. 4610/2019 (70Α΄), του άρθρου 53 του ν. 4653/2020 που προστέθηκε στην παράγραφο 4 της 3345/2.9.1988 Υ.Α., η οποία κυρώθηκε με την περίπτωση Ι΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 1824/1988, όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 205 του ν. 4610/2019 και το άρθρο 60 του ν. 4692/2020 (111Α΄) όπως ισχύει.
Δικαίωμα υποβολής αίτησης για μετάθεση σε Μουσικά σχολεία έχουν οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εφόσον μέχρι 31-8-2025:
α) Έχουν υπηρετήσει την οργανική τους θέση και
β) Έχουν πενταετή τουλάχιστον διδακτική εμπειρία στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.. Ωστόσο, η προϋπόθεση αυτή (5ετής διδακτική εμπειρία σε σχολεία Β/θμιας Εκπ/σης) δεν ισχύει για εκπαιδευτικούς μουσικής παιδείας, οι οποίοι έχουν διοριστεί απευθείας σε Μουσικά Σχολεία και εκπαιδευτικούς Α/θμιας Εκπ/σης που έχουν μεταταχθεί σε Μουσικά ή Καλλιτεχνικά Σχολεία (αρ. 141394/E2/15-11-2022 έγγραφο Υ.ΠΑΙ.Θ. – ΑΔΑ: 6ΜΠΡ46ΜΤΛΗ-19Κ).
Σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις για τις μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο λαμβάνει υπόψη την επιμόρφωση, τη μετεκπαίδευση, την προηγούμενη διδακτική εμπειρία στα Μουσικά Σχολεία, τις μεταπτυχιακές σπουδές, την επιστημονική συγκρότηση και γενικά τα αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των υποψήφιων προς μετάθεση εκπαιδευτικών, ενώ για τους εκπαιδευτικούς μουσικής παιδείας εισηγείται η Επιστημονική Επιτροπή Μουσικής Παιδείας.
γ) Για τους εκπαιδευτικούς μουσικής παιδείας (ΠΕ79.01-ΤΕ16), επιπλέον των ανωτέρω, η Επιστημονική Επιτροπή Μουσικής Παιδείας λαμβάνει υπόψη την απόλυτη εξειδίκευσή τους στους τομείς της μουσικής παιδείας που αποδεικνύεται για μεν τη θεωρητική κατάρτιση με τίτλους σπουδών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής ή με πτυχίο αναγνωρισμένου μη πανεπιστημιακού μουσικού ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής, για δε την ενασχόληση με βεβαίωση του εργοδότη θεωρημένη από επίσημες αρχές και ειδικότερα:
i) Για το μάθημα των θεωρητικών της μουσικής (μουσική θεωρία και πράξη): Πτυχίο αντίστιξης ή φούγκας ή δίπλωμα σύνθεσης. Τεκμηριωμένη ενασχόληση με το προς διδασκαλία μάθημα τουλάχιστον πέντε ετών.
ii) Για το μάθημα της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής: Δίπλωμα Βυζαντινής Εκκλησιαστικής μουσικής. Γνώση του δημοτικού τραγουδιού και τεκμηριωμένη ενασχόληση τουλάχιστον πέντε ετών.
iii) Για το μάθημα της διεύθυνσης χορωδιακών και ορχηστρικών συνόλων: Αντίστοιχοι τίτλοι σπουδών και τεκμηριωμένη πενταετής ενασχόληση με το προς διδασκαλία μάθημα. Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν υποψήφιοι με τα παραπάνω τυπικά προσόντα, η Επιστημονική Επιτροπή Μουσικής Παιδείας δύναται, αν κριθεί αναγκαίο, να προτείνει υποψήφιους που έχουν τα προβλεπόμενα τυπικά προσόντα για το μάθημα των θεωρητικών της μουσικής, με πενταετή τεκμηριωμένη ενασχόληση με τη διδασκαλία του μαθήματος αυτού ή του μαθήματος της διεύθυνσης χορωδιακών και ορχηστρικών συνόλων.
iv) Για το μάθημα των ευρωπαϊκών μουσικών οργάνων: Δίπλωμα ή πτυχίο μουσικού οργάνου και τεκμηριωμένη ενασχόληση με το προς διδασκαλία μάθημα τουλάχιστον πέντε ετών.
υπόλοιπα προβλεπόμενα, σελ. 38,39, 40 της εγκυκλίου
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Η διαδικασία και οι προϋποθέσεις μετάθεσης στα Καλλιτεχνικά Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ρυθμίζονται από τις διατάξεις του π.δ. 50/1996 (45Α΄) όπως τροποποιήθηκε από το π.δ. 100/1997 (94Α΄) όπως αντικαταστάθηκε από τις διατάξεις του άρθρου 205 του ν. 4610/2019 (70Α΄), του 41 άρθρου 53 του ν. 4653/2020 (12Α΄) που προστέθηκαν στην παράγραφο 4 της 3345/2.9.1988 Υ.Α., η οποία κυρώθηκε με την περίπτωση Ι΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 1824/1988 (296Α΄), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 205 του ν. 4610/2019 και το άρθρο 60 του ν. 4692/2020 (111Α΄), του άρθρου 16 περ. Ι΄ του ν. 1824/1988 όπως τροποποιήθηκε από τις διατάξεις της §9 του άρθρου 9 του ν. 3391/2005 (240Α΄), του άρθρου 8 § 16 του ν. 3194/2003 (267Α΄) και του άρθρου 205 του ν. 4610/2019, και την Υ.Α. 107922/Γ2/03.10.2003 (1497Β΄).
Σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις, για τις μεταθέσεις σε Καλλιτεχνικά Σχολεία το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο λαμβάνει υπόψη την επιμόρφωση, τη μετεκπαίδευση, την προηγούμενη διδακτική εμπειρία στα Καλλιτεχνικά Σχολεία, τις μεταπτυχιακές σπουδές, την επιστημονική συγκρότηση και γενικά τα αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Για τους εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικής παιδείας, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ79.01, ΠΕ91.01 και ΠΕ91.02, εισηγείται σχετικά η Επιστημονική Επιτροπή Καλλιτεχνικής Παιδείας.
Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης στα Καλλιτεχνικά Σχολεία έχουν οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που μέχρι 31-08-2025:
α) Έχουν υπηρετήσει την οργανική τους θέση και
β) Έχουν πενταετή τουλάχιστον διδακτική εμπειρία σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας Υπουργείου Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Ωστόσο, η προϋπόθεση αυτή (5ετής διδακτική εμπειρία σε σχολεία Β/θμιας Εκπ/σης) δεν ισχύει για εκπαιδευτικούς μουσικής παιδείας, οι οποίοι έχουν διοριστεί απευθείας σε Μουσικά Σχολεία και εκπαιδευτικούς Α/θμιας Εκπ/σης που έχουν μεταταχθεί σε Μουσικά ή Καλλιτεχνικά Σχολεία (αρ. 141394/E2/15-11-2022 έγγραφο Υ.ΠΑΙ.Θ.– ΑΔΑ: 6ΜΠΡ46ΜΤΛΗ-19Κ)
υπόλοιπα προβλεπόμενα, σελ. 41,42 της εγκυκλίου
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Σύμφωνα με τις διατάξεις της § 1 του άρθρου 22 του ν. 4415/2016 (159Α΄) «τα σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, που ιδρύθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 3, 4, 5 και 6 του Ν. 1566/1985 (Α΄167) μετατρέπονται και λειτουργούν εφεξής ως Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης». Καθώς δεν έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη από την §2 του άρθρου 23 του ίδιου νόμου απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορισμού των ιδιαίτερων προσόντων των εκπαιδευτικών που μετατίθενται στα σχολεία αυτά και της διαδικασίας μετάθεσής τους, οι μεταθέσεις του τρέχοντος έτους θα ακολουθήσουν τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις μετάθεσης όπως ρυθμίζονται από τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. πρωτ. 114163/Δ2/14-10-2004 (1592Β΄) Υπουργικής Απόφασης.
Συγκεκριμένα:
1. Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης σε σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης έχουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν υπηρετήσει την κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι 31-08-2025. Κατά τις μεταθέσεις προτιμώνται όσοι έχουν επιπλέον τα παρακάτω προσόντα κατά σειρά προτεραιότητας:
α) Επαρκή γνώση της ξένης γλώσσας της χώρας από την οποία προέρχεται το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών, οι οποίοι φοιτούν στα σχολεία αυτά. Ειδικά για την μετάθεση εκπαιδευτικών σε σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, στα οποία φοιτούν κατά πλειοψηφία Τσιγγάνοι μαθητές, δεν απαιτείται γνώση ξένης γλώσσας.
β) Ειδίκευση σε θέματα διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας.
γ) Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές σε θέματα Διαπολιτισμικής Αγωγής.
δ) Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές σε επιστήμες της αγωγής.
ε) Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο διδασκαλίας τους.
στ) Διδακτική εμπειρία σε Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
ζ) Διδακτική εμπειρία σε Τάξεις Υποδοχής ή Φροντιστηριακά Τμήματα.
η) Επαρκή γνώση μιας διεθνούς γλώσσας (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά).
θ) Βεβαιώσεις παρακολούθησης επιμορφωτικών σεμιναρίων σε θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκαν από φορείς του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. ή συνεργαζόμενους με αυτό φορείς.
2. Οι ήδη υπηρετούντες με οργανική τοποθέτηση σε Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης για άλλο Πειραματικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και για άλλα σχολεία της ίδιας ή άλλης περιοχής μετάθεσης, μετά την συμπλήρωση διετούς υπηρεσίας σε αυτά
υπόλοιπα προβλεπόμενα, σελ. 43,44 της εγκυκλίου
ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
Με συναδελφικούς - αγωνιστικούς χαιρετισμούς
ΔΕΜΕΡΔΕΣΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ κινητό: 6937271637, e-mail: gdemeragon08@gmail.com
τ. ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν.ΕΒΡΟΥ, τ. ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΑΠΥΣΔΕ ΠΕΡΙΦ.ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ, τ. ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
ΚΟΥΣΙΝΙΔΗΣ XAΡΙΛΑΟΣ (ΧΑΡΗΣ) κινητό: 6937032925 και 6944838869,
e-mail: xkousini@gmail.com, xkousini@sch.gr, facebook: Χαρίλαος Κουσινίδης
Γ.Γ. Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ ΕΒΡΟΥ, τ. ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν.ΕΒΡΟΥ και τ. ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΑΠΥΣΔΕ ΠΕΡΙΦ.ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου