Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024

ΥΠΑΙΘΑ. Μεταβολές σχολικών μονάδων 2025-2026 – Εγκύκλιος

 Μεταβολές σχολικών μονάδων 2025-2026 - Εγκύκλιος

Εγκύκλιο με τη διαδικασία και τα κριτήρια για τις μεταβολές σχολικών μονάδων 2025-2026 απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας στις Διευθύνσεις και Περιφερειακές διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχ. έτος 2025-2026 

Σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 6 και 8 του άρθρου 3, των παρ. 8, 9 και 10 του άρθρου 4, των παρ. 4, 5 και 6 του άρθρου 5, των παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 8 και των παρ. 1 και 3 του άρθρου 59 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) σε συνδυασμό με τις διατάξεις των παρ. 1, 2 και 5 του άρθρου 11 του ν. 1966/1991  (Α΄ 147) και της παρ. 15 του άρθρου 59 του ν. 3966/11 (Α΄ 118), του άρθρου 246 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5), των άρθρων 4, 6, 8 και 34 του ν. 3699/2008 (A΄ 199) σε συνδυασμό με την υποπαρ. αι. της παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136), το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προβαίνει σε μεταβολές σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης (ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, προαγωγές, υποβιβασμούς, μετατροπές, προσθήκες/καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια Λύκεια – ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) με στόχο την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών. 

Για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη: 

Α) Ο αριθμός των μαθητών/τριών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές/τριες και οι κτιριακές υποδομές με στόχο τη δημιουργία άρτιων, εξοπλισμένων και επαρκώς στελεχωμένων σχολικών μονάδων. Οι προτάσεις συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων πρέπει να γίνονται με βάση τα οριζόμενα κριτήρια της παρ. 1 του άρθρου 246 του ν. 4512/2018 (Α΄ 5). Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στις περιπτώσεις ιδρύσεων και συγχωνεύσεων, για τις οποίες πρέπει να ορίζεται με σαφήνεια η ακριβής ονομασία και η έδρα λειτουργίας της νέας σχολικής μονάδας. Επιπλέον, για τις περιπτώσεις ιδρύσεων, προαγωγών και συγχωνεύσεων απαιτείται η εξασφάλιση κατάλληλης στέγασης και η σαφής αναφορά σε αυτήν.

ΠΡΟΣΟΧΗ: 

  • Στην περίπτωση που υπάρχει ιδρυμένο Τμήμα Ένταξης (ΤΕ) σε μία (1) από τις σχολικές μονάδες που συγχωνεύονται, το ΤΕ λαμβάνει το αντίστοιχο όνομα της σχολικής μονάδας που προκύπτει από τη συγχώνευση. 
  • Στην περίπτωση που υπάρχουν δύο (2) ΤΕ στις σχολικές μονάδες που συγχωνεύονται, τα ΤΕ συγχωνεύονται σε ένα (1) το οποίο λαμβάνει το αντίστοιχο όνομα της σχολικής μονάδας που προκύπτει από τη συγχώνευση. 

• Για την περίπτωση που οι καταργούμενες σχολικές μονάδες διαθέτουν ιδρυμένο/α ΤΕ, αντίστοιχα καταργείται/νται και το/τα ΤΕ ως αναπόσπαστο μέρος της σχολικής μονάδας.

Β) τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 6 και την παρ. 2 του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109)  «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων» όπως τροποποιήθηκε από τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄ 111) ) «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» και  στις με αρ. πρωτ. Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006 «Αριθμός μαθητών ανά Τάξη ή Τμήμα Τάξης στο Δημοτικό Σχολείο» και Φ.3/898/97657/Γ1/25-9-2006 (Β΄ 1507) «Αριθμός νηπίων ανά Τμήμα στα Νηπιαγωγεία» ΚΥΑ για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στη με αρ. πρωτ. 129818/Γ2/16-09-2013 (Β΄ 2451) «Αριθμός μαθητών ανά τμήμα στα Γυμνάσια και στα Γενικά Λύκεια» ΚΥΑ και στο άρθρο 116 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70) «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στα οριζόμενα στο άρθρο 48 «Ρύθμιση θεμάτων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης» του ν. 4415/2016 (Α΄ 159) «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις», στο Π.Δ. 603/1982 (Α΄ 117) «Οργάνωση και λειτουργία των μονάδων ειδικής αγωγής» όπως ισχύει, στις με αρ. πρωτ. 68755/Δ3/26-04-2017 (Β΄ 1606) «Ωρολόγια προγράμματα των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.)», 100575/Δ3/15-06-2017 (Β΄ 2103)  Μετατροπή και μετονομασία των υφιστάμενων σχολικών μονάδων σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και καθορισμός των τομέων και ειδικοτήτων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.).» και 100371/Δ3/15-06-2017 (Β΄ 2103) «Ωρολόγιο πρόγραμμα υποχρεωτικού και ολοήμερου προγράμματος Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου»  Υ.Α. για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. 

https://www.edweek.gr/wp-content/uploads/2024/11/%CE%95%CE%9E%CE%95-132848-2024-%CE%9C%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%AC%CE%B4%CF%89%CE%BD-%CE%A0%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B2%CE%AC%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%94%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B5%CF%81.pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια: