Να αγωνιστούμε για «επί γης ειρήνη και εν ανθρώποις ευδοκία» που αναγγέλθηκαν με την κατά σάρκα Γέννηση του Χριστού
Χριστουγεννιάτικο μήνυμα της Χριστιανικής Δημοκρατίας
Ενόψει της εορτής των Χριστουγέννων, η Χριστιανική Δημοκρατία απευθύνει το ακόλουθο χριστουγεννιάτικο μήνυμα:
1. «Δόξα εν υψίστοις Θεώ, επί γης ειρήνη, εν ανθρώποις ευδοκία». Τις μέρες που θυμόμαστε το χαρμόσυνο άσμα των αγγέλων που υποδέχονταν την κατά σάρκα Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, ηχούν όλο και πιο έντονα οι αποκρουστικοί κρωγμοί των γερακιών του πολέμου.
2. Η μεγάλη ευκαιρία για την εδραίωση της παγκόσμιας ειρήνης που ήρθε με το τέλος του Ψυχρού Πολέμου υπονομεύεται συστηματικά από τα μεγάλα συμφέροντα που επωφελούνται από τη διατήρηση των στρατιωτικών συνασπισμών και ιδίως του ΝΑΤΟ, όπως και από την κλιμάκωση των εξοπλισμών. Πρώτα καλλιέργησαν τη σύγκρουση με τη Ρωσία και απέτρεψαν την εφαρμογή των συμφωνιών του Μινσκ για την ειρηνική επίλυση των διαφορών στην Ουκρανία, που ήταν εφικτή και θα είχε αποτρέψει την απώλεια χιλιάδων ανθρώπινων ζωών. Ήδη, μετά την εκφρασμένη πρόθεση της νέας κυβέρνησης των ΗΠΑ να πάψει να χρηματοδοτεί τον πόλεμο στην Ουκρανία, κινδυνολογούν για μελλοντική απειλή γενικευμένου πολέμου με τη Ρωσία στην Ευρώπη και αξιώνουν καταθλιπτική αύξηση των αμυντικών δαπανών και την επαναφορά του ανταγωνισμού των εξοπλισμών της εποχής του Ψυχρού Πολέμου. Χωρίς κανένα δισταγμό, θέτουν σε κίνδυνο την παγκόσμια ειρήνη για να δικαιολογήσουν την ύπαρξη του ΝΑΤΟ και τη χρηματοδότηση της πολεμικής βιομηχανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εις βάρος του κοινωνικού κράτους.
3. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει πλήρως συμμορφωθεί με το πολεμοκάπηλο αφήγημα των επικυρίαρχων. Το διέπραξε και στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, με τη ντροπιαστική για τη χώρα αποχή από το ψήφισμα καταγγελίας της Γενοκτονίας εις βάρος του παλαιστινιακού λαού, που είναι σε εξέλιξη στους Αγίους Τόπους.
4. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, ο αείμνηστος ιδρυτής της Χριστιανικής Δημοκρατίας Νίκος Ψαρουδάκης, έγραφε ότι γιορτάζονται τα Χριστούγεννα χωρίς τον Χριστό. Η πραγματικότητα αυτή γίνεται όλο και πιο φανερή στις μέρες μας, όπου γίνεται όλο και περισσότερο λόγος για τις «γιορτές» και λιγότερος για την κατά σάρκα Γέννηση του Χριστού που γιορτάζουμε, με το «Καλές Γιορτές» να αντικαθιστά ως πολιτικά ορθότερο τα «Καλά Χριστούγεννα». Όπως αντίστοιχα γινόταν και στη ναζιστική Γερμανία.
5. Από τις περασμένες δεκαετίες, αν και στα λόγια οι δυτικές κοινωνίες ήταν χριστιανικές και γιόρταζαν Χριστούγεννα, στην πράξη ήταν ήδη υλιστικές και ατομοκρατούμενες. Με την γενικευμένη αδιαφορία για τον «ελάχιστο» και πάσχοντα συνάνθρωπο, τον «πλησίον». Που με τη στάση μας απέναντί του, είναι σαν να νοιαζόμαστε ή να αδιαφορούμε για τον ίδιο το Θεό, όπως με σαφήνεια και χωρίς περιστροφές τονίζεται στο Ευαγγέλιο.
6. Η σωτηρία μας, για την οποία ήρθε ο Χριστός στον κόσμο, περνά τόσο από την πίστη μας σ’ Αυτόν, όσο και από τη φροντίδα του συνανθρώπου μας- «πλησίον», σε μια κοινωνία με ελευθερία και δικαιοσύνη, σ’ ένα κόσμο ειρηνικό.
7. Ήδη στις μέρες μας, ο «πρακτικός αθεϊσμός» που υπολάνθανε τις περασμένες δεκαετίες, γίνεται όλο και πιο φανερός, αποκτά όλο και πιο θεσμικό χαρακτήρα. Η επικράτηση του οικονομικού νεοφιλελευθερισμού και της ασυδοσίας της οικονομικής ολιγαρχίας, καλλιεργεί ταυτόχρονα μια ιδεολογία που θέλει τους πολίτες ατομιστές, συμφεροντολόγους και αδιάφορους για τα κοινά. Παραιτημένους από το θείο δώρο της ελευθερίας, στο όνομα της ψεύτικης «ελευθερίας» της ατομικής ασυδοσίας, πειθήνιους και υποδουλωμένους. Μια κοινωνία όπου μόνη πραγματική πηγή «δικαιωμάτων» είναι ο ατομικός πλουτισμός.
8. Η θεσμική ασυδοσία που επιτρέπει και νομιμοποιεί την αισχροκέρδεια, -με πιο χαρακτηριστική την θεσμική προστασία της αισχροκερδούς αξίωσης του παρατραπεζικού κεφαλαίου (servicers, funds) να εισπράττει στο ακέραιο και με τόκο την αξία των «κόκκινων δανείων» που έχει εξαγοράσει σε πολύ μικρότερη τιμή-, δεν ενθαρρύνει μόνο την ακρίβεια στα βασικά είδη. Αποτελεί βάση και πρότυπο και για την πνευματική και ηθική ασυδοσία, αφού κάθε είδους όριο, ακόμα και σε πνευματικό και ηθικό επίπεδο, είναι επιζήμιο για το σύστημα. Οι συμπεριφορές αυτές που αποτελούν και το πρότυπο της σημερινής νεοφιλελεύθερης κοινωνίας, περνάνε σε όλα τα κοινωνικά στρώματα, αποσυνθέτουν τον κοινωνικό ιστό και καταργούν τα παραδοσιακά συστήματα αξιών.
9. Κατά συνέπεια, ο επιβαλλόμενος πολιτικός αγώνας κατά της οικονομικής ασυδοσίας της ιθύνουσας τάξης και της αυξανόμενης κοινωνικής αδικίας, είναι ταυτόχρονα και αγώνας πνευματικός και συνδέεται με τον αγώνα κατά της επιχειρούμενης αποχριστιανοποίησης της κοινωνίας.
10. Ο γιορτασμός των Χριστουγέννων πρέπει να είναι η αφετηρία για τον καθένα και την καθεμία να ζήσει προσωπικά σύμφωνα με το παράδειγμα και τη διδασκαλία Του. Και για όλους μαζί να αγωνιστούμε για όσα οι Άγγελοι έχουν εξαγγείλει κατά τη Γέννησή Του: Την ειρήνη πάνω στη Γη και την ευδοκία όλων των συνανθρώπων μας.
Καλά κι ευλογημένα Χριστούγεννα!
Αθήνα 23.12.2024. Από το Γραφείο Τύπου της ΧΔ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου