https://www.facebook.com/share/p/14EJBKfP4vZ/
Μέρες ντροπής στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών…
Όπως πάντα με Ονόματα και Διευθύνσεις! Κοινοποιήστε ελεύθερα στον «τοίχο» σας… Πρέπει όλοι οι εκπαιδευτικοί να μάθουν την αλήθεια!
Μετά τη νύχτα της Μεγάλης Ντροπής στη Βουλή με την παραβίαση του Συντάγματος, ακολουθούν μέρες ντροπής στην εκπαίδευση σε ό,τι αφορά στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών. Μέρες εξευτελισμού του Επιτελικού Κράτους, μέρες περαιτέρω απαξίωσης των εκπαιδευτικών λειτουργών. Δείτε μέσα σε λίγες γραμμές και λίγες φωτό:
1. Τον Μάρτιο ανακοινώθηκαν από το ΥΠΑΙΘΑ οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ από Περιοχή σε Περιοχή, έτους 2025, σύμφωνα με τα υπάρχοντα - τότε - οργανικά κενά, κατόπιν των αιτήσεων που υποβλήθηκαν από τους ενδιαφερόμενους τον Οκτώβριο του 2024. Περαιτέρω, το δίμηνο Μαΐου - Ιουνίου τα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ ανά τη χώρα προχωρούν στις μεταθέσεις (βελτιώσεις) – οριστικές τοποθετήσεις με τα υπάρχοντα - τότε - οργανικά κενά, κατόπιν των αιτήσεων που υποβλήθηκαν από τους ενδιαφερόμενους τον Οκτώβριο του 2024.
2. Τον Ιούλιο του 2025 το ΥΠΑΙΘΑ προχωρεί στην ίδρυση νέων Οργανικών Θέσεων στην Α/θμια Εκπαίδευση (ΠΕ 60, ΠΕ 08, ΠΕ 91) , καθώς και στην ίδρυση νέων ΤΕ με συνακόλουθο και την ίδρυση νέων θέσεων στην ΕΑΕ.
3. Τον ίδιο μήνα - Ιούλιο του 2025 - ψηφίζεται διάταξη στη Βουλή, σύμφωνα με την οποία για την κάλυψη των νέων οργανικών κενών θα δοθεί η δυνατότητα μετάθεσης από Περιοχή σε Περιοχή - μέσω συμπληρωματικών μεταθέσεων - ΜΟΝΟ στους εκπαιδευτικούς που είχαν αιτηθεί τον Οκτώβριο του 2024 ΚΑΙ δεν είχε ικανοποιηθεί καμιά τους επιλογή (1η προτίμηση, 2η προτίμηση κ.τ.λ.). Αντίστοιχα, δινόταν η δυνατότητα μετάθεσης (βελτίωσης) εντός Περιοχής ΜΟΝΟ στους εκπαιδευτικούς που είχαν αιτηθεί τον Οκτώβριο του 2024 ΚΑΙ δεν είχε ικανοποιηθεί καμιά τους επιλογή (1η προτίμηση, 2η προτίμηση κ.τ.λ.). Είναι το διαβόητο άρθρο 77, του Ν. 5218/25, μια ανήθικη διάταξη για τους παρακάτω λόγους (αναφέρομαι πρώτα στις μεταθέσεις από Περιοχή σε Περιοχή):
Α. Οι αρχικές μεταθέσεις πραγματοποιήθηκαν σε κάποια οργανικά κενά, ενώ οι συμπληρωματικές μεταθέσεις σε άλλα κενά (σε θέσεις που ιδρύθηκαν μεταγενέστερα). Έτσι, έχουμε για το ίδιο έτος (2025) να πραγματοποιούνται μεταθέσεις με τους εκπαιδευτικούς να διεκδικούν (και να συγκρίνονται) σε διαφορετικά κενά!
Β. Δε δόθηκε η δυνατότητα - μετά την ίδρυση των νέων οργανικών θέσεων - σε όποιον εκπαιδευτικό επιθυμεί, να αιτηθεί τη μετάθεσή του από Περιοχή σε Περιοχή.
Γ. Δε δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που είχαν ικανοποιηθεί σε κάποια τους επιλογή και επιθυμούν να διεκδικήσουν κάποια άλλη προτίμηση, να αιτηθούν εκ νέου.
Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα κατά την εφαρμογή (;;;) της (ανήθικης) διάταξης σε ό,τι αφορά τις μεταθέσεις (βελτιώσεις) - Οριστικές Τοποθετήσεις εντός της Περιοχής. Εδώ ζούμε τον απόλυτο παραλογισμό και εξευτελισμό του Επιτελικού Κράτους, την απόλυτη απαξίωση των εκπαιδευτικών. Το κάθε ΠΥΣΠΕ, ωσάν να ανήκει σε πόλη - κράτος και όχι σε ενιαίο Κράτος, αποφασίζει κατά το δοκούν το πώς θα εφαρμόσει (;;;) την εν λόγω (ανήθικη) διάταξη: κάποια ΠΥΣΠΕ εφαρμόζουν τη διάταξη (ανήθικη μεν αλλά νόμος) και κάποια άλλα ΔΕΝ την εφαρμόζουν (προδήλως παράνομη διοικητική πράξη), επιλέγοντας εφαρμογή που προσιδιάζει στην κοινή λογική αλλά αντίκειται στην ψηφισθείσα διάταξη!
Ιδού, λοιπόν, κάποια παραδείγματα από τις μέχρι τώρα εκδοθείσες προσκλήσεις των ΠΥΣΠΕ:
a) Εντός της ίδιας ακόμη Περιφερειακής Διεύθυνσης (Αττικής) π.χ. το ΠΥΣΠΕ Β’ Αθήνας εφαρμόζει την (ανήθικη) διάταξη, το ΠΥΣΠΕ Δυτικής Αττικής ΔΕΝ την εφαρμόζει (φωτό 1 και 2)
b) Εντός της ίδιας ακόμη Περιφερειακής Διεύθυνσης (Στερεάς Ελλάδας) π.χ. το ΠΥΣΠΕ Εύβοιας εφαρμόζει την (ανήθικη) διάταξη, το ΠΥΣΠΕ Φθιώτιδας ΔΕΝ την εφαρμόζει (φωτό 3 και 4)
c) Εντός της ίδιας ακόμη Περιφερειακής Διεύθυνσης (Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης) π.χ. το ΠΥΣΠΕ Δράμας εφαρμόζει την (ανήθικη) διάταξη, το ΠΥΣΠΕ Έβρου ΔΕΝ την εφαρμόζει (φωτό 5 και 6)
d) Κάποια ΠΥΣΠΕ της Νότιας Ελλάδας (π.χ. Ρεθύμνου, Μεσσηνίας) ή της Δυτικής Ελλάδας (π.χ. Αχαΐας) εφαρμόζουν την (ανήθικη) διάταξη (φωτο 7,8,9), ενώ σε κάποια ΠΥΣΠΕ της Κεντρικής Ελλάδας (π.χ. και τα 4 ΠΥΣΠΕ Θεσσαλίας) ΔΕΝ την εφαρμόζουν (φωτο 10)…
...και ο κατάλογος είναι μακρύς!
Με μία λέξη: τραγέλαφος! Τα ερωτήματα που πλανώνται είναι πολλά:
1. Εφαρμόζεται η διάταξη του Συντάγματος για ισότητα έναντι του νόμου; (ρητορικό το ερώτημα).
2. Είναι δυνατόν, να εφαρμόζεται η ψηφισθείσα (ανήθικη) διάταξη στις μεταθέσεις από Περιοχή σε Περιοχή, να λαμβάνουν εκπαιδευτικοί μετάθεση με αυτή τη διάταξη και όταν κρίνονται - σε κάποια ΠΥΣΠΕ - με την πάροδο ολίγων ημερών για την οριστική τους τοποθέτηση (εντός πλέον της Περιοχής) να ΜΗΝ εφαρμόζεται αυτή η διάταξη; Δηλαδή, για τα ίδια πρόσωπα (που ασφαλώς ΔΕΝ ευθύνονται γι’ αυτό) και για το ίδιο ζήτημα (μετάθεση - τοποθέτηση) «εφαρμόζεται» διαφορετικά η ίδια διάταξη!!!
3. Ποια η θέση, πλέον, του Κλάδου, στην εφαρμογή (
αυτής της διάταξης; Θα παραμείνει στην έκδοση ανακοινώσεων και μόνο; Πώς θα καλύψει τους συναδέλφους και το αδιάβλητο των υπηρεσιακών μεταβολών; Πώς θα καλύψει τους συναδέλφους που δεν τους δόθηκε καν η δυνατότητα να αιτηθούν τη διεκδίκηση των νέων οργανικών θέσεων; Θα αποδεχθεί, επί της ουσίας, την τακτική του ΥΠΑΙΘΑ (διαίρει και βασίλευε); Θα ζητήσει από τους συναδέλφους - με την κάλυψη της Ομοσπονδίας - να προσφύγουν σε διοικητικά μέτρα ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΣ τις επικείμενες υπηρεσιακές μεταβολές σε κάποια ΠΥΣΠΕ; Θα ζητήσει η ίδια τον πειθαρχικό έλεγχο όσων διοικητικών στελεχών - πιθανόν - αυθαιρετούν; Θα ζητήσει και από τα ΠΥΣΠΕ που εφαρμόζουν την (ανήθικη) διάταξη να μην την εφαρμόσουν; Τι από όλα αυτά (και άλλα ακόμη) θα κάνει;
Ανακεφαλαιώνοντας, δεν μπορώ να γνωρίζω αν υπήρξε «εσωτερική» πληροφόρηση από το ΥΠΑΙΘΑ για το γεγονός ότι θα ιδρύονταν μεταγενέστερα των μεταθέσεων – τοποθετήσεων νέες οργανικές θέσεις και κάποιοι να προσάρμοσαν την τακτική τους. Το σίγουρο είναι ότι με την πολιτική του «διαίρει και βασίλευε» το ΥΠΑΙΘΑ «κλείνει το μάτι» σε υποομάδες του κλάδου, δίνοντας «ελπίδες» σε όλους και διατηρώντας τις πελατειακές σχέσεις… Μην ξεχνάμε ότι το ΥΠΑΙΘΑ δεν μπορεί να μοιράσει επιδοτήσεις ((ΟΠΕΚΕ(ΜΠΕ)), μπορεί όμως να υπόσχεται και να μοιράζει τις - λιγότερες των εκπαιδευτικών αναγκών - οργανικές θέσεις…
Εν κατακλείδι, το ΥΠΑΙΘΑ, αν υπάρχει ακόμη τσίπα, μπορεί και ΠΡΕΠΕΙ να παρέμβει πριν την υλοποίηση των μεταβολών στα ΠΥΣΠΕ και πριν την έκδοση πρόσκλησης διορισμών. Προφανώς, όχι με εγκύκλιο, γιατί η εγκύκλιος δεν μπορεί να καταργήσει την (ανήθικη) διάταξη, αλλά με νομοθετική παρέμβαση (τροπολογία), αποκαθιστώντας τη ροή των υπηρεσιακών μεταβολών (εκκινώντας από τις μεταθέσεις από Περιοχή σε Περιοχή) και τα εργασιακά δικαιώματα ΟΛΩΝ των συναδέλφων.
Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Νίκαιας - Πειραιά









Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου