Πέμπτη 7 Αυγούστου 2025

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης. ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ -ΔΥΣΟΙΩΝΟ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘΑ

 


Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ  ΜΕ ΤΙΣ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ  ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ

ΔΥΣΟΙΩΝΟ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘΑ

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ

ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ Τ.Ε. - ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΜΕ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΟΡΟΥΣ ΙΣΟΤΙΜΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

7/8/2025

Η απαίτηση για τη δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης (ΤΕ) σύμφωνα με τα αιτήματα των σχολείων, η έγκριση όλων των αιτήσεων στην παράλληλη στήριξη, οι μαζικοί διορισμοί και η ουσιαστική κάλυψη των αναγκών των μαθητών με μαθησιακά και άλλα προβλήματα αποτελούν βασικά και διαχρονικά αιτήματα του συνδικαλιστικού κινήματος και των αγώνων των εκπαιδευτικών. Η εξαγγελία του Υπουργείου Παιδείας για τη δημιουργία 3.448 νέων τμημάτων ένταξης εξελίσσεται δυστυχώς σε μια ακόμη επικοινωνιακή προσπάθεια του υπουργείου  και της κυβέρνησης για το ενδιαφέρον τους για την ειδική εκπαίδευση και την καλλιέργεια προσδοκιών και δεν απαντά στις πραγματικές ανάγκες της ειδικής εκπαίδευσης. Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις καταγγέλλουμε τα επικοινωνιακά παιχνίδια του Υπουργείου στο ευαίσθητο ζήτημα της ειδικής εκπαίδευσης, αλλά και την διαχείριση των υπηρεσιακών τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών που καταπατά τους κανόνες της δίκαιης και ισότιμης μεταχείρισης όλων.

ΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΑΝΗΓΓΕΙΛΕ ΤΟ ΥΠΑΙΘΑ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί. Για να λειτουργήσουν τα 892 νέα τμήματα ένταξης στη Β/θμια εκπαίδευση (480 σε Γυμνάσια, 231 σε ΓΕΛ, 181 σε ΕΠΑΛ) απαιτείται, με τα ίδια τα στοιχεία του ΥΠΑΙΘΑ, η κάλυψη 1887 κενών  θέσεων που δημιουργούνται στα τμήματα αυτά. Το Υπουργείο προχώρησε σε 139 συμπληρωματικές μεταθέσεις  συνολικά, ενώ ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί ο αριθμός των διορισμών στην ειδική αγωγή από τους 3.000 περίπου διορισμούς για όλες τις ειδικότητες στη Β/θμια εκπαίδευση που δεν επαρκούν να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Τα στοιχεία από τους μέχρι τώρα μόνιμους διορισμούς είναι αποκαλυπτικά: Για τα 776 σχολεία (Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ) στα οποία λειτουργούν ΤΕ μέχρι τώρα, και καθορίστηκαν μετά το 2020 από το ΥΠΑΙΘΑ οργανικές θέσεις, έχουν γίνει 3.004 διορισμοί (κάλυπταν  και ειδικά σχολεία, ΚΕΔΑΣΥ), ενώ κάθε χρόνο είναι χιλιάδες οι προσλήψεις αναπληρωτών και χωρίς να καλύπτονται όλα τα κενά.

Στη Θεσσαλονίκη, για να λειτουργήσουν τα 62 νέα τμήματα που ανακοινώθηκαν για τη Διεύθυνση Β/θμιας Δυτικής και τα 43 νέα τμήματα στη Διεύθυνση Β/θμιας Ανατολικής, δηλώθηκαν 135 κενά στη Δυτική Θεσ/νίκη και 82 στην Ανατολική. Το Υπουργείο ανακοίνωσε 15 συμπληρωματικές μεταθέσεις για τη Δυτική και 22 για την Ανατολική Θεσ/νίκη. Δεν περιμένει βέβαια κανείς να καλυφθούν τα υπόλοιπα κενά από τους ισχνούς διορισμούς που θα ακολουθήσουν. Σημειώνουμε ότι το 2020, πρώτη χρονιά διορισμών στην ειδική αγωγή, δόθηκαν 1052 οργανικά κενά, από αυτά 75 στη Διεύθυνση Β/θμιας Δυτικής Θεσσαλονίκης και 39 στη Διεύθυνση Ανατολικής, ενώ φέτος μόνο στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης οι προσλήψεις των αναπληρωτών στην ειδική αγωγή και χωρίς να καλυφθούν όλα τα κενά ήταν 198.

ΔΥΣΟΙΩΝΟ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘΑ

Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση αποτελεί  την περίοδο αυτή ένα από τα πεδία αντιδραστικών παρεμβάσεων της κυβέρνησης και του υπουργείου. Πριν λίγες μέρες κατατέθηκε προς ψήφιση νέο σχέδιο νόμου για την ειδική αγωγή με τον οποίο αλλοιώνεται  ο χαρακτήρας των  τμημάτων ένταξης (ΤΕ) και ο ρόλος των εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής οι οποίοι καλούνται να υποστηρίξουν  τους μαθητές τους εντός πολυάριθμων τμημάτων χάριν της συμπερίληψης, γυρίζοντας από τμήμα σε τμήμα, προσφέροντας εξατομικευμένη εκπαίδευση μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ενώ προβλέπεται δραστική μείωση των παράλληλων στηρίξεων. Δυσοίωνο είναι το τοπίο και για την παράλληλη στήριξη στη βάση της νέας ρύθμισης που ψήφισε το ΥΠΑΙΘΑ για στήριξη των εκπαιδευτικών σε περισσότερους από έναν μαθητές που έχουν ανάγκη παράλληλης διδασκαλίας. Ο νέος νόμος προβλέπει αυστηρότερα κριτήρια για  σπάσιμο τμημάτων,  τοποθέτηση μιας παράλληλης στήριξης σε τμήμα, ασχέτως του αριθμού των εγκεκριμένων αιτημάτων,  μετακίνηση των εκπαιδευτικών ΕΑΕ αλλά και  επερχόμενες αλλαγές στα καθηκοντολόγια των εκπαιδευτικών των τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης. 

Πρόκειται για ρυθμίσεις που αν εφαρμοστούν  θα οδηγήσουν σε παραπέρα υποβάθμιση της κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών και των μαθητών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες, αλλά και του συνόλου των μαθητών.   Έχουν ως βασικούς στόχους την εξοικονόμηση χρημάτων με βάση την πολεμική οικονομία, ΕΕ και κυβέρνησης, την ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης πλευρών της εκπαιδευτικής διαδικασίας (οι γονείς θα βάλλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για να προσλάβουν ιδιώτες ειδικούς βοηθούς)  και την προετοιμασία του επόμενου βήματος της επίθεσης ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα  του μαθητικού πληθυσμού στο σύνολό του, αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Απαιτούμε να λειτουργήσουν όλα τα ΤΕ και όχι να μείνουν εξαγγελίες για τα επικοινωνιακά παιχνίδια τους. Με διορισμό όλου του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού και  εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης για το κάθε παιδί που το έχει ανάγκη.

Υπερασπίζουμε το δικαίωμα όλων των παιδιών στην παροχή ίσων ευκαιριών στη γνώση και στην εκπαίδευση. Αυτό δεν διασφαλίζεται με τα πυροτεχνήματα του υπουργείου και της κυβέρνησης, τις μεθοδεύσεις τους και τις περικοπές, αλλά με την παροχή της ιδιαίτερης στήριξης και εκπαίδευσης που χρειάζονται τα παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα.

ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Καθώς το Υπουργείο έχει παραβιάσει τον στοιχειώδη κανόνα να ανακοινώνονται όλα τα οργανικά κενά πριν τις υπηρεσιακές μεταβολές και εισήγαγε καταχρηστικά νέα ρύθμιση μόνο για φέτος, απαιτούμε να δοθεί το δικαίωμα μετάθεσης και βελτίωσης σε κάθε συνάδελφο που το επιθυμεί για τις οργανικές θέσεις στα νέα ΤΕ πριν την πραγματοποίηση  των νέων διορισμών. Συνιστά μείζον θέμα άνισης και άδικης μεταχείρισης  να τοποθετούνται στις νέες οργανικές στα ΤΕ συνάδελφοι με λιγότερα μόρια  και να μην έχουν το δικαίωμα  να τις διεκδικήσουν συνάδελφοι  με περισσότερα μόρια που πήραν μετάθεση, αλλά όχι στην πρώτη τους προτίμηση, που ζήτησαν βελτίωση ή και δεν ζήτησαν γιατί κατά τον χρόνο υποβολής αιτήσεων δεν υπήρχαν τα κενά που μόλις δόθηκαν. Οι λογιστικοί υπολογισμοί του Υπουργείου  στη διαχείριση των νέων οργανικών συνιστούν μνημείο αυθαιρεσίας και καταπάτησης στοιχειωδών κανόνων ισοτιμίας και δικαιοσύνης. Από πού προκύπτει ότι μπορούν να διεκδικούν τις νέες οργανικές των ΤΕ  με μετάθεση μόνο συγκεκριμένη κατηγορία εκπαιδευτικών κι ότι δεν μπορούν να τις διεκδικήσουν με βελτίωση; Kαταγγέλλουμε τις απαράδεκτες αυτές πρακτικές του Υπουργείου και απαιτούμε από τις ΔΔΕ και τα Υπηρεσιακά συμβούλια να δώσουν δικαίωμα βελτίωσης σε όσους επιθυμούν στην ειδική αγωγή.

Απαιτούμε υπηρεσιακές μεταβολές με διαφάνεια και ισοτιμία για όλους. Να δοθεί το δικαίωμα να  διεκδικήσουν τις νέες οργανικές θέσεις με βάση τα μόριά τους και όσοι υπέβαλαν αίτημα βελτίωσης στις Διευθύνσεις, όσοι πήραν μετάθεση και το επιθυμούν, αλλά και αυτοί που δεν έκαναν αίτημα βελτίωσης στις Διευθύνσεις και το επιθυμούν με βάση τα νέα δεδομένα.

Οι Διοικήσεις εκπαίδευσης να μην ακολουθήσουν την αντιεκπαιδευτική τακτική του ΥΠΑΙΘΑ στις Υπηρεσιακές Μεταβολές, της παραβίασης εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, ούτε τις πρακτικές με τις οποίες επιβαρύνονται μαζί με τα «ΠΥΣΔΕ»,  των παραβιάσεων κριτηρίων διαφάνειας και ισοτιμίας στις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών, και να κάνουν αποδεκτές τις προτάσεις των σωματείων μας.    

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Να δοθεί δικαίωμα στους μόνιμους εκπαιδευτικούς που το επιθυμούν να δηλώσουν και να πάρουν οργανική στα νέα ΤΕ πριν την ανακοίνωση των νέων διορισμών.
  • Οι ΔΔΕ και τα Υ.Σ. να συμπεριλάβουν στις νέες τοποθετήσεις από διαδικασίες μεταθέσεων στα νέα ΤΕ και τοποθετήσεις βελτίωσης.
  • Να σταματήσει τώρα η αποδόμηση της ειδικής αγωγής. Να μην ισχύσουν και να μην εφαρμοστούν τα νέα μέτρα για την παράλληλη στήριξη και το ρόλο των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα τμήματα ένταξης.
  • Μαζικούς διορισμούς στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή για να καλυφθούν όλα τα κενά. 20.000 διορισμοί τώρα στη Β/θμια.

·       Να λειτουργήσουν όλα τα ΤΕ με όλες τις ειδικότητες και να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των μαθητών. Κανένας κόφτης στη λειτουργία ΤΕ και στις προσλήψεις εκπαιδευτικών που χρειάζονται οι μαθητές και τα σχολεία. Να αποκατασταθεί η αδικία για την ειδικότητα ΠΕ4 στα τμήματα ένταξης και να έχουν οι μαθητές όλες τις ειδικότητες που χρειάζονται.

·       Καμία περικοπή στην παράλληλη στήριξη, ένας εκπαιδευτικός για κάθε μαθητή για όλες τις ώρες που δικαιούται σε κάθε μάθημα.

·       Προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή της χρονιάς σε μία φάση για την κάλυψη όλων των κενών.

  • Ουσιαστική λειτουργία των ΤΕ με μέτρα στήριξής τους (αίθουσες, έγκριση ολιγομελών τμημάτων, κάλυψη όλων των ωρών για όλες τις ειδικότητες και για όλα τα παιδιά κ.ά.).

Το ΥΠΑΙΘΑ να σταματήσει τις αυθαιρεσίες σε βάρος των εκπαιδευτικών και τη δημιουργία εντυπώσεων, να καλύψει  τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και των σχολείων, να σταματήσει να παραβιάζει εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Να κάνει δεκτά τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις των σωματείων.

Οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης και τα ΠΥΣΔΕ στη Θεσσαλονίκη και παντού να κάνουν τις τοποθετήσεις τηρώντας κριτήρια διαφάνειας, αντικειμενικότητας και ισοτιμίας και όχι ενέργειες κάλυψης του Υπουργείου  και της κυβέρνησης. Η δυσαρέσκεια και  η οργή των συναδέλφων θα είναι απέναντί τους.

Οι ΕΛΜΕ να απαιτήσουν να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: