Παρέμβαση στο14ο Συνέδριο της Ο.Λ.Μ.Ε. του Χαριλάου
Κουσινίδη συνέδρου από την Β ΕΛΜΕ Έβρου
Σχέσεις
εργασίας στο χώρο της εκπαίδευσης-ωρομίσθιοι –αναπληρωτές
Συνάδελφοι,
είναι πραγματικότητα πλέον στην Ελληνική
κοινωνία( και όχι μόνο ) η εργασιακή
ανασφάλεια για ένα μεγάλο τμήμα του λαού μας. Οι ελαστικές σχέσεις εργασίας
έχουν καθιερωθεί στον ιδιωτικό τομέα και αποτελούν πρότυπο
« οραματικών» ρυθμίσεων και «μεταρρυθμίσεων» και για το δημόσιο
τομέα.(stage,4-ωρα, συμβασιούχοι- ιδιαιτέρως στο χώρο της Αυτοδιοίκησης).
Ταυτοχρόνως όλο και περισσότερα πολιτικά πρόσωπα του δικομματισμού αλλά και «αριστεροί
« της αγοράς και της θλιβερής παγκοσμιοποίησης (τύπου Μπίστη), ευθυγραμμιζόμενοι
πλήρως με τις νεοφιλελεύθερες μητσοτακικές κορώνες μιλούν για τις αναγκαίες «διαρθρωτικές
αλλαγές που θα ζωντανέψουν τον ανταγωνισμό» εννοώντας προφανώς την ολόπλευρη
επίθεση στα κατοχυρωμένα εργασιακά μας δικαιώματα.
Την ίδια
στιγμή στον ιδιωτικό τομέα εγκαθιδρύεται
μια προνομιούχα τάξη στελεχών επιχειρήσεων τύπου SIEMENS, οι οποίες
επιχειρήσεις νέμονται κυριολεκτικά τα Ευρωπαϊκά πακέτα και επιδίδονται
συστηματικά στην εκμετάλλευση του δημόσιου πλούτου μέσα από αδιαφανείς συνήθως
διαδικασίες σύναψης συμβάσεων με το Δημόσιο. Αυτή η προνομιούχα κρατικοδίαιτη τάξη συναλλάσσεται και συναγελάζεται
ανοιχτά πλέον με την αντίστοιχή της του Δημοσίου Τομέα (μάνατζερ, υψηλόβαθμα
στελέχη κλπ ) με τρόπο που η πολιτική εξουσία είναι ανίκανη, ακόμα και αν το
επιθυμούσε, να περιορίσει. Δυστυχώς τη ζοφερή αυτή πραγματικότητα διαμορφώνει συμμετέχοντας ένα μεγάλο μέρος
των Πανεπιστημιακών «δασκάλων» οι οποίοι προσφέρουν με το αζημίωτο τον
απαραίτητο «επιστημονικό μανδύα».
Η κατάσταση αυτή είναι ορατή καθημερινά και
στο Δημόσιο Σχολείο. Με την ανοχή της πολιτικής ηγεσίας και την ένοχη σιωπή
της διοικητικής ιεραρχίας μπαινοβγαίνουν στα σχολεία όλο και περισσότερο οι
επιχειρήσεις-χορηγοί (βλέπε πρόσφατη συμφωνία ΥΠ.Ε.Π.Θ. με την «κοινωφελή»
ιδιωτική «Μορφωτική Αναπτυξιακή Πρωτοβουλία» δηλ. με τα ιδρύματα Λαμπράκη,
Νιάρχου, Ωνάση κ.ά. για επιμορφωτικά προγράμματα στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο),
γίνεται προσπάθεια να υλοποιηθούν ευρωπρογράμματα αμφιβόλου αξίας (γονείς gr
κ.α.), προγραμματίζονται προμήθειες μαμούθ σαν αυτή της δωρεάς Η/Υ στους
μαθητές από τη νέα χρονιά και διανέμονται συνεχώς «νέα» ακριβά βιβλία cd-rom
και dvd που ούτε τον τίτλο τους προλαβαίνουμε να αναγνώσουμε.
Ο χώρος της εκπαίδευσης έχει χρήματα όχι
όμως για τους εκπαιδευτικούς….Γι’ αυτούς το τοπίο είναι θολό. 12 χρόνια
μετά από το
«προοδευτικό» μέτρο της κατάργησης της επετηρίδας από τον Αρσένη η κατάσταση είναι η χειρότερη δυνατή. Οι εκπαιδευτικοί στα Σχολεία είναι 5-6 κατηγοριών. Επετηρίδα, 16-μηνίτες, 30-μηνίτες, 24-μηνίτες, Α.Σ.Ε.Π. κλπ. Οι ωρομίσθιοι μέσα από τις «ευέλικτες» εργασιακές σχέσεις απασχολούνται σε συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα, μετακινούμενοι συνεχώς από σχολείο σε σχολείο ακόμα και σε αποστάσεις250 χλμ.
εξαγοράζοντας ουσιαστικά την προϋπηρεσία τους. Πληρώνονται όταν θυμηθεί το
Υπουργείο και μάλιστα τους απαγορεύεται να εργάζονται στα φροντιστήρια.
Χειρότερα από stage! To άγχος και η αγωνία από τον
ανταγωνισμό με τους άλλους συναδέλφους για την προϋπηρεσία είναι καθημερινό
φαινόμενο. Δε δικαιούνται ούτε να ασθενήσουν γιατί εκτός της χαμένης προϋπηρεσίας
σπανίως έχουν και περίθαλψη αφού χρειάζονται 100 ημέρες εργασίας για βιβλιάριο
Ι.Κ.Α. Μισή δουλειά, μισή ζωή!
«προοδευτικό» μέτρο της κατάργησης της επετηρίδας από τον Αρσένη η κατάσταση είναι η χειρότερη δυνατή. Οι εκπαιδευτικοί στα Σχολεία είναι 5-6 κατηγοριών. Επετηρίδα, 16-μηνίτες, 30-μηνίτες, 24-μηνίτες, Α.Σ.Ε.Π. κλπ. Οι ωρομίσθιοι μέσα από τις «ευέλικτες» εργασιακές σχέσεις απασχολούνται σε συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα, μετακινούμενοι συνεχώς από σχολείο σε σχολείο ακόμα και σε αποστάσεις
Σε καλύτερη
θέση οπωσδήποτε οι αναπληρωτές συνάδελφοι αλλά κι αυτοί όμως δε γνωρίζουν τι
τους ξημερώνει με τις ρυθμίσεις που ισχύουν και που συνεχώς αλλάζουν.(Ο.Α.Ε.Δ.,
σεμινάρια κλπ.). Με τι ψυχική δύναμη να διδάξεις τους μαθητές, πώς να
προγραμματίσεις τη ζωή σου, πώς να κάνεις οικογένεια! Είναι δυνατόν να υπάρξει
πρόοδος οπουδήποτε όταν καταπατείται η ανθρώπινη αξιοπρέπεια;
Γι’ αυτό υιοθετούμε πλήρως το πρόσφατο Πανελλαδικό
ψήφισμα των ωρομισθίων εκπαιδευτικών, προτείνουμε να αποτελέσει κεντρικό
ψήφισμα του Συνεδρίου μας και κεντρικό σημείο των μελλοντικών μας διεκδικήσεων
αποδεικνύοντας έτσι εμπράκτως την αλληλεγγύη μας προς τους αδιόριστους συναδέλφους
μας. Η δικαίωσή τους θα αποτελέσει μια μεγάλη νίκη εναντίον του απαράδεκτου
καθεστώτος των ευέλικτων εργασιακών σχέσεων.
Είμαστε αντίθετοι σε κάθε μεθόδευση-παράθυρο
(όπως σεμινάρια - προγράμματα «εξειδίκευσης» στην Ειδική Αγωγή, σεμινάρια
διαπολιτισμικής αγωγής, συνεντεύξεις κλπ. ) που οδηγεί σε διορισμό εκπαιδευτικών
(μονίμων-αναπληρωτών-ωρομισθίων) κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων
επιλογής εκπαιδευτικών.
ΙΟΥΝΗΣ 2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου