Αλεξ/πολη, 17/9/2015
ΘΕΜΑ: «Ενδεικτικός προγραμματισμός στο μάθημα της
Νεοελληνικής Γλώσσας Β΄ Γυμνασίου»
1η Ενότητα: 5
ώρες
Α. Κείμενο 2ο ή 3ο
Β1, Β2: Διαβάζω και Γράφω (1η άσκηση, σελ. 15). Διαβάζω
και Γράφω (1η άσκηση, σελ. 17)
Γ. Σύνθεση με αχώριστα μόρια: Διαβάζω και γράφω (άσκηση 3η,
σελ. 19)
Δ1. Ακούω και μιλώ (ασκήσεις 1η και 2η , σελ. 19)
Δ2. (συνοπτικά)
Ε. (1η άσκηση, σελ. 24)
ΣΤ. Παραγωγή γραπτού λόγου
2η Ενότητα: 6
ώρες
Α. Κείμενα 1ο και 2ο
Β1. Ακούω και μιλώ (ασκήσεις 1η και 2η , σελ. 32)
Β2. Διαβάζω και γράφω, άσκηση 1, σελ. 34. Ακούω και μιλώ, άσκηση 2η
, σελ. 36)[1]
Γ1. Ακούω και μιλώ (ασκήσεις 1η και 2η , σελ. 37)
Γ2. Συνοπτικά
Δ. Διαβάζω και γράφω (άσκηση 3η, σελ. 39)
Ε. Άσκηση 1η, σελ. 40
ΣΤ. Παραγωγή γραπτού λόγου
3η Ενότητα: 5 ώρες
Α. Κείμενο 1ο
Β1. Διαβάζω και γράφω (ασκήσεις 1η
και 3η , σελ. 49).
Β2. Διαβάζω και γράφω (άσκηση 1η,
σελ. 50). Διαβάζω και γράφω[2]
(άσκηση 3η, σελ. 51)
Γ. Διαβάζω και γράφω (άσκηση 2η,
σελ. 53)
Δ. Ασκήσεις 3η και 4η,
σελ. 54
Ε. Παραγωγή
γραπτού λόγου
4η Ενότητα: 6 ώρες
Α. Κείμενο 2ο .
Β1. Προτείνεται να χρησιμοποιηθεί η άσκηση 2, σελ. 35 του
Τετραδίου Εργασιών για τη μετατροπή της ενεργητικής σύνταξης σε παθητική[3]
Β2. Ακούω και μιλώ (2η άσκηση, σελ. 65)
Β3. Η διάκριση μονόπτωτων και δίπτωτων ρημάτων να διδαχτεί
συνοπτικά
Γ. Ακούω και μιλώ (4η άσκηση, σελ. 69)
Δ. Λεξιλόγιο (άσκηση 1η , σελ. 70)
Ε. Παραγωγή γραπτού λόγου
5η ενότητα: 5 ώρες
Α. Κείμενο 4ο
Β1. Ακούω και μιλώ (ασκήσεις 3η και 4η,
σελ. 77)
Β2. Συνοπτικά
Γ. Διαβάζω και γράφω (άσκηση 2η, σελ. 82)
Ε. Λεξιλόγιο (άσκηση 1η, σελ. 85)
ΣΤ. Παραγωγή γραπτού λόγου
6η
Ενότητα: 4 ώρες
Α. Κείμενο 1ο
Β1. Ακούω και μιλώ
(ασκήσεις 1η και 2η , σελ. 90)
Β2. Ακούω και μιλώ
(άσκηση 1η, σελ. 91)
Β3. Συνοπτικά,
επειδή ήδη στο Β1 αναφέρονται τα είδη των αντωνυμιών
Γ. Συνοπτικά.
Προτείνεται να διδαχτεί η 2η άσκηση, σελ. 94 (Ακούω και μιλώ)
Δ. Ασκήσεις 1η
και 2η, σελ. 95.
7η
Ενότητα: 5 ώρες
Α. Κείμενο 2ο
Β. Ακούω και μιλώ
(άσκηση 3α, σελ. 104-105)
Γ. Ακούω και μιλώ
(άσκηση 2η , σελ. 107)
Δ. Διαβάζω και γράφω
(άσκηση 1η, σελ. 109)
Ε. Άσκηση 2η,
σελ. 111.
ΣΤ. Παραγωγή
γραπτού λόγου
8η
Ενότητα: 5 ώρες
Α. Κείμενο 2ο
Β1. Διαβάζω και
γράφω (ασκήσεις 1η και 2η, σελ. 120-121)
Β2. Διαβάζω και
γράφω (άσκηση 2η, σελ. 124)
Γ1. Περιληπτικά
Γ2. Διαβάζω και
γράφω (άσκηση σελ. 128)
Δ. Διαβάζω και γράφω
(άσκηση σελ. 129). Ακούω και μιλώ (άσκηση 3η, σελ. 130)
9η
Ενότητα: 2 ώρες
Β. Διαβάζω και γράφω (άσκηση 2η, σελ. 139-140)
Δ. Παρουσίαση των λεξικών, σελ. 144-145.
Ακόμη, θα ήθελα να επισημάνω ότι, εάν υπάρχει χρόνος, καλό είναι
να υλοποιήσουμε και διαθεματική δραστηριότητα επιλέγοντας από τον παρακάτω πίνακα:
|
[1] Παρατήρηση: Να αναφερθεί στους μαθητές
ότι «το μη συνοπτικό ποιον ενέργειας
ονομάζεται και εξακολουθητικό και ότι το συνοπτικό ονομάζεται και στιγμιαίο».
Πίνακας των χρόνων στην οριστική, σελ. 19, Εγκύκλιος 144963/Δ2/16-09-2015.
[2] Παρατήρηση: Για την κλίση των ρημάτων θα
ανατρέξουμε στη Γραμματική, σελ. 77-95.
[3] Ο πίνακας της σελ. 63 μπορεί να μη διδαχτεί
ΘΕΜΑ: «Ενδεικτικός προγραμματισμός για
το μάθημα της Ιστορίας Β΄ τάξης Γυμνασίου»
ΣΧΕΤ: α) Εγκ. 144963/Δ216-09-2015, β) Εγκ. Αριθ.
115475/Γ2
Συνάδελφοι,
αποστέλλω ενδεικτικό προγραμματισμό για το μάθημα της Ιστορίας της Β΄ τάξης
Γυμνασίου.
Κεφάλαιο
|
Προτεινόμενη
πηγή
|
Ώρες
διδασκαλίας
|
|
Ι.
Η μετεξέλιξη του ρωμαϊκού κράτους
1.
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη
|
Η
οικοδόμηση της Κωνσταντινούπολης σελ. 7.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
2.
Εξελίξεις ως τις αρχές του 6ου αιώνα
3.
Η πάλη της Ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
|
Θα
διδαχτούν περιληπτικά 1 ώρα
|
||
Κεφάλαιο
Πρώτο: Οι πρώτοι αιώνες του Βυζαντίου (330-717)
|
ΙΙ.
Εξωτερικά προβλήματα και αναδιοργάνωση του κράτους
1.Ο
Ιουστινιανός και το έργο του.
|
Κωδικοποίηση
του Δικαίου σελ. 16.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
2.Ο
Ηράκλειος και η δυναστεία του (610-717): Εσωτερική μεταρρύθμιση και αγώνας
επιβίωσης
|
Γένεση
των θεμάτων και επικράτηση της ελληνικής σελ. 20.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
Ι.
Ο Βαλκανικός κόσμος κατά τον Μεσαίωνα
1.ΟΙ
Σλάβοι και οι σχέσεις τους με το Βυζάντιο
|
Συνήθειες
Σλάβων σελ. 23.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
Κεφάλαιο
Δεύτερο: Λαοί στον περίγυρο του βυζαντινού κράτους
|
2.Οι
Βούλγαροι και οι σχέσεις τους με το Βυζάντιο
|
Ίδρυση
του Βουλγαρικού Κράτους σελ. 24
|
Θα διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
ΙΙ.
Ο κόσμος του Ισλάμ κατά την περίοδο του Μεσαίωνα
1.Η
εξάπλωση των Αράβων
|
Θα
διδαχτεί περιληπτικά μαζί με το
μάθημα 2
|
||
2.
Το εμπόριο και ο πολιτισμός του Ισλάμ
|
Ο
Μαμούν και η ελληνική παιδεία σελ. 30.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά με το μάθημα 1, το οποίο θα διδαχτεί περιληπτικά
|
|
Κεφάλαιο
Τρίτο: Περίοδος της μεγάλης ακμής του Βυζαντίου (717-1025)
|
Ι.
Παγίωση της Βυζαντινής κυριαρχίας στα Βαλκάνια και τη Μ. Ασία
1.Η
διαμόρφωση της μεσαιωνικής ελληνικής βυζαντινής αυτοκρατορίας
|
Οι
λεγόμενες κακώσεις του Νικηφόρου σελ. 32
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
2.Η
μεταβατική εποχή: Οι έριδες για το ζήτημα των εικόνων
|
1.Επιχειρήματα
των εικονομάχων σελ. 34.
2.Επιχειρήματα
των εικονολατρών σελ. 34.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
3.Η
βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής
|
Ο
Λέων ο Φιλόσοφος και η Μαγναύρα σελ. 36.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
4.
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και στους Βουλγάρους
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
||
5.
Η Βυζαντινή Εποποιία. Επικοί αγώνες και επέκταση της Αυτοκρατορίας
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
||
6.Η
ίδρυση, η εξέλιξη και ο εκχριστιανισμός του Ρωσικού Κράτους
|
1.Δρομολόγια
των ρώσων εμπόρων σελ. 43.
2.Η
κατάληψη της Χερσώνας και ο εκχριστιανισμός των Ρώσων σελ. 44.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
7.
Σχέσεις Βυζαντίου-Δύσης. Αγώνες για τη διατήρηση των ιταλικών κτήσεων.
|
Λιουτπράνδος
και βυζαντινές αρχές σελ. 46.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
ΙΙ.
Κοινωνία και Οικονομία
|
|||
1.Οι
εξελίξεις στην οικονομία και την κοινωνία.
2.
Η νομοθεσία της Μακεδονικής Δυναστείας και η σύγκρουσή της με τους
«δυνατούς».
|
Θα διδαχτούν περιληπτικά σε 1 ώρα
|
||
Ι.
Η εξασθένιση του Βυζαντίου και το Σχίσμα τε τη Δύση
|
|||
1.Η
κρίση και οι απώλειες της αυτοκρατορίας κατά τον 11ο αιώνα
(1025-1081)
|
Ο
στρατός του Ρωμανού Δ΄ Διογένη, που ηττήθηκε στη μάχη του Ματζικέρτ σελ. 54.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
2.Οι
Κομνηνοί και οι μερική αναδιοργάνωση της αυτοκρατορίας
|
Η
πολιτική του Μανουήλ έναντι των Λατίνων σελ. 55.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
Κεφάλαιο
τέταρτο: Περίοδος της κρίσης του Βυζαντίου (1025-1453) σελ. 53-68
|
3.Η
ενετική οικονομική διείσδυση και το Σχίσμα των εκκλησιών
|
Από
το χρυσόβουλο του έτους 1082 σελ. 57.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
ΙΙ.
Οι Σταυροφορίες και οι συνέπειές τους για το Βυζάντιο
|
|||
1.Οι
Σταυροφορίες και η πρώτη άλωση της Πόλης
|
Ο
Αλέξιος Α΄ και η πρώτη Σταυροφορία σελ. 59.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
2.Η
περίοδος της Λατινοκρατίας και τα ελληνικά κράτη
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
||
ΙΙΙ.
Ανασύσταση Βυζαντίου και υποταγή στους Οθωμανούς
|
|||
1.Εξάπλωση
των Τούρκων και τελευταίες προσπάθειες για ανάσχεσή τους
|
Καθιέρωση
του παιδομαζώματος σελ. 65.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
2.Η
Άλωση της Πόλης
|
1.Οι
αντίπαλοι και η στάση των Σέρβων σελ. 67.
2.Ο
Φιλόθεος από το Πσκόφ προς το Βασίλειο, μεγάλο ηγεμόνα της Μόσχας (1503-1533)
σελ. 67.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
Κεφάλαιο
Πέμπτο: Ο πολιτισμός του Βυζαντίου (σελ. 70-73 και 80-84)
|
1.Η
καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
|
1.Όταν
η σύζυγος αγανακτεί σελ. 70.
2.Ο
κανονισμός λειτουργίας ενός νοσοκομείου σελ. 71.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 3 ώρες
|
2.Βυζαντινή
Γραμματεία
3.Επιστήμη
και Τεχνολογία
|
Θα
διδαχτεί περιληπτικά 1 ώρα
|
||
4.Εικαστικές
Τέχνες και Μουσική
|
Να
γίνει επιλογή από τις εικόνες της ενότητας
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 2 ώρες
|
|
Ι.
Η εξέλιξη της Μεσαιωνικής Ευρώπης μετά τη μετανάστευση των λαών (5ος
– 10ος αι.)
|
|||
1.Οι
συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη
2.Ο
Καρλομάγνος και η εποχή του
|
Το
1ο μάθημα θα διδαχτεί περιληπτικά,
ενώ το 2ο αναλυτικά σε 1 ώρα.
|
||
Κεφάλαιο
Έκτο: Η μεσαιωνική Ευρώπη (σελ. 89-90)
|
3.Η
φεουδαρχία στη Δυτική Ευρώπη
|
||
ΙΙ.
Η διαμόρφωση της Δυτικής Ευρώπης κατά τα τέλη του Μεσαίωνα
|
Τα
δύο μαθήματα θα διδαχτούν περιληπτικά
σε μία ώρα
|
||
1.Πολιτικές,
οικονομικές και κοινωνικές μεταβολές (11ος – 15ος αι.)
|
|||
2.Ο
ρόλος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και των μοναστηριών στην οργάνωση της
ζωής κατά το Μεσαίωνα
3.Η
καθημερινή ζωή στη μεσαιωνική Ευρώπη
4.
Λογοτεχνία, Επιστήμη, και Τέχνη της Μεσαιωνικής Ευρώπης.
|
Τα
τρία μαθήματα θα διδαχτούν περιληπτικά
σε δύο ώρες.
|
||
Κεφάλαιο
Έβδομο: Η Ευρώπη στους νεότερους χρόνους (15ος – 18ος)
|
Ι.
Οι ανακατατάξεις στη μεταμεσαιωνική ευρωπαϊκή κοινωνία
|
||
1.Οι
ανακαλύψεις
|
Ο
ειρηνικός χαρακτήρας των ινδιάνων και η απάνθρωπη συμπεριφορά των κατακτητών
σελ.11
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 1 ώρα
|
|
2.Αναγέννηση
και Ανθρωπισμός
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 4 ώρες
|
||
3.Η
θρησκευτική Μεταρρύθμιση
|
Η
ηθική παρακμή του κλήρου σελ. 120.
|
Θα
διδαχτεί αναλυτικά 2 ώρες
|
|
4.Πολιτικές,
οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις από τον 15ο ως τον 18ο
αι.
5.Εξελίξεις
στα Γράμματα, τις Επιστήμες και τις Τέχνες κατά τον 17ο και 18ο
αιώνα
|
Τα
δύο μαθήματα θα διδαχτούν μαζί περιληπτικά
σε 1 ώρα
|
||
ΙΙ.
Ο ελληνισμός υπό βενετική και οθωμανική κυριαρχία
|
Θα
διδαχτεί περιληπτικά σε 2 ώρες
|
ΘΕΜΑ: «Ενδεικτικός προγραμματισμός για το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας B΄ τάξης Γυμνασίου»
ΣΧΕΤ: α) Εγκ. 144963/Δ216-09-2015, β) Εγκ. Αριθ. 115475/Γ2
Συνάδελφοι, αποστέλλω ενδεικτικό προγραμματισμό για το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας της B΄ τάξης Γυμνασίου.
Ενότητες
|
Μέρη των ενοτήτων
|
Προτεινόμενες ασκήσεις
|
Ώρες
|
Ενότητα 1η
|
Β, Γ
|
Β:2,5,6, Γ:3,5,7,10
|
2
|
Ενότητα 2η
|
Β1, Β2, Γ.
|
Β1:2,3, Β2:1,2, Γ:3, 4
|
4
|
Ενότητα 3η
|
Α,Β1,Β2,Γ1,Γ2, Τρίτο παράλληλο κείμενο (να μην επιμείνετε στο Γ2)
|
Α: όλες, Β1:1,2, Β2:1, Γ1:3,5,7, Παράλληλο κείμενο:3
|
5
|
Ενότητα 4η
|
Β1 και Γ
|
Β1: 3,4, Γ: 1,4,7
|
3
|
Ενότητα 5η
|
Α,Β1,Β2,Γ1 (1.Υποτακτική του ρ. ειμί και παρακειμένου των βαρύτονων ρημάτων ε.φ.),Γ2, Παράλληλο κείμενο
|
Α:όλες, Β1:1,3, Β2:1, Γ1:1,4,Γ2:6η άσκηση σ.51
Παράλληλο κείμενο: 2
|
6
|
Ενότητα 6η
|
Β1, Β2, Γ (Προτείνεται να μην επιμείνουμε στα μέρη Γ2 και Γ3)
|
Β1:1,3, Β2:1, Γ:1 και 2
|
2
|
Ενότητα 7η
|
Α,Β1,Β2,Γ, Παράλληλο κείμενο
|
Α:όλες, Β1: 2,4, Β2:1,2, Γ:2,6,7,8, Παράλληλο κείμενο:2
|
6
|
Ενότητα 8η
|
Γ1,Γ2
|
Γ1:1,2,6, Γ2:8
|
2
|
Ενότητα 9η
|
Β1,Β2,Γ
|
Β1:2,3, Β2:1,3, Γ:1,3
|
4
|
Ενότητα 10η
(Επαναληπτική)
|
Β2,Γ
|
Β2:1,2,5, Γ:3,8,11,12
|
2
|
Ενότητα 11η
|
Α,Β1,Β2,Γ,Παράλληλο κείμενο
|
Α:όλες, Β1:1,2, Β2:2,3, Γ:1,4, Παράλληλο κείμενο:2
|
6
|
Ενότητα 12η
|
Α,Β1,Γ, Παράλληλο κείμενο
|
Α:όλες, Β1:1,3, Γ:1,4,5, Παράλληλο κείμενο:3
|
4
|
Ενότητα 13η
|
Β1,Β2,Γ
|
Β1:όλες, Β2:1,2, Γ;3,4
|
4
|
Ενότητα 14η
|
Α,Β1,Γ, Παράλληλο κείμενο
|
Α:όλες, Β1:όλες, Γ:2,3, Παράλληλο κείμενο:1
|
5
|
Ενότητα 15η
|
Α,Β1,Γ1,Γ2,Παράλληλο κείμενο
|
Α:όλες, Β1:1,2, Γ1:2,4, Γ2:6, Παράλληλο κείμενο:2
|
6
|
Ενότητα 16η
|
Γ1,Γ2
|
Γ1:2,5, Γ2:7,9
|
3
|
Ενότητα 17η
|
Γ
|
Γ:3,4
|
2
|
Ενότητα 18η(Επαναληπτική)
|
Β2,Γ
|
Β2:1,2, Γ:1,4,6,8,9
|
2
|
Ο Σχολικός Σύμβουλος
Φιλολόγων
O Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ02
Δρ. Ζαφειριάδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου