Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Έβρου: Ενδεικτικός προγραμματισμός για Ιστορία, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και Νεοελληνική Γλώσσα Α΄ τάξης Γυμνασίου

Αποτέλεσμα εικόνας για φθινοπωρο

Αλεξ/πολη, 17-09-2015
ΘΕΜΑ: «Ενδεικτικός προγραμματισμός για το μάθημα της Ιστορίας Α΄ τάξης Γυμνασίου»      
ΣΧΕΤ: α) Εγκ. 144963/Δ216-09-2015, β) Εγκ. Αριθ. 115475/Γ2


Συνάδελφοι, αποστέλλω ενδεικτικό προγραμματισμό για το μάθημα της Ιστορίας της Α΄ τάξης Γυμνασίου.
Κεφάλαιο Α΄
1.Η εποχή του λίθου (σελ. 6-12). Τα δύο μαθήματα (1. Η παλαιολιθική και μεσολιθική εποχή 2. Η νεολιθική εποχή) να διδαχτούν περιληπτικά 1 διδακτική ώρα.

Κεφάλαιο Β΄
 Η εποχή του χαλκού (3000 έως 1100 π.Χ.) (σελ.13-35)
1.Οι λαοί και οι πολιτισμοί της εγγύς Ανατολής (σελ. σελ. 14-20). Να διδαχτεί περιληπτικά 1 διδακτική ώρα.
2. Κυκλαδικός Πολιτισμός (σελ. 21-22). Να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα.
3.Ο Μινωικός Πολιτισμός (σελ. 23-25). Να διδαχτεί αναλυτικά 2 διδακτικές ώρες.
4. Η θρησκεία και η τέχνη των μινωιτών (σελ. 26-28) Προτείνεται να διδαχτεί περιληπτικά μαζί με τον Μινωικό Πολιτισμό (σελ. 23-25).
5. Ο Μυκηναϊκός κόσμος (σελ. 29-32). Να διδαχτεί αναλυτικά 2 διδακτικές ώρες. Προτείνεται να διδαχτεί το παράθεμα «Ο μινωικός πολιτισμός επηρεάζει τους μυκηναίους» (σελ. 30)
6.Μυκηναϊκή θρησκεία και τέχνη (σελ. 33-35). Να διδαχτεί περιληπτικά 1 διδακτική ώρα.

Κεφάλαιο Γ΄
1. Οι μεταβατικοί χρόνοι (σελ. 37-39). Να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα
2. Η πολιτισμική αναγέννηση (σελ. 40-41). Να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα

Κεφάλαιο Δ΄
1. Αποικιακή εξάπλωση (σελ. 43-44). Να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα. Προτείνεται να διδαχτεί το παράθεμα «Οι μαρτυρίες των ανασκαφών» (σελ. 44).
2. Η πόλη – κράτος και η εξέλιξη του πολιτεύματος (σελ. 45-47). Να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα. Προτείνεται να διδαχτεί το παράθεμα «Έκοβε τα στάχυα που εξείχαν» (σελ. 47).
3. Η Σπάρτη (σελ. 48-49). Να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα. Προτείνεται να διδαχτεί το παράθεμα «Η ζωή στη Σπάρτη» (σελ. 49).
4. Αθήνα: Από τη βασιλεία στην αριστοκρατία (σελ. 50-51). Να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα
5. Αθήνα: Πορεία προς τη δημοκρατία (σελ. 52-53). Να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα.
6. Οι πανελλήνιοι δεσμοί (σελ. 54-56). Να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα
7. Πέρσες και Έλληνες: Δύο κόσμοι συγκρούονται (σελ. 57-59). Να διδαχτεί αναλυτικά μία διδακτική ώρα.
8. Η οριστική απομάκρυνση της περσικής επίθεσης (σελ. 60-62). Να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα.
9. Το μάθημα «Τα Γράμματα» (σελ. 63-64) να διδαχτεί μαζί με το μάθημα 10 «Η Τέχνη» (σελ. 65-67) για 2 διδακτικές ώρες. Το μάθημα «Τα Γράμματα» να διδαχτεί περιληπτικά, ενώ «Η Τέχνη» να διδαχτεί αναλυτικά.

Κεφάλαιο Ε΄
1. Η συμμαχία της Δήλου – Η συμμαχία όργανο της Αθηναϊκής ηγεμονίας (σελ. 69-70). Να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα.
2. Το δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται – Ο Περικλής και το δημοκρατικό πολίτευμα (σελ. 71-72). Να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα. Προτείνεται να διδαχτεί το παράθεμα «Ο Άρειος Πάγος χάνει τις εξουσίες του» (σελ. 72)
3. Το μάθημα «Η λειτουργία του πολιτεύματος. Οι λειτουργίες» (σελ. 73-74) να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα.
4. Το μάθημα «Η συγκρότηση της αθηναϊκής κοινωνίας – Η καθημερινή ζωή» (σελ. 75-77) να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα. Προτείνεται να διδαχτεί το παράθεμα «Ο ρόλος της γυναίκας» (σελ. 76)
5. Το μάθημα «Η διαδικασία της μόρφωσης – Ο Αθηναίος και η εργασία – Η Αθήνα γιορτάζει» (σελ. 78-80) να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα.

Κεφάλαιο Στ΄
1. Το μάθημα «Τα αίτια και οι αφορμές του Πελοποννησιακού πολέμου – ο Αρχιδάμειος πόλεμος (431-421 π.Χ.)» (σελ. 83-85) να διδαχτεί αναλυτικά 1 διδακτική ώρα.
2. Το μάθημα «Η εκστρατεία στη  Σικελία (415-413 π.Χ.) – Ο Δεκελεικός πόλεμος (413-404 π.Χ.) (σελ. 86-88) να διδαχτεί αναλυτικά 2 διδακτικές ώρες.
3-4. Τα μαθήματα «Η ηγεμονία της Σπάρτης: Μια κυριαρχία σε αμφισβήτηση» (σελ. 89-91) και το μάθημα «Η κυριαρχία της Θήβας στην Ελλάδα» (σελ. 92-94) να διδαχτούν και τα δύο μαζί περιληπτικά σε 1 ώρα

Κεφάλαιο Ζ
1. Τα μαθήματα «Το κράτος της Μακεδονίας» (σελ. 96-97). Να διδαχτεί περιληπτικά σε 1 διδακτική ώρα.
2. «Το κράτος της Μακεδονίας επεκτείνεται» (σελ. 98-99). Να διδαχτεί αναλυτικά σε 1 διδακτική ώρα.
3. «Αλέξανδρος. Η κατάκτηση της Ανατολής» (σελ. 100-101). Να διδαχτεί αναλυτικά σε 1 ώρα
4. Το μάθημα «Το έργο του Αλεξάνδρου» (σελ. 102-103) να διδαχτεί αναλυτικά σε 2 ώρες μαζί με το μάθημα 5 «Οι τύχες της Κύπρου» (σελ. 104-105), το οποίο θα διδαχτεί περιληπτικά.
Κεφάλαιο Η
Το μάθημα 1 «Τα γράμματα» (σελ. 107-108) να διδαχτεί σε 1 ώρα περιληπτικά μαζί με το μάθημα 2 «Οι Τέχνες» (σελ. 109-110), το οποίο θα διδαχτεί αναλυτικά.
3. Το μάθημα «Η αρχιτεκτονική των κλασικών χρόνων» (σελ. 111-112) να διδαχτεί αναλυτικά σε 1 διδακτική ώρα
4. Το μάθημα «Η γλυπτική και η ζωγραφική των κλασικών χρόνων» (σελ. 113-116) να διδαχτεί αναλυτικά σε 1 διδακτική ώρα

Κεφάλαιο Θ
  • Το μάθημα 1 «Τα ελληνιστικά βασίλεια» (σελ. 118-120), το μάθημα 2 «Η κατάσταση στον ελλαδικό χώρο» (σελ. 121-122) και το μάθημα 3 «Το ρωμαϊκό κράτος αποκτά μεγάλη δύναμη» (σελ. 123-124) να διδαχτούν περιληπτικά σε 2 διδακτικές ώρες.
  • Το μάθημα 4 «Η υποταγή του ελληνικού κόσμου» (σελ. 125-126), το μάθημα 5 «Τα γράμματα και οι Τέχνες των ελληνιστικών χρόνων» (σελ. 127-132) και το μάθημα 6 «Ελληνορωμαϊκός πολιτισμός» (σελ. 133-136) να διδαχτούν περιληπτικά σε 1 διδακτική ώρα.
Κεφάλαιο Ι

  • 1-2. Το μάθημα «Η ρωμαϊκή ειρήνη» (σελ. 138-139) να διδαχτεί αναλυτικά σε 1 διδακτική ώρα μαζί με το μάθημα 2 «Ο Χριστός και η διδασκαλία του. Η πρώτη εκκλησία» (σελ. 140-141), το οποίο να διδαχτεί περιληπτικά
  • Το μάθημα 3 «Η διάδοση του Χριστιανισμού» (σελ. 142-143), το μάθημα 4 «3ος αιώνας μ.Χ. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία σε κρίση» (σελ. 144-145) και το μάθημα 5 «Κωνσταντίνος: Η μεγάλη στροφή» (σελ. 146-147) να διδαχτούν περιληπτικά σε 2 διδακτικές ώρες.

ΘΕΜΑ: «Ενδεικτικός προγραμματισμός για το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας Α΄ τάξης Γυμνασίου»      

Συνάδελφοι, αποστέλλω ενδεικτικό προγραμματισμό για το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας της Α΄ τάξης Γυμνασίου.

1η Ενότητα: Το ταξίδι των λέξεων στον χρόνο… (σελ.8 – 9)
2η Ενότητα: Να διδαχτούν τα μέρη Α και Γ
3η Ενότητα: Να διδαχτεί ολόκληρη
4η Ενότητα: Να διδαχτεί ολόκληρη
5η Ενότητα: Να διδαχτεί το μέρος Γ
6η Ενότητα: Να διδαχτεί ολόκληρη
7η Ενότητα: Να διδαχτεί ολόκληρη
8η Ενότητα: Να διδαχτεί  το μέρος Γ
9η Ενότητα: Να διδαχτεί  το μέρος Γ
10η Ενότητα: Προτείνεται να ενταχθούν οι επαναληπτικές ασκήσεις (Β2, Γ) στις αντίστοιχες ενότητες.
11η Ενότητα: Να διδαχτεί ολόκληρη
12η Ενότητα: Να διδαχτεί ολόκληρη
ü  Στη 12η ενότητα προτείνεται να μην επιμείνουμε στο μέρος Γ2
13η Ενότητα: Να διδαχτούν τα μέρη Β1, Β2 και Γ.
14η Ενότητα: Να διδαχτούν τα μέρη Α, Β1 και Γ  
15η Ενότητα:  Να διδαχτεί  το μέρος Γ
16η Ενότητα:  Να διδαχτούν τα μέρη Β1 και Γ.
17η Ενότητα:  Να διδαχτεί  το μέρος Γ
18η: Προτείνεται να ενταχθούν οι επαναληπτικές ασκήσεις (Β2, Γ) στις αντίστοιχες ενότητες. 

ΘΕΜΑ: «Ενδεικτικός προγραμματισμός στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Α΄ Γυμνασίου»     
ΣΧΕΤ: α) Εγκ. 144963/Δ216-09-2015, β) Εγκ. Αριθ. 115475/Γ2

1η Ενότητα: 6 ώρες
Α. Κείμενα 1 και 3
Β1. Παράγοντες της επικοινωνίας (Ακούω και μιλώ, 1η ερ. σελ. 12, Ακούω και μιλώ, 1η, 2η, 3η ερ. σελ. 14)
Β2. Μόνο πολυτροπικά κείμενα: Κείμενο 5, (Ακούω και μιλώ σελ. 16)
Γ1. Είδη προτάσεων ανάλογα με τα συστατικά τους. (Ακούω και μιλώ, 1η, 2η, 3η ερ. σελ. 18)
Γ2. Είδη προτάσεων, σημασίες τους και σημεία στίξης. (Ακούω και μιλώ, 1η, 2η, 3η, 4η ερ. σελ. 19, Διαβάζω και γράφω, 3η ερ. σελ. 21)
Δ. Λεξιλόγιο. (2η και 3η ερ. σελ. 22)
Ε. Παραγωγή γραπτού λόγου

2η Ενότητα: 4 ώρες
Α. Κείμενο 3
Β1. Προφορικός λόγος. (Ακούω και μιλώ, 2η ερ. σελ. 28)
Β2. Γραπτός λόγος. (συνοπτικά)
Β3. Γλωσσική ποικιλία – Μέσο και περίσταση επικοινωνίας. (Ακούω και μιλώ, 2η ερ.  σελ. 33, Διαβάζω και γράφω, 1η ερ. σελ. 33)
Γ. Η παράγραφος. (Ακούω και μιλώ, 1η, 2η, 3η ερ. σελ. 34)
Δ. Λεξιλόγιο. (1η ερ. σελ. 36)

3η  Ενότητα: 6 ώρες
Παρουσίαση κειμενικών τύπων (Α΄ μέρος Κείμενα 1,2,3: ελάχιστες νοηματικές  ερωτήσεις)                                 
Β1. Στοιχεία περιγραφής (2η, 3η, 4η ερ. Ακούω και μιλώ)(σελ. 43). Β2. Είδη περιγραφής (συνοπτική αναφορά)
Γ1. Στοιχεία αφήγησης (2η, 3η, 4η ερ. Ακούω και μιλώ, σ. 47). Γ2. Είδη αφήγησης (συνοπτική αναφορά)                                                                     
Προτείνω να μην ασχοληθούμε με τα : Δ1, Δ2, Δ3                                                                              5. Ασκήσεις περίληψης περιγραφικών και αφηγηματικών κειμένων (Διαβάζω και Γράφω, 2η, 3η και 4η ερ. σ. 45-46. Διαβάζω και Γράφω, 1η ερ. σ. 47-48).

4η Ενότητα: 6 ώρες
Α. Κείμενο 3.                
Β1.
Συνοπτικά (μόνο ΟΦ και ΡΦ). Άσκηση 1η  Ακούω και μιλώ (σελ. 63) (Μαθαίνω ότι: σ. 65)

2
Επιθετικός προσδιορισμός. Άσκηση 1η  . Διαβάζω και γράφω (σελ. 66-67)

Γ1
Κλίση ουσιαστικών. Ασκήσεις σελ. 68-69. Γραμματική Χ΄΄ Σαββίδη

Γ2
Κλίση επιθέτων. Ασκήσεις σελ. 72-73. Γραμματική Χ΄΄ Σαββίδη

Δ
Παραγωγή και σύνθεση. Άσκηση Ακούω και μιλώ. Σελ. 74-75

Ε
Δε θα διδαχτεί

ΣΤ
Λεξιλόγιο.
Ζ  Παραγωγή γραπτού λόγου
5η ενότητα: 7 ώρες
Α, Κείμενο 1.                                                                                                                                                   Β1. Ο ρόλος και η λειτουργία του ρήματος. Ακούω και μιλώ (1η-2η ερ., σελ. 84), Διαβάζω και γράφω. (2η άσκηση σελ. 85).                      
Β2.1. Πρόσωπο και αριθμός. Διαβάζω και γράφω (άσκηση σελ. 85)                           
Β2.2. Συζυγίες και φωνές. Διαβάζω και γράφω (2η άσκηση σελ. 86). Να μην επιμείνουμε στις συζυγίες.                     
Β2.3. Διαθέσεις του ρήματος: μία άσκηση (από το βιβλίο ή δική μας).
Β2.4. Χρόνοι του ρήματος και ποιον ενέργειας: Διαβάζω και γράφω (1η άσκηση σελ. 89). (Παρατήρηση: Ο παρακείμενος να μπει μόνο στους παροντικούς χρόνους: Πίνακας σελ. 91). Να μην επιμείνουμε στο ποιον του ρήματος (Διαβάζω και γράφω, 3η άσκηση σελ. 90)
Β3. Τα συνδετικά ρήματα (Μία άσκηση από το βιβλίο ή δική μας)
Γ. Παράγωγα ρήματα: (Διαβάζω και γράφω, 1η άσκηση σελ. 92)
Δ. Λεξιλόγιο: 1η άσκηση σελ. 93
Ε. Να τονίσουμε συνοπτικά σε ποιους χρόνους μπαίνει το ρήμα στην αφήγηση.
ΣΤ. Παραγωγή γραπτού λόγου

6η Ενότητα: 5 ώρες
Α. Κείμενο 1
Β1. Συνοπτικά
Β2. Οι πτώσεις ως δείκτες για τη σχέση ουσιαστικού και ουσιαστικού (Ετερόπτωτοι – Ομοιόπτωτοι προσδιορισμοί: μία ή δύο ασκήσεις για το κάθε είδος)
Γ. Παράγωγα ουσιαστικά: (μία ή δύο ασκήσεις από το βιβλίο ή δικές μας)
Ε. Λεξιλόγιο
ΣΤ. Παραγωγή γραπτού λόγου

7η Ενότητα: 5 ώρες
Α. Κείμενα 2 και 3
Β. Οριστικό και αόριστο άρθρο. (κλίση του άρθρου και συνοπτικά τα είδη του)
Γ. Παράγωγα επίθετα (μία από τις ασκήσεις του βιβλίου)
Δ. Περιγραφή (Ακούω και μιλώ, 1η άσκηση σελ. 119)
Ε. Λεξιλόγιο (1η, 2η άσκηση σελ. 120)
ΣΤ. Παραγωγή γραπτού λόγου

8η Ενότητα: 5 ώρες
Α. Κείμενο 2
Β1. Περίοδοι λόγου-κύριες και δευτερεύουσες προτάσεις: Ακούω και μιλώ, 1η άσκηση σελ. 127
Β2. Παρατακτική σύνδεση: Ακούω και μιλώ. Ασκήσεις 1 και 2 σελ. 128. Παρατήρηση: Δεν επιμένουμε στη σημασία των παρατακτικών συνδέσμων
Β3. Ασύνδετο σχήμα (συνοπτικά)
Γ. Αφήγηση (συνοπτικά)
Δ. Παραγωγή γραπτού λόγου
9η Ενότητα: 1 ώρα
Β και Γ: Συνταγματικός και παραδειγματικός άξονας (συνοπτικά)

10η Ενότητα: 4 ώρες
Β1. Δευτερεύουσες προτάσεις: δύο ασκήσεις
Β2. Υποτακτική σύνδεση προτάσεων: Ακούω και μιλώ 1η άσκηση σελ. 153
Β3. Η στίξη στην υποτακτική σύνδεση: 2 ασκήσεις, από τις οποίες η μία θα αφορά σε προτάσεις δευτερεύουσες που χωρίζονται με κόμμα, ενώ η άλλη σ’ αυτές που δε χωρίζονται
Γ. Σημεία στίξης (συνοπτικά)
                                                                                 Ο Σχολικός  Σύμβουλος Φιλολόγων   
                                                                                         Δρ. Ζαφειριάδης Κυριάκος

Δεν υπάρχουν σχόλια: