Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

Διαβάστε το βιβλίο του Jean Piaget: “Ψυχολογία και Παιδαγωγική”

3371649_orig


ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ


Συγγραφέας: Jean Piaget (Ζαν Πιαζέ)
Επιμέλεια-Μετάφραση: Τάσος Ανθουλιάς
Τέταρτη έκδοση: Εκδόσεις Νέα Σύνορα, Αθήνα 1989
Σελ. 192
Piaget
Ο Πιαζέ γεννήθηκε στο Neuchatel της Ελβετίας το 1896 και πέθανε το 1980. Ήδη από την ηλικία των 16 χρόνων παρουσίασε έναν αριθμό εργασιών πάνω στη ζωολογία, φανερώνοντας μια σπάνια επιστημονική ικανότητα.
Στα 21 του χρόνια πήρε το πτυχίο στις φυσιογνωστικές επιστήμες και τον επόμενο χρόνο ανακηρύχτηκε διδάκτορας στις θετικές επιστήμες με μια διατριβή πάνω στην κατανομή των μαλακίων στις ελβετικές Άλπεις. Αλλά ο ζωολόγος επρόκειτο λίγο αργότερα να δώσει τη θέση του στον ψυχολόγο και επιστημολόγο με παγκόσμια φήμη.
Διαδοχικά, διευθυντής του Ινστιτούτου J.J. Rousseau και επισκέπτης-καθηγητής στη Σχολή Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Γενεύης, καθηγητής της Ψυχολογίας και της Φιλοσοφίας των θετικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Neuchatel, της Γενικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Λωζάνης, της Κοινωνιολογίας και της Πειραματικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης, ανακηρύχτηκε καθηγητής της Γενετικής Ψυχολογίας στη Σορβόνη το 1952.
Συνδιευθυντής αργότερα του Ινστιτούτου των επιστημών της εκπαίδευσης στη Γενεύη και ταυτόχρονα καθηγητής της Πειραματικής Ψυχολογίας στη Σχολή Θετικών Επιστημών, ο Ζαν Πιαζέ ήταν ένας καινοτόμος. Αφιέρωσε τις έρευνές του, που χαρακτηρίζονται από εξαιρετική πρωτοτυπία και επιστημονική ακρίβεια, στη συστηματική ανακάλυψη της διανοητικής ανάπτυξης του παιδιού, καθώς και σε επιστημολογικά προβλήματα.
Έχει γράψει μεγάλο αριθμό βιβλίων που μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες και θεωρούνται πια κλασικά. Ήταν ο ιδρυτής στη Γενεύη του Κέντρου Γενετικής Επιστημολογίας, το οποίο συγκεντρώνει ερευνητές από όλες τις χώρες του κόσμου.

Το βιβλίο είναι ξαναγραμμένο σε Word (σελ. 135), ώστε να μπορεί, όποιος θέλει, να πάρει (με αντιγραφή και επικόλληση) όποια τμήματα ή αποσπάσματα ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει.

ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Μέρος πρώτο
Εκπαίδευση και μέθοδοι διδασκαλίας

  1. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
Άγνοια των αποτελεσμάτων
Το διδακτικό προσωπικό και η έρευνα
Τα Ινστιτούτα έρευνας
Επιστημονική παιδαγωγική και προσδιορισμός των στόχων της εκπαίδευσης
Η πειραματική παιδαγωγική ή η μελέτη των προγραμμάτων και των μεθόδων
  1. ΟΙ ΠΡΟΟΔΟΙ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
Εισαγωγή
Η διαμόρφωση της νόησης και η ενεργητική φύση των γνώσεων
Από τις στοιχειώδεις πράξεις στις γενικότερες λογικές ενέργειες
Οι παραστατικές και οι λειτουργικές όψεις της γνώσης
Ωρίμανση και άσκηση
Οι παράγοντες της βιωμένης εμπειρίας
Η διδακτική μετάδοση και η εξισορρόπηση
  1. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΛΑΔΩΝ
Η διδασκαλία των Μαθηματικών
Η διαμόρφωση του πειραματικού πνεύματος και η μύηση στις φυσικές επιστήμες
Η διδασκαλία της Φιλοσοφίας
Η διδασκαλία των αρχαίων γλωσσών και
το πρόβλημα των κλασικών σπουδών
  1. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ
Οι αντιληπτικές μέθοδοι ή της μετάδοσης από τον δάσκαλο
Οι ενεργητικές μέθοδοι
Οι άμεσες μέθοδοι
Οι προγραμματισμένες μέθοδοι και οι μηχανές μάθησης
  1. ΟΙ ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΚΑΙ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τα στατιστικά δεδομένα
Ο σχεδιασμός της εκπαίδευσης
Η ανάδειξη τεχνικών και επιστημονικών στελεχών
Η επαγγελματική εκπαίδευση
  1. ΟΙ ΔΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ, ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Η προσχολική εκπαίδευση
Οι δομικές μεταρρυθμίσεις στα επίπεδα του πρώτου και του δεύτερου βαθμού
Οι μέθοδοι προσανατολισμού και ο ρόλος των σχολικών ψυχολόγων
Η επεξεργασία των προγραμμάτων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
  1. Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Τα στάδια της διεθνούς συνεργασίας
στο πεδίο της εκπαίδευσης
Η λειτουργία και τα κενά της Διεθνούς Συνδιάσκεψης
για τη Δημόσια εκπαίδευση
  1. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η εκπαίδευση του πρωτοβάθμιου διδακτικού προσωπικού
Η εκπαίδευση του δευτεροβάθμιου διδακτικού προσωπικού

Μέρος δεύτερο
Οι νέες μέθοδοι και οι ψυχολογικές τους βάσεις

  1. Η ΓΕΝΕΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ
Οι πρόδρομοι
Νέες μέθοδοι και Ψυχολογία
Πώς γεννήθηκαν οι νέες μέθοδοι
  1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Το παιχνίδι
Η νόηση
Λογική του ενήλικου, λογική του παιδιού
Τα στάδια της διανοητικής ανάπτυξης
Η αξία των σταδίων στην παιδαγωγική
Η κοινωνική ζωή του παιδιού
Τα αποτελέσματα αρχικού εγωκεντρισμού
Η διαδικασία της κοινωνικοποίησης

http://fresheducation.gr/?lang=el

Δεν υπάρχουν σχόλια: