Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

Ψηφίζεται την Παρασκευή η πολυτροπολογία για τη συνάφεια των τίτλων σπουδών με την ΕΑΕ, τα προσόντα εκπαιδευτικών Πληροφορικής, ωρολόγια προγράμματα και το ΣΑΕΠ

Ψηφίζεται την ερχόμενη Παρασκευή  (10 π.μ.), στην Ολομέλεια της Βουλής η πολυτροπολογία,   με την οποία καθορίζονται:

-η συνάφεια  των τίτλων σπουδών με την ΕΑΕ,
-η συμπλήρωση τυπικών προσόντων εκπαιδευτικών κλάδων Πληροφορικής ,
-ο  καθορισμός ωρολογίων προγραμμάτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- θέματα καθ΄υπέρβαση εγγραφής αποφοίτων Λυκείων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες,
-Θέματα του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων και ρύθμιση θεμάτων της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων ΥΠΠΕΘ.
ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων):
Η πρώτη τροπολογία αφορά τον καθορισμό της συνάφειας των τίτλων σπουδών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, καθώς και στη σχολική ψυχολογία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού.
Είναι ένα θέμα ιδιαίτερα σημαντικό και αφορά την εξέταση της συνάφειας των μεταπτυχιακών - διδακτορικών τίτλων σε αυτό τον τομέα της εκπαίδευσης.
Το δεύτερο άρθρο της τροπολογίας που παρουσιάζουμε, αφορά τα τυπικά προσόντα εκπαιδευτικών κλάδων πληροφορικής, όπως προκύπτει για τους πτυχιούχους του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής με κατεύθυνση Διοίκησης, Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθώς επίσης των πτυχιούχων του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου και του Τμήματος του Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου.
Το επόμενο άρθρο είναι τυπική εξουσιοδότηση, που αφορά τον καθορισμό των ολοήμερων προγραμμάτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διότι μέχρι τώρα η νομική ισχύς των εξουσιοδοτήσεων ποικίλη, αλλά είναι με υπουργικές αποφάσεις, άλλες με προεδρικά διατάγματα, άλλες με διατάξεις νόμου και δίνουμε τη δυνατότητα να υπάρξει μια ομογενοποίηση στον τομέα αυτό, για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Το επόμενο άρθρο αφορά θέματα καθ’ υπέρβαση γραφής αποφοίτων λυκείων, που έχουν παραβρεθεί σε Ολυμπιάδες.
Το επόμενο αφορά ζητήματα ανασυγκρότησης του Συμβούλιου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων του ΣΑΕΠ, το οποίο, δυστυχώς, έχει να αντιμετωπίσει μια μεγάλη κατηγορία ενδιαφερομένων που έχουν κάνει αιτήσεις και δεν έχει ανταποκριθεί εδώ και τρία χρόνια σε αυτό το έργο και πρέπει γρήγορα να επιταχύνουμε, διότι δεν είναι δυνατόν οι πολίτες να μην μπορούν να βρουν στοιχειώδη ανταπόκριση στο αίτημά τους για τα πνευματικά δικαιώματα.
Μετά, υπάρχει μια κατηγορία που αφορά τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που αφορά τα ζητήματα της αναδρομικής δημοσίευσης στο ΦΕΚ του διορισμού κληρικών των ιερών μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Εκκλησίας Κρήτης και της Δωδεκανήσου. Είναι διορισμοί, οι οποίοι έγιναν μέχρι το 2010 και υπάρχει ένα κενό και θέλουμε να θεραπεύσουμε αυτή την τυπική έλλειψη.
Η άλλη τροπολογία αφορά στις προσωποπαγείς μητροπόλεις, που υπάρχουν και ειδικότερα τη λειτουργούσα Μητρόπολη Σταγών και Μετεώρων, που προτείνεται να διατηρηθεί ως μόνιμη.
Η ρύθμιση αυτή δεν επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό, για η συγκεκριμένη Μητρόπολη λειτουργεί από το 1991 μέχρι σήμερα.
Υπάρχουν θέματα, τα οποία αφορούν το εκπαιδευτικό προσωπικό, για τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στους μαθητές καθολικού δόγματος ή εβραϊκής θρησκείας και γλώσσας, όπως επίσης και η δυνατότητα στο Εποπτικό Συμβούλιο Μουσουλμανικών Ιεροσπουδαστηρίων Θράκης να διατυπώνει απλή γνώμη, σε περίπτωση που προκύψει ανάγκη εξειδίκευσης και εναρμόνισης με τον ειδικότερο σκοπό τους, των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των οικείων αναλυτικών και ωρολόγιων προγραμμάτων των μαθημάτων που περιλαμβάνονται σε αυτά.
Υπάρχει, επίσης, η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος στη Θράκη, που προβλέπεται μόνο στα οικεία ΑΠΥΔΠΕ και ΑΠΥΣΔΕ όχι στο ΚΥΣΠΕ και στο ΚΥΣΔΕ, καθώς τα θέματα των εκπαιδευτικών του μειονοτικού προγράμματος είναι εντοπισμένα στην περιοχή της Θράκης.
Αυτή είναι οι διατάξεις της τροπολογίας, την οποία καταθέτουμε εμπροθέσμως και δεν θα συζητήσουμε τώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: