Στο 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας αποφασίσαμε παράλληλα με την τυπική αξιολόγηση που προβλέπει ο νόμος, να εισαγάγουμε και την περιγραφική αξιολόγηση. Σε πρώτο στάδιο αυτό θα γίνει μόνο σε δύο μαθήματα, στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά. Σε επόμενο στάδιο θα επεκταθεί και σε άλλα μαθήματα όπως είναι οι Ξένες Γλώσσες, οι Φυσικές Επιστήμες, τα Αρχαία Ελληνικά και η Λογοτεχνία.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Γνωστικό
Υπόβαθρο
|
Έννοιες
|
Κατανοεί και
συνδέει τις έννοιες που συναντά με αποτέλεσμα να έχει ευχέρεια στον χειρισμό
τους, πολλές φορές
χρησιμοποιώντας πρωτότυπες μεθόδους..
|
Προσεγγίζει
τις έννοιες κυρίως διαισθητικά. Με την κατάλληλη καθοδήγηση μπορεί να τις
κατανοήσει σε ικανοποιητικό βαθμό.
|
Προσεγγίζει
τις έννοιες μόνο διαισθητικά. Με κατάλληλη καθοδήγηση μπορεί να τις
αναγνωρίσει σε σύνθετα περιβάλλοντα.
|
Με κατάλληλη
καθοδήγηση μπορεί να προσεγγίσει
διαισθητικά μόνο τις πιο βασικές έννοιες.
|
Ορισμοί
|
Διατυπώνει και
διαχειρίζεται με ακρίβεια τους
ορισμούς.
|
Διατυπώνει
περιγραφικά τους ορισμούς συνήθως
χρησιμοποιώντας δικές του εκφράσεις.
|
Με κατάλληλη
καθοδήγηση ή αποστήθιση διατυπώνει κυρίως τους απλούς ορισμούς.
|
Μπορεί να
περιγράψει κάποιους απλούς ορισμούς χωρίς όμως να κάνει χρήση της αναγκαίας
ορολογίας.
|
|
Επεξεργασία
Μαθηματικών Προβλημάτων και Ασκήσεων
|
Ικανότητα ανάλυσης
|
Διακρίνει τα
δεδομένα από τα ζητούμενα και σχεδιάζει με ακρίβεια τη λύση χρησιμοποιώντας
έννοιες και προηγούμενες γνώσεις .
|
Συσχετίζει τα
δεδομένα και τα ζητούμενα μεταξύ τους, ενώ κάποιες φορές δυσκολεύεται να τα
συνδέσει με έννοιες και προηγούμενες γνώσεις.
|
Με καθοδήγηση
συνδέσει τα στοιχεία της εκφώνησης μεταξύ τους και τα συσχετίζει με έννοιες
και προηγούμενες γνώσεις.
|
Διαχωρίσει τα
δεδομένα από τα ζητούμενα μόνο σε περιπτώσεις απλών προβλημάτων, ενώ
χρειάζεται βοήθεια για να τα συνδέσει με γνωστές έννοιες.
|
Σύνθεση και ικανότητα μοντελοποίησης.
|
Μεταφράζει τα
στοιχεία του προβλήματος σε μαθηματικό μοντέλο και επιλύει το πρόβλημα
χρησιμοποιώντας κατάλληλους συμβολισμούς.
|
Επεξεργάζεται
πλήρες σχέδιο λύσης σε περιπτώσεις απλών
ενώ τα σχέδια στα οποία καταλήγει σε συνθετότερες περιπτώσεις είναι
ελλειπή.
|
Καταστρώνει
σχέδια λύσης σε απλές μόνο περιπτώσεις, ενώ η μετάφραση των δεδομένων σε
μαθηματικό συμβολισμό είναι προσεγγιστική.
|
Τα σχέδια
λύσης που καταστρώνει δεν έχουν συνοχή, ενώ η σύνδεση των δεδομένων του
προβλήματος με τα μαθηματικά σύμβολα μπορεί να γίνει μόνο με καθοδήγηση.
|
|
Ικανότητα χρήσης τύπων και υπολογισμών.
|
Χρησιμοποιεί
τους τύπους με ευχέρεια, εκτελεί με ακρίβεια τις πράξεις και οδηγείται σε
συμπεράσματα χρησιμοποιώντας λογική επιχειρηματολογία.
|
Χειρίζεται
υπολογιστικά τα περισσότερα προβλήματα, εκτελεί νε ακρίβεια τις πράξεις και
τις περισσότερες διαδικασίες λογισμού .
|
Εφαρμόζει
διαδικασίες επίλυσης μόνο σε γνωστά προβλήματα, κάνει λάθη στις πράξεις και
αντιμετωπίζει ικανοποιητικά μόνο απλές διαδικασίες λογισμού.
|
Υλοποιεί με
βοήθεια μόνο μέρος του σχεδίου επίλυσης ενώ έχει μεγάλη δυσκολία στην
εκτέλεση πράξεων και στην επιχειρηματολογία
|
|
Ικανότητα κριτικής σκέψης
|
Διακρίνει
μεταξύ διαφορετικών λύσεων την καλύτερη, αναζητά την πρωτοτυπία και αναστοχάζεται
πάνω στις λύσεις που προκύπτουν.
|
Αιτιολογεί τα
βήματα που ακολουθεί και ελέγχει λογικά
τις λύσεις που προκύπτουν . Δεν αναζητά εναλλακτικές λύσεις που
ξεφεύγουν από την πεπατημένη.
|
Ακολουθεί μόνο τυπικές διαδικασίες που
του είναι γνωστές για την επίλυση προβλημάτων χωρίς να αιτιολογεί τις επιλογές
του.
|
Αποδέχεται τις
λύσεις που προκύπτουν χωρίς να ελέγχει
την εγκυρότητά τους με κάποιον τρόπο.
|
http://www.1gympeirath.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου