|
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ΑΜΘ
(διά της Δ/νσης ΔΕ Ν. Έβρου)
ΙΕΠ
Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων/
Μέλη Συνδέσμου Φιλολόγων Ν. Έβρου
ΜΜΕ
ΘΕΜΑ: Διαμαρτυρία για την υποβάθμιση των
Ανθρωπιστικών Σπουδών
και των Φιλολογικών μαθημάτων
στη Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση
Αλεξανδρούπολη, 16/6/2016, Αρ. Πρωτ. 5
Κυρίες και κύριοι,
Με μεγάλη ανησυχία και έντονο προβληματισμό παρακολουθούμε
τις εξελίξεις στον χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στον τομέα
των Ανθρωπιστικών Σπουδών κατά τα τελευταία χρόνια. Εξελίξεις που στην πράξη
οδηγούν σε ολοένα και μεγαλύτερη υποβάθμιση της παρεχόμενης προς τους μαθητές
μας δωρεάν ανθρωπιστικής παιδείας.
Συγκεκριμένα από το 2014 έως σήμερα:
·
Το μάθημα της (Νεότερης) Ιστορίας
στη Γ Γυμνασίου διδάσκεται 2 ώρες αντί για 3- Φέτος η Τοπική Ιστορία αρχικά
απαγορεύτηκε να διδάσκεται από Φιλολόγους, ενώ πριν λίγες μέρες καταργήθηκε
·
Καταργήθηκε η διδασκαλία
του Επιταφίου του Θουκυδίδη (Γ΄Λυκείου)
·
Τα Λατινικά διδάσκονται
μόνο στη Γ Λυκείου
·
Η Νεοελληνική Λογοτεχνία
Γενικής Παιδείας Γ΄Λυκείου διδάσκεται 1 ώρα αντί για 2
Πριν λίγες μέρες και αφού προηγήθηκε
α) κείμενο καθηγητών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που ως
επί το πλείστον δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο των Αρχαίων Ελληνικών, το
οποίο επιχειρηματολογούσε υπέρ της κατάργησης των Αρχαίων Ελληνικών από
Πρωτότυπο στο Γυμνάσιο και της αντικατάστασής τους από Αρχαία από Μετάφραση, με
παράλληλη αύξηση των ωρών της Νεοελληνικής Γλώσσας
β) έντονος διάλογος στο
Διαδίκτυο και κυρίως στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για τη σκοπιμότητα της
αλλαγής αυτής και κυρίως τη χρονική συγκυρία κατά την οποία δημοσιοποιήθηκε η
σχετική πρόταση,
το ΥΠΠΕΘ προχώρησε σε μείωση των ωρών των Αρχαίων Ελληνικών από Πρωτότυπο κατά μία ώρα στη Β και τη Γ Γυμνασίου, χωρίς η ώρα αυτή να διατεθεί για τη διδασκαλία των Νέων Ελληνικών παρά μόνο στην Α Γυμνασίου.
το ΥΠΠΕΘ προχώρησε σε μείωση των ωρών των Αρχαίων Ελληνικών από Πρωτότυπο κατά μία ώρα στη Β και τη Γ Γυμνασίου, χωρίς η ώρα αυτή να διατεθεί για τη διδασκαλία των Νέων Ελληνικών παρά μόνο στην Α Γυμνασίου.
Το ΔΣ του Συνδέσμου Φιλολόγων Νομού Έβρου εκφράζει την
έντονη αντίθεσή του σε σχέση με τα παραπάνω, θεωρεί ότι εντάσσονται σε
λογιστικού τύπου λογικές «αξιοποίησης» ανθρώπινου δυναμικού, προτάσσει την
αναγκαιότητα της στιβαρής Ανθρωπιστικής Παιδείας για τη δημιουργία κριτικά
σκεπτόμενων δημοκρατών πολιτών και προτείνει:
·
Αναδιάρθρωση των
Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών Γυμνασίου και Λυκείου προς την κατεύθυνση του
Κριτικού Γραμματισμού.
·
Αλλαγή των σχολικών
εγχειριδίων των Αρχαίων Ελληνικών από Πρωτότυπο με κατεύθυνση μαθητοκεντρική,
αξιοποίηση βιωματικών μεθόδων και Νέων Τεχνολογιών και σχετική επιμόρφωση των
εκπαιδευτικών, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο.
·
Ενίσχυση της διδασκαλίας
της Νέας Ελληνικής με αύξηση ωρών για το μάθημα και έμφαση στην Παραγωγή Λόγου
που σχετίζεται με πραγματικές επικοινωνιακές ανάγκες.
·
Ενίσχυση της διδασκαλίας
της Ιστορίας, με εστίαση στην κριτική αξιοποίηση των πηγών και αύξηση των ωρών διδασκαλίας.
·
Άμεση επαναφορά του
μαθήματος της Τοπικής Ιστορίας.
·
Ενίσχυση της διδασκαλίας
της Λογοτεχνίας στη Γ Λυκείου, με αύξηση ωρών και αξιοποίηση κειμένων νεότερων
συγγραφέων.
·
Άμεση επαναφορά των
Λατινικών τουλάχιστον στη Β Λυκείου και της διδασκαλίας του Θουκυδίδη στη Γ
Λυκείου.
·
Ενίσχυση της
ανθρωπιστικής παιδείας και στην Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Θα είμαστε αρωγοί σε οποιαδήποτε προσπάθεια κινείται προς
την κατεύθυνση της αναβάθμισης της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας Παιδείας
αλλά αντίθετοι με όλα τα νόμιμα μέσα σε μια στυγνά λογιστική θεώρηση της
εκπαίδευσης.
Με
εκτίμηση
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Βάγια
Ζήκα Πηνελόπη
Στράτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου